Чи можна ще до працевлаштування зрозуміти, яка в компанії корпоративна культура? Цілком — якщо поставити рекрутерові потрібні питання та зробити правильні висновки. Які саме, розповідає Ірина Сулацька — викладачка у LITS, USS та рекрутерка у Matic.
Організація процесу рекрутингу, запрошення на співбесіду, поведінка майбутніх колег під час інтерв’ю, деталі в офісі та підхід рекрутера до спілкування з вами — які з перелічених пунктів, на вашу думку, є проявами корпоративної культури?
Насправді всі.
Бо корпоративна культура — це не гарні слова про місію і цінності на сайті компанії, а щоденна поведінка, яку заохочують. А ще — ставлення до речей і те, на основі чого та як люди ухвалюють рішення у складні чи спокійні моменти життя компанії.
Корпоративна культура — це про послідовні систематичні дії, умовну рутину, а не про кілька влаштованих на рік подій.
Тому певні висновки можна зробити вже після спілкування з рекрутером, знайомства з майбутніми колегами й офісом. Але перш ніж вивчати корпоративну культуру, варто зрозуміти, які цінності маєте ви. Без розуміння, що для вас важливо, ви просто не зможете зробити вибір на користь тієї чи іншої компанії: вам потрібні критерії, на які ви будете спиратися.
Тож перед тим, як ставити питання рекрутеру, раджу спитати самих себе:
- з якими людьми ви б хотіли та, навпаки, не хотіли працювати в одній команді й чому саме;
- що для вас є важливим у командній роботі;
- що для вас означає хороша й погана компанія, хороша й погана команда, хороша й погана культура, хороший і поганий колега.
Якщо маєте за плечима досвід роботи в кількох компаніях, подумайте, де і в яких командах вам було комфортно працювати, в яких некомфортно, а головне — чому.
Коли ви матимете на руках перелік важливих для вас моментів, то відповідно до нього зможете обирати питання, що допоможуть зрозуміти, наскільки підходи компанії до співпраці, прийняття рішень, турботи про людей, поведінки з клієнтами співпадають з вашими. Наприклад, ось про що ви можете поцікавитись у рекрутера.
Співбесіда для двох: 7 причин ставити питання рекрутеру
Читати
5 можливих питань до рекрутера
1. Дізнайтеся про бонуси
«Що у вас із бенефітами?» — чи не найпопулярніше питання серед кандидатів. І не дарма: бонуси дійсно можуть частково відображати культуру компанії. Наприклад, якщо компанія декларує важливість навчання і саморозвитку для співробітників, то буде їх у цьому підтримувати — компенсаціями чи стипендіями на навчання, внутрішнім університетом, корпоративними курсами іноземних мов тощо. Адже це цінність для неї і частина її культури.
2. Запитайте про формат роботи
Ми приходимо в компанію за можливостями, а йдемо (не завжди, але часто) від людей. Тож формат роботи і командної співпраці всередині компанії багато що може сказати про її культуру.
Якщо компанія транслює work-life баланс, її співробітники не повинні постійно працювати на вихідних і ночами. Якщо у компанії вітається ініціативність, то має бути механізм, який дозволяє кожному поділитись ідеями, і короткий цикл зворотного зв’язку. Якщо компанія транслює відкритість, то дані дійсно мають бути доступні (звісно, з певними обмеженнями) — наприклад, у малій чи середній компанії мають відбуватися загальні зустрічі з СЕО, який ділиться новинами.
Ви можете питати рекрутера про все, що для вас важливо в цьому ключі. Наприклад:
- «Чи перепрацьовують ваші колеги? Як часто й чому так трапляється?»
- «Чи існує у вас механізм збору ідей? Можете надати приклад змін, що були ініційовані таким чином?»
- «Наскільки часто СЕО (або директор департаменту, менеджер команди) проводить зустрічі з командою?» або «Чи мають ваші колеги доступ до продуктової аналітики?»
3. Попросіть описати команду і/або ідеального кандидата
Інколи кандидати питають мене: «Іро, а яких людей ви шукаєте? Які якості хочете бачити в кандидатові на цю роль?». Я вважаю, що це класне питання, щоб краще зрозуміти культуру. Відповідь на нього дасть вам розуміння, з якими людьми ви будете працювати, а саме люди і формують внутрішню культуру.
4. Оберіть кейсове питання
Гарний спосіб зрозуміти, як менеджмент себе поводить стосовно працівників — поставити кейсове питання. Наприклад: «Чи траплялись у вас ситуації, коли клієнт був не задоволений роботою команди? Що ви, як компанія, вчинили в такому разі?».
5. Запитайте прямо
Ви можете без натяків та обхідних шляхів попросити рекрутера описати корпоративну культуру компанії та її цінності, а після цього уточнити цікаві для вас пункти, наприклад:
- як компанія підтримує й розвиває корпоративну культуру;
- як культура змінювалась з роками й чому;
як інтерв’юери перевіряють cultural fit кандидатів (збіг за культурою й цінностями) під час співбесід; - які якості пошукача для них обов’язкові.
Якщо рекрутеру складно відповісти на останнє питання, сформулюйте його інакше: кого в команду точно не візьмуть або з яких причин компанія звільняла співробітників (якщо такі випадки були). Причини відмов можуть бути показником внутрішньої культури так само, як і аргументи на користь найму конкретної людини.
Люблю говорити, що звільнення — це тест для компанії.
Не рекрутером єдиним: спитайте в колег, почитайте відгуки
Деякі рекрутери можуть приховувати інформацію про дійсний стан речей (хоча в цьому немає сенсу — людина про все дізнається, коли почне роботу в компанії). Крім того, рекрутери не працюють безпосередньо в командах, в які шукають людей, тож не можуть мати 100% інформації. Наприклад, не знають, як саме розробники пишуть код, а це багато може сказати про інженерну культуру — вагому частину корпоративної.
Тож якщо ви маєте знайомих, які працюють в цікавій для вас компанії, зверніться до них за відгуком про роботу й життя команди. Кандидати зазвичай довіряють відгукам реальних співробітників більше, ніж словам рекрутера, і це зрозуміло — люди з більшою вірогідністю поділяться і тим, що їм не подобається, і тим, що дійсно цінують (а не тим, що менеджмент вважає класним). Якщо ви не маєте знайомих у компанії, почитайте про неї відгуки — це також може допомогти краще зрозуміти її культуру.
Наостанок: прислухайтеся до себе
Загалом намагайтесь довіряти своїм відчуттям під час знайомства з новою компанією (як би абстрактно, на перший погляд, це не звучало). Так, наше перше враження не завжди правильне й завжди суб‘єктивне, але якщо ви відчуваєте дискомфорт всередині або щось вас насторожує — не ігноруйте ці емоції. Втім, не забувайте й про критичне мислення: поставте більше уточнюючих питань і спробуйте розібратись — ці відчуття підтверджуються реальними фактами чи не мають під собою підґрунтя.
Шукаєте більше інфи про компанії?
Ми детально розповідаємо про їхню культуру, офіс, вакансії та підходи до роботи тут 👉
КомпаніїЧитайте також
Казка про вибір компанії мрії: як зрозуміти, що вона — саме та
7 питань, які варто з’ясувати з компанією, перш ніж погоджуватись на роботу
Як зрозуміти, що компанія вам не підходить? Поради людини, яка пройшла 70 співбесід за півроку
Дякуємо!
Тепер редактори знають.