Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Для загального добра: де навчитись керувати громадською організацією?

20.08.21 Кар'єра PR-стаття 6 хв читання

Управління громадською організацією дуже відрізняється від керування звичайним бізнесом. Які навички потрібні соціальним управлінцям та де їм можна якомога ефективніше навчитися, розповідає Богдана Дронюк із Української соціальної академії


Може видатись, що немає різниці, чим керувати — що в громадській організації, що у звичайній компанії потрібно менеджерити людей, стежити за фінансами тощо. Але різниця насправді є — і не лише в місії, а й у методах управління. Це процес, що має багато нюансів і потребує від керівників громадських організацій розуміння специфіки третього сектору, сучасних прийомів менеджменту і ведення проєктів та навіть елементів соціального підприємництва

Цим навичкам можна навчитись, причому найефективніше це робити одночасно з практичним їх застосуванням. Для цього в Українській соціальній академії щорічно проходить програма з менеджменту соціальних інновацій, яка навчає керівників і менеджерів громадських організацій ефективних методів управління. Програма знайомить із сучасними прикладними інструментами роботи, допомагає інтеграції новітніх підходів до ведення проєктів, фактично є акселератором НУО-проєктів і створює спільноту професіоналів.


Чого навчають на менеджменті соціальних інновацій?


Курс «Менеджмент соціальних інновацій» — це програма з організаційного розвитку та соціального підприємництва для керівників громадських та благодійних організацій, які прагнуть у своїй діяльності досягти одночасно соціальної місії та фінансової стійкості. 

Цьогорічна програма тривала 4 місяці й складалася з п’яти модулів, що розкривали різні аспекти ведення бізнесу. 

  • Перший модуль — стратегія та діагностика організації (процес створення стратегії, візії та місії організації, робота з цілями, індикаторами та завданнями, а також стратегічне планування). 
  • Другий модуль — соціальне підприємництво (клієнтський ряд організації, канва ціннісної пропозиції, бізнес-модель та її тестування).
  • Третій модуль —  маркетинг та продаж (ключові складові маркетингової стратегії, конкурентне позиціювання, модель побудови бренду та виведення його на ринок, формування каналів продажу та комунікацій). 
  • Четвертий модуль — фінанси та інвестиції (стратегічне та операційне фінансове планування, планування бюджету, постановка фінансових цілей та аналіз результатів, прийняття рішень на основі фінансових показників). 
  • П’ятий модуль — управління командою (життєвий цикл співробітників, організаційна структура команди, внутрішні комунікації, формування корпоративної культури).  

«Буває складно зрозуміти, як тема фінансів пов’язана з діяльністю громадської організації. Її неприбутковість може відсторонювати від фінансових питань, що часто є психологічною помилкою. Дружити з фінансами добре — це запорука подолання криз та безвихідних ситуацій».

— Михайло Сорокін, спікер модулю, PhD, професор фінансів Міжнародного Інституту Бізнесу


На програмі викладають:

  • Петро Дарморіс, керівник напрямку програм соціального підприємництва Української соціальної академії; 
  • Михайло Мельник, PhD, співзасновник Української соціальної академії; 
  • Ірина Бабенко, очільниця соціального підприємства «Барвиста»; 
  • Михайло Сорокін, PhD, професор фінансів Міжнародного Інституту Бізнесу; 
  • Роман Гавриш, співзасновник агенції Aimbulance, маркетолог, рекламіст, лектор у Києво-Могилянській бізнес-школі та інші досвідчені фахівці.

Хочете долучитися до змін у соціальній сфері?

В Українській соціальній академії саме є відкриті вакансії →

Вакансії


Кому й навіщо брати участь у програмі? 


Програма буде корисною як засновникам чи керівникам неурядових організацій, керівникам відділів соціальної відповідальності, так і тим, хто вирішив перейти в соціальну сферу з бізнесу або державного управління. Наприклад, цього року на курсі було понад 30 учасників, серед яких:

  • центр розвитку та працевлаштування випускників закладів для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;
  • центр формальної та неформальної освіти для незахищених верств населення;
  • трансформаційний простір для молоді й інші організації.

Усі вони навчились сучасних методів керування своїми організаціями: деякі змінили підходи управління, інші впровадили нові технології. Своїми враженнями поділився В’ячеслав Овсєєнко, засновник громадської організації «Бачення розмовою», яка навчає віддаленій комунікації осіб із інвалідністю по зору й порушенням опорно-рухового апарату:

«Програма “Менеджмент соціальних інновацій” зацікавила мене з двох причин. По-перше, мені був необхідний інструментарій для роботи з командою. За півтора року ми створили громадську організацію й навчили 80 осіб, але досвіду керування такого роду компанією у мене раніше не було. По-друге, у програмі беруть участь багато інших ініціатив, а мені було важливо зрозуміти, чим і як живе світ, знайти нові знайомства й партнерства. Отримані знання та досвід дуже корисні, за що я безмежно вдячний». 

У якості фінального етапу програми учасники захищають власні проєкти та отримують зворотний зв’язок від лекторів і команди курсу. Крім того, Українська соціальна академія завжди готова допомогти своїм учням та консультувати з необхідних питань і в майбутньому.

Українська соціальна академія надає студентам можливість отримати фінансову підтримку для часткової оплати навчання, залучаючи для цього партнерів, донорів та менторів зі спільноти викладачів та менторів, і сприяє в пошуку фінансування.

Михайло Мельник, 
співзасновник Української соціальної академії

Михайло Мельник,
співзасновник Української соціальної академії:

«Ми приймаємо на Програму тих, хто готовий масштабно думати, професійно та амбітно діяти. Через велике завантаження керівникам фондів чи НУО часто не вистачає часу зібрати собі програму розвитку з окремих курсів і вебінарів, які є на ринку. Ми спрощуємо студентам життя, вибудовуючи зрозумілий освітній маршрут. Але найголовніше — тут ви станете частиною спільноти, на яку можна спиратися, де можна вести конструктивний діалог.

Менеджмент соціальних інновацій — це про життя, натхнення і рух. Крім того, це ще й симбіоз неймовірних студентів і не менш яскравих і талановитих лекторів. Запускаючи програму, ми уявити собі не могли, скільки цікавих, успішних і, треба сказати, дуже зайнятих людей погодяться поділитися досвідом із нашими студентами. Тому вчитися сюди приходять і досвідчені благодійники, і ті, хто тільки починає свій шлях в галузі, — і кожен знаходить для себе щось важливе».

Про наступні набори на програму можна дізнатися на сайті Української соціальної академії

На сайт

Читайте також

3 історії про те, як заробляти й приносити корить суспільству

Де взяти гроші на свій проєкт? 5 платформ для краудфандингу

Як українці волонтерять за кордоном під час пандемії та куди податися у 2021-му

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: