Які професії поєднує в собі термін диджитал та чим займаються спеціалісти у цій сфері? Які навички для цього потрібні та як їх розвивати? Розповідає Людмила Миленіна, керівниця диджитал-напряму в агенції Digital Choo.
Про що йдеться, коли використовують термін “цифровий” (digital) та що таке продукт цифрового формату?
Цифровий маркетинг — це можливість використовувати різні види реклами з метою привернення уваги цільової аудиторії та відкриття для неї віртуального світу.
Цифровий продукт створений у цифровому середовищі та передбачає всі можливі цифрові канали для його просування.
Якщо зовсім спростити, то до цієї категорії можна віднести абсолютно все, що існує в Інтернеті: контент у всіх відомих вам соцмережах (YouTube, Telegram-канали, Instagram, TikTok та інші).
Які професії об’єднує термін “цифровий”?
До цього переліку можна об’єднати такі професії:
- продакт-менеджери та розробники;
- цифрові маркетологи: тут же медійники (таргетологи), SMM-спеціалісти, контент-мейкери, спеціалісти з відеоконтенту, копірайтери, email-маркетологи, SEO-спеціалісти;
- цифровий продакшн.
Розглянемо детальніше кожну з професій та чим займається спеціаліст.
Продакт-менеджер
Це людина, яка відповідає за створення нових продуктів. У спеціалістів цього профілю має бути широкий кругозір, готовність постійно навчатися. Саме продакт-менеджер відповідає за зародження ідеї, створення прототипу нового продукту та навіть перші етапи тестування.
Цей спеціаліст допоможе зрозуміти, наскільки перспективною є ідея та чи вдасться захопити мільйонну аудиторію вашим продуктом. Він готовий захищати її перед клієнтом, відстоювати перед співробітниками, щоб довести глобальну цінність.
Медійники, вони ж таргетологи
Багатозадачні та наполегливі. Вони готові працювати з великими масивами чисел/даних для визначення ефективних результатів. Проводять робочий час у великих обсягах А/Б-тестування креативів, визначають, якій аудиторії буде релевантна реклама. Перед тим, аби визначити успішну стратегію просування, потрібно провести багато тестів.
SEO
Цей напрям для стійких людей, які готові працювати довгий час без очікування швидких результатів. Саме SEO-спеціалісти прагнуть зрозуміти алгоритми пошукових систем, які постійно змінюються, працюють над оптимізацією сайту для них та для користувачів. Задача SEO — вивести сайт на перші місця у пошуковій системі та зробити так, щоб на нього посилалися авторитетні ресурси.
SMM-спеціалісти
Керують просуванням бренду за допомогою різних каналів: Facebook, Instagram, YouTube, Twitter тощо. Мета роботи SMM-спеціаліста залежить від продукту, послуги, бізнесу та клієнта, адже це може бути впізнаваність, охоплення, залучення нової аудиторії чи навіть продажі.
SMM-спеціалісти мають бути готові відповідати за репутацію бренду чи продукту в соціальній мережі, а також приваблювати увагу до продукту чи послуги та змушувати людей «говорити» — лайками, коментарями чи репостами.
Розробники
Трошки схожі на SEO-спеціалістів, тільки з більш математичним мисленням. Вони створюють та підтримують продукти, відповідають за технічну частину процесу та реалізують креативні ідеї, які придумує продакт-менеджер.
Контент-мейкери та спеціалісти з відеоконтенту
Перші відповідають за те, що аудиторія буде читати, дивитись та чим ділитись. Вони відповідають за створення унікального контенту, який має викликати емоцію. Контент повинен одночасно залучати користувачів та розв’язувати задачі бізнесу.
Спеціаліст з відеоконтенту повинен бути ідейним та мати навички користування програм для монтажу та обробки відео. Придумати ідею для відео, яка буде закривати потреби бізнесу, непроста задача.
Копірайтери
Люди, які володіють геніальною здатністю. Вони можуть захопити увагу аудиторії простим текстом у той час, коли світ показує відеоконтент. У вас є 5 секунд, щоб текстом закохати в продукт/послугу!
Email-маркетологи
Спеціалісти, які працюють з email-розсилками. Їхня зона відповідальності — сегментація бази контактів, підготовка розсилок та робота з аналітикою по ній. Email-розсилки допомагають нагадувати людям про бізнес.
Цифровий продакшн
Це сегмент, спеціалісти якого відповідають за розробку медіапродуктів: лендінг-сторінок, банерів, відеороликів, додатків тощо. Саме ці продукти мають розказати людям про бізнес, захопити їхню увагу унікальним візуальним стилем та технічним рішенням.
Що необхідно для ефективного навчання? Які ресурси для цього краще використовувати?
У сучасному світі навчання — вже не вибір, а життєва необхідність. Кілька рекомендацій щодо того, як навчатися ефективно.
- Ресурси, де можна дізнатись багато нового про професії у сфері digital — DOU.ua або Coursera.
- Бестселер британського журналіста Метью Саєда «Принцип ‘чорного ящика’. Як знизити ризик невдач та непоправних помилок». Книга розповідає про принципи навчання та управління. Вона допоможе вивчити джерела та наслідки помилок у різних сферах. І покаже психологічні механізми їх виникнення на прикладі світових компаній.
- Власні експерименти в рамках обраного напрямку. Наприклад, спробуйте купити річ на маркетплейсі, а потім налаштуйте таргетинг на Facebook, щоб її продати. Так ви отримаєте досвід та дізнаєтеся більше про аналіз цільової аудиторії, SMM та таргетинг.
Як отримати перший досвід? З чого почати?
Якщо ви ще не маєте досвіду, дізнайтеся у колег по ринку або вивчіть за допомогою профільних медіа, як влаштовані процеси у диджитал напрямі. Це допоможе зрозуміти, яку сферу варто освоїти на початку кар’єри та що сам вам буде до вподоби.
Якщо компанія запропонує вам працювати з декількома клієнтами одночасно, не бійтеся і прийміть це як виклик!
Хочете щось змінити? Проаналізуйте власний досвід, визначте напрям, в якому хочете рухатися, і дійте за покликом серця. Тоді у вас обов’язково все вийде!
Крута робота вже чекає!
Знайдіть вакансію до душі — у нас є з чого обрати 😉
ВакансіїЧитайте також
Кар’єра в маркетингу: яких спеціалістів шукають роботодавці?
Діджитал чи диджитал: як писати українською популярні іншомовні терміни
Високооплачувані диджитал-професії, які можна опанувати за пів року
Дякуємо!
Тепер редактори знають.