Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Портрет продакта: скільки заробляє Product Manager та як ним стати

20.01.22 Кар'єра Увійти в ІТ 8 хв читання

Продакт-менеджери сьогодні — одні з найбільш затребуваних фахівців у сфері ІТ. Аби зробити їхню роль більш прозорою та зрозумілою для всіх учасників ринку, співзасновники Improve Product Олексій та Наталія Єленевич вирішили створити портрет українського продакт-менеджера й опитали для цього 388 продактів зі 180+ ІТ-компаній. Ми ознайомилися з результатами дослідження і на їх основі розібралися, що це за професія, як стати Product Manager та скільки заробляє продакт.


Хто такий продакт-менеджер і що він робить

Продакт-менеджер — це спеціаліст, який працює на стику бізнесу, маркетингу й розробки. Він контролює роботу над новим продуктом на всіх етапах і працює над тим, аби зробити продукт успішним для компанії та популярним серед користувачів. 

70% опитаних у дослідженні займають позицію Product Manager, а 30% виконують функції продакт-менеджера на позиціях Product Owner, Product Leader, Product Expert, Head of New Products, Growth manager тощо.

П’ятірка найпопулярніших сфер, де працюють учасники дослідження, виглядає так:

  • e-commerce;
  • gambling / betting;
  • fintech / insurance / banking;
  • edtech;
  • marketing / adtech.

82% опитаних працюють у продуктових компаніях, майже 10% — у сервісних компаніях, що мають власні продукти, а трохи більше 6% — у виключно сервісних компаніях. 

Серед задач, з якими стикаються протягом дня/тижня/кварталу, продакт-менеджери найчастіше зазначають такі:

  • розробка нових продуктів і стратегій їхнього розвитку;
  • розширення функціоналу поточних продуктів;
  • управління продуктовим беклогом (списком усього, що має бути реалізовано);
  • підготовка технічної документації продукту, контроль над створенням прототипів;
  • планування KPI продукту та їх моніторинг;
  • комунікація з командою і стейкхолдерами, проведення зустрічей та їх фасилітація;
  • дослідження ринку й галузі, робота з аналітикою;
  • робота з командою — найм, оцінка працівників, менторство тощо;
  • управління продуктовою лінійкою та ціноутворення;
  • ведення звітності про виконану роботу.

У роботі продакти найбільше взаємодіють з розробниками та дизайнерами, а також з аналітиками, тестувальниками, службою підтримки, маркетологами та іншими продактами. Загалом постійна комунікація — невід’ємна частина роботи будь-якого Product Manager.

10 інструментів, які продакти найчастіше використовують:

  • Figma;
  • Google Workspace (Sheets/Docs/Slides/ Drive) / MS Office;
  • Jira;
  • Miro; 
  • Google Analytics; 
  • Confluence; 
  • Amplitude; 
  • Tableau;
  • Notion;
  • Power BI.


Плюси та мінуси професії


Найбільше в роботі продуктового менеджера опитаних приваблює:

➕ реальний вплив на процес створення продукту та розвиток компанії;
➕ можливість бачити конкретний результат своєї роботи;
➕ досвід створення цінності для користувачів, покращення життя людей чи світу загалом за допомогою своїх продуктів;
➕ постійні виклики та експерименти у вирішенні задач, через які ніколи не нудно;
➕ крос-функціональність і різноплановість завдань, що потребують широкого спектру необхідних знань та навичок;
➕ робота з людьми та постійна комунікація.

Але є й те, що декого в роботі відверто бісить:

➖ відповідальність за все, що часто призводить до виконання завдань суміжних ролей;
➖ робота в режимі мультизадачності;
➖ забагато комунікації та/або мітингів;
➖ нав’язування бачення та/або задач «згори» без підтверджених гіпотез;
➖ бюрократія та звітність.


Скільки заробляють Product Managers


Зарплата продуктових менеджерів переважно прив’язана до курсу долара. Більшість — 227 з 388 опитаних — заробляють 2000-5000$. 34% менеджерів отримують додатково річні бонуси. 

На розмір зарплати впливає досвід роботи в ІТ-сфері загалом: наприклад, більшість опитаних фахівців з 2-3 роками досвіду отримують 1500-2500$, а більшість фахівців, які мають понад 8 років досвіду в ІТ, заробляють 4000-6000$ і більше. 

Знаємо, як потрапити в ІТ без досвіду!

Написали про 5 професій, в яких можна почати кар’єру лише зі знанням англійської мови.

Читати

А от проходження курсів чи отримання сертифікатів на зарплату майже не впливає: позитивний вплив зазначили лише 4,6% опитаних, тоді як 83,2% стверджують, що професійні курси й сертифікати впливають на зарплату несуттєво або взагалі не впливають. Втім, якщо отримані «дипломи» і не впливають на заробіток напряму, вони мають опосередкований вплив: адже курси й сертифікації підвищують рівень знань і навичок, що вже може бути аргументом для підвищення.

Згідно з результатами дослідження, чоловіки частіше отримують вищу заробітну плату, ніж жінки. Можна було б припустити, що чоловіки просто досвідченіші, але ні: навіть якщо порівняти зарплати чоловіків та жінок на одному рівні seniority (наприклад, серед продакт-менеджерів рівня Middle), то виявиться, що чоловіки в середньому заробляють більше, ніж жінки.

Аби оцінити, чи рівень їхньої платні відповідає середній зарплаті на ринку, опитані продакти радять:

  • звертатися до спеціалізованих ресурсів (DOU, Djinni, Glassdoor, LinkedIn);
  • комунікувати з колегами-продактами з інших компаній чи рекрутерами;
  • переглядати вакансії чи проходити співбесіди. 


Як стати Product Manager


Хоча більшість респондентів (354 з 388) мають вищу освіту рівня «магістр» чи «бакалавр», 54% опитаних вважають, що освіта ніяк не вплинула на їхню роботу продакт-менеджером.

А що ж допомогло їм стати продактом? Респонденти могли обрати декілька варіантів відповідей, і ось що вийшло:

  • 78% респондентів отримали навички та досвід, які допомогли стати продакт-менеджером, за допомогою самоосвіти (книги, статті, відео тощо);
  • 56% респондентів отримали навички та досвід, які допомогли стати продакт-менеджером, в роботі за іншою спеціальністю (три найпопулярніші попередні посади — Project Manager, Business Analyst та Marketing manager);
  • 47% респондентів отримали навички та досвід, які допомогли стати продакт-менеджером, на курсах.

Попри те, що більшість продакт-менеджерів — це молодь віком від 25 до 36 років, є доволі багато продактів, які старші чи молодші за цей вік. Це гарний сигнал,що продакт-менеджером в Україні можна стати в будь-якому віці (найстаршому з респондентів було 60 років).


Soft і hard skills для продакт-менеджерів

Ось які «м’які» навички потрібні для роботи продуктовим менеджером, на думку самих продактів:

  • готовність брати на себе відповідальність;
  • комунікабельність;
  • тайм-менеджмент і самодисципліна;
  • вміння переконувати й мотивувати інших.

А ось якими hard skills має володіти хороший продакт:

  • розставлення пріоритетів;
  • розробка й прийняття рішень на основі даних;
  • формулювання гіпотез і проведення експериментів для їх перевірки;
  • дослідження ринку та конкурентів;
  • розробка продуктової стратегії;
  • проведення переговорів, вирішення конфліктів;
  • планування;
  • знання предметної області бізнесу;
  • знання методологій розробки в IT, принципів та циклу розробки IT-продуктів;
  • UX/UI дизайн.


Де продакти шукають роботу?

Ось ці ресурси для пошуку роботи користуються найбільшою популярністю серед опитаних продакт-менеджерів:

  • LinkedIn;
  • Djinni;
  • DOU;
  • нетворкінг (звернення до знайомих рекрутерів чи продакт-менеджерів);
  • сайти компаній;
  • агрегатори вакансій work.ua / robota.ua / hh.ua;
  • соціальні мережі.

Потрібна робота?

Знайти вакансії у сфері ІТ (і не тільки) можна у нас на сайті 👉

Вакансії


Корисні ресурси для продакт-менеджерів


Курси Product Manager

Серед профільних курсів, які проходили опитані продакти, найчастіше згадують такі:

  • Product Manager Bootcamp від Asta Academy;
  • Product Marketing від Projector;
  • Professional Scrum Product Owner;
  • Become a Product Manager на Udemy;
  • Сustdev від Івана Замесіна;
  • Product Management Professium від Projector;
  • Software product management на Coursera.

З вузькоспеціалізованих курсів продакти радять пройти для роботи курси з аналітики, UX/UI дизайну / продуктового дизайну, SQL / Python / R / Java чи інших технічних навичок, маркетингу, customer development.


Книги для продакт-менеджерів:

📚 “The Mom Test: How to Talk to Customers and Learn If Your Business is a Good Idea when Everyone is Lying to You”, Rob Fitzpatrick;
📚 “The Lean Startup”, Eric Ries;
📚 “INSPIRED: How to Create Tech Products Customers Love”, Marty Cagan;
📚 “Hooked: How to Build Habit- Forming Products”, Nir Eyal;
📚 “Zero to One”, Peter Thiel, Blake Masters.


Профільні ресурси

Telegram-канали: Pavlo Pedenko; Product&Growth — Chat; Лавка Продуктовая; ProductCamp Ukraine.

Медіа / блоги: Epic Growth; DOU; Reforge.

YouTube: Product&Growth Show; Big Money; Parimatch Tech.

Подкасти: Product&Growth Show; make sense; Клуб Анонимных Продакт Менеджеров.

Значна частина дослідження, яке лягло в основу цієї статті — це інтерв’ю про специфіку ролі, робочі завдання, процес найму/онбордингу/розвитку продактів та корпоративну культуру в конкретних компаніях на ринку: Readdle, Parimatch Tech, BetterMe, MacPaw, SoftServe, ЛУН, prom, reface, Tonti Laguna, Epicentr. Якщо вас цікавить, як працюється продактам у цих компаніях, а також якщо ви хочете ознайомитись із більшою кількістю даних про українських продакт-менеджерів — завантажуйте дослідження за посиланням

Ми також розповідаємо про компанії!

У нас ви можете прочитати про роботу в Intellias, MacPaw, Readdle, Jooble, Boosta, Sigma Software, Simcorp та інших.

Читати

Читайте також

Навчай та розвивай: чим займається і скільки заробляє L&D Manager

Як стати iOS-розробником і ще 8 питань про професію

Стартувати в IT в 35: як шахи, танці та дитина привели мене в тестинг

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: