Активний пошук кандидатів, особливо в ІТ-сфері, потребує неабияких навичок комунікації і не обмежується одним повідомленням з описом позиції. Як спілкуватися з кандидатами, реагувати на їхні відповіді та нагадувати про себе, розповідає Валерія Лихолєт, Talent Sourcer в A-Players Recruiting.
У своїй попередній колонці я розповідала, як писати кандидатам вперше, аби вам відповідали у 90% випадків. Але за ретельно складеним першим повідомленням йде діалог із кандидатом або періодичні нагадування про себе (follow-up). Тож хочу поділитися своїм досвідом роботи в A-Players Recruiting: як сорсерам та рекрутерам реагувати на відповіді кандидатів, працювати з їхніми запереченнями та нагадувати про себе й вакансії.
Як реагувати на відмови кандидатів
Якщо кандидат зацікавився позицією, подальше спілкування має бути легким. Значно цікавіше розглянути складніші кейси.
Одразу скажу: я працюю не з усіма запереченнями. Суперлаконічні відповіді «Ні» або «Не цікаво» свідчать про бажання людини, щоб від неї відчепились. Я не вважаю за потрібне псувати настрій ні кандидату, ні собі. Тож у такому разі дякую за відповідь, бажаю гарного дня і сподіваюсь, що все у всіх складеться добре 🙂
Інша справа — коли кандидат відмовляє більш детально, тоді я можу щось у нього уточнити.
Варіант 1. Відповідь схожа на «Дякую, я знайомий зі стартапом / з фаундером, але зараз неактуально» або «Ідеальна позиція, але неідеальний час» і т.д. Щоб не зіпсувати цей контакт, граємо в довгу. Я уточнюю, що може більше зацікавити кандидата: яка позиція, обов’язки, продукт, команда, індустрія, стадія розробки продукту тощо. Або питаю, коли буде актуально повернутися до діалогу. Варіанти відповідей:
- «Коли могло би бути більш актуально?»
- «Ви не проти, якщо нагадаю про себе за 2-3 місяці?»
- «Добрий день, я зрозуміла і дуже вдячна за відповідь. Чи не зорієнтуєте, що може бути цікавим для вас у майбутньому (домен продукту, розмір команди, певні обов’язки)? Раптом матиму більш відповідну позицію для вас — сконтактую наступного разу».
У мене був кандидат, якому я, на його прохання, нагадувала про себе тричі протягом двох місяців. Четвертий раз вирішила не нагадувати, бо змінювала компанію і не мала відповідної вакансії. Але кандидат сам про мене згадав та був готовий розглядати позиції.
Варіант 2. Кандидату щось не підходить у позиції, але його можна витягнути на розмову. Наведу розгорнутий приклад. Коли ми шукали Talent Partner-а в нашу команду, я отримала від однієї кандидатки відповідь, що вона не готова повертатись у рекрутингову агенцію. Я поцікавилася причинами, і виявилось, що в неї був попередній негативний досвід. Мені одразу стала зрозумілою її реакція. Ось кілька моїх повідомлень з нашого діалогу:
Добрий день, {ім’я}!
Дуже вдячна за відповідь.
Поділитеся, що найбільше подобається в роботі інхаус у порівнянні з агентством? І в якому напрямі вам було би цікавіше розвиватись: більше зосередитись на інтерв’ю, на побудові процесів, на керуванні командами чи все разом?
Цікавлюсь, оскільки з часом можу мати вакансію в продукті й тоді запропоную більш цільову позицію, якщо ви не проти 🙂
Продовження розмови після відповіді кандидатки:
Цілком розумію ваші побоювання. Раніше в колег (ще до мого приходу в команду) теж бували такі неприємні випадки. Тому зараз у нас є правило починати кооперацію тільки після передоплати.
Ми співпрацюємо з продуктами переважно за рекомендацією компаній, для яких ми раніше закривали позиції та отримували оплату. Таким чином виникає більший рівень довіри й відповідальності одне перед одним.
Якщо вам цікаво дізнатись детальніше про таку кооперацію, пропоную організувати онлайн-каву / знайомство з нашою СЕО — Лесею Арнольд. Вона частіше комунікує з замовниками як з України, так і з-за кордону (зараз, наприклад, це Reddit), тому зможе розповісти більше інсайтів про таку співпрацю. Як вам ідея?
Таким чином мій діалог із кандидаткою продовжився, і я мала змогу пояснити, як усе побудовано в нашій компанії. Була ймовірність, що я не змогла б перекрити її занепокоєння. Втім, завжди краще уточнити й мати змогу дати роз’яснення, ніж здогадуватись та зовсім втратити кандидата.
Як нагадувати про себе, аби вам відповідали
Ще пів року тому я не дуже любила писати фолоу-апи, а зараз це для мене не менш улюблена частина комунікації, ніж інші. Звичка нагадувати про себе кандидатам, які не відповіли, найбільше випрацювалась саме в A-Players Recruiting, коли я запозичила в дівчат із команди формат фолоу-апів, який мені дуже сподобався. Дуже вірю в їхню силу.
Я нагадую про себе двічі, але регулярність нагадувань не відстежую, і немає такого, що контактую одразу після 2-3 днів без відповіді чи протягом одного тижня. Я можу забути про них на якийсь період, поки маю активних кандидатів, та написати навіть за місяць. Якось після двох регулярних фолоу-апів моєї колеги я отримала понад 50% відповідей від кандидатів, які їй не відповідали, просто сконтактувавши з ними за місяць. Близько третини відповідей були позитивними, хоча ми вже думали, що втратили цих кандидатів.
Мій фолоу-ап виглядав наступним чином:
Добрий день, {ім’я}!
Мене звати Валерія, я з A-Players Recruiting.
Ми дуже зацікавились вашим профілем, і моя колега раніше контактувала щодо позиції, але нам так і не вдалось отримати відповідь.
Але припустили, що людині, яка виросла до СМО рівня, розвивається в комунікаціях і має досвід продуктового маркетингу на ринку США, буде цікавим розширення продукту на нових ринках, побудова маркетингового відділу та розвиток команди з нуля в {назва стартапу}. Тому не втрачаємо можливості сконтактувати ще раз.
Якщо це про вас і вам дійсно було б цікаво дізнатись більше, повідомте — з радістю поділимось деталями. Якщо ж це не актуально, буду вдячна й за таку відповідь 🙂
Сподіваюсь, що до зв’язку.
Чудового дня!
Формат повідомлення та канал для фолоу-апів дуже індивідуальні. Я точно не вписую всюди ту саму інформацію. Дещо видозмінюю, додаючи нові деталі. Або ж пишу зовсім коротко, просто як нагадування. Якщо перше повідомлення було в LinkedIn/inMail, наступного разу можу сконтактувати через email чи навіть написати у фейсбуці, якщо я дійсно хочу витягнути людину на розмову, а в попередніх каналах не отримала відповіді.
Приклад такого повідомлення:
{ім’я}, привіт 🙂
Я з A-Players Recruiting.
Ваш профіль у LinkedIn виглядає настільки ідейно в роботі зі стартапами та розвитку в {напрямку}, що, не дочекавшись конекту там, пишу сюди.
Маю позитивний досвід із фейсбуком: перший найм у моїй кар’єрі відбувся після контакту з кандидатом саме там. Та й зі мною A-Players Recruiting сконтактували теж через фейсбук. Але потрібно пам’ятати, що це насамперед особиста соцмережа, бути уважним, обережним і контактувати там дуже персоналізовано.
Те саме стосується й телеграма. Якось ми переписувалися з кандидатом у LinkedIn, він зацікавився пропозицією і поділився CV з контактами, а потім раптово перестав відповідати. Ось що я написала йому в телеграмі:
{ім’я}, привіт 🙂
Це Валерія з {компанія}. Ми трошки раніше спілкувались в LinkedIn щодо позиції Competence Lead-a.
Сорі, що вриваюсь у телеграм, в лінкедін довго чекати) Сподіваюсь, тут буде швидша комунікація)
Чи було б актуально зідзвонитись і поспілкуватись щодо позиції завтра?
До теми комунікації під час пошуку кандидатів можна підходити з різних ракурсів, збирати приклади ефективних повідомлень та довго-довго ділитись лайфхаками. Але я впевнена, що в кожного є свій унікальний досвід. Сподіваюсь, ви дізнаєтесь щось корисне і з цього матеріалу.
Шукаєте співробітників?
Розміщуйте свою вакансію у нас на сайті та чекайте на резюме від кандидатів 👉
РозміститиЧитайте також
І кандидати потягнуться: як правильно розвивати бренд роботодавця
Як відмовити кандидату та все одно зробити його адвокатом бренду
5 порад, які покращать ваші робочі листи
Дякуємо!
Тепер редактори знають.