Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Що читати, щоб керувати: 5 класичних книжок із менеджменту

15.01.21 Розвиток 5 хв читання

Хочете прокачати свої управлінські навички та надихнутися прикладами успішних топменеджерів, не виходячи з дому? Наші друзі з інтернет-магазину nashformat.ua підібрали 5 книг, які вважаються класичною літературою для керівників.      

«Сам собі MBA. Про бізнес без цензури»
— Сьюзі Велч, Джек Велч

Ця книга може стати для вас настільною, якщо ви хочете надихатися досвідом успішного управлінця. Її автор Джек Велч — топменеджер зі стажем роботи у 40 років, половину з яких він керував General Electric. У результаті його керівництва прибуток компанії зріс у 10 разів, а ринкова капіталізація — у 30 разів. 

Велч зазирає в очі найбільшому менеджерському страхові та пояснює, як його подолати. А ще ділиться власною маркетинговою візією, головними постулатами лідерства 21-го століття та секретними знаннями, як керувати геніями, злодіями та волоцюгами. Розповідає, як поводитися у кризових ситуаціях, і переконує, що постійне зростання компанії неможливе без особистісного зростання її керівників.

Ця книга стане свіжим ковтком повітря для тих, хто застряг у менеджерській рутині та потребує нових точок зору на типові управлінські проблеми.

«Приховай кинджал за усмішкою. 36 стародавніх китайських стратегій, щоб перемогти суперника» 
— Кайхан Кріппендорф

Одна з необхідних хорошому менеджеру навичок — стратегічне мислення. Інший культурний контекст якнайкраще допомагає подивитися на побудову стратегії під новим кутом, відкинути те, що вже набило оскому, і надихнутися. Саме тому, на нашу думку, доречно звернутися до стародавньої китайської доктрини.

Видання складається з чотирьох частин: ін-янь — полярність, у-вей — плисти за течією, у-чанг — постійні зміни, шан бін у-бін — непряма дія. Вони описують 36 давніх китайських стратегій успіху, які автор проілюстрував прикладами з сучасного бізнесу. 

Деякі ви навіть могли чути, але сприйняти як східний фольклор. Втім, якщо наповнити стародавні приказки на кшталт «Щоб зловити, спочатку відпусти», «Грабувати під час пожежі», «Іноді втеча — найкраща стратегія» сучасними сенсами — можливо, це й будуть ті нестандартні рішення, яких від нас так часто чекають? 

«Моя історія в General Motors»
— Альфред Слоун

Зазвичай найкращі книжки з менеджменту — це не абстрактні розповіді, а досвід конкретної людини чи компанії. Альфред Слоун 28 років свого життя керував однією з найбільших компаній світу — General Motors. Завдяки його ідеям американська економіка вийшла з глибокої депресії після Другої світової війни, а General Motors стала найкращою компанією на ринку. 

У цьому автобіографічному виданні Альфред Слоун ділиться кейсами з власного управлінського досвіду. Пояснює, як бути керівником, який ухвалює правильні рішення, реагує на зміни й веде команду до успіху. А також радить, як не бути заручником обставин і натомість помічати нові можливості. 

Ця книга буде корисною тим, хто наймає працівників, хто ними керує, а також усім, хто цікавиться підприємництвом та історією автомобільної індустрії.

«Анатомія менеджменту. Ефективний спосіб керувати компанією» 
— Генрі Мінцберґ

Генрі Мінцберґ — один із найвідоміших дослідників менеджменту у світі. У своїй книзі він вдається до глибинного осмислення усіх процесів управління підприємством та його працівниками. 

На його думку, не існує єдиного універсального способу керування, адже ідеальні рішення для великої бізнес-корпорації можуть бути абсурдними для маленького локального бізнесу. Виходячи з досвіду провідних компаній зі всього світу, Мінцберґ дає типологію різних видів організацій (підприємницька, механістична, диверсифікована, професійна, інноваційна, місіонерська, політична та нетипова) і поради щодо управління кожним із цих типів. А також зазирає у суть роботи менеджера і з’ясовує, яким має бути керівник, здатний привести команду до результату. 

«Безжальна правда про нещадний бізнес. Розбудова бізнесу в умовах невизначеності» 
— Бен Горовіц 

Бен Горовіц свого часу інвестував у розвиток таких компаній, як Airbnb, Facebook, Twitter, Skype, заклав фундамент Кремнієвої Долини та донині залишається одним із найуспішніших підприємців у світі.

У книзі Горовіц ділиться власним підходом до управління компанією в умовах невизначеності, який часом може видатись різким чи радикальним. Також бізнесмен ділиться особистим досвідом — як звільнити друга, що робити, коли працівники не розуміють керівника, як відрізнити хороший менеджмент від поганого та чи варто продавати свою компанію.

Видання особливо актуальне у часи пандемії, коли українські бізнеси перебувають у підвішеному стані. Невизначеність і невідомість лякають, та правда одного з найуспішніших інвесторів світу в тому, що бізнес — це завжди невизначеність.

Як перевірити, чи вам уже час керувати іншими?

7 ознак, що ви готові стати керівником

Перевірити

А роботу для менеджерів (і не тільки) шукайте у розділі «Вакансії»

Читайте також

Найкращі книги, які експерти та команда Happy Monday прочитали в 2020 році

Як розмовляти з керівником: поради з книги «Ask a manager»

Чому романи корисніші за бізнес-літературу: колонка Тетяни Лукинюк

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: