Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Вхід в IT для тих, хто не хоче кодувати: позиції, лайфхаки та корисні ресурси для світчерів

17.01.22 Пошук роботи Увійти в ІТ PR 14 хв читання

Про роботу в ІТ є хибне уявлення, що в цю сферу можна потрапити лише з технічною освітою. Але це далеко не так, продуктове IT — це не тільки програмування та розробка, компанії потребують співробітників з різними знаннями та навичками. На які нетехнічні позиції можна прийти без досвіду в ІТ і що для цього потрібно — розповідають фахівці компанії Cpamatica.


Яка освіта потрібна для роботи в продуктовій IT-компанії?


Думка, що у сферу IT можна потрапити лише з технічною освітою, — помилкова. Для більшості позицій набагато важливіше, щоб кандидат мав потрібні софт скіли, а також бажання постійно розвиватися і працювати на результат.

Технічні навички завжди можна підтягнути на практиці для тих позицій, де вони дійсно потрібні, а для інших ціннішими будуть аналітичні здібності. Наприклад, багато вакансій ідеально підійдуть людям з економічною освітою. Але навіть якщо ми говоримо про філологів, то й вони можуть прийти в ІТ-сферу на позиції контент-менеджера або SEO-копірайтера.

У будь-якій ІТ-компанії є багато нетехнічних позицій, їхня специфіка залежить від напряму компанії. Cpamatica — це діджитал-маркетинг агентство, крім своєї афіліат-мережі та медіабаінг-відділу, ми також розробляємо власні онлайн-продукти у ніші Social Discovery. Тому нам завжди потрібні спеціалісти дуже різних профілів.

— Єгор Галушко, Head of Affiliate


З яких сфер найпростіше перейти до IT

Продуктових IT-компаній в Україні не так багато, щоб була можливість обмінюватися кадрами, тому компанії готові брати фахівців, які вже досягли певних успіхів в інших індустріях і хочуть спробувати свої сили в IT.

На нетехнічні позиції в IT-компанії найчастіше беруть фахівців із досвідом роботи у фінансовій сфері, аналітиці, маркетингу, ритейлі, логістиці, консалтингу чи аудиті. Навички, отримані під час роботи в цих галузях, стануть у пригоді Product, Affiliate та Business Development менеджерам. На вакансії контент-менеджерів та SEO-фахівців можна прийти з журналістики чи сфери освіти.

Все залежить від того, чим хоче займатися людина, — дизайном, розробкою, фінансами, бізнес-процесами. У Cpamatica є люди дуже різних професій, наприклад колишні педагоги.

— Олександр Сидорець, Business Development Manager

Також легко буде адаптуватися спеціалістам, які працювали у FMCG компаніях (виробники товарів широкого споживання), таких як Coca-Cola, Pepsi, British American Tobacco, компаніях «Великої четвірки» (Deloitte, PricewaterhouseCoopers, Ernst & Young та KPMG) та інших, де створюється розуміння, як працює бізнес.

Важливою вимогою з хард скілз для всіх позицій в Cpamatica є вміння працювати в Excel і знання англійської на рівні не нижче Upper-Intermediate (B2).

— Ігор Світличний, CMO (директор з маркетингу)


Точки входу до сфери IT


Найпростішою та найефективнішою точкою входу в IT для людей з мінімальним досвідом роботи або досвідом в інших сферах є відвідування івентів різних ІТ-компаній: конференцій, днів відкритих дверей, інтенсивів тощо.

Наприклад, Cpamatica вже другий рік проводить великий івент Cpamatica IT Day, на якому фахівці компанії розповідають про особливості своєї роботи, діляться секретами сфери та відповідають на всі запитання учасників. Відвідування таких подій дозволяє повністю поринути в атмосферу компанії, безпосередньо поспілкуватися з менеджерами та зрозуміти, чи підходить вам та чи інша позиція та чи спрацюєтеся ви з керівництвом та командою. Також кандидатам, які відвідали івент, компанія пропонує спрощену процедуру відбору. 

271753240 2171291653035013 3370110068750853563 n
Cpamatica IT Day відбудеться 19 лютого. Встигніть зареєструватися на івент!


Нетехнічні позиції в Cpamatica


Affiliate Manager

galushko

Про професію розповідає Єгор Галушко,
Head of Affiliate

Це посередник між рекламодавцем (ресурсом, якому потрібні користувачі) та афіліатом (вебмайстром, який створює трафік). Він вибудовує партнерські відносини з особами чи компаніями, які купують трафік або генерують його, створюючи контент для залучення користувачів на сайти рекламодавців. У Cpamatica афіліат-менеджер, крім роботи з партнерами, бере участь у розвитку всього напряму та залучений до багатьох внутрішніх операційних процесів.

Компанія готова брати на цю позицію людей без досвіду в IT, але бажано з мінімальним комерційним досвідом (1-2 роки) на різних позиціях у фінансах, маркетингу, продажу. Але головне — Affiliate Manager має бути проактивним та орієнтованим на досягнення реальних результатів. Тому, якщо йдеться про випускників або фахівців-початківців, звертають увагу на те, які проєкти кандидат уже реалізував на попередній роботі або під час навчання.

Серед важливих софт скілів — здатність знаходити спільну мову з іншими людьми та доступно розповідати про продукт та компанію. Також потрібен високий рівень знання англійської, він стане у пригоді як у роботі, так і у спілкуванні з колегами на міжнародних конференціях. За останні кілька років афіліат-менеджери Cpamatica побували на безлічі конференцій, серед яких TES у Празі, Барселоні та Лісабоні та Affiliate World у Нью-Йорку та Бангкоку.

Affiliate Manager — це хороша позиція для старту в диджитал-маркетингу, яка відкриває різні перспективи кар’єрного зростання: від можливості очолити одну з ніш афіліат-маркетингу до кросфункціонального зростання в рамках компанії.

Корисні ресурси для початківців:

На жаль, книг та курсів для афіліат-менеджерів практично немає. Але можна читати професійні форуми чи арбітражні ресурси, такі як affLIFT, STM Forum.


Product Manager

karpov

Про професію розповідає Дмитро Карпов,
СЕО Daterix (один із продуктів Cpamatica)

Це спеціаліст, який займається розвитком продукту. Product Manager аналізує його функціонал, визначає, що саме потрібно покращити, ставить завдання дизайнерам та розробникам, оцінює ефективність змін.

Якщо йдеться про створення нового продукту, то до обов’язків продакт-менеджера входить аналіз ринку та конкурентів, визначення ЦА, розрахунок потенційного прибутку, планування просування. Глобальне завдання такого фахівця на цьому етапі — оцінити, наскільки доцільно запускати той чи інший продукт.

До софт скілів, необхідних продакт-менеджеру, можна віднести: вміння пояснювати складні речі простою мовою, навичка вести переговори, знаходити компроміс і запобігати конфліктам. З хард скілів потрібні критичне мислення, знання продуктових та маркетингових метрик, уміння працювати з базами даних та грамотно писати ТЗ. Також Product Manager повинен мати базове розуміння бізнес-процесів.

Незалежно від досвіду та стажу роботи, продакт-менеджери у Cpamatica мають велику свободу дій, багато можливостей для самореалізації та постійну підтримку команди.

Корисні ресурси для початківців:

📚 Книги:
«Основи управління проєктами», Джозеф Хігні
«Спринт. Вирішуйте складні завдання та тестуйте нові ідеї за 5 днів», Джейк Кнапп, Джон Зерацький, Брейден Ковіц
“Product Leadership”, Річард Бенфілд, Мартін Ерікссон, Нейт Уокінгшо

🔎 Блоги:
Railsware Product Academy
Silicon Valley Product Group by Marty Cagan
The Signal by Mixpanel

🎧 Подкасти:
Product Hunt Radio
The Product podcast
Exponent

💻 Телеграм-канали:
Дайджест продуктового дизайну
Pavlo Pedenko
No Flame No Game


Business Development Manager

boys 2 1 1

Про професію розповідають Денис Яцко та Олександр Сидорець,
Business Development Managers

Головне завдання Business Development Manager — зробити так, щоб бізнес ріс, генерував прибуток, працював з найменшим ризиком і диверсифікувався. Для цього біздев шукає нові ніші та канали продажів, вибудовує партнерські відносини, домовляється про вигідні умови для обох сторін, генерує свіжі ідеї для розвитку бізнесу.

Business Development Manager — це позиція, яку можна освоїти з нуля, але бажано мати мінімальний досвід в аналітиці, спілкуванні з клієнтами та продажу.

Також ця професія вимагає балансу софт та хард скілів. Потрібно бути вмілим перемовником, але при цьому вміти стратегічно мислити, прораховувати ризики та бачити шляхи розвитку бізнесу, ґрунтуючись на даних. Необхідно володіти англійською мовою, базовими знаннями у маркетингу (воронка продажів, метрики), математичному аналізі, мати навички роботи з Excel. Не зайвими будуть посидючість та вміння закопуватись у деталі.

Втім, у Cpamatica готові розглядати на цю позицію і кандидатів без досвіду. Важливіше, щоб людина хотіла рухати бізнес уперед, змінювати його на краще і при цьому розвиватися як професіонал. Часто саме бажання кандидата стає ключовим чинником, а не його досвід.

Корисні ресурси для початківців:

📚 Книги:
“Lean Startup”, Ерік Ріс
«Психологія впливу», Роберт Чалдіні
«Бізнес-моделі», Олівер Гассман
«Домовлятися завжди», Гевін Кеннеді


SEO Specialist

zayats 1

Про професію розповідає Андрій Заєць,
SEO Specialist

Завдання SEO Specialist в Cpamatica — створювати цікаві сайти, виводити їх на високі позиції в пошукових системах і заробляти на рекламі. По суті, SEO-фахівець — це менеджер інтернет-проєкту, на який більшість відвідувачів приходить з пошукових систем.

Перш ніж працювати SEO-фахівцем, потрібно вивчити основи текстової та технічної оптимізації сайтів та лінкбілдинг (побудова маси посилань для підвищення рейтингу сайту в пошукових системах). А також навчитися створювати якісний, цікавий для користувачів контент, який водночас міститиме достатньо сигналів, що вказують пошуковику на релевантність. Крім цього необхідно вміння працювати з великим обсягом даних та встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.

У Cpamatica SEO Specialist відповідає не лише за оптимізацію текстів, а й повністю продумує концепт проєкту сайту, ставить завдання копірайтерам, дизайнерам та програмістам, збирає дані вебаналітики та займається просуванням ресурсу.

Стати SEO-фахівцем можна практично з будь-якою освітою, але без спеціальних курсів не обійтись. Найчастіше на цю позицію переходять із копірайтингу, журналістики, маркетингу чи реклами.

Корисні ресурси для початківців:

📝 Курси:
Курс з основ SEO в Академії WebpromoExperts
Курс з HTML
Курс з гугл аналітики від Google

🔎 Онлайн-ресурси:
The Ahrefs Blog
Backlinko
NaZapad


PPC Manager

svetlichniy

Про професію розповідає Ігор Світличний,
CMO (директор з маркетингу)

Це спеціаліст, який допомагає рекламодавцям отримати клієнтів за моделлю CPA (cost per action, з англ. — «ціна за дію»). Він працює з великими рекламними мережами Google Ads, Microsoft Ads та Facebook Ads. До обов’язків PPC Manager-а Cpamatica входить закупівля трафіку в рекламних мережах для клієнта компанії.

Такому фахівцеві потрібні навички пошуку інформації та її аналізу, тому що необхідно працювати з великим обсягом даних. Також цінуються навички дипломатії, вміння почути клієнта та переконати його у необхідності того чи іншого рішення. Крім цього знадобиться вміння налагоджувати контакти з різними людьми, у тому числі з колегами з професійного ком’юніті.

Переходити в IT на PPC-менеджера можна з будь-якої сфери, але для цієї позиції дуже важливо мати підприємницьку жилку та аналітичний склад розуму.

Корисні ресурси для початківців:

🔎 Сайти:
The AdLeaks community (платний, $100 на місяць)
STM Forum (платний, $100 на місяць)
ppc.world
Search Engine Land

💻 Соцмережі:
CPC Real Talk (про контекстну рекламу)
Чат про контекст (про контекстну рекламу)
Targetchat (про таргетовану рекламу)
SMM в Facebook – від лайків до продажу


Як проходить навчання нових співробітників у Cpamatica


У Cpamatica завжди готові інвестувати час та ресурси у розвиток співробітників. Тому всіх новеньких, у тому числі й світчерів з інших сфер, всіляко підтримують і навчають, посвячують у всі аспекти роботи компанії, надають їм мануали про обов’язки, організовують зустрічі з досвідченими фахівцями, менторять.

Наприклад, для Affiliate Manager-ів у компанії існує тритижневий курс інтеграції. Щодня новий співробітник слухає лекції від колег про специфіку роботи. За три тижні людина повністю входить у курс справ і може повноцінно розпочинати роботу.

Для Business Development Manager в компанії розробили онбординг-курс Step by step, в рамках якого фахівці з різних відділів допомагають освоїтися в роботі й розібратися в основних завданнях.

Кар’єру SEO Specialist в Cpamatica можна почати з ремоут-помічника досвідченого SEO. Таким чином, новий співробітник заглиблюється в процеси й вчиться на прикладі свого наставника.


З чого почати свій шлях до IT


Головна порада — почати цікавитись сферою задовго до пошуку роботи. Знайти людей, які працюють в IT-компаніях та можуть розповісти про внутрішні процеси. Стежити за трендами, вивчати ринок вакансій, читати профільні медіа та блоги відомих людей зі сфери, відвідувати тематичні події, такі як Cpamatica IT Day, де можна поспілкуватися з рекрутерами та фахівцями. Словом, увійти до IT-ком’юніті. Адже знаючи внутрішню кухню сфери загалом та специфіку роботи конкретних компаній, ви зможете обрати саме той шлях, який стане для вас максимально успішним.

Cpamatica IT Day

Приходьте на Cpamatica IT Day та отримайте можливість стати частиною команди агентства. Участь у заході безкоштовна за умови реєстрації.

Зареєструватись

Про компанію:

Cpamatica — це глобальне перформанс-маркетинг агентство з власною афіліат (CPA) мережею, медіабаінг-відділом та продуктами в ніші Social Discovery. Компанія спеціалізується на диджитал-маркетингу і працює на кожному етапі залучення користувачів та монетизації трафіку. Агентство щомісяця охоплює мільйони користувачів та допомагає рекламодавцям зі всього світу знаходити нових клієнтів та зростати швидше.

У компанії кожен співробітник отримує можливість професійного розвитку та може безпосередньо впливати на результати бізнесу. Команда щороку разом відпочиває, вже побували у Шрі-Ланці, Єгипті, Андоррі.

Читайте також

IT WAKE UP! Проєкт для тих, хто придивляється до сфери ІТ

Як влаштуватися в IT-компанію: що писати в резюме та як поводитися на співбесіді

5 професій в IT, де не потрібен досвід роботи

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.