5 професій в IT, де не потрібен досвід роботи

12.05.21 Пошук роботи Увійти в ІТ Партнерський матеріал 9 хв читання

Робота в IT багатьом здається перспективною, привабливою, але… важкодоступною. Мовляв, як немає профільної освіти чи досвіду — то й пробувати не варто. Звісно, якщо ви хочете стати розробником, без відповідного бекграунду не обійтись. Але в IT-компаніях є й інші професії, які підійдуть початківцям без досвіду.

Разом із Британською Радою в Україні ми розпитали представників IT-компаній, яких фахівців вони готові брати без досвіду та що потрібно кандидатам, аби отримати свою першу роботу в ІТ.


1. Customer Support Specialist


Розповідає Олександра Пашель, Head of Customer Support у Readdle


Про професію

Customer Support Specialist — це обличчя компанії. Це людина, з якою кожен клієнт може поспілкуватися у разі виникнення питань, складнощів або пропозицій стосовно поліпшення продукту.

Висококласних фахівців у галузі сервісу небагато, особливо технічно грамотних та готових навчатися. Тому ми готові наймати класних людей із правильним mindset (образом мислення — прим. ред.) і цінностями, що збігаються з нашими, та навчати їх.


Вимоги до кандидаті
в

Наші клієнти звертаються до нас переважно англійською, тому знання англійської мови — обов’язкова навичка для кандидата. Мінімальний рівень, який нам підходить, — це Upper-Intermediate, а в ідеалі Advanced.

Аби перевірити рівень володіння англійською мовою, ми просимо виконати тестове завдання ще до співбесіди. Наступний етап — це whiteboard test, у ході якого ми симулюємо звичайний робочий день (роботу, спілкування з колегами, кава-брейки). Кандидат готує відповіді на запити клієнтів у реальному часі, і якщо є проблема з рівнем англійської, це відразу видно.

Крім англійської перевіряємо, наскільки швидко кандидат може розібратися з нюансами продукту, чи він / вона tech savvy (технічно підкований — орієнтовний переклад, прим.ред.), як реагує на критику, чи має сервісний підхід, і обов’язково знайомимо його або її з командою.


Перспективи професії

Customer Support Specialist може прокачувати свої скіли у сервісній частині, заглиблюватись у нюанси продукту й стати справжнім support guru та експертом у своїй команді. Всередині Readdle також є історії про успішний перехід таких фахівців до інших команд — з дизайну, QA, продажу, маркетингу тощо.


2. Partnership Manager / Outreach Specialist


Розповідає Аліса Лаговська, Recruitment Team Leader у Jooble


Про професію

Partnership Manager / Outreach Specialist у Jooble працює з іноземними ринками та підвищує рівень відвідування сайту користувачами. За допомогою SEO-інструментів менеджер шукає та аналізує сайти інших компаній у різних країнах та обговорює з ними найкращі опції для взаємовигідної співпраці. 

Ми готові брати кандидатів без досвіду, оскільки проводимо перший місяць навчання із тренером, під час якого розповідаємо про всі необхідні інструменти та специфіку роботи в різних країнах світу.


Вимоги до кандидатів

Partnership Manager / Outreach Specialist зазвичай веде письмову, а іноді й усну комунікацію з людьми з усього світу. Тож головна вимога до кандидатів — знання англійської мови або іншої іноземної на рівні Upper-Intermediate, а мати попередній досвід роботи необов’язково. Англійську ми перевіряємо за допомогою письмового тестування на співбесіді з рекрутером, а розмовну — під час спілкування з менеджером, який вільно володіє англійською.

Також для нас важливі soft skills кандидата — вміння брати на себе відповідальність, орієнтація на розвиток, відкритість до людей, ініціативність та любов до своєї справи. Ці якості важливі для кожного співробітника Jooble. 


Перспективи професії

У Jooble цілком реально вирости з Partnership Manager / Outreach Specialist до Team Leader за 1-1,5 року. Ми в Jooble також відкриті до переходів в інші департаменти, якщо людина хоче спробувати щось нове. Наприклад, із часом з позиції Partnership Manager / Outreach Specialist люди перейшли на посади Team Leader, Project Manager, Training Specialist, Recruiter, Relevance Specialist in data science, Mentor for remote employees. 


3. Junior Affiliate Manager


Розповідає Віталій Бердичевський, Product Manager у Boosta.


Про професію

Наш продукт — це стартап із таргетом на західні ринки й монетизацією за аффіліатною моделлю. У нашій команді Affiliate-фахівець відповідальний за пошук і розвиток взаємин із брендами по воронці, підтримання інформації про них в актуальному стані, а також за експерименти зі спонсорованими рекламними оголошеннями.

Ми розглядаємо кандидатів без досвіду, світчерів (тих, хто переходить з іншої галузі) або з мінімальним досвідом, оскільки налагодили процес навчання і підтвердили гіпотезу про те, що кандидат з необхідними нам soft skills може швидко адаптуватися до продукту та ніші й показати результат протягом першого ж тижня.


Вимоги до кандидата 

З обов’язкових вимог — знання англійської мови на рівні не нижче Upper-Intermediate (В2) і відповідність цінностям компанії. Оскільки основна комунікація з партнерами відбувається у листуванні та не передбачає дзвінків, рівень англійської перевіряємо через коротке тестове завдання, яке на 100% пов’язано з робочими завданнями.

У майбутній / майбутньому колезі нам важливі:

  • мотиви (чому робить те, що робить);
  • бажання вчитися (що вчить і чому);
  • проактивність (приклади пропозицій щодо поліпшення процесів раніше);
  • системність (як систематизує інформацію та структурує думки письмово).


Перспективи професії

Для кожного члена команди спільно з ним готується персональний план розвитку зі зворотним зв’язком на регулярних зустрічах віч-на-віч. На цій позиції фахівець може рости як у бік Middle / Senior Affiliate-менеджера, розвиваючи нових фахівців у команді, так і заглибитися в напрямку Product Manager метрики Revenue.


4. Recruiting Intern


Розповідає Любов Ракецька, Head of Talent у Livingston Research


Про професію

Recruiting Intern протягом 2-3 місяців оплачуваного стажування асистує в процесі відбору кандидатів на позицію Customer Support Representative — починаючи від первинного відбору й оцінки резюме та закінчуючи аналізом проведеної роботи. Уже після закінчення половини терміну Recruiting Intern може проводити інтерв’ю самостійно і в ідеалі — формувати та приймати фінальне рішення щодо кандидата.

Процес рекрутингу на позиції Customer Support в компанії відмінно налагоджений, тому ми готові брати кандидатів без відповідного досвіду роботи. Часто на цю позицію переходять внутрішні співробітники Livingston Research, які до цього самі працювали в службі підтримки й добре розуміють її особливості.


Вимоги до кандидата

Основні вимоги для позиції Recruiting Intern — це знання англійської мови на рівні Advanced-Fluent (письмова й усна) і такі soft skills:

  • розуміння позиції та good vs bad кандидата;
  • гарні комунікаційні навички;
  • самостійність у розв’язанні проблем / завдань;
  • критичне мислення;
  • організаційні і time management / planning навички.

Рівень англійської (як і решту скілів) ми перевіряємо за допомогою тестового завдання англійською мовою і спілкування англійською під час інтерв’ю.


Перспективи професії

Люди, які подаються або проходять такі стажування, залишаються у шорт-листі на майбутні відкриті позиції та стажування в компанії, тобто ми можемо проактивно запропонувати людині спробувати себе на новій позиції або в новому напрямі / завданні, бо вже знаємо, що їй цікава ця сфера, є необхідні навички тощо. Наприклад, з Recruiting Intern людина може перейти на нову постійну позицію в нашій HR-команді.


5. Junior Business Developer


Розповідає Дар’я Настай, Talent Acquisition Specialist у Genesis.


Про професію

Junior Business Developer шукає нових партнерів і вибудовує з ними взаємини, аналізує ринок, нові ніші та конкурентів. Займається підтримкою поточних партнерів, працює з аналітичною та продуктовою командами. На цю позицію ми готові брати людину без досвіду, але з сильними софт-скілами, знанням англійської мови, бажанням розвиватися та рости разом з компанією.


Вимоги до кандидата

Важлива вимога — знання англійської мови на рівні не нижче Upper-Intermediate. Спочатку джуніор-фахівець буде допомагати команді вирішувати термінові питання з клієнтами і безпосередньо вести з ними комунікацію, тому важливі як розмовні, так і письмові навички. Рівень англійської ми перевіряємо відразу — на першій співбесіді у форматі діалогу просимо розповісти про себе, досвід і навички. Тестове завдання теж даємо англійською.

Не менш важливі й софт-скіли. Ми шукаємо проактивну й ініціативну людину, з розвиненими комунікаційними навичками, вмінням самостійно вести проєкти й вирішувати питання. У Genesis цінують кандидатів, які не бояться пропонувати ідеї та проявляють інтерес до чогось нового. Для нас важлива «підприємницька жилка» — коли людина не боїться ризикувати й брати на себе відповідальність.


Перспективи професії

У будь-яку джуніор-позицію заздалегідь закладені можливості для зростання. Ріст залежить від масштабування бізнесу і від того, наскільки глибоко людина розбирається у своїй ніші, чи готова вона вивчати інші напрями й ринки, прокачувати хард- і софт-скіли. Потенційно за півтора-два роки можна стати тімлідом.


Що спільного в усіх цих професій?


Як бачите, почати кар’єру в IT-компанії цілком можна і без досвіду. Для цього потрібно бути проактивним, готовим навчатися, працювати в команді та мати бажання опанувати нову сферу. Але найголовніше — знати англійську на рівні Upper-Intermediate і вище, адже більшість IT-компаній працюють на закордонні ринки. 

Щоб підтягнути англійську швидко та ефективно, рекомендуємо курс myClass від Британської ради в Україні. Це максимально гнучкий курс, який дозволить вам керувати власним навчанням:

  • самостійно створювати темп і розклад ви можете самі обирати, в які дні та час навчатися, і навіть записатися на заняття навіть за одну (!) хвилину до його початку;
  • вивчати тільки те, що вам потрібно — ви можете персоналізувати свою програму в залежності від інтересів, розставляти акценти та самі обирати тему заняття;
  • відвідувати додаткові заняття та розмовні клуби, зокрема тематичні заняття з бізнес-англійської та сесії для прокачки професійних навичок, що точно стануть у пригоді для роботи в міжнародній ІТ-компанії.

Курс myClass зручно поєднувати з навчанням чи роботою і досягати потрібних результатів у короткий термін. Таким чином ви можете швидко підтягнути англійську й незабаром претендувати на перспективні позиції в ІТ-сфері або підтримувати свій рівень уже в процесі роботи. А головне — почати можна одразу після реєстрації: не потрібно чекати, поки почнеться новий набір!

Якщо між вами та роботою в IT лише брак англійської мови, переходьте за лінком та реєструйтеся на myClass 👉

myClass

Читайте також

Як влаштуватися в IT-компанію: що писати в резюме та як поводитися на співбесіді

Світчери в ІТ: як почати кар’єру, якщо ви працювали в інших сферах

Як потрапити на роботу в IT-компанію без досвіду в IT?

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: