Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як побудувати кар’єру в SEO: оптимістичний гайд від фахівця

07.12.22 Кар'єра 6 хв читання

Пошукова оптимізація (SEO) — один із базових інструментів digital-маркетингу, який неодноразово доводив свою ефективність: 49% маркетологів вважають, що з усіх маркетингових каналів саме органічний пошук має найкращий коефіцієнт рентабельності інвестицій. Тож SEO-спеціаліст — професія затребувана й добре оплачувана. Як початківцю збудувати кар’єру в напрямі SEO, розповіла Ірина Махнорілова, Chief Marketing Officer у Boosta.

Ірина Махнорілова, Chief Marketing Officer у Boosta.
Ірина Махнорілова


З чого почати й куди рухатись?  


Першою кар’єрною сходинкою в SEO вважається позиція лінкбілдера. Що робить такий фахівець? Простими словами — добуває якісні посилання на сайт, аби він вище знаходився у пошуковій видачі. Професію можна легко опанувати за кілька місяців, тому зазвичай на ці вакансії наймають працівників без досвіду. 

Аби стати лінкбілдером, потрібно добре володіти англійською та бути впевненим користувачем Google Sheets. Серед необхідних soft skills — самоорганізованість, високий рівень тайм-менеджменту, вміння шукати інформацію, терплячість та уважність до деталей.

Більше про те, хто такий лінкбілдер і як ним стати, читайте у статті 👉

Читати


Після успішного проходження випробного терміну на позиції Linkbuilder Trainee новоспечений спеціаліст починає рух стандартною для більшості IT-компаній ієрархією посад: Junior, Middle, Senior. Перехід до наступного рівня зазвичай залежить від того, наскільки швидко спеціаліст розвивається в межах професії. З досягненням рівня Senior відкривається можливість очолити команду на позиції Linkbuilder Team Lead. Якщо є прагнення рухатися далі, можна перейти безпосередньо в нішу SEO. 

Втім, для цього необхідно мати значно ширший пул практичних навичок, адже лінкбілдинг — це лише частина роботи SEO-фахівця. Обов’язки SEO-спеціаліста охоплюють цілу низку заходів для просування сайтів у пошукових системах: аудит сайту, аналіз конкурентів, створення довгострокової стратегії просування, розробку контент-стратегії, комплексну роботу над збільшенням пошукового трафіку. Сюди ж варто додати й побудову лінкбілдинг-стратегії, оскільки SEO-спеціаліст тісно взаємодіє з лінкбілдерами, ставить їм завдання та перевіряє результати.

Детальніше про те, що таке SEO і чим займається SEO-спеціаліст 👉

Читати


Поділюсь власним досвідом. Кілька разів я проводила співбесіди з кандидатами на позицію SEO-спеціаліста рівнів Middle та Senior, які за свою кар’єру не побудували жодного лінка самостійно. І в процесі інтерв’ю в мене виникало багато запитань, на які кандидати не могли відповісти через брак відповідного досвіду. Ось чому так важливо опановувати кожен рівень професії поступово, щоб надалі збудувати успішну кар’єру.

До речі, для SEO-фахівця ієрархія професійних рангів теж стандартна: від SEO Trainee до SEO Team Lead. Загалом ось такий вигляд мають кар’єрні сходинки в ніші SEO:

Якою має бути кар’єра в SEO: оптимістичний гайд від фахівця


Будуйте дорожню карту розвитку


Як зрозуміти, на якому рівні ви знаходитесь зараз і яких навичок вам бракує, щоб обійняти омріяну посаду? Для цього в компаніях існує грейдинг — опис конкретних скілів, якими повинен володіти спеціаліст, щоб перейти на вищу позицію. Це дозволяє фахівцям бачити свої точки зростання, розуміти, куди та як рухатись, і робить цей процес максимально прозорим. 

У Boosta існує чітка система грейдингу і для лінкбілдерів, і для SEO-спеціалістів. Наприклад, як видно з інфографіки нижче, для переходу на рівень Middle лінкбілдеру необхідно опанувати більше технічних навичок і розвивати менторські здібності, а SEO-спеціалісту — продемонструвати, зокрема, вміння розробляти стратегії.

Якою має бути кар’єра в SEO: оптимістичний гайд від фахівця
Якою має бути кар’єра в SEO: оптимістичний гайд від фахівця

Якщо у вашій компанії не існує подібного грейдингу, обговоріть його зі своїм менеджером та сформуйте для себе індивідуальну дорожню карту розвитку. 


Реагуйте на запити сучасності


SEO у 2022 році істотно відрізняється від часів, коли все тільки починалося. Сьогодні, окрім старих добрих побудов лінків і досліджень ключових слів, пошукова оптимізація вийшла за межі своїх першочергових завдань і активно взаємодіє з PR, SMM, якістю контенту, UX/UI, мобільним SEO, SERM тощо.    

Якою має бути кар’єра в SEO: оптимістичний гайд від фахівця

Тож є сенс досліджувати нові галузі й опановувати більш просунуті механізми, аби йти в ногу з часом та останніми технологіями. Але водночас важливо не забувати і про базові SEO-інструменти, без досконалого володіння якими неможливо просувати будь-що в пошукових мережах.


Короткий чек-лист для початківців


Що ж, сподіваюсь, вас не налякала кількість етапів у квесті «Як побудувати кар’єру в SEO» 🙂 Аби пройти його успішно, пропоную взяти на подальше професійне озброєння цей лаконічний чек-лист:

  • почніть свою кар’єру з побудови лінків;
  • не переставайте будувати лінки 🙂 ;
  • ознайомтесь із корпоративним грейдингом навичок;
  • створіть власну дорожню карту професійного розвитку;
  • вивчайте нові, але не забувайте й про базові речі в SEO.

Нехай щастить!

Зацікавила професія? Ми знаємо, як її опанувати!

З 15 грудня 2022 року до 2 лютого 2023 року Happy Monday і Boosta проведуть безплатний курс із SEO та лінкбілдингу для українок, які втратили роботу та/або дохід внаслідок війни й шукають нові можливості для розвитку.

Реєстрація за посиланням ➡️ http://bit.ly/3F0QtDM  
Детальніше про курс на сайті ➡️ http://bit.ly/3tXNCVz

Читайте також

Про IT-професії з перших вуст: хто створює цифрові продукти

Навіщо ми взяли у SEO-відділ співробітника за 60 і як це змінило компанію. Досвід Boosta

Як стати таргетологом: 6 запитань про професію

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: