Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як знайти роботу в IT: поради для нетехнічних спеціалістів

28.06.22 Пошук роботи Увійти в ІТ 5 хв читання

Понад 4,8 мільйона людей в Україні втратили роботу через повномасштабне вторгнення росії. А з тих компаній, що продовжили працювати, лише 22% зберегли довоєнний рівень зарплат. Як наслідок, чимало спеціалістів зараз шукають нові можливості: розглядається й робота в IT галузі, яка менше залежить від локального українського ринку.

Як успішно світчнутися в ІТ нетехнічним спеціалістам і де шукати вакансії, радить Марʼяна Болобан, Head of People в Headway — компанії, що розробляє мобільні EdTech-продукти.

Марʼяна Болобан
Марʼяна Болобан


Порада №1. Подумайте, ким ви можете працювати в ІТ, і дослідіть кілька позицій


Для тих, хто прагне перейти в ІТ, є два варіанти. 

  1. Зрозуміти, ким ви можете працювати в IT з тими навичками та досвідом, які у вас є. Наприклад, якщо ви з креативної сфери та працювали SMM-спеціалістом, дизайнером, копірайтером, PR-менеджером — для вас точно є аналогічні позиції в продуктових IT-компаніях. Тільки майте на увазі, що в ІТ вони можуть називатись інакше. Скажімо, посади, повʼязані з написанням текстів можуть мати такі назви: Copywriter, Technical writer, Creative writer, Content writer тощо. 
  2. Змінити професію. Якщо ви хочете знайти роботу якнайшвидше і не маєте часу на тривале навчання, можна розглянути позиції в службі підтримки (Support). Там найголовніше — хороший рівень англійської, гарні навички комунікації, системний підхід і готовність адаптуватися до нових умов. Така робота дасть стабільність у період війни, круту мовну практику та можливості для подальшого менеджерського зростання в цій сфері або ж для світчингу в інші спеціальності в IT. Для світчерів також відкрита ніша рекрутингу: вона не вимагає глибоких хард скілів для входу в професію, однак для неї важливі комунікаційні навички.

Обов’язково досліджуйте вимоги до кожної професії. Якщо ви раніше працювали лише з українськими компаніями та локальним ринком, то можете зіткнутися зі специфічними вимогами IT-сфери. Наприклад,  більшості компаній необхідна англійська на рівні щонайменше Upper-Intermediate, адже продуктові компанії найчастіше мають англомовну аудиторію, а аутсорсингові — іноземних замовників. 

Я також раджу зрозуміти, якими будуть ваші обовʼязки на обраній позиції та подумати, чи буде вам взагалі цікаво цим займатися. Чому це важливо? Багато людей обирають IT лише за плюшки та стабільність. Але насамперед вам має подобатися робота, яку ви виконуєте. Бо в IT, як в будь-якій сфері, успіху досягають люди, які люблять те, що роблять.

Загалом зі свого рекрутерського досвіду я бачу, що світчерів, які успішно розвивалися в інших сферах, тепло приймають і в IT. Якщо вони розуміють, навіщо світчаться, дослідили майбутню сферу та зацікавлені в розвитку, вони доволі швидко зростають на новому місці роботи. 


Порада №2. Не обмежуйтеся стандартними джоб-сайтами 


Найбільше вакансій в IT ви знайдете на DOU та Djinni. Я також раджу підписатися на такі Telegram-канали, як «Крезюме», «Продакт Цех», NON-tech Jobs in IT, Happy Monday.

Обовʼязково зареєструйтеся в LinkedIn та заповніть профіль. Там зручно шукати роботу за ключовими словами, а також знаходити людей, які працюють на позиціях або в компаніях, що вас цікавлять. 

Ще один дієвий спосіб — скласти список компаній, де б вам хотілося працювати, і моніторити їхні вакансії на сайті та в соцмережах. Якщо відкритих вакансій для вас немає, можете все одно надіслати своє резюме та супровідний лист. Можливо, невдовзі зʼявиться позиція і для вас. 

Не зупиняйтеся лише на одному варіанті та подавайтеся на якомога більшу кількість вакансій, що вас зацікавили. За статистикою, зараз вакансій у 2-2,5 рази менше, ніж раніше, а кількість відгуків більша, тож важливо пропрацьовувати різні варіанти. 


Порада №3. Розвивайте свій нетворк і шукайте ментора


Пошук роботи в IT — це часто про нетворк, адже частину вакансій закривають завдяки рекомендаціям. У деяких компаніях показник закриття вакансій за внутрішніми рекомендаціями доходить до 30%. Чому так відбувається? Коли співробітник компанії радить когось у команду, його розглядають у першу чергу, бо довіра до такого кандидата одразу вища. Тому, щоб збільшити свої шанси на отримання роботи, важливо будувати нетворк з IT-спеціалістами. Як це можна зробити?

  • Зараз майже в кожного знайдуться знайомі або ж знайомі знайомих в IT. Попросіть представити вас та проконсультувати. 
  • Ще один варіант — написати людям з цікавих для вас компаній у LinkedIn чи Facebook. Розпитайте їх про особливості роботи й попросіть чесний фідбек про їхніх роботодавців. Також ви можете спробувати домовитися з кимось із них про менторську сесію, наприклад, за донат на ЗСУ. Під час війни чимало людей відкриті для взаємодопомоги, зокрема й професійної. Якщо ви вже зрілий спеціаліст у своїй сфері та бажаєте перейти в IT, найкращим рішенням буде знайти собі ментора.
  • Третій варіант — звʼязатися зі знайомим рекрутером в IT та попросити зорієнтувати вас у професії, підказати, як покращити CV та які навички необхідно підтягнути. Це також можна зробити за донат на ЗСУ.

Окрім цього, раджу читати профільні IT-медіа. Це не тільки про пошук роботи, а й про комʼюніті. Люди в медіа діляться своїм досвідом та коментарями, і все це можна використати як цінні джерела. Загалом за час пошуку роботи ви маєте розібратися у сфері та обрости знаннями про ринок, зорієнтуватися, як працює та чи інша спеціальність у різних компаніях та які специфічні вимоги має. У майбутньому це може стати у пригоді під час співбесіди. Якщо ви світчитесь з іншої сфери, але вже розбираєтеся в IT, це покаже рекрутеру, що ви дійсно зацікавлені в переході. 


Порада №4. Уважно читайте текст вакансії


Коли обираєте, куди подаватися, звертайте увагу не лише на назву вакансії та обовʼязки, а й на вимоги до кандидата. Вакансія — це не просто механічний текст, через список вимог компанія доносить, що хоче бачити у співробітниках. Детально проаналізувавши цю інформацію, ви зрозумієте, за якими критеріями підходите, а які навички та знання потрібно підтягнути. 

Обов’язково врахуйте вимоги під час складання резюме та підготовки до співбесіди. І коли вас на інтерв’ю спитають, наприклад, над якими навичками ви працюєте, ви зможете дати прицільну відповідь.

До речі, про резюме: не раджу користуватися готовими темплейтами. До написання CV й мотиваційного листа необхідно підійти ґрунтовно та пояснити, чому ви хочете влаштуватися на ту чи іншу позицію в конкретну компанію. Тому резюме має бути персоналізоване, а не шаблонне. А надсилаючи CV в декілька компаній, обовʼязково дізнавайтеся про кожну з них та занотовуйте собі ключову інформацію, аби бути готовими до розмови з рекрутерами.


Порада №5. Перевіряйте культурний метч із компанією


Чому культурний метч (збіг цінностей — прим. ред.) з компанією важливий для кандидата? Бо що менше ви знаєте про команду, її цінності та робочу атмосферу, то більше шансів зіткнутися з великою кількістю неочікуваних речей в роботі, які можуть бути для вас неприємними. 

Аби зрозуміти, чи є у вас метч, варто, перш за все, зрозуміти свій запит. Наприклад, комусь важливо мати не лише стабільну роботу, але й комʼюніті. Комусь важливо мати професійні виклики, простір для карʼєрного зростання, але не занурюватись у спілкування. А хтось хоче виконувати свою частку роботи та не вкладатись емоційно ні у спілкування з командою, ні у виконання завдань. Кожен із цих запитів — це ОК, але важливо перевірити, чи збігаються вони із запитами компанії.

Для цього поґуґліть компанію, прочитайте, що пишуть про неї та що вона сама про себе говорить. Знайдіть її профілі на DOU чи Happy Monday, перейдіть на сайт, у соцмережі та проаналізуйте, які цінності вона транслює. Якщо на фото в соцмережах позначені співробітники, перейдіть на їхні профілі та дізнайтеся, чим ці люди живуть і цікавляться. 

Звісно, кінцевий висновок про компанію краще робити після комунікації з членами команди — насамперед із рекрутерами та лідерами напрямів. Для цього під час співбесіди не соромтесь спитати в інтервʼюерів:

  • чому вони обрали цю компанію; 
  • що їм у ній подобається; 
  • які особливості культури компанії;
  • які проблемні місця існують та як їх виправляють;
  • які люди працюють в команді;
  • куди загалом рухається компанія.

Також варто запитати про те, як у команді відбуваються робочі процеси: як дають фідбек, який графік і швидкість роботи над проєктами, як часто проходять зідзвони тощо. Це важливо, зокрема, щоб зрозуміти, чи підходить вам темп роботи в компанії: наприклад, ви можете не потягнути швидкий ритм стартапу або не спрацюватись із бюрократичною компанією, якщо прагнете багато експериментувати в роботі та стрімко рости.

Потрібна робота?

Ми зібрали понад 700+ вакансій від найкращих роботодавців в Україні та за кордоном для спеціалістів різного профілю.

Вакансії

Читайте також

Як влаштуватися в IT-компанію: що писати в резюме та як поводитися на співбесіді

Щоб перейти в IT, необов’язково починати з нуля: історія Ольги Шалолашвілі

Що треба знати про роботу в adtech: посади, зарплати й кар’єрні перспективи

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: