До чого готуватися під час відбору в креативну агенцію? На що насамперед звертають увагу роботодавці? Чи дійсно треба готувати портфоліо? На ці й інші питання відповідають співробітниці креативної агенції Grape — HR Generalist Яна Тарасова й Head of SMM Наталка Думнич — та радять, як підвищити свої шанси на job offer.
Прокачуйте soft skills: вони так само важливі, як і hard
Світ дійшов думки, що професійні навички покращити набагато легше, ніж особистісні якості людини. Тому зараз на перше місце виходять soft skills кандидата. Буває, що людина — професіонал своєї справи, має геніальне портфоліо та досвід, але комунікує зневажливо й агресивно. Не треба обирати між професіоналізмом та особистістю.
Завдання HR, як зазначає Яна Тарасова, полягає якраз у тому, щоб знайти оптимальне поєднання технічних скілів із комунікативними навичками, стресостійкістю, вмінням працювати в команді й емоційним інтелектом. «Інколи кандидат може мати менше досвіду, але бути настільки “зарядженим”, що ти не можеш не дати йому шанс. А досвід приходить із часом», — додає Наталка Думнич. Саме бажання кандидата часто впливає на те, наскільки швидко й ефективно він зануриться в робочі процеси та стане частиною команди.
Демонструйте свій творчий потенціал
У креативній сфері велике значення мають не лише професіоналізм та особистість кандидата, а і його творчий потенціал, який можна розгледіти в професійно оформленому резюме, класному мотиваційному листі. На співбесідах у Grape ми завжди питаємо що надихає людину — яка музика, фільми, книжки. Звісно, це суб’єктивні речі, але наше завдання — не оцінювати смаки кандидата, а дізнатися його інтереси.
Усе залежить від позиції, на яку шукають співробітника, але креативність часто відіграє вагому роль. Кожен прагне створювати унікальний продукт, тому свіжі рішення нових працівників можуть бути дуже корисними для реалізації нових ідей. Тут у початківців навіть перевага: кандидати з великим досвідом часто бувають скуті його рамками — гірше адаптуються до нововведень, не хочуть вчитися нового тощо.
Читайте також: 6 вправ, які допоможуть розвинути креативність та гнучкість мислення
Створіть портфоліо, яке зацікавить рекрутерів
Якщо говорити про дизайнерів, то рекрутер в першу чергу звертає увагу на те, де розміщене портфоліо. На жаль, мало хто публікує його на професійних ресурсах, як-от Behance чи Dribbble, натомість часто кандидати просто надсилають посилання на Google-диск. Це не погано, але ми віддаємо перевагу портфоліо, викладеному публічно — так ми розуміємо, що це точно авторські роботи. Ще краще — якщо роботи з портфоліо відзначені якимись нагородами, наприклад у незалежних конкурсах із креативу чи дизайну. «Кандидат має враховувати, що його портфоліо першим дивиться не дизайнер, а саме рекрутер. Тому те, що ваші роботи мають відгуки й лайки, може стати зачіпкою для рекрутера», — зазначає Яна Тарасова.
Кандидатам запросто можуть відмовити через погано оформлене портфоліо, якщо немає ніяких пояснень, як ви працювали над роботою, шукали рішення, вибирали гаму кольорів тощо. Це все важливі деталі в дизайн-кейсах. Навіть якщо ви маєте незначний комерційний досвід, допрацюйте свої роботи, зробіть їх цікавішими. Якщо взагалі не маєте досвіду, поставте собі завдання мати портфоліо принаймні з трьох робіт.
Такі самі правила діють і для креативних копірайтерів, бренд-стратегів тощо. Якщо ви вважаєте свої роботи не найкращими та не хочете їх показувати, допрацюйте своє портфоліо. Ви вже маєте готові завдання, вам не треба вигадувати — просто зробіть на базі старого проєкту новий. Це може бути вдосконалення копірайту, дизайну чи стратегічних інструментів.
Портфоліо має бути й у SMM-спеціалістів. От про що говорить Наталка Думнич, шукаючи SMM-фахівців до своєї команди: «Дуже дивно, але більшість кандидатів не приділяють достатньої уваги портфоліо. Хоча я зустрічала навіть портфоліо на 100+ слайдів, воно було з дуже розмитими досягненнями та зонами відповідальності».
Зазначте конкретні обовʼязки, які ви виконували на попередніх місцях роботи: з якими соціальними мережами, ринками та сферами працювали. Намагайтеся не просто описати свої завдання на кшталт «Розробляв стратегії», а додати, скільки стратегій розробили, для яких брендів (назвіть їх, якщо це дозволено NDA, якщо ні — зазначте сферу). Якщо працювали в команді, напишіть про досвід делегування й менеджменту, чи формували техзавдання, чи працювали з підрядниками. Коли описуєте результати, вкажіть, за які ви відповідали самостійно, а за які — разом із командою і якою була ваша зона відповідальності.
Тим, хто має невеликий досвід, Яна Тарасова радить також додати до портфоліо ідеї, які ви пропонували, розказати, що вважаєте поганим, а чим пишаєтесь. Ще можна написати, про що жалкуєте чи які ваші ідеї не були почуті замовником. Проаналізуйте помилки, які допустили в невдалих проєктах, та покажіть, як їх виправляєте. Іншими словами, зробіть зі свого портфоліо окремий кейс.
Будьте готові до творчих завдань
Коли маєте намір влаштуватися до креативної агенції, будьте готові, що однією співбесідою не обійдеться. Наприклад, у Grape три етапи відбору кандидатів, розказує HR Generalist компанії Яна Тарасова: «Перший — співбесіда з HR, на якій ми знайомимося з кандидатом і розуміємо, чи збігаються наші цінності. Якщо так, то на другому етапі надсилаємо тестове завдання». У кожному департаменті завдання різні, але максимально наближені до реальної роботи та складені таким чином, щоб перевірити кандидата з різних боків: як із технічного, так і з креативного.
«Тестове завдання дуже легко виявляє слабкі сторони, якщо вони є. Тому до третього етапу — технічної співбесіди з керівником департаменту — доходять 10% кандидатів. Тож я раджу максимально серйозно ставитися до завдань, які пропонують агенції», — додає Яна Тарасова. Важко повірити, але найбільш популярна помилка — неуважно прочитати завдання. Можна все зробити загалом добре, але провалити компетенцію «увага до деталей».
Проявляйте розумну ініціативу
У Grape вважають необов’язковим додавати супровідний лист до резюме. «Але коли рекрутер чи керівник відділу отримує персоналізовану мотивацію працювати саме в нашій команді — це завжди привертає увагу», — відмічає Наталка Думнич. Втім, важливо розуміти, що якщо за мотиваційним листом не буде відповідних професійних та особистісних навичок, то співбесіда все одно не відбудеться.
Не переживайте, якщо не маєте різноманітного досвіду
Міжнародний досвід роботи чи досвід у різних галузях дасть вам перевагу лише за умови, що він вплинув на ваш професіоналізм. «У мене теж є досвід в іншій галузі — дизайні. Він зовсім не схожий на HR, але мені дуже допомагає, тому що й дизайн, і HR-процеси ставлять користувача на перше місце», — ділиться Яна Тарасова.
«Досвід — це завжди круто. І не важливо, чи він здобутий в одній галузі, чи в різних», — додає Наталка Думнич і відмічає, що в агенції досвід можна здобути значно швидше, ніж у команді клієнта. Тут часто можна знайти сильніших спеціалістів, а отже, опору й можливість навчатися на чужому досвіді. І хоча «міжнародний досвід» звучить класно, але насправді Наталка не вбачає в ньому переваги. Часто український ринок значно сильніший та більш конкурентний, ніж міжнародний. Тому такий досвід буде просто досвідом, але точно не перевагою.
Отже, бажання працювати й розвиватися, творчий потенціал, розумна ініціатива та продумане портфоліо — це поєднання, що значно підвищить ваші шанси потрапити в креативну агенцію.
Готові надсилати своє резюме?
Обирайте одну з крутих вакансії у нас на сайті — і вперед 👉
ВакансіїЧитайте також
Як скласти резюме, що приверне увагу в 2023 році? Поради досвідчених рекрутерок
Як скласти портфоліо? Поради фотографам, копірайтерам, дизайнерам та SMM-никам
Креативний сектор під час війни: як фахівцям реагувати на виклики?
Дякуємо!
Тепер редактори знають.