У креативній сфері на портфоліо кандидата завжди звертають увагу. Що має, а чого не має бути в портфоліо, щоб зацікавити потенційного роботодавця? Читайте в конспекті лекції засновників агенції linza agency — Ірини Шостак і Леся Якимчука. Поради експертів, як скласти портфоліо, будуть корисні креативним копірайтерам, графічним дизайнерам, SMM-спеціалістам, ілюстраторам та іншим креативним фахівцям.
Яким має бути портфоліо?
Перше, на що звертають увагу при перегляді портфоліо, — це його дизайн і формат.
Дизайн портфоліо може бути різним, але важливо, щоб його було зручно читати, тому краще підійде «чистий» і простий дизайн. Використовуйте одну або дві кольорові схеми та дотримуйтеся мінімалістичного стилю. Загалом дизайн портфоліо має бути простим і легким для перегляду, але демонструвати ваші професійні здібності.
Що стосується формату, то між PDF-файлом і сайтом краще вибрати й зробити легкий сайт, адже це одне посилання, де можна подивитися все, що потрібно. Сайти, де можна зверстати зручне й ефективне портфоліо:
- Readymag;
- Inkscape;
- Wix;
- Weebly;
- Squarespace.
Не менш важливою є структура портфоліо. Дуже часто людина, що переглядає портфоліо, не має часу на те, щоб вишукувати в ньому посилання чи розбиратися, де яка робота і що з того виконували ви. Тому ваше завдання — максимально зрозуміло структурувати портфоліо для всіх зацікавлених.
Структура портфоліо
1️⃣ Титульна сторінка. Туди не варто додавати всю автобіографію, вистачить наступної інформації: ваше ім’я, спеціальність, на яку подаєтесь, контактна інформація та креативна фразочка, яка зачепить увагу.
2️⃣ Ваші роботи. У процесі збирання ваших робіт варто вимкнути внутрішнього критика, який каже: «Я нічого не зробив, у мене мало робіт!». Насправді навіть студентська чи волонтерська робота може бути дуже крутою і важливою у вашому портфоліо.
Відсортуйте свої роботи за групами: наприклад, якщо ви дизайнер, то відсортуйте ті, в яких було більше артдиректури, графічного дизайну, ілюстрацій. Якщо у вас однотипні роботи — не страшно, це означає, що у вас сильний досвід у чомусь одному, це теж круто. До кожної роботи треба додати: 1) рік, коли ви над нею працювали, 2) що робили конкретно ви, 3) для якого клієнта виконували роботу. Загалом у вашому портфоліо може бути 4-5 робіт, цього буде досить.
А що, як у вас немає робіт, але ви маєте потрібні навички й хочете спробувати себе в креативній сфері? У такому разі зробіть роботу проактивно. Наприклад, якщо ви креативний копірайтер, придумайте неймінг для вигаданої комунікаційної кампанії Coca-Cola. Керівникам важливо бачити ваші скіли, тому навіть якщо робота не була замовлена чи не мала релізу — нічого страшного. Головне — показати свої навички й підхід до роботи.
Окремо до портфоліо ми додаємо резюме та супровідний лист. Дуже важливо, щоб усі ці елементи працювали один на одного: наприклад, у супровідному листі ви згадуєте якийсь проєкт, у резюме — розповідаєте деталі виконання, а в портфоліо — демонструєте його.
Чого не має бути в портфоліо?
Досвіду роботи. Не має бути описів досвіду роботи, особистих якостей чи навичок, бо це те, що треба вказувати в резюме.
Полотен тексту про кожну роботу. Керівники не будуть читати великі тексти, досить буде коротко описати роботу — рік, завдання, рішення. Виняток — посада креативного копірайтера: тут важлива влучність і креативність кожного слова. Текст теж буває сексуальним, тож зробіть його таким. Це стосується навіть шрифту, який ви будете використовувати у портфоліо.
Неякісних чи чужих робіт. Додавайте лише ті роботи, якими ви пишаєтеся. Якщо проєкт був провальний, краще не додавати його собі в портфоліо. Також у портфоліо не має бути прикладів робіт, над якими працювали не ви.
Робіт, що не відповідають цінностям роботодавця. Важливо розуміти, хто ваш потенційний роботодавець, і готувати портфоліо під нього. Наприклад, якщо це компанія чи агенція, що працює переважно з громадським сектором, не варто додавати роботи, де ви працювали над рекламою цигарок чи алкоголю. Якщо організація цінує рівність і демократичні цінності, не варто додавати дизайнерські роботи з голими об’єктивізованими жінками.
Великої кількості посилань. Намагайтеся не додавати занадто багато посилань чи пропозицій щось завантажити. Лінки будуть лише відвертати увагу, а усвідомлення, що треба щось додатково завантажувати, може викликати в людини думку «Подивлюсь пізніше», що означає, що вона, ймовірно, більше не відкриє ваше портфоліо.
Портфоліо — це часто головна частина розгляду вашої кандидатури на креативну вакансію, адже для кожного керівника важливі насамперед ваші результати. Але ваше завдання — не просто відзвітувати про виконану роботу, а вразити роботодавця: своєю структурованістю, організованістю та якістю своїх робіт.
Читайте також
Кар’єра в дизайні: поради та корисні ресурси для початківців
Розкажи, що вмієш: як описувати професійні навички в резюме
6 причин працювати над сайд-проєктами, навіть якщо вони неприбуткові
Шукаєте роботу?
У нас багато вакансій для креативників 👉
Вакансії