Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як скласти портфоліо: поради для креативних професій

03.05.23 Кар'єра 3 хв читання

У креативній сфері на портфоліо кандидата завжди звертають увагу. Що має, а чого не має бути в портфоліо, щоб зацікавити потенційного роботодавця? Читайте в конспекті лекції засновників агенції linza agency — Ірини Шостак і Леся Якимчука. Поради експертів, як скласти портфоліо, будуть корисні креативним копірайтерам, графічним дизайнерам, SMM-спеціалістам, ілюстраторам та іншим креативним фахівцям.


Яким має бути портфоліо?


Перше, на що звертають увагу при перегляді портфоліо, — це його дизайн і формат. 

Дизайн портфоліо може бути різним, але важливо, щоб його було зручно читати, тому краще підійде «чистий» і простий дизайн. Використовуйте одну або дві кольорові схеми та дотримуйтеся мінімалістичного стилю. Загалом дизайн портфоліо має бути простим і легким для перегляду, але демонструвати ваші професійні здібності.

Що стосується формату, то між PDF-файлом і сайтом краще вибрати й зробити легкий сайт, адже це одне посилання, де можна подивитися все, що потрібно. Сайти, де можна зверстати зручне й ефективне портфоліо: 

  • Readymag; 
  • Inkscape;
  • Wix;
  • Weebly;
  • Squarespace.

Не менш важливою є структура портфоліо. Дуже часто людина, що переглядає портфоліо, не має часу на те, щоб вишукувати в ньому посилання чи розбиратися, де яка робота і що з того виконували ви. Тому ваше завдання — максимально зрозуміло структурувати портфоліо для всіх зацікавлених. 

Структура портфоліо

1️⃣ Титульна сторінка. Туди не варто додавати всю автобіографію, вистачить наступної інформації: ваше ім’я, спеціальність, на яку подаєтесь, контактна інформація та креативна фразочка, яка зачепить увагу.

2️⃣ Ваші роботи. У процесі збирання ваших робіт варто вимкнути внутрішнього критика, який каже: «Я нічого не зробив, у мене мало робіт!». Насправді навіть студентська чи волонтерська робота може бути дуже крутою і важливою у вашому портфоліо.

Відсортуйте свої роботи за групами: наприклад, якщо ви дизайнер, то відсортуйте ті, в яких було більше артдиректури, графічного дизайну, ілюстрацій. Якщо у вас однотипні роботи — не страшно, це означає, що у вас сильний досвід у чомусь одному, це теж круто. До кожної роботи треба додати: 1) рік, коли ви над нею працювали, 2) що робили конкретно ви, 3) для якого клієнта виконували роботу. Загалом у вашому портфоліо може бути 4-5 робіт, цього буде досить.

А що, як у вас немає робіт, але ви маєте потрібні навички й хочете спробувати себе в креативній сфері? У такому разі зробіть роботу проактивно. Наприклад, якщо ви креативний копірайтер, придумайте неймінг для вигаданої комунікаційної кампанії Coca-Cola. Керівникам важливо бачити ваші скіли, тому навіть якщо робота не була замовлена чи не мала релізу — нічого страшного. Головне — показати свої навички й підхід до роботи.

Окремо до портфоліо ми додаємо резюме та супровідний лист. Дуже важливо, щоб усі ці елементи працювали один на одного: наприклад, у супровідному листі ви згадуєте якийсь проєкт, у резюме — розповідаєте деталі виконання, а в портфоліо —  демонструєте його. 


Чого не має бути в портфоліо?


Досвіду роботи. Не має бути описів досвіду роботи, особистих якостей чи навичок, бо це те, що треба вказувати в резюме.

Полотен тексту про кожну роботу. Керівники не будуть читати великі тексти, досить буде коротко описати роботу — рік, завдання, рішення. Виняток — посада креативного копірайтера: тут важлива влучність і креативність кожного слова. Текст теж буває сексуальним, тож зробіть його таким. Це стосується навіть шрифту, який ви будете використовувати у портфоліо. 

Неякісних чи чужих робіт. Додавайте лише ті роботи, якими ви пишаєтеся. Якщо проєкт був провальний, краще не додавати його собі в портфоліо. Також у портфоліо не має бути прикладів робіт, над якими працювали не ви. 

Робіт, що не відповідають цінностям роботодавця. Важливо розуміти, хто ваш потенційний роботодавець, і готувати портфоліо під нього. Наприклад, якщо це компанія чи агенція, що працює переважно з громадським сектором, не варто додавати роботи, де ви працювали над рекламою цигарок чи алкоголю. Якщо організація цінує рівність і демократичні цінності, не варто додавати дизайнерські роботи з голими об’єктивізованими жінками.

Великої кількості посилань. Намагайтеся не додавати занадто багато посилань чи пропозицій щось завантажити. Лінки будуть лише відвертати увагу, а усвідомлення, що треба щось додатково завантажувати, може викликати в людини думку «Подивлюсь пізніше», що означає, що вона, ймовірно, більше не відкриє ваше портфоліо.

Портфоліо — це часто головна частина розгляду вашої кандидатури на креативну вакансію, адже для кожного керівника важливі насамперед ваші результати. Але ваше завдання — не просто відзвітувати про виконану роботу, а вразити роботодавця: своєю структурованістю, організованістю та якістю своїх робіт.

Читайте також

Кар’єра в дизайні: поради та корисні ресурси для початківців

Розкажи, що вмієш: як описувати професійні навички в резюме

6 причин працювати над сайд-проєктами, навіть якщо вони неприбуткові

Шукаєте роботу?

У нас багато вакансій для креативників 👉

Вакансії
Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: