fbpx

Позаштатники 21 століття: що таке аутстафінг і в чому його переваги

Анна Гріньова Чт., 03.09.20 Пошук роботи

Часто буває так, що компанії невигідно тримати у штаті певного фахівця, але періодично необхідно користуватися його послугами. У таких випадках залучають допомогу фахівців ззовні. Розповідаємо, що таке аутстафінг і в чому його переваги.


Що таке аутстафінг


Аутстафінг — це залучення для роботи над проєктом позаштатного спеціаліста (з англ. Outstaffing — вивід персоналу за штат). Тільки в цьому випадку позаштатник — не вільний фрилансер, який обирає замовлення на свій розсуд, а фахівець, який працює у компанії-підрядника. Таким чином, взяти співробітника на аутстаф — це означає «орендувати» його у компанії-аутстафера для роботи над конкретним проєктом. Поки проєкт не завершиться, фахівець буде частиною команди замовника. Оплата за послуги такого фахівця йде не безпосередньо йому, а компанії, яка його «віддала в оренду». Та вже у свою чергу розплатиться зі своїм співробітником.

Аутстафінг — популярне рішення для малого та середнього бізнесу, де кількість працівників не перевищує 100 осіб.

Особливо актуальна така послуга в період кризи, коли компанії змушені скорочувати персонал заради оптимізації витрат, але є обсяг робіт, який потрібно виконувати як і раніше. Отже, саме зараз до аутстафінгу варто придивитися уважніше.


Переваги аутстафінгу для роботодавця

  • Економія ресурсів на пошук персоналу: роботодавець не витрачає час на закриття вакансії, тому що компанія сама підбере йому відповідного фахівця.
  • Можливість залучити справжніх професіоналів для роботи над конкретним завданням.
  • Дуже спрощує управління персоналом: відпустки, лікарняні, виплати зарплати, дотримання соціальних гарантій — усі ці бюрократичні моменти залишаються в зоні відповідальності компанії-аутстафера.
  • Фінансова вигода: менше офіційних співробітників — менше податків та інших витрат на утримання великого штату.


Переваги аутстафінгу для працівника


Найчастіше через аутстаф наймають фахівців, необхідних для роботи над нехай і масштабним, але короткочасним проєктом. Це можуть бути:

  • ІТ-фахівці;
  • аналітики;
  • бухгалтери;
  • перекладачі;
  • сезонні робітники.

Також такою схемою користуються молоді компанії, що розвиваються, які не готові втрачати спрощену систему оподаткування і приймають рішення вивести частину своїх співробітників «за штат».

Для співробітника, який піде працювати на аутстафі, є свої переваги:

  • спосіб уникнути рутини і постійно працювати над новими проєктами;
  • можливість із часом перейти у штат, якщо компанія високо оцінить роботу над проєктом;
  • компанія-підрядник дбає про свою репутацію на ринку, тому тут менше шансів зіткнутися з порушенням трудових прав.


Недоліки аутстафінгу


Те, що аутстафінг при всіх своїх перевагах не став найпопулярнішою формою організації роботи, ніби натякає, що недоліки у нього теж є.

Причини, за якими компанії не завжди вдаються до послуг компаній-аутстаферів

  • Можливі проблеми в комунікації між компанією і співробітником. Вам знайома ситуація, коли новій людині потрібно для початку зрозуміти проєкт, налаштуватися на темп команди? У випадку, коли вся комунікація зі співробітником йде через компанію-аутстаффера, це може істотно уповільнити швидкість виконання завдань.
  • Часто — відсутність мотивації у позаштатних співробітників. Постійні члени команди іноді можуть розраховувати на лояльність зі сторони керівництва, отримувати премії та бонуси за виконання KPI. Працівник на аутстафі отримує просто фіксовану оплату. До того ж такий варіант трудових відносин не підходить для співробітників з патріотичним типом мотивації і компаній, які намагаються формувати команду з відданих фанатів свого бренду.
  • У співробітників на аутстафі найвищий ризик вигорання.

Сіла батарейка: що таке професійне вигорання та як його попередити

Читати


Аутстафінг та аутсорсинг: відмінності


Набагато частіше можна почути інший термін — аутсорсинг. Обидві ці послуги спрямовані на те, щоб більш раціонально використовувати власні ресурси, мінімізувати витрати на персонал, оптимізувати податки. Але якщо аутстафінг — це залучення у свою компанію сторонніх фахівців, то аутсорсинг — це передача компанії-субпідряднику окремих функцій і бізнес-процесів.

Аутстафінг — це залучення співробітників підрядника, а аутсорсинг — це передача підряднику певних функцій компанії.

Приклад аутстафінгу: для проведення великої міжнародної конференції компанії необхідно найняти перекладачів, які будуть займатися синхронним перекладом усіх виступів, а також допоможуть реалізувати мультимовну версію сайту конференції і всіх матеріалів. Коли конференція закінчиться, необхідність у таких співробітників відпаде. Тому їх наймають через аутстаф на певний час, заодно позбавляючи себе всіх формальностей щодо їхнього оформлення.

Приклад аутсорсингу: велика компанія (наприклад, виробник автомобілів) не створює власний ІТ-відділ заради розробки програмного забезпечення для мультимедіа у своїх авто, а віддає цю задачу на аусорс ІТ-компанії з експертизою в цій галузі.


Висновки


Аутстафінг допоможе компанії оптимізувати бізнес-процеси, зменшити витрати на податки та персонал і вирішити проблему залучення кваліфікованих фахівців для короткострокових проєктів. Якщо ваша компанія постраждала через кризу, але не хоче, щоб це відбилося на якості роботи — аутстафінг варто розглянути як спосіб вирішення фінансових та кадрових проблем.

Шукаєте роботу або співробітників?

Ми допомагаємо крутим кандидатам зустрітися з крутими компаніями!

Вакансії

Читайте також

Як пандемія змінила ринок: найбільш затребувані та високооплачувані професії

Як фрилансерка, підприємиця та програміст стали на «біржу праці»

Звільняють чи зменшують зарплату через карантин? Що радять юристи

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: