Часто буває так, що компанії невигідно тримати у штаті певного фахівця, але періодично необхідно користуватися його послугами. У таких випадках залучають допомогу фахівців ззовні. Розповідаємо, що таке аутстафінг і в чому його переваги.
Що таке аутстафінг
Аутстафінг — це залучення для роботи над проєктом позаштатного спеціаліста (з англ. Outstaffing — вивід персоналу за штат). Тільки в цьому випадку позаштатник — не вільний фрилансер, який обирає замовлення на свій розсуд, а фахівець, який працює у компанії-підрядника. Таким чином, взяти співробітника на аутстаф — це означає «орендувати» його у компанії-аутстафера для роботи над конкретним проєктом. Поки проєкт не завершиться, фахівець буде частиною команди замовника. Оплата за послуги такого фахівця йде не безпосередньо йому, а компанії, яка його «віддала в оренду». Та вже у свою чергу розплатиться зі своїм співробітником.
Аутстафінг — популярне рішення для малого та середнього бізнесу, де кількість працівників не перевищує 100 осіб.
Особливо актуальна така послуга в період кризи, коли компанії змушені скорочувати персонал заради оптимізації витрат, але є обсяг робіт, який потрібно виконувати як і раніше. Отже, саме зараз до аутстафінгу варто придивитися уважніше.
Переваги аутстафінгу для роботодавця
- Економія ресурсів на пошук персоналу: роботодавець не витрачає час на закриття вакансії, тому що компанія сама підбере йому відповідного фахівця.
- Можливість залучити справжніх професіоналів для роботи над конкретним завданням.
- Дуже спрощує управління персоналом: відпустки, лікарняні, виплати зарплати, дотримання соціальних гарантій — усі ці бюрократичні моменти залишаються в зоні відповідальності компанії-аутстафера.
- Фінансова вигода: менше офіційних співробітників — менше податків та інших витрат на утримання великого штату.
Переваги аутстафінгу для працівника
Найчастіше через аутстаф наймають фахівців, необхідних для роботи над нехай і масштабним, але короткочасним проєктом. Це можуть бути:
- ІТ-фахівці;
- аналітики;
- бухгалтери;
- перекладачі;
- сезонні робітники.
Також такою схемою користуються молоді компанії, що розвиваються, які не готові втрачати спрощену систему оподаткування і приймають рішення вивести частину своїх співробітників «за штат».
Для співробітника, який піде працювати на аутстафі, є свої переваги:
- спосіб уникнути рутини і постійно працювати над новими проєктами;
- можливість із часом перейти у штат, якщо компанія високо оцінить роботу над проєктом;
- компанія-підрядник дбає про свою репутацію на ринку, тому тут менше шансів зіткнутися з порушенням трудових прав.
Недоліки аутстафінгу
Те, що аутстафінг при всіх своїх перевагах не став найпопулярнішою формою організації роботи, ніби натякає, що недоліки у нього теж є.
Причини, за якими компанії не завжди вдаються до послуг компаній-аутстаферів
- Можливі проблеми в комунікації між компанією і співробітником. Вам знайома ситуація, коли новій людині потрібно для початку зрозуміти проєкт, налаштуватися на темп команди? У випадку, коли вся комунікація зі співробітником йде через компанію-аутстаффера, це може істотно уповільнити швидкість виконання завдань.
- Часто — відсутність мотивації у позаштатних співробітників. Постійні члени команди іноді можуть розраховувати на лояльність зі сторони керівництва, отримувати премії та бонуси за виконання KPI. Працівник на аутстафі отримує просто фіксовану оплату. До того ж такий варіант трудових відносин не підходить для співробітників з патріотичним типом мотивації і компаній, які намагаються формувати команду з відданих фанатів свого бренду.
- У співробітників на аутстафі найвищий ризик вигорання.
Сіла батарейка: що таке професійне вигорання та як його попередити
Читати
Аутстафінг та аутсорсинг: відмінності
Набагато частіше можна почути інший термін — аутсорсинг. Обидві ці послуги спрямовані на те, щоб більш раціонально використовувати власні ресурси, мінімізувати витрати на персонал, оптимізувати податки. Але якщо аутстафінг — це залучення у свою компанію сторонніх фахівців, то аутсорсинг — це передача компанії-субпідряднику окремих функцій і бізнес-процесів.
Аутстафінг — це залучення співробітників підрядника, а аутсорсинг — це передача підряднику певних функцій компанії.
Приклад аутстафінгу: для проведення великої міжнародної конференції компанії необхідно найняти перекладачів, які будуть займатися синхронним перекладом усіх виступів, а також допоможуть реалізувати мультимовну версію сайту конференції і всіх матеріалів. Коли конференція закінчиться, необхідність у таких співробітників відпаде. Тому їх наймають через аутстаф на певний час, заодно позбавляючи себе всіх формальностей щодо їхнього оформлення.
Приклад аутсорсингу: велика компанія (наприклад, виробник автомобілів) не створює власний ІТ-відділ заради розробки програмного забезпечення для мультимедіа у своїх авто, а віддає цю задачу на аусорс ІТ-компанії з експертизою в цій галузі.
Висновки
Аутстафінг допоможе компанії оптимізувати бізнес-процеси, зменшити витрати на податки та персонал і вирішити проблему залучення кваліфікованих фахівців для короткострокових проєктів. Якщо ваша компанія постраждала через кризу, але не хоче, щоб це відбилося на якості роботи — аутстафінг варто розглянути як спосіб вирішення фінансових та кадрових проблем.
Шукаєте роботу або співробітників?
Ми допомагаємо крутим кандидатам зустрітися з крутими компаніями!
ВакансіїЧитайте також
Як пандемія змінила ринок: найбільш затребувані та високооплачувані професії
Як фрилансерка, підприємиця та програміст стали на «біржу праці»
Звільняють чи зменшують зарплату через карантин? Що радять юристи