Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як зробити так, щоб робота сама вас знаходила

10.04.23 Пошук роботи 4 хв читання

Це звучить дивовижно, але є люди, які в житті не склали жодного резюме, бо жодного разу не шукали роботу. Вона їх знаходила сама. Як стати таким фахівцем й отримувати круті пропозиції від роботодавців раніше, ніж задумаєтеся про зміну роботи, розповідає кар’єрна консультантка та експертка з профорієнтації Альона Федько.

Як зробити так, щоб робота сама вас знаходила 1
Альона Федько


Що потрібно робити, щоб вас помічали? На вулиці, в магазині, в кафе, в транспорті, всюди… Звісно, треба виділятися. Зовнішнім виглядом, посмішкою, особливою харизмою, а можливо — і епатажною поведінкою.

В кар’єрі та роботі — схожа схема. Щоб вас помічали, щоб про вас знали, щоб робота та рекрутери самі вас знаходили, потрібно заявляти про себе як про експерта та професіонала. Заявляти як всередині компанії, в якій ви працюєте, так і зовні — у соціальних мережах, професійних спільнотах.


Окей, а з чого почати?


Пропоную почати з розуміння, для чого вам все це потрібно, а також відповідей на наступні запитання:

  • Хто я?
  • У чому я експерт/ка?
  • Що я вмію робити найкраще?
  • Чим я можу поділитися з іншими?
  • Що драйвить та запалює мене?

Якщо ви хочете, щоб робота вас сама знаходила, то маєте чітко асоціюватися у вашої аудиторії з конкретною експертністю та професійною сферою. Тобто потрібно будувати свій внутрішній та зовнішній бренд експерта — таку унікальну комбінацію вашого досвіду, навичок та особистості.


Як будувати бренд всередині компанії?


Що може нам дати розвинутий бренд всередині компанії? Визнання, кар’єрне зростання, підняття заробітної плати. І це не про «бути вискочкою», як у нас заведено іноді думати, бо «треба сидіти тихенько за фікусом і якісно робити свою роботу». Це про вміння заявити про себе, поділитися своїми ідеями та проєктами, якісно реалізувати їх, «горіти» самому та вміти запалити інших. 

Якщо ви хочете розвивати свій бренд всередині компанії:

  • Говоріть про свій розвиток та кар’єрні очікування. Ваш керівник не вміє читати ваші думки та ваші сподівання на нові проєкти, розвиток кар’єри та професійне зростання. Тож якщо у вас є ідеї, нестандартні рішення або ви просто хочете долучитися до певної діяльності — обговорюйте це зі своїм керівником та проявляйте ініціативу.
  • Будьте проактивними та беріть на себе більше відповідальності. Заявляйте про себе якісною роботою та додатковими обов’язками або проєктами.
  • Презентуйте результати вашої роботи. Ніхто не знає, який ви молодець, якщо ви про це не скажете. Тому, за можливості, виступіть на нараді або на квартальній зустрічі компанії. Додатково ще й прокачаєте презентаційні навички.
  • Діліться своїм досвідом. В компанії завжди є новачки та молодші спеціалісти, яким ваші знання та навички можуть бути корисними, а ви зможете приміряти на себе роль ментора. Ви можете проводити тренінги, вести семінари, ділитися досвідом на внутрішньому порталі, якщо такий є.
  • Навчайтеся та розвивайтеся. Будьте активним на внутрішніх тренінгах, беріть ініціативу у свої руки та постійно зростайте професійно та особистісно.
  • Розвивайте свої комунікаційні навички. Для просування всередині компанії необхідно вміти якісно взаємодіяти з колегами, керівником та топменеджерами компанії.

Кар’єрно в компанії завжди зростають ті, хто займає проактивну позицію, хто сміливо рухається вперед та заявляє про свої успіхи та досягнення.


А як розвивати зовнішній бренд?


Всередині компанії ми вже молодці, але і про зовнішній світ не треба забувати. Для того, щоб рекрутери та HR-менеджери періодично завалювали ваші особисті повідомлення пропозиціями про роботу, потрібно бути на видноті та розвивати вже зовнішній експертний бренд. І це, знову ж таки, про проактивність, ініціативність та комунікацію.

  • Будьте активним у соціальних мережах. Діліться професійним та експертним контентом, корисними посиланнями, презентаціями та дослідженнями.
  • LinkedIn має стати вашим головним рупором, оскільки саме ця платформа дуже добре підходить для розвитку експертного бренду. Постійно розширюйте мережу своїх контактів. Пишіть експертні замітки та діліться професійними кейсами.
  • Беріть участь у професійних заходах та спільнотах. Починайте з невеликих вебінарів та виступів, щоб потім замахнутися на великі конференції та семінари. Пишіть замітки та статті у професійних виданнях та на сайтах.
  •  Діліться своїм досвідом з аудиторією. Наприклад, станьте ментором, виступайте перед студентами або в молодіжних організаціях.
  • Будьте відкритими та вибудовуйте особистий нетворкінг, який дуже допомагає у побудові кар’єри. Сьогодні величезна кількість вакансій закривається саме через рекомендації.

Але найважливіший фактор — це ваша експертність та професіоналізм, які мають постійно зростати. Тенденція Life Long Learning спонукає нас постійно бути в тонусі, розвиватися, навчатися, бути в курсі всіх новинок та трендів у професії. 

Ну і ще раз нагадаю — не мовчіть! Тільки якщо ви постійно заявляєте про себе і вас знають на ринку як експерта та професіонала — ви можете розраховувати на те, що робота вас сама буде знаходити.

Поки самі шукаєте роботу, а не вона вас?

Тоді робіть це максимально ефективно на нашому сайті з нашою розумною системою підбору вакансій →

Вакансії

Читайте також

Чому у вакансіях рідко вказують зарплати та що з цим робити кандидатам?

7 причин, які заважають вам знайти роботу

5 книг, які допоможуть прокачати персональний бренд

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: