Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Мистецтво самопрезентації: як особистий бренд впливає на ваш успіх

27.10.21 Кар'єра 5 хв читання

Навіщо потрібен персональний бренд і з чого почати його побудову? Розповідає Любов Мочалова, PR-експертка та CEO Європейської асоціації програмної інженерії.

Любов Мочалова
Любов Мочалова

Якщо ще кілька років тому вміння презентувати себе та свою експертність було потрібне лише великим бізнесменам, політикам, топовим менеджерам та зіркам шоу-бізнесу, то сьогодні мистецтвом самопрезентації має володіти ледь не кожна людина, яка бажає розвивати себе, свою кар’єру чи власну справу.

Правильно побудований особистий бренд — це головний маркетинговий канал сучасності та ефективний інструмент для вирішення бізнес-завдань різного рівня.


Що таке особистий бренд і навіщо він потрібен


Засновник Amazon Джефф Безос одного разу сказав: «Ваш особистий бренд — це те, що інші люди говорять про вас, коли вас немає в кімнаті».

Персональний бренд являє собою всі унікальні складові вашої особистості, досвіду та амбіцій. Він допомагає донести до зовнішнього світу цінності, переконання, цілі та глибинні завдання, які ви хочете транслювати оточенню.

Інвестиції у свій особистий бренд принесуть довгострокові переваги як в особистому, так і професійному житті, а також допоможуть відкрити нові можливості в майбутньому. Сильний бренд слугує основою налагодження довірчих відносин із партнерами, інвесторами, споживачами та іншими важливими цільовими групами.

Активна робота над своїм позиціонуванням дозволяє просувати себе на експертному ринку та дає можливість контролювати створення точного уявлення про себе.

Персональний бренд переважно намагаються побудувати в соціальних мережах, адже сьогодні роботодавці та рекрутери використовують їх для пошуку інформації про кандидатів, щоб скласти уявлення про характер та інтереси потенційних співробітників. Цікаво, що 57% роботодавців із меншою ймовірністю будуть проводити співбесіду з кандидатом, якого не зможуть знайти в інтернеті.


Кроки до побудови персонального бренду


Побудова персонального бренду — це постійна робота, що не має дедлайну. Давайте розберемося, з чого варто розпочати.

Насамперед визначте свою експертність: чим ви можете бути корисні, яку цінність хочете нести, які послуги надавати. Далі постарайтеся сформувати для себе аудиторію, якій це було б цікаво. Знаючи, на яку конкретну аудиторію ви транслюватимете свої думки, ви зможете сформувати свій особистий tone of voice (манеру спілкування). Це допоможе стати впізнаваним та виділятися серед інших експертів.

Потім почніть використовувати всі канали розвитку особистого бренду: активно ведіть свої соціальні мережі, публікуйтесь у ЗМІ, беріть участь у конференціях тощо.


Канали розвитку особистого бренду


Соціальні мережі

У диджитал-світі соціальні мережі відіграють дуже велику роль. Instagram давно перестав бути майданчиком для публікації красивих фотографій і переріс у платформу, де можна легко побудувати сильний бренд. З тим самим успіхом працюють Facebook, Linkedin, Twitter. Ось кілька порад, як оформити свій профіль, щоб за кілька хвилин можна було зрозуміти, хто ви і чим займаєтесь.

  • Фотографія профілю. Вона має бути актуальною, візуально чіткою, на ній маєте бути зображені ви, бажано в діловому стилі.
  • Ім’я та прізвище. Якщо ви працюєте на ринок України чи СНД, цей блок варто заповнити українською/російською мовами. Не використовуйте нікнейми або кумедні підписи.
  • Інформація про те, чим ви займаєтеся, в якій сфері є експертом. Потенційний рекрутер, зайшовши на ваш профіль, повинен легко оцінити вашу профпридатність. А потенційний клієнт — зрозуміти вашу сферу експертності.

Правильно оформлена сторінка — це лише половина успіху. Якщо ви не ділитеся своєю експертністю в публікаціях, не розповідаєте про успішні кейси, інсайти, не ведете комунікацію з читачами (підписниками), це видає вашу незацікавленість у розвитку та побудові вашого бренду.

Ведення соціальних мереж може відрізнятися за форматами, але головне, щоб ваші сторінки транслювали один посил та одні цінності, були грамотно оформлені та активні.

Публікації у ЗМІ

Для особистого бренду важливо, щоб про вас дізналися якнайбільше людей. Один із варіантів самопросування — експертні публікації у ЗМІ. Не важливо, в якій сфері ви експерт: повірте, для кожного знайдеться профільне видання, готове розмістити вашу статтю. Крім того, багато ЗМІ пропонують авторам вести свої особисті блоги чи колонки. І не забувайте ділитися своїми матеріалами у соцмережах, щойно їх розмістять у ЗМІ.

Участь у конференціях

Експерту-початківцю стати спікером важко, але можливо. Почніть із невеликих онлайн-конференцій. Нарощуючи свої знання та вміння, починайте шукати більші конференції з виходом на офлайн-аудиторію — тим паче що у вас на той час вже буде бекграунд зі статей у ЗМІ, а також активні соцмережі.

Офлайн-зустрічі, тренінги

Коли ви досягнете внутрішньої впевненості в тому, що готові продавати свою експертність, ви можете починати вести тренінги, курси або профільні офлайн-зустрічі. Головне, щоб ви несли реальну цінність, а не продавали повітря.


Як підготувати ідеальну самопрезентацію?


Стислість — сестра таланту. Так можна описати ідеальну самопрезентацію. І щоб навчитися за 1-2 хвилини продати себе та свої послуги, спробуйте використати принцип elevator pitch: поки ліфт піднімається до потрібного поверху (це зазвичай не більше 30-40 секунд), потрібно настільки зацікавити співрозмовника, щоб він захотів продовжити спілкування. Як це зробити?

Напишіть текст про те, хто ви та що пропонуєте. Спочатку він може вийти досить великим через невміння виділити головне або підібрати слова. Це нормально. Після перших начерків скоротіть текст. Рекомендую обмежитись 120-150 словами, не більше. Тренуйтеся озвучувати свій текст за чітким таймінгом, прислухайтеся до того, що кажете. Ви маєте звучати впевнено. Така навичка самопрезентації обов’язково стане в пригоді під час нових знайомств і на співбесідах.

Хочу зазначити, що з часом інтерес до теми персонального бренду буде лише збільшуватись, оскільки з кожним роком вона обростає новим спектром напрямів та послуг. На сьогодні одного брендування (упаковки) особистості вже недостатньо — треба працювати над своїм мисленням, впевненістю, прокачувати навички публічності тощо. Бо сьогодні люди потребують справжніх бренд-персон.

Готові надсилати своє резюме?

Обирайте одну з крутих вакансії у нас на сайті — і вперед 👉

Вакансії

Читайте також

5 книг, які допоможуть прокачати персональний бренд

Інстасправа: українські блогери про роботу в Instagram

Як і навіщо підвищувати власну цінність на ринку праці?

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.