Аби досягти кар’єрних висот у сучасному світі, не достатньо просто бути висококваліфікованим спеціалістом. Потрібно також вміти публічно себе презентувати й заводити корисні професійні зв’язки, тобто розвивати особистий бренд. З чого почати побудову особистого бренду, як обрати соцмережу для просування себе як спеціаліста, як генерувати контент та популяризувати його — всі ці питання розкрила маркетологиня, співзасновниця SMM-агенції wishdo Даша Андрєєва на вебінарі в межах проєкту для української молоді «Твоя кар’єрна перемога». А ми занотували для вас найважливіші тези.
Що таке особистий бренд?
Коли ми кажемо «головний пірат світу», всі одразу думають про Джека Горобця у виконанні Джонні Деппа, король жахів — це, звісно ж, Стівен Кінг, а король рок-н-ролу — Елвіс Преслі. А от якщо запитати в десяти людей, хто найкращий фотограф або в кого найкращий бізнес в Україні, швидше за все, ми отримаємо десять різних відповідей.
Зрозуміло, що не всі мають широко впізнаваний особистий бренд. Але яким би він не був, його має кожна людина, бо особистий бренд — це те, що про вас думають усі люди, які хоча б щось про вас чули або спілкувалися з вами бодай раз.
Якщо ви не займаєтесь власним брендом, люди можуть думати про вас зовсім не те, що вам хотілося б. Тож перш ніж почати розвивати особистий бренд, запитайте себе:
- з чим я можу зараз асоціюватись у людей, які мене знають?
- з чим я хотів/ла б асоціюватись?
Дізнавшись відповіді на ці запитання, ви зможете визначити, на чому будете робити акцент: на роботі, хобі, сімейному статусі, поглядах на життя тощо.
Що дає сильний особистий бренд?
Гарно пропрацьований особистий бренд сприяє досягненню низки професійних та особистісних цілей, а саме 👇
- Просування бізнесу або вас як спеціаліста. Рекрутери можуть віддати вам перевагу через те, що вже чули про вас як хорошого спеціаліста, або навіть запропонувати вищий гонорар. А бізнеси, власники яких є публічними особами, завжди викликають більше довіри у клієнтів.
- Отримання заробітку через рекламу та співпраці.
- Реалізація майже в будь-якій сфері. Ви показуватимете аудиторії, як займаєтесь улюбленою справою, і це буде додатковим стимулом вдосконалюватись та досягати нових вершин.
- Задоволення особистих амбіцій. Хотіти бути популярним — нормально, принаймні, у вузьких професійних колах.
- Мати вплив на інших людей / процеси / ситуації. Завоювавши довіру аудиторії, ви зможете просувати ідеї та ініціативи, за які вболіваєте.
Як «розпакувати» особистий бренд?
Головна задача й складність особистого бренду — розкрити себе перед іншими. Можна бути класною особистістю з цікавими поглядами, але не вміти себе подати. Та, на щастя, цього можна навчитися.
Аби не бути пласкою картинкою, а стати об’ємним 3D-образом в очах своєї аудиторії, варто показати себе в прогресі, розкрити різні аспекти свого життя. Щоб зрозуміти, що саме ви можете розповісти про себе, можна скористатися вправою «Хто ти?».
Створіть собі таблицю з тезами до різних тем із цього переліку, які потім можна використати у сторітелінгу в соцмережах.
Ось ще кілька запитань, які варто поставити собі, щоб краще зрозуміти, чим ви могли б поділитися з іншими:
- Яка ваша історія?
- Що вас заряджає? Що вас драйвить та мотивує?
- Що цінного у вас є? Що вирізняє вас серед інших?
- Які навички у вас є: що виходить добре?
- Які професійні навички у вас є? Досвід? Знання?
- Які ваші особистісні характеристики: веселий, милий, привабливий, смішний, саркастичний..?
- Яка у вас зовнішність?
- Що на вас впливає?
- Чого ви боїтеся?
- Які ваші принципи та цінності?
Виконавши це завдання, ви, ймовірно, з’ясуєте, що показуєте у соцмережах лише 10%, а може і всього 1% від того, ким ви насправді є. Однак це не означає, що ви мусите показувати абсолютно все своє життя. У всіх людей є кордони, які вони воліли б не перетинати в публічному просторі. Це нормально, якщо ви не хочете ділитися інформацією про сім’ю, дитинство чи політичні погляди.
Не забувайте, що у нас є ще телеграм-канал, де ми щодня оновлюємо вакансії, ділимось новинами та статтями!
Підписатися
Поширені страхи та методи боротьби з ними
Страшно почати. Перший крок — завжди важкий, що б ви не робили. Але той, хто нічого не робить — нічого не досягає. Починайте з маленьких кроків, не думайте про великий і складний шлях.
Що скажуть інші? Поставте собі запитання, скільки часу в день ви думаєте про інших, а скільки — про себе? Інші люди — так само. Ніхто не має часу зациклюватися на чужих помилках і перемогах, бо своє життя важливіше. Що б про вас не подумали, це триватиме лише декілька хвилин, тож не варто занадто перейматися думкою інших.
У мене не вийде. Страх помилки паралізує, та варто пам’ятати, що більшість успішних людей не стали успішними за ніч, а пройшли довгий шлях, наповнений злетами й падіннями.
Нікому не цікаво, що я роблю / думаю. Насправді ніхто зараз не вигадує нічого нового. Все вже вигадали до нас. Але саме ваш досвід і шлях унікальні, тому завжди будуть люди, яким буде цікаво за вами стежити, головне — знайти свою аудиторію.
Та чим я можу поділитись? Якщо ви думаєте, що для того, щоб розповідати про своє життя, ви маєте щотижня змінювати країну проживання чи запускати ракети в космос, то це не так. Можна бути цікавим у будь-якому інтер’єрі, розповідаючи про найзвичайніші події та почуття. Єдина умова — ваше життя перш за все має бути цікавим вам самим.
Я ж не блогер. Не обов’язково бути блогером, щоб ділитися чимось у соцмережах. Не навішуйте на себе ярлики, а просто робіть те, що подобається, і діліться цим з іншими.
Я не вмію. Якщо є бажання, всьому можна навчитися. Існує безліч лекцій, вебінарів, курсів з розвитку особистого бренду, ведення соцмереж, алгоритмів залучення аудиторії, створення контенту тощо.
Я соромлюсь. Робіть маленькі кроки. Виходьте з зони комфорту поступово.
А якщо вас турбує синдром самозванця, спробуйте виконати наступну вправу 👇
Якщо є бажання побудувати особистий бренд — будь-який страх можна подолати. Якщо бажання немає — не варто себе змушувати, результату не буде.
З чого почати розвиток особистого бренду?
Після того, як ви побороли всі страхи, можна братися за розвиток бренду.
Почніть з відповіді на кілька запитань:
- Навіщо вам особистий бренд? Поки ви не визначитесь з мотивацією, ви не зможете побудувати ефективний особистий бренд.
- Чи готові ви вкладати свої ресурси в його розвиток? Розвиток особистого бренду потребує багато часу, сил, натхнення, прокачування знань. Треба буде навчитись писати тексти, фотографувати, домовлятися про просування тощо. Будьте готові, що спочатку необхідно буде вкласти багато ресурсів, перш ніж ви почнете отримувати дивіденди.
- За допомогою яких соцмереж ви будете розвивати свій бренд? Коли ви визначились з мотивацією і усвідомили, що готові вкладати ресурси, варто обрати канали просування. Бути активним всюди не треба. Оберіть максимум 2-3 соцмережі.
Критерії вибору соцмережі:
- ви розумієте / любите / знаєте цю соцмережу;
- у ній є ваша цільова аудиторія;
- ви маєте достатньо ресурсів для створення відповідного контенту.
Як працювати над контентом
Оберіть ключову тему:
- те, про що ви регулярно говорите та пишете у своєму профілі;
- те, чому ви присвячуєте багато часу, чим цікавитесь або на чому спеціалізуєтесь;
- те, з чим ви асоціюєтесь або хочете асоціюватись в інших.
Не обов’язково має бути лише одна тема. Круто, коли людина розкриває в блозі кілька різних тем.
Щоб визначити ключову тему, дайте відповіді на наступні запитання:
- Що цікаво вам? Про що ви могли б говорити годинами?
- Що цікаво вашій аудиторії?
- В якій темі ви бачите перспективу для саморозвитку?
Формула успішної сторінки в соцмережах:
Контент + Просування, що спираються на Стратегію.
Не варто створювати контент заради контенту або займатися просуванням суто для кількості лайків. Треба мати стратегію, себто основну ціль, до якої ви будете рухатись: влаштуватися на роботу, стати популярним експертом, знайти нових клієнтів, вийти на міжнародний ринок тощо. Контент і просування мають бути разом. Якщо одного не буде, сенсу в другому теж не буде.
Як ефективно просувати свій особистий бренд?
- Співпрацюйте з лідерами думок.
- Налаштовуйте таргетовану рекламу.
- Проводьте конкурси та розіграші.
- Організовуйте навчання: марафони, челенджі, курси.
- Беріть участь у крос-партнерствах, колабораціях з іншими профілями та блогерами.
- Використовуйте крос-постинг з іншими соцмережами.
- Долучайтесь до професійних чатів.
- Залишайте коментарі на сторінках інших блогерів.
- Стимулюйте активність наявної аудиторії, це активізує алгоритми залучення нових читачів.
- Беріть участь в офлайн-активностях та поширюйте інформацію про себе через сарафанне радіо.
- Вивчіть алгоритми та можливості окремих соцмереж і задіюйте їх.
І наостанок порада: ніколи не позиціонуйте себе крутим експертом. Підходьте до розвитку особистого бренду через любов до того, чим ви займаєтесь. Діліться власним досвідом без нав’язування та надмірних повчань. Допускайте, що ви теж можете помилятися. Не давайте собі оцінку, дайте людям можливість самим оцінити вас як спеціаліста.
Потрібна робота?
Знайдіть вакансію до душі — у нас є з чого обрати 😉
ВакансіїЧитайте також
І кандидати потягнуться: як правильно розвивати бренд роботодавця
Інстасправа: українські блогери про роботу в Instagram
Як і навіщо підвищувати власну цінність на ринку праці?
Дякуємо!
Тепер редактори знають.