Ви місяць надсилали нам свої резюме. А сьогодні ми хочемо поділитися результатами їхньої «прожарки». Бо краще ж вчитися на чужих помилках 🙂
Місяць тому у своєму телеграм-каналі Happy Monday ми запустили нову рубрику #прожарка. Запропонували усім бажаючим надіслати нам свої резюме, щоб наші експерти їх подивилися і сказали, що варто покращити. За цей час ми отримали понад сотню ваших CV. Щотижня рендомно обирали одне, виставляли йому оцінку за десятибальною шкалою і «прожарювали» до ідеалу.
Ділимося результатами на прикладі трьох резюме представників різних професій.
Резюме журналістки та редакторки
Коментує HR та кар’єрна консультантка Юлія Васильєва:
👍 Почну з того, що сподобалось:
- цілком доречне фото, проте його можна зменшити/обрізати, щоб звільнити простір для корисної інформації;
- обсяг резюме до двох сторінок (у Європі та США «золотий стандарт» — резюме на 1 сторінку, для українського ринку — максимум 2);
- лаконічна ділова поштова адреса в форматі ім’я+прізвище на Gmail, бо буває, що читаєш і не знаєш, сміятися чи плакати. Так, у резюме все має значення, і навіть такі дрібниці можуть вартувати вам запрошення на співбесіду.
👎 Що можна покращити:
1️⃣ Почнемо згори: після імені і прізвища варто вказати бажану професію/посаду. Як ви себе позиціонуєте? Не буває універсального резюме. CV потрібно складати конкретно під ту посаду, на яку ви націлились. Якщо ви розглядаєте роботу в кількох напрямах, то на кожен створюєте окреме резюме.
2️⃣ Доповніть блок з контактами: вкажіть назву міста, посилання на соцмережі (LinkedIn, Facebook, Instagram), особливо якщо пишете пости на професійні теми та публікуєте фото з галузевих івентів. Біля номера телефону поставте через слеш месенджер для зв’язку (краще telegram). Ймовірність, що вам напишуть, набагато вища, ніж що зателефонують.
3️⃣ Обов’язково додайте посилання на ваше портфоліо.
4️⃣ Перед досвідом роботи додайте блоки з ключовою інформацією та навичками (професійні компетенції). Це дозволить максимально розвантажити резюме, а рекрутеру надасть змогу побачити необхідну інформацію одразу. Ключова інформація в структурі англомовного резюме називається summary. По суті, це концентрат з вашого професійного досвіду та вмінь на 3-5 пунктів. Наприклад:
- дипломований редактор і журналіст;
- 4+ роки досвіду роботи у сфері онлайн-медіа;
- автор N текстів різних жанрів: аналітичних статей, інтерв’ю, прес- та пострелізів, рекламних, комерційних та SEO-матеріалів.
Не дублюйте в тексті далі те, що вже написано в блоці з ключовою інформацією. У блоці «професійні компетенції» стисло по пунктах опишіть мікс із власних soft та hard skills.
5️⃣ У досвіді роботи замініть суцільний текст на чітку структуру: рік — назва компанії — посада — короткий список з обов’язків та досягнень у формі дієслів доконаного виду (реалізувала, організувала, підвищила, як редактор випустила N статей і т.д.). До речі, якщо в датах прибрати місяць і залишити тільки рік, то про декретну відпустку можна не згадувати 😉
6️⃣ Розлогі формулювання з блоку «додаткова інформація» краще залиште для мотиваційного листа, там це буде доречно. У рекрутера, як правило, немає часу вчитуватися. Резюме — це не мемуари. Нагадаю, що в середньому рекрутер витрачає 6 секунд на скринінг одного CV. І за цей короткий час має вирішити, брати резюме в роботу чи відправити в кошик. Тож приведіть до ладу «додаткову інформацію» — видаліть усе зайве, залиште відомості про знання мов, комп’ютерну грамотність, знання додаткових професійних програм, структуруйте текст.
7️⃣ Приберіть зайві біографічні дані щодо віку і сімейного стану, це не стосується ваших професійних навичок.
Оцінка від Юлії Васильєвої: 5/10
Хочете бачити більше «прожарених» резюме?
Підписуйтесь на наш телеграм-канал. Резюме аналізуємо щосереди.
Підписатися
Резюме веб-дизайнера
Коментує засновниця і CEO Happy Monday Анна Мазур:
1️⃣ Ключова помилка резюме — розтягнута на три сторінки інформація. Резюме кандидата важливо і потрібно помістити на одній сторінці.
2️⃣ Це резюме кандидата з креативної індустрії — веб-дизайнера. Важливо це одразу показати. Портфоліо на першій сторінці — дуже правильний хід. Але ви також можете використати своє резюме як частину портфоліо — зверстати його як сторінку сайту за сіткою з правильною типографікою і композицією. Таке резюме з першої секунди буде вас продавати.
3️⃣ Також незрозуміло, де працював кандидат, не вказані роботодавці і терміни роботи. Якщо це фриланс — зазначте це в резюме, якщо працювали в наймі — вкажіть роботодавця. А також — скільки років або місяців ви працюєте веб-дизайнером.
4️⃣ Приберіть все зайве. Освіту і тренінги варто поєднати і частину, можливо, прибрати. Залиште тільки те, що підсилює ваш професіоналізм в сфері. Наприклад, якщо ви вмієте верстати в Тільді, то краще це додати в технічні навички і прибрати фразу про відвідування мітапу.
5️⃣ Особисті якості та інтереси хороші блоки. Інтереси не банальні і свідчать про кандидата як про цікаву особистість. Особисті якості, можливо, варто переписати в короткий блок про вас.
6️⃣ Посилання на соцмережі — це правильно, тим більше, що у профілі кандидата багато постів на професійну тему, прикладів своїх робіт. Але у фейсбук та лінкедін варто зробити персоналізоване посилання. Це більш естетично і професійно. Як це зробити, читайте тут.
Оцінка від Анни Мазур: 6/10
Потрібна допомога з резюме?
Ми створили вичерпний онлайн-гайд, як скласти професійне резюме, що наблизить вас до роботи мрії 👉
До гайду
Резюме Training specialist
Коментує засновниця і CEO Happy Monday Анна Мазур:
👍 В цілому резюме хороше, в нього є структура, «повітря» і порядок.
👎Що варто покращити:
1️⃣ Весь досвід описаний як процес, без досягнень. Часто досвід роботи в компанії не перевищує і півроку. У таких випадках краще підійде функціональний або комбінований тип резюме, а не хронологічний. Варто виділити ключові навички та досягнення (з цифрами і показниками) в окремий блок, а опис обов’язків на конкретних місцях роботи суттєво скоротити.
2️⃣ Варто обрати фокус для резюме — у якій сфері хоче розвиватися кандидат? Зараз резюме розповідає історію одразу для трьох можливих траєкторій: тренерська діяльність, продаж та маркетинг. Важливо обрати одну траєкторію, яка стане провідною у резюме. Якщо є бажання спробувати себе у різних напрямах, тоді під кожен необхідно зробити окреме резюме. Розповідь про досвід, який не відповідає обраній траєкторії, варто скоротити до мінімуму.
3️⃣ Прогрес-бари — одна з найпоширеніших помилок. Прогрес-бар — це красиво, але абсолютно не реалізує вашу задачу — показати навички та вміння. Особливо якщо йдеться про мови. Цей блок варто переписати, використовуючи загальноприйняту систему рівнів володіння мовою. Завжди використовуйте зрозумілу градацію.
Блок з навичками варто прибрати і переписати в блок з ключовими компетенціями, проілюструвавши досягненнями.
4️⃣ Адреса: міста проживання буде досить, не варто перевантажувати контактну інформацію, бережіть місце в резюме. Кожен пункт і слово в ньому мають грати на вашу користь.
5️⃣ Курси і додаткова освіта — чудово, що це є в резюме, але вони займають дуже багато місця. Їх теж варто скоротити, залишити тільки ті, що мають відношення до обраного фокусу розвитку, додати рік проходження.
💡 Висновок: резюме цілком можна скоротити до однієї сторінки, сфокусувати на обраній сфері розвитку, посилити досягненнями і результатами в цифрах і метриках. Зараз резюме не до кінця відображає цінність і професіоналізм кандидата.
Оцінка від Анни Мазур: 7/10
P.S. Якщо ви хочете надіслати своє резюме в рубрику #прожарка, заповніть форму.
Читайте також
Викресліть це негайно! Що не варто писати у резюме?
Чи варто надсилати резюме на вихідних?
10 помилок в резюме, які заважають вам потрапити на співбесіду
Готові надсилати своє резюме на роботу мрії?
У нас якраз повно таких вакансій!
Вакансії
Дякуємо!
Тепер редактори знають.