В умовах повномасштабної війни компаніям життєво необхідна така система внутрішніх комунікацій, яка б допомагала командам витримувати постійні психологічні навантаження, швидко адаптуватися до екстремальних умов, оперативно виявляти й розв’язувати проблеми. У нинішній ситуації правила комунікації з командою мають вибудовуватися таким чином, аби насамперед укріпити довіру та відчуття захищеності співробітників. Як цього досягли в ІТ-компанії QArea, розповідає її Brand and Communications Director Анастасія Джогола.
Регулярне спілкування
Під час кризових ситуацій одним із джерел інформації для людини є її роботодавець. Тому ми в QArea постійно тримаємо зв’язок зі своїми співробітниками та надаємо їм своєчасний і чесний фідбек. Адже неправдива інформація або її відсутність негативно відбиваються на загальному настрої команди.
Від початку повномасштабного вторгнення ми шукали, перевіряли та публікували в корпоративному чаті інформацію про безпечні місця, розклад руху транспорту, ресурси, де можна було знайти прихисток тощо. 24/7 ми були на зв’язку з членами команди, які виїжджали з гарячих точок, і допомагали їм із пошуком оптимальних маршрутів та житла.
Внутрішні комунікації стали для нас своєрідною точкою опори. Тому ми продовжили приділяти їм особливу увагу, щоб підтримувати здорове та продуктивне робоче середовище. Зараз у QArea:
- регулярно відбуваються онлайн-зустрічі з менеджерами для обговорення робочих питань;
- менеджери проводять індивідуальні розмови зі співробітниками (one-to-one), під час яких можна обговорити питання роботи, розвитку та, якщо треба, особисті питання;
- зі співробітниками регулярно зустрічаються People Partners, з якими можна обговорити ситуацію в компанії та питання, які, можливо, некомфортно підіймати в розмовах із менеджерами;
- на загальних зустрічах у команди є можливість отримати інформацію про стан справ у компанії, її результати та плани.
Взаємодія між топменеджментом і співробітниками під час повномасштабної війни теж стала більш відкритою: кожен член команди може поставити запитання СЕО чи менеджерам як під час загальних зустрічей, так і особисто, написавши в Skype, і отримати відповіді на питання, що найбільше турбують. Це позитивно відбивається на загальному настрої колективу.
Більше довіри й менше контролю, гнучкий формат роботи, повага та розуміння, а також вміння домовитись — усе це дозволяє створити комфортну атмосферу, в якій співробітники відчувають причетність і реалізовують свій потенціал.
Переосмислення цінностей
Повномасштабне вторгнення стало тест-драйвом наших цінностей, змусивши переосмислити деякі з них як на індивідуальному, так і на колективному рівні. Що важливо для нас у QArea?
Люди. Потужна команда — це головний ресурс, який забезпечує наш успіх. Під час війни ми підтвердили це та зберегли робочі місця за співробітниками, які вирішили піти на фронт і відстоювати територіальну цілісність нашої держави зі зброєю в руках.
Підприємництво. Ми надаємо кожному співробітнику свободу дій, можливість впливати на процеси та брати участь у прийнятті рішень всередині компанії. Відсутність бюрократії та відкритість — те, що ми цінуємо й культивуємо в колективі.
Гнучкість. Під час війни ми подивилися на цю цінність під іншим кутом. Ми усвідомлюємо ситуацію в країні та з розумінням ставимося до того, що співробітники не завжди можуть виконувати свою роботу з 9 до 18.
Експертиза та якість. Попри війну ми продовжуємо надавати якісний сервіс нашим клієнтам та підсилювати свою експертизу. Наприклад, у 2022 році кількість тестувальників, які пройшли ISTQB-сертифікацію, навіть збільшилась, як порівняти з 2021-м.
Війна швидко дала зрозуміти, що є дійсно важливим, а що — другорядним. Сьогодні ключовими стали людяність, відданість і мужність. Тому багато IT-фахівців не лише працюють на відновлення економіки, а й самовіддано волонтерять, іноді за межами можливого. Наша компанія та всі співробітники теж активно долучилися до підтримки ЗСУ, зокрема передали на фронт кілька десятків комп’ютерів і ноутбуків, Starlink, бронежилети, дрони. Крім того, працівники регулярно закуповують та передають у підрозділи, де служать наші колеги, засоби першої необхідності, портативні радіостанції, а також закривають інші їхні потреби. Корпоративне волонтерство ще більше згуртувало команду QArea й підвищило рівень залученості співробітників у життя компанії.
Прагнете посилити бренд роботодавця?
Маємо чимало інструментів, які допоможуть вам у цьому.
Деталі
Турбота та взаємопідтримка
Кожен переживає ці непрості часи в різних життєвих ситуаціях: хтось на фронті, хтось волонтерить, хтось опинився в окупації, хтось зміг виїхати у більш безпечне місце в Україні, а хтось взагалі лишився без домівки. Тому сьогодні в наших внутрішніх комунікаціях на першому місці — емпатія та взаємопідтримка: вміння слухати, доброзичливість і повсякчасна турбота про емоційний добробут колег.
Одним із важливих для цього інструментів є внутрішні події, і за період повномасштабної війни вони сильно змінилися. Зустрічі з психологом і юристом, лекції з української мови та історії України, тренінги з першої домедичної допомоги — ось неповний перелік подій, які ми провели за цей час. Наприкінці 2022 року на запит команди ми додали також низку розважальних заходів, що дозволяють співробітникам зняти напругу та налаштуватись на робочі процеси.
А що думають про внутрішні комунікації в QArea наші колеги?
«На початку повномасштабного вторгнення було загальне відчуття “втрати комунікації” через велику кількість питань: як організувати життя, роботу тощо. І саме комунікація з колегами дала зрозуміти, що все продовжує працювати й не варто зупинятися. Упевнений, що івенти з психологом, юристом і викладачами були надважливими для збереження нормального емоційного стану та підвищення продуктивності», — зазначає Head of Design Department QArea Єгор Сохань.
«З початком війни в компанії з’явилося багато нововведень, і це не може не тішити. Для співробітників організовують різноманітні івенти: онлайн-перегляд кінофільмів, гра у “Мафію”, вікторини. Дуже класно, що проводяться зустрічі з психологом, адже в нинішні часи це надзвичайно актуально. Компанія розвивається, намагається створити для працівників таке середовище, де було б комфортно працювати», — ділиться Quality Assurance Engineer QArea Євген Онищенко.
«Компанія багато робить для підтримки співробітників, зокрема влаштовує різні заходи. Наприклад, нещодавно був тимбілдинг — грали в онлайн-гру, перед новорічними святами переглядали святкову добірку фільмів, також мали цікаві зустрічі з психологом і юристом. Я не завжди маю змогу брати участь у подібних заходах, але коли бачу анонси в чатах, намагаюся знайти час. Відчувається турбота про співробітників, і це великий плюс для компанії», — зазначає Project Manager QArea Ірина Бабенко.
Попри повномасштабне вторгнення росії ми в QArea продовжуємо працювати й реалізовувати нові проєкти, підтримуємо економіку країни й ЗСУ, а також загартовуємось у вирі нових викликів. І закликаємо всіх піклуватися про своє оточення, не піддаватися психологічному саморуйнуванню та вселяти одне в одного віру в прийдешню перемогу. Вона обов’язково настане, тож накопичуймо сили для майбутньої відбудови країни та подолання наслідків російської агресії.
Розкажіть потенційним кандидатам про свою компанію.
Профіль на Happy Monday — це можливість розкрити корпоративну культуру, цінності та переваги роботи у вашій компанії.
ПрофільЧитайте також
Бренд роботодавця в часи війни: що варто робити, а чого краще уникати
Як виграти в сучасному світі битву за таланти: чотири підходи
Як проводити співбесіду з людиною, що постраждала від бойових дій: 5 порад
Дякуємо!
Тепер редактори знають.