Замість культу гонитви за успіхом прийшов новий тренд — slow life. Як правильно уповільнитися, аби при цьому не нашкодити кар’єрі та продовжувати все встигати, розповідає психологиня, кар’єрна консультантка та HRG Unis Марія Конарова.
У мене є подруга Дарина. Вона працює редакторкою новин і тому завжди стежить за світовими трендами. Якщо я хочу зрозуміти, що зараз наймодніше, то можу не дивитися на рейтинг хештегів, а просто запитати в неї — що там з рухом BLM, які страви готують усі правильні зожники і що то за незрозумілий Clubhouse, у якому вона рекомендувала зареєструватися.
Але нещодавно вона так захопилася трендом на slow life, що ледве не втратила роботу! Чому? Зараз розкажу 🙂
У сучасному невизначеному світі, де все змінюється, трансформується і перевертається з ніг на голову за одну мить, тренди й цінності теж можуть мінятися з точністю до навпаки. Так, ще вчора багато хто з нас намагався відповідати образу досягатора — людини, яка встигає робити кар’єру, будувати стосунки, займатися трьома видами спорту, мати декілька хобі та ще й постійно вчитися і розвиватися.
Та останнім часом культ успішності, на щастя, здає позиції, і на перший план виходить пошук балансу — такого собі дзену, коли ти насамперед правильно розставляєш пріоритети, не намагаючись перемогти у нескінченній гонитві за звання найуспішнішої людини на планеті.
Усе частіше можна почути або прочитати про slow life — підхід, який, на відміну від досягаторства, культивує здатність бути в моменті, не поспішати, шукати важливе у повсякденних радощах. Тобто навпаки — уповільнюватися, прислухаючись до себе.
Звучить привабливо, правда? Не треба більше бігти у шаленому темпі, не треба обов’язково ставити амбіційні цілі, не треба доводити всім навкруги, що ти чемпіон у всьому, за що берешся. Можна брати паузи, рефлексувати й плекати власну пасивність, маючи таку зручну «відмазку» — що ти насправді у тренді 🙂
Але ж, як завжди, не все так просто. У будь-якому підході важливе питання міри. Будь-яка класна ідея, доведена до крайнощів, перестає бути класною. Ба більше — сповідуючи уповільнення і пробуючи на смак slow-режим, можна отримати навіть негативний результат.
Саме так сталося у Дарини. Замість затримуватися на роботі, вона принципово закінчувала працювати о 18:00, робила паузи для медитацій під час робочих зустрічей і залюбки переносила дедлайни, якщо не встигала виконати завдання. Реакція керівництва не змусила довго чекати — і вже за місяць Дарина мала серйозну бесіду в кабінеті шефа. Вийшла вона звідти з розчаруванням і думкою, що, напевно, уповільнення і кар’єра несумісні.
Я вважаю, що це не так, і що принципи slow life дійсно корисні. Уповільнення, пошук балансу, турбота про себе дозволяють відчути більше задоволення від життя, більше насолоди моментом, більше відчуття щастя. Тому якщо ви теж трошки Дарина, ловіть 5 порад, як уповільнюватися з користю, аби при цьому не підставити під удар вашу кар’єру.
1. Будь-які зміни треба втілювати поступово
Так, можна прокинутись з думкою «сьогодні починаю жити по-новому» і сподіватися різко змінити своє життя, але, швидше за все, повсякденна рутина ще до вечора того ж самого дня затягне вас із головою. Чим масштабніші зміни — тим більш поступовими вони повинні бути.
Тому робіть маленькі кроки, не змінюйте робочий режим кардинально. Почніть, наприклад, з того, щоб під час обіду просто їсти й насолоджуватись їжею, відклавши телефон. А не жувати все зі швидкістю світла, відповідаючи на дзвінки й перевіряючи пошту.
Наступного тижня зробіть ще один маленький крок — додайте п’ятихвилинну перерву на чай, не дозволяйте вас відволікати, коли взялись за складне завдання, або перестаньте планувати півгодинні мітинги, якщо точно знаєте, що ніколи не вкладаєтеся в цей час.
Пам’ятайте — чим більш поступовими є зміни, тим міцніше вони входять у ваше життя.
2. Розставляйте пріоритети
Важливо не просто рухатися потроху. Важливо починати уповільнюватися там, де це реально можливо. Ніхто не скасовував дедлайни. Slow life — це насамперед про правильне розставляння пріоритетів. Тобто почати варто з того, щоб відокремити дійсно важливе і приділяти йому більше вашої уваги та часу.
Насправді правильне уповільнення, коли ми відкидаємо неважливе і робимо паузи, щоби набратися сил, парадоксальним чином прискорює нашу роботу і взагалі дозволяє бути більш продуктивним. Секрет у тому, що на дійсно важливі речі у вас залишається більше уваги й енергії.
Тож подивіться, на що витрачається ваш робочий час, і проаналізуйте, які саме з ваших завдань дійсно ведуть вас до результату.
Відкидайте зайве і приділіть більше уваги тому, що важливо.
3. Аналізуйте дії на актуальність
Продовжуючи тему правильного розставляння пріоритетів, слід ще зауважити, що баланс — це не завжди ситуація, коли ваш час і увага розподілені між різними сферами й завданнями порівну, тобто це не 50 на 50. Співвідношення балансу кожного разу змінюється. І залежить воно від того, що найголовніше для вас прямо зараз.
Саме тому так важливо навіть у шаленому робочому темпі ставити собі питання: «Де зараз моя увага? Чи знаходжусь я в моменті? Про що я дійсно думаю і переживаю? Чи задоволена тим, що зараз відбувається і чого я прагну?».
Відповіді на ці питання повинні бути для вас маяком, який дає відчути, чи дійсно ви рухаєтесь на світло, чи не віддаляєтесь ви від нього і чи не треба змінити курс і шукати інший маяк.
4. Забудьте про багатозадачність
Зруйную ще один популярний міф щодо того, що всі успішні люди встигають робити декілька справ одночасно. Забудьте про багатозадачність. Вже вистачає досліджень, які чітко демонструють, що так званий мультитаскінг виснажує психіку і не додає вам ефективності.
Візьміть за правило займатися лише одним завданням в один проміжок часу. Робите звіт — приберіть всі гаджети й закрийте пошту. Перевіряєте месенджери — закінчіть з ними й не переривайтеся на завдання, про яке згадали. Треба здійснити декілька телефонних дзвінків — забезпечте собі можливість спокійно зробити їх один за одним.
Нашому мозку необхідний час для максимальної концентрації на завданні. Постійно перемикаючись з одного виду діяльності на інший, ми перериваємо цей процес, втомлюємось і робимо більше помилок. Отже, один проміжок часу — одне завдання.
Зосередитися на завданні допоможе таймер Moody. Обирайте звуки для максимальної концентрації та працюйте, не відволікаючись →
Спробувати
5. Слухайте себе
Ну і, напевно, найважливіший момент щодо уповільнення — завжди слухайте себе. Насправді немає правил вічних і тих, що однаково ефективні для всіх. Слухайте себе, розставляйте пріоритети, будьте гнучкими, бо саме в цьому і полягає сутність slow life — через паузи, уповільнення і чутливість до себе підвищити ефективність роботи й відчувати себе більш задоволеним у моменті.
А що там Дарина? Вона зрозуміла свої помилки — що змінила все різко, не зважала на дійсно важливі речі, сліпо дотримувалася інструкцій, не слухаючи себе — і зробила висновки. А вже за декілька місяців з блиском втілила у життя складний проєкт і отримала підвищення.
Так, правильне уповільнення насправді кар’єру прискорило. Як би дивно це на перший погляд не звучало.
А ще кар’єру може прискорити робота до душі 👇
Шукайте таку серед вакансій від крутих українських і міжнародних компаній
ВакансіїЧитайте також
Пройдіть тест і дізнайтеся, чи не час вам у відпустку!
Як ставити цілі на рік, щоб потім не розчаруватись?
Хочете стати більш стійким до стресових ситуацій? Розвивайте резілієнс!
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Мінцифри запускає цифровий рекрутинг через «Дію»
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Схожі статті, які можуть сподобатись
Робота в інтернеті: 50 найкращих способів заробітку онлайн
15 кар’єрних консультанток, на яких варто підписатися у соцмережах
Професія в об’єктиві: чим займається фотограф та як ним стати