Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

6 порад для тих, хто шукає роботу в кризу (і не тільки)

16.09.20 Пошук роботи 4 хв читання

Чи доцільно змінювати роботу у 2020 році і що робити, якщо ви вже у пошуках, розповідає Катерина Бандуровська — незалежна HRM-менторка, співзасновниця HR-Go! Community та спікерка освітньої конференції Make it in Ukraine Online Summit 2020, що відбудеться вже 19 вересня. 

Катерина Бандуровська

За час суворого карантину багато компаній скасували відкриті вакансії, скоротили персонал чи й зовсім закрилися. У липні робочі місця поступово почали з’являтись. Але легше не стало. На ринку праці завжди була висока конкуренція, а зараз і поготів. 

Якщо раніше компанії могли наймати двох звичайних фахівців, то тепер потрібен один, але реально профі. 

Щоб сьогодні звернути на себе увагу роботодавця, потрібно вміти себе продавати. Ваш «покупець», тобто роботодавець, має знати, за що він платить і яку користь від вас отримає. А щоб ви могли дати компанії цінність, зараз, як ніколи, ви маєте докладати зусиль, інвестувати у себе та розвиватись як фахівець.


Чи варто зараз ризикувати, змінювати й шукати роботу?


Звісно, кожен вирішує сам, оскільки ситуація, необхідність та професійний рівень у кожного різні. Але якщо ви маєте можливість не виходити на ринок праці, а натомість перечекати скрутні часи, то краще зробіть наступним чином: присвятіть цей час розвитку тих навичок та компетенцій, які допоможуть вам набути міцної позиції на ринку. У когось є прогалини в професійних навичках (hard skills), комусь не завадить прокачати soft skills —  наприклад, надзвичайно затребуваний зараз емоційний інтелект або навички ефективних комунікацій. 

Якщо ви таки вирішили йти на ринок праці або опинилися там незалежно від свого бажання —  готуйтеся до того, що буде складно. Вам доведеться акумулювати усі сили, щоб з усіх кандидатів обрали саме вас. Добре подумайте, в чому ваша перевага і чим ви будете виділятись серед інших.

Нам часто заважає пасивність, яка вкорінилася в багатьох іще від минулих поколінь. «Нас повинні покликати, нам повинні створити умови, країна повинна, компанія повинна» — усі нам щось винні. Але, щоб досягти успіху, треба зрозуміти, що можете зробити насамперед ви самі, а вже потім чекати чогось від інших. 

Ринкова економіка не знає позиції «Мені хтось щось повинен». Для ринку важливо, чи відповідає ціна якості. 

А щоб вижити у середовищі постійної конкуренції, вам потрібні конкурентні переваги.


6 порад для тих, хто шукає роботу


1. Оновіть своє резюме. Перший і найвідоміший спосіб заявити про себе потенційним роботодавцям — резюме. Нормальне, адекватне, з усіма потрібними та без непотрібних пунктів. Не потрібно вказувати, що ви володієте комп’ютером, Word чи Excel, це й так зрозуміло. Маєте кота чи собаку? Чудово. А навіщо це в резюме? Вказали домашню адресу — приберіть. Забули про електронні контакти — обов’язково допишіть. Залишайте лише те, що потрібно для конкретної позицію. Наприклад, для торгового представника водійські права важливі, а для розробника — ні.

Задача резюме проста — це ваш чіткий профайл, який має повідомляти лише важливу інформацію з підтвердженням ваших компетенцій. Не треба загальних фраз, пояснюйте. Що означає «орієнтуюсь на результат»? Покажіть це через виконані проєкти: у чому вимірювали ці орієнтири, які результати отримали і за рахунок чого. 

А якщо ви розсилаєте однакове резюме усім підряд, не дивуйтесь, що вам ніхто не відповість. Для кожної позиції має бути окреме резюме, де ви підкреслюєте вашу користь саме для цієї компанії. 

2. Наведіть лад у ваших соціальних мережах. Не варто публікувати надто гострі політичні або релігійні висловлювання, утримайтесь від публікації фотозвітів занадто екстравагантних або екстремальних хобі та вечірок. Ваш профіль у соцмережах — це ваше обличчя, візитівка та додатковий фактор, що впливатиме на рішення щодо вашої кандидатури.

3. Максимально публічно заявіть про пошуки роботи. Звісно, якщо ви не шукаєте її таємно від поточного роботодавця. Згідно з теорією шести рукостискань та концепцією сили слабких зв’язків, ваші шанси знайти потрібну роботу зростуть: якщо більше людей знатимуть про це, то знайдеться хтось, хто допоможе. У ваших друзів можуть бути знайомі CEO, HR чи інші менеджери, які наразі когось шукають.

Знаємо, як правильно шукати роботу за допомогою соцмереж.

Читати

4. Прокачайте навички самопрезентації для співбесід. Якщо ви добре на чомусь розумієтесь, не треба применшувати власні здібності та успіхи (втім, не варто й чіпляти собі зайві зірки). Ви можете прийти на співбесіду і скромно сказати, що які там досягнення — це ж ваша щоденна робота. Але через 5 хвилин після вас на цю ж співбесіду прийде хтось, хто ефектно подасть навіть стандартні результати як неабияке досягнення. Вгадайте, кого оберуть.

5. Намагайтесь не втратити шанс на перше враження. Чи це листування в LinkedIn, чи особиста зустріч, чи дзвінок – пам’ятайте, що перше враження неможливо виправити. Місць, де ви можете зіткнутись з потенційним роботодавцем (навіть випадково, без конкретної кадрової мети) — безліч. Будьте до цього готові та поводьтесь адекватно на всіх етапах спілкування.

6. Будьте чесні з собою. Якщо будете чесними з собою, то не станете брехати роботодавцю. Якщо у вас є проєкт, яким ви дійсно щиро пишаєтесь, ви точно не забудете про нього розповісти.

19 вересня на конференції Make it in Ukraine Online Summit 2020 Катерина Бандуровська розповість, яких фахівців чекає ринок у наступні 3 роки, чому важливо вже зараз швидко опановувати компетенції майбутнього, як прокачувати лідерські якості та як готуватись до кадрових викликів. Приходьте та ставте свої питання! Деталі за посиланням.

Дякуємо за інтерв’ю редакції Make it in Ukraine.


Читайте також

Як пандемія змінила ринок: найбільш затребувані та високооплачувані професії

Казка про вибір компанії мрії: як зрозуміти, що вона — саме та

Як описати в резюме часту зміну роботи або, навпаки, — її тривалу відсутність?

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: