Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Факапте, це робить вас сильніше. 7 небанальних порад для побудови кар’єри

27.09.24 Історії Кар'єра 5 хв читання

У 2022 році 78% працівників отримували додаткове навантаження без підвищення зарплати чи зміни посади. Це дослідження стосується представників ІТ-сфери, але насправді в багатьох галузях сьогодні відбувається подібне: досвідчені фахівці почали забувати, що таке апгрейд позиції та перегляд зарплати.

Що ж робити, щоб збільшення обов’язків було оплачуваним і відповідало рівню посади? Своїм досвідом, як будувати кар’єру, ділиться Валерія Трофімчук з агенції digital-маркетингу Inweb, яка за рік виросла з Junior SMM Specialist до Middle та зайняла менеджерську посаду — Deputy Head of Content.

Валерія Трофімчук Deputy Head of Content в Inweb
Валерія Трофімчук


Не бійтеся малооплачуваних позицій, бійтеся стагнації


Мій кар’єрний шлях пов’язаний переважно з контентом. На одному з місць роботи я отримала багато навичок: рерайтинг, SEO, робота з HTML-кодом, Photoshop тощо. Деякий час навіть обіймала там посаду керівниці.

Але мені завжди хотілося бути частиною компанії зі списку лідерів. Такою була для мене Netpeak Group. Я неодноразово подавалася на вакансії компаній зі структури групи, і зрештою мені запропонували роботу в агенції digital-маркетингу Inweb. Це була позиція для початківців — Junior SMM Specialist, — але ця можливість здавалася мені перспективною. Та й головна мета була реалізована — я потрапила в компанію, в яку давно хотіла.

Якщо між вами й компанією станеться метч, навіть якщо ви прийдете на початкову позицію, кар’єрний розвиток буде не за горами. Але тут важливо пам’ятати про наполегливість. Якщо на вашому шляху виникають перешкоди, не опускайте руки — успіх приходить до тих, хто не боїться стукати в різні двері та шукати свій шлях. 

Коли я прийшла в компанію, команда розробляла редизайн блогу, але справа йшла туго. Попри те, що в мої обов’язки входило лише ведення соціальних мереж, я за власним бажанням вирішила показати своє бачення дизайну. Я не думала, що виконую чужу роботу — мені справді було цікаво це реалізувати. Керівнику сподобалося, і команда вирішила взяти за основу мій макет. Далі вся робота з цим проєктом була на мені, хоча тоді це була не зовсім моя зона відповідальності. 

Важливо розуміти свої основні обов’язки та виконувати їх якісно. Але не варто сприймати зону відповідальності як жорсткі рамки, що обмежують ваш розвиток чи можливості. Якщо ви бачите, що можете бути корисними в інших завданнях, і вас це цікавить, проявляйте ініціативу. Але завжди пам’ятайте, що це не має шкодити вашим основним обов’язкам, бо таке керівництво точно не оцінить.


Формуйте delivery mindset

Delivery mindset — це підхід, що фокусується на досягненні кінцевого результату. Це означає не просто виконувати завдання, а й реалізовувати їх якісно з урахуванням всіх вимог та очікувань. 

Від початку роботи я розуміла кінцеві цілі компанії та що від мене очікують у межах цих цілей. Тому перед виконанням завдань я завжди аналізувала, чи дійсно вони мають сенс. Бо є багато крутих ініціатив та ідей, але чи приведуть вони до результату, який від вас вимагають, — питання. Такий підхід допоміг мені залишатися сфокусованою на важливому й уникати зайвих дій.

Крім того, я за прозору комунікацію з командою. Я завжди інформую про статус завдань і потенційні ризики. Не варто боятися, що керівник злитиметься через те, що завдання не буде виконано вчасно. Якщо ви про це попередите й обґрунтуєте причину, це дасть можливість розглянути варіанти розв’язання проблеми та продемонструє, що ви — відповідальна людина.

Що ще притаманно delivery mindset — я завжди брала на себе відповідальність за свою роботу та результат. Це про дорослу позицію, яка демонструє, що вам можна довіряти. 


Беріть ініціативу у свої руки

Я — перфекціоністка й прагну досконалості та прозорості у всьому, навіть у робочих документах, файлах і таблицях. Коли в нашій команді зʼявились одразу троє нових співробітників, ми з моїм керівником одночасно відчули потребу додатково пояснити основні моменти роботи з документами та таблицями у нашій команді. Я взяла ініціативу на себе: підготувала презентацію та провела зустріч про базову гігієну роботи в нашій Content Team. Фідбек від команди був дуже позитивний, і тепер цю презентацію ми показуємо під час онбордингу нових співробітників.

Ваша ініціативність може допомогти вам проявитися з різних сторін, не тільки як профільний спеціаліст. У цьому кейсі я змогла показати свої менеджерські якості, що також вплинуло на рішення про моє підвищення. 


Шукайте компанії, зацікавлені у вашому зростанні


У Inweb є чіткі карти кар’єрного зростання співробітників, де зафіксовані конкретні результати, необхідні для апгрейду посади. Я теж мала таку карту, але вона була не релевантна моєму досвіду, бо вимоги до рівня Middle (а часом і Senior) я виконувала вже на посаді Junior. Тож мій керівник ініціював адаптацію карти під мою позицію. 

Якщо для вас важливо, щоб керівник і компанія були зацікавлені у вашому кар’єрному зростанні, то обговорюйте цей момент на співбесіді, коли шукаєте нову роботу. А якщо зміна компанії не входить у ваші плани, рекомендую відверто поспілкуватися з вашим керівником і розібратися, чи зацікавлений він у тому, щоб ви зростали та займали нові посади.

Читайте також: 4 поради для кар’єрного зростання від досвідченої HR-директорки


Факапте, це робить вас сильніше


У всіх бувають факапи, особливо якщо людина тестує нові гіпотези чи робить щось вперше.

Прийшовши в Inweb, я мала лише базове уявлення, як запускати рекламу в Instagram, Ads Manager був для мене темним лісом. І так сталося, що з невідомих досі причин нам заблокували можливість запускати рекламу. Ми дуже довго намагалися розв’язати цю проблему, стукали в підтримку Facebook, розкладали карти таро і проводили шаманські ритуали. Після цієї історії я прийняла рішення цілеспрямовано вивчити таргетовану рекламу й Ads Manager. Питання було вирішене, а реклама тепер запускається набагато ефективніше. 

Факапи — це нормально, а іноді й корисно. Кожна помилка дає нам можливість вчитися та розвиватися. Замість боятися невдач приймайте їх як частину свого шляху. Пам’ятайте, що через труднощі ми стаємо мудрішими та стійкішими.


Цікавтеся всім, що відбувається в компанії


Я завжди цікавилась всім, що відбувається в команді та компанії, навіть якщо це не моя зона відповідальності. Якщо бачила щось незрозуміле, мала запитання чи ідеї — розпитувала свого керівника, чому так і чи можемо ми щось покращити. 

В якийсь момент я почала допомагати керівнику з веденням окремих таблиць і документів та виконувати інші завдання, які напряму не стосуються SMM. З часом мій керівник розповів, що йому подобається мій підхід до роботи, він відчуває мою залученість і хоче, щоб я стала його заступницею. Так я зайняла позицію Deputy Head of Content.


Остання порада — відпочивайте

Тут усе просто — робота без зупинки не принесе бажаних результатів. Навпаки —  ви швидше зловите вигорання та втратите інтерес до того, що робите. Дуже важливо знаходити час для відпочинку, перезавантаження та простих радощів життя.

Навіть якщо ви відчуваєте великий прилив енергії, пам’ятайте, що у вас є ще й інші сфери життя, окрім роботи, які можуть надихати вас і давати заряд для нового робочого дня. Збалансоване поєднання роботи й відпочинку допомагає залишатися продуктивними, зберігати мотивацію та підтримувати здоров’я. Не забувайте, що час для себе і своїх близьких — це інвестиція у ваше майбутнє.

У кінці хочу додати: всі поради справді допомогли мені в кар’єрному розвитку, але на ситуацію кожної людини можуть впливати й інші фактори — людські, фінансові тощо. Мені хочеться вірити, що мій досвід вам допоможе, але пам’ятайте, що всі ситуації індивідуальні.

Готові надсилати своє резюме?

Обирайте одну з крутих вакансій у нас на сайті — і вперед 👉

Вакансії

Читайте також

10 кар’єрних інсайтів, корисних кожному

Як правильно помилятися та програвати? 5 порад психолога

Ефективні інструменти для планування й розвитку вашої кар’єри

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.