Роботодавці вже давно шукають в кандидатах не тільки досвід і професійні знання — для них важливі також певні soft skills. Склали чек-лист м’яких навичок, які цінують компанії в будь-якій сфері.
№1. Бажання вчитися
Ідеальний кандидат сьогодні — це lifelong learner з мисленням розвитку, який упевнений, що, доклавши зусиль, зможе розвинути в собі будь-яку навичку. Він допитливий і постійно шукає нову інформацію для вирішення завдання, над яким працює. А ще відкритий до зворотного зв’язку і готовий мінятися.
Як розвивати:
- слухайте і читайте якомога більше за фахом;
- відвідуйте лекції та конференції;
- стежте за ринком і конкурентами в сфері;
- вивчайте думки клієнтів.
№2. Гнучкість і вміння адаптуватися
Пора прийняти той факт, що change is a new norm. І припинити хвилюватися, що ви не можете контролювати все навколо. Тренуйте в собі здатність бачити в змінах нові можливості для росту. Сюди ж відносимо і здатність адаптуватися до змін в умовах роботи.
Як розвивати:
- вчіться бачити альтернативи у вирішенні завдань і проблем;
- швидко підлаштовуйтеся під будь-які раптові зміни в планах;
- намагайтеся ставити себе на місце іншої людини в діловому спілкуванні;
- навчіться оцінювати ситуацію з різних сторін.
№3. Комунікація
Уміння ефективно слухати, писати й говорити — дуже важлива навичка. Потрібно вчитися професійно спілкуватися з колегами та клієнтами, доносити свої думки ввічливо і водночас переконливо.
Як розвивати:
- вивчайте діловий етикет;
- розширюйте коло знайомств і створюйте свій нетворк;
- грамотно приймайте і давайте фідбек, не переходячи на особистості;
- поважайте чужі ідеї, але і не бійтеся висловлювати власні.
№4. Планування та організація своєї роботи
Найважливіше — навчитися ставити цілі і розставляти пріоритети. Не потрібно намагатися встигнути все — ілюзія бурхливої діяльності приведе лише до втоми, зриву термінів і вигорання. Дотримуйтесь дедлайнів і фокусуйтеся на головному. Це must have в епоху мультизадачності.
Як розвивати:
- визначте справи з високим пріоритетом і будуйте свій день з урахуванням цих першорядних завдань;
- закладайте час на непередбачені обставини;
- аналізуйте себе, свої особливості, стиль роботи і обирайте техніки тайм-менеджменту, які підійдуть саме вам.
№5. Досліджувати та отримувати інформацію, якої бракує
Ця навичка дозволяє знаходити різні шляхи розв’язання проблеми. Для цього важливо вміти подивитися на ситуацію збоку і виділити ключові питання, які слід вирішити в першу чергу. А вже потім знайти інформацію, якої бракує для її розв’язання.
Як розвивати:
- перетворюйте проблеми в задачі, які потрібно вирішити;
- починайте зі спостереження і для початку розберіться в темі;
- якщо не знаєте, що робити — збирайте інформацію;
- досліджуйте, як працює ваше рішення в різних ситуаціях і контексті;
- постійно ставте собі питання, шукайте шляхи оптимізувати процеси.
№6. Автономність і відповідальність
Щоби користуватися довірою керівника, працювати з цікавими завданнями й мати достатньо свободи, важливо цю свободу виправдовувати — бути самостійним і автономним.
Як розвивати:
- беріть на себе більше і доводьте справу до завершення;
- будьте ініціативні, пропонуйте допомогу і покращення;
- беріть на себе відповідальність за впровадження змін.
№7. Емоційний інтелект
Це те, наскільки ви вмієте аналізувати та контролювати свої емоційні стани, зчитувати чужі почуття і навіть управляти ними. Саме ця навичка дозволяє вибудовувати комфортну й ефективну комунікацію з іншими.
Як розвивати:
- відстежуйте і контролюйте свої емоції;
- заведіть щоденник емоцій, в якому фіксуйте свої емоційні стани щогодини протягом хоча б місяця;
- працюйте над правильним ставленням до проблем;
- придивляйтеся до міміки інших людей, прислухайтеся до інтонацій;
- пробуйте концентруватися не на своїх думках, а на емоціях людини, з якою спілкуєтеся;
- прочитайте книгу про емоційний інтелект.
Адекватність як бонусний soft skill
Майже всі керівники або HR-менеджери, з якими ми регулярно спілкуємося, називають дуже важливою для будь-якого співробітника ще одну якість — адекватність. Без неї всі інші soft skills не мають значення. Якщо спробувати розшифрувати цю комплексну характеристику, вийде, що розвивати варто такі навички:
- аргументовано доносити свою точку зору, пояснювати та об’єктивно подавати інформацію;
- чути інших і сприймати точку зору, відмінну від вашої;
- самостійно знаходити відповіді на потрібні питання;
- доводити справи до кінця без нагадування;
- приймати рішення на основі фактів і об’єктивної інформації;
- відчувати баланс між повною самостійністю і необхідністю узгоджувати свої дії з керівництвом;
- сприймати критику і діяти відповідним чином;
- відокремлювати особисте від професійного.
І що тепер з цим робити?
Складіть на підставі цього матеріалу свій особистий список сильних і слабких сторін, а потім — план їх розвитку.
Не потрібно намагатися перетворити слабку якість в сильну. Але розвинути її й таким чином розширити межі свого досвіду і можливостей буде корисно. Робіть кожен день один маленький крок і відстежуйте набутий досвід — в майбутньому це допоможе вам при складанні резюме та супровідного листа.
Розвиваєте soft skills, щоб знайти роботу мрії?
Маємо безліч вакансій в креативних індустріях, освіті, IT-компаніях та громадському секторі.
ВакансіїЧитайте також
Які навички варто розвивати, щоб бути успішними у майбутньому
Як і навіщо розвивати навички майбутнього?
Навички 2030: які скіли будуть потрібні для роботи у найближчому майбутньому?
Дякуємо!
Тепер редактори знають.