Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

8 причин стати учасником професійної спільноти

14.01.22 Кар'єра 5 хв читання

Що об’єднує 9-А клас, акторський гурток та фан-клуб «Океану Ельзи»? Все це — спільноти. Такі об’єднання є й у маркетологів, копірайтерів, дизайнерів та інших спеціалістів. Там вони вчаться, отримують фідбек, знаходять нову роботу та організовують колаборації. Чому важливо бути учасником професійних спільнот, розповідає ком’юніті-менеджер в Unisender Ярослав Борута.

Ярослав Борута про професійні спільноти
Ярослав Борута

Важко уявити людину, яка жодного разу не була в складі певної спільноти. Організація із захисту історичних будівель Києва, бізнес-клуб для підприємців-новачків та група випускників курсу з SMM — все це приклади спільнот. 

У кожної спільноти є одна або декілька цілей. Наприклад, цілі організації із захисту історичних будівель Києва — вберегти місто від хаотичної забудови та руйнування історичних пам’яток. А мета групи випускників курсу з SMM — швидко знайти роботу в новій сфері. 

Спільноти закривають потреби як їхніх організаторів, так і учасників (і часто ці потреби відрізняються). Наприклад, дизайн-студія формує власну спільноту для графічних та моушн-дизайнерів рівня junior. Дизайн-студія закриває свою потребу у пошуку талановитих новачків та доводить власну експертність. Графічні та моушн-дизайнери натомість отримують можливість поставити питання по роботі та прокачати свої навички.


Як відрізнити спільноту від чергових чату/групи в соцмережах


Спільнота завжди об’єднується навколо певних ідей, цінностей та викликів. Це те, що відрізняє спільноту від чергового телеграм-чату для піарників чи редакторів. Загалом я виділив 4 критерії, за якими можна упізнати спільноту.

КритеріїПеревірка
В групу входять 3 і більше людей✅ Акторський гурток із 10 людей — спільнота. 

❌ Сім’я — не спільнота.
Учасники мають щось спільне✅ Шкільний клас — спільнота. 

❌ Пасажири вагону метро — не спільнота.
Учасники знайомі або хочуть познайомитися одне з одним✅ Група спортсменів, які працюють разом в одній компанії — спільнота. 

❌ Підписники інстаграм-сторінки ювелірного бренду — не спільнота.
Учасники знають писані або неписані правила спільноти✅ Закритий чат студентів курсу з модератором — спільнота. 

❌Спам-чат для безкоштовного піару своїх телеграм-каналів — не спільнота.


Наприклад, спільнота для менеджерів культурних і креативних проєктів «Навзаєм», до якої я належу, об’єдналась навколо бажання взаємного обміну знаннями та ресурсами. Для цього створили спеціальні інструменти: 

  • методологію p2p («рівний — рівному»), за якою учасники обмінюються досвідом та навчаються одне в одного;
  • вебзастосунок «Навзаєм», в якому автоматизовано процес пошуку партнерів та менторів;
  • гайд з ефективного нетворкінгу в спільноті — мануал, який пояснює, як працює спільнота, як зробити участь в ком’юніті корисним для себе та інших.


Навіщо брати участь у професійних спільнотах

Як ком’юніті-менеджер я багато спілкуюся в межах власної групи — з маркетологами та підприємцями. Та щоб зрозуміти цінність професійних спільнот, я став учасником декількох з них: фейсбук-групи ілюстраторів «Ілюстрактор» і телеграм-чату «Навзаєм», про який я вже згадував.

З цього досвіду я виділив 8 аргументів на користь участі у професійних спільнотах. Там можна:

  1. Знаходити партнерів для колаборацій. Наприклад, як член спільноти «Ілюстрактор» я брав участь у «Болоньї» — ілюстраторському проєкті на Книжковому Арсеналі. Разом з іншими учасниками ми робили власні плакати та розміщували на виділеній для цього стіні. Самотужки я б не наважився взяти участь у цьому проєкті.
  2. Знаходити роботу. Наприклад, у спільноті «Навзаєм» учасники публікують цікаві вакансії з хештегом #команда. Інколи вакансії публікують раніше, ніж на джоб-сайтах та інших платформах. Тож учасники цієї спільноти можуть одними з перших подати заявку на позицію чи проєкт — а отже, мають більше шансів отримати роботу мрії.
  3. Отримати відгуки на свою роботу. Наприклад, в «Ілюстракторі» для цього є окремий альбом, куди всі охочі можуть завантажувати свої ілюстрації для оцінювання учасниками спільноти. Це гарна можливість для тих, у кого немає змоги потрапити на портфоліо-рев’ю, або тих, хто хоче отримати виважену оцінку від колег перед тим, як публікувати свої роботи в мережі.
  4. Отримати експертну відповідь на свій запит. Нещодавно один з учасників спільноти «Навзаєм» поцікавився у колег, яким може бути архетип та позиціювання студії йоги. Колеги допомогли знайти відповідь на це питання.
  5. Прокачати soft skills від емоційного інтелекту до навички публічних виступів. Так, запеклі обговорення оплати праці ілюстраторів в «Ілюстрактор» навчили мене краще сприймати критику та вирішувати конфлікти на ранніх стадіях.
  6. Відчути приналежність до світового ком’юніті спеціалістів. Мій синдром самозванця відступає, коли я отримую схвальні відгуки на свої ілюстрації в «Ілюстракторі».
  7. Освоїти нову професію. Десяток статей про те, як стати копірайтером/ілюстратором/розробником, не замінять участь в одній-двох професійних спільнотах. Зазвичай в них добре ставляться до новачків: діляться корисними ресурсами, розповідають про неочевидні складнощі в опануванні нової професії.
  8. Стежити за станом індустрії. Так, саме зі спільноти «Ілюстрактор» я дізнався про Болонський книжковий ярмарок та інші заходи для ілюстраторів. 

Тож якщо раніше вам участь у професійних спільнотах здавалося марним витрачанням часу — маєте можливість змінити свою думку.


Як отримати максимум користі від участі в спільноті

  1. Визначте, скільки часу ви готові витрачати на спільноту. Зазвичай у спільноті до 10% активних учасників. Тож не сприймайте цю роль як обов’язкову двогодинну роботу. Ком’юніті може бути корисним, навіть коли ви просто спостерігаєте за дискусіями та бачите, чим живе ваша індустрія.
  2. Усвідомте свій запит до спільноти. Хочете влаштуватися на роботу? Стежте за дайджестами вакансій, запитуйте про відкриті позиції та нові проєкти в учасників спільноти, які працюють у цікавих вам компаніях. Хочете поділитися власним баченням того, що відбувається довкола професії? Беріть участь у відеочатах та запрошуйте до дискусій помітних учасників ринку. Ви отримаєте від спільноти саме те, чого хочете — якщо, звісно, ви знаєте, чого хочете.
  3. Подумайте, чим саме ви можете бути корисним, й розкажіть про це учасникам спільноти. Так ви навчитеся презентувати себе та відразу після вступу в спільноту отримаєте тему для обговорення.
  4. Підготуйте стислий пітч про себе. У більшості онлайн-спільнот для таких пітчів є хештеги типу #aboutme. Вони допоможуть знайти вас серед інших спеціалістів та заохотять запропонувати вам цікавий проєкт.
  5. Беріть участь у заходах спільноти: онлайн чи офлайн. Зазвичай в таких заходах беруть участь активні члени спільноти, які є її рушійною силою. Від них ви з більшою ймовірністю отримаєте відповіді на свої запити або допомогу по проєкту.


Підсумок


На звершення ще раз виділю декілька головних тез щодо участі в професійних спільнотах.

  • Спільнота — це група з трьох та більше людей, які встановлюють одне з одним соціальні зв’язки та об’єднуються навколо ідей, цінностей та викликів. У організаторів та учасників спільноти цілі здебільшого відрізняються. Та їхні цінності мають бути спільними.
  • Участь в професійній спільноті допомагає знаходити партнерів для спільних проєктів та прокачувати soft skills. Також у професійній спільноті можна отримати експертну відповідь на запит і швидше прокачатися у своїй спеціальності.
  • Щоб отримати максимум користі від участі в спільноті, потрібно визначити свій запит до спільноти, а також те, скільки часу готові витратити на цю участь. Розкажіть іншим, чим ви можете бути їм корисні, та намагайтеся відвідувати онлайн- та офлайн-зустрічі спільноти.

Шукаєте роботу?

У нас на сайті багато вакансій на будь-який смак для фахівців різних професій 👉

Вакансії

Читайте також

Корисний ресурс: спільнота саморозвитку «Пошуршимо?»

Чим корисна для кар’єри участь у громадських організаціях?

Не тільки SMM: 20 нових професій у соцмережах

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.