Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Будуємо нетворкінг онлайн: кроки для створення сильного оточення

09.11.22 Кар'єра Розвиток 5 хв читання

Пандемія, а потім повномасштабна війна значно обмежили можливості заводити нові знайомства під час живого спілкування. Та це не означає, що нетворкінг варто відкласти до спокійніших часів. Адже онлайн відкриває, напевно, навіть більше цікавих варіантів. Як вибудовувати нетворкінг в інтернеті, розповідає кар’єрна експертка, HRD «Корпорації Стас» Марія Конарова.

Марія Конарова, кар'єрна експертка,  про нетворкінг онлайн
Марія Конарова


Ще декілька років тому нетворкінг майже завжди передбачав особисте спілкування. Найпотужнішим джерелом пошуку корисних контактів зазвичай були професійні івенти. Профільні конференції, практичні майстер-класи з мітапами, презентації — всі події, об’єднані певною тематикою і розраховані на велику кількість людей, були ефективним способом розширювати власну мережу.

Але останні два роки внесли значні корективи у цей звичний процес. Спочатку заборона на масові події через карантин, а зараз воєнний стан майже повністю перенесли ділове спілкування в онлайн. Ми працюємо дистанційно, відвідуємо вебінари в онлайні, вчимося, переглядаючи відео. Але з аватарками в гугл-міті каву на перерві не вип’єш і невимушено small-talk не розпочнеш. Тож як бути?


Де шукати контакти?


Насправді онлайн надає нам навіть більше можливостей для пошуку цікавих контактів. Ви можете знаходити їх у соцмережах або на професійних платформах. Кожна із соцмереж має певну аудиторію: Facebook популярніший серед людей за 30, TikTok — серед молоді, LinkedIn заточений під кар’єрну тематику, а Flikr — під обмін фотографіями, в Instagram багато інтернет-магазинів, а в Twitter — новинних ресурсів. Окрім того, багато професійних спільнот мають свої платформи (сайти, канали в телеграмі, сторінки у фейсбуці), де «тусить» багато профільних спеціалістів.

На мою думку, професійні контакти найкраще зав’язувати у фейсбуці та лінкедині, але все залежить від сфери діяльності.

Зручність соцмереж у тому, що можна швидко знайти людину за обраними параметрами (професія, місто, тематика акаунту), оцінити за постами, наскільки цікавою вона може бути для вас, і отримати декілька каналів зв’язку із цією людиною.

Якщо шукаєте знайоме обличчя у твіттері, підписуйтесь там на Happy Monday :)

Якщо шукаєте знайоме обличчя у твіттері, підписуйтесь там на Happy Monday 🙂

Підписатися


Перший крок — знайомство


Найпростіший спосіб, в який ви можете встановити контакт з людиною, — підписатися на її сторінку або додати людину в друзі/контакти. Краще, якщо при цьому ви персоналізуєте ваше звернення — тобто не просто натиснете кнопку «підписатися», а додасте при цьому коротке повідомлення, чому вам цікаві людина та її контент.

Пишіть щиро, але стисло і враховуючи норми ввічливості. Наприклад: «Привіт, я прочитала декілька ваших постів про побудову кар’єри, і це наштовхнуло мене на свіжі думки щодо мого розвитку. Буду рада читати вас!» Або: «Вітаю, я Марія, і теж працюю в відділу маркетингу) У вас професійний контент, я теж іноді дискутую на своїй сторінці про тренди маркетингу, тож мені здається, у нас із вами спільне коло інтересів!»

Переважна більшість позитивно відреагує на такий перший контакт. Все — віртуальне знайомство зав’язане.

Ви можете шукати в соцмережах будь-яку цікаву людину. Зустріли цікаву з професійної точки зору статтю — знайдіть автора. Прочитали матеріал з коментарями професіонала з вашої сфери — знайдіть цього професіонала. Побачили вакансії в цікавій компанії, в якій коли-небудь потенційно можете працювати — знайдіть її рекрутерів. Прослухали вебінар — знайдіть спікера. Тут навіть не треба буде вигадувати причину для зафренду: «Була сьогодні на вашому вебінарі про виклики управління — дуже надихаюче! Буду рада спілкуватись і надалі».

Насправді таке віртуальне знайомство — це нескладно. Інтернет повний цікавих особистостей, і більшість з них охоче йде на контакт. Але для будь-яких відносин важливо їх підтримувати.


Як підтримувати контакти?


👉 Оформіть власний акаунт. Витратьте час, але детально заповніть ваш профіль, з якого буде зрозуміло, хто ви, чим займаєтеся і яке ваше коло інтересів. В онлайні, коли немає можливості сприймати одне одного за виглядом наживо, «обличчям» стає наш акаунт. Попіклуйтеся про те, щоб ваша сторінка демонструвала той професійний образ, який ви хочете транслювати для онлайн-контактів.

👉 Коментуйте контент автора. Озвучте свою думку щодо посту автора, поділіться власним досвідом, розкажіть свою історію. Так ви зможете привернути до себе увагу, запам’ятатися (особливо, якщо коменти змістовні) та створити умови для більш тісної комунікації.

👉 Публікуйте власний контент. Так, це важче, до того ж далеко не всі мають хист до написання статей, створення фото та ще й оформлення цього всього. Регулярно постити цікавий авторський контент дійсно складно. Але ви можете час від часу робити перепости, додаючи свою інформацію. Наприклад, розказати про сертифікат, який ви отримали на курсі. Або про цікавий кейс, з яким мали справу. Або висловити думку про якийсь неоднозначний тренд у вашій сфері. Ваш контент — це теж складова вашого диджитал-образу професіонала. Тому все те, що додає вам як професіоналу ваги, має бути на вашій сторінці.

👉 Беріть участь в онлайн-івентах. Сьогодні є безліч можливостей взяти участь у різноманітних онлайн-подіях. Це не тільки вебінари та конференції, це можуть бути челенджі, ігри, квести тощо. Якщо ви розумієте, що вам це цікаво, це має відношення до вашої професійної діяльності й там можуть бути цікаві знайомства — беріть участь. Як мінімум — це новий досвід і нові потенційні контакти.

👉 Шукайте можливості. Найтісніші зв’язки зав’язуються під час спільної діяльності, хай навіть віртуальної. Якщо вам трапляється цікавий онлайн-проєкт, в якому ви можете взяти участь як професіонал — розгляньте його. Така співпраця, по-перше, дозволить вам розширити базу контактів, по-друге, прокачає як професіонала. По-третє, створить контент для вашої сторінки) Проявляйте активність і реагуйте на потенційні можливості. Це може бути тимчасовий проєкт, волонтерська ініціатива, пошук спеціаліста для інтерв’ю чи дослідження тощо.

👉 Будьте корисними. Коли до вас приходять за порадою або з проханням — за можливості відкликайтесь. Якщо один із контактів питає про відкриту вакансію — перенаправте на рекрутера; якщо просять пройти опитування — пройдіть і напишіть про це; якщо потрібна відповідь на професійне питання — висловіть свою точку зору. 

Допомагайте людям, бо нетворкінг працює ефективно лише тоді, коли ми готові віддавати стільки ж, скільки отримуємо самі.


Про особливості онлайн-комунікації


Попри те, що існують відеоконтент та голосові повідомлення, спілкування онлайн — це все ж здебільшого про письмову комунікацію. І з цього витікають певні умови та правила.

1. Пишіть однозначно. Письмова комунікація позбавляє нас значної складової спілкування — візуального контакту, жестів, міміки, звучання й інтонації голосу. Ми можемо використовувати лише текст. Тому варто намагатися писати чітко й однозначно. І навпаки — якщо нам здається, що співрозмовник написав, скажімо, з іронією чи сарказмом, або нам незрозумілі інтонація та меседж, варто перепитати, чи правильно ми зрозуміли повідомлення. Відсутність звукового і візуального супроводу мовлення може додавати невизначеності.

2. Не зловживайте «голосовими». З першого пункту може скластися враження, що краще подзвонити людині або надіслати голосове повідомлення. Але ні. За правилами онлайн-комунікації, якщо вам цікаво поспілкуватися з людиною — спершу треба їй написати. Дзвінки без попередження або «голосові» багатьма сприймаються як поганий тон, тому якщо хочете проговорити щось голосом, поцікавтеся, чи комфортно буде людині, якщо ви запишете войс. Але навіть за згоди співрозмовника не зловживайте «голосовими». Вони дійсно зручні, коли треба багато розказати. Але часто користуватися войсами для запису коротких повідомлень — моветон. Звичайно, якщо ви не домовились про інше.

3. Перший контакт — формальний. Якщо на офлайн-івенті ми можемо вибрати влучний момент і «вклинитися» у дискусію декількох людей із вдалим жартом, то в онлайні ми такої можливості позбавлені. Тому перший дотик із цікавою людиною частіше за все буде формальним. Лише в процесі, якщо ми розуміємо (а ще краще — уточнюємо), що більш неформальний стиль спілкування комфортний і для вас, і для співрозмовника, ми можемо змінити тональність бесід.

4. Пишіть грамотно. Ні, це не старомодність. Так, це важливо. Тим паче за наявності Т9 писати з помилками якось вже зовсім несерйозно. Якщо ми говоримо про створення професійних зв’язків, грамотність відіграє важливу роль у створенні вашого образу.

Тобто, цикл побудови нетворкінгу в онлайні буде виглядати приблизно так:

Створення і наповнення власного акаунту в соцмережі → пошук цікавих контактів → знайомство → підтримка комунікації → участь в онлайн-активностях/допомога іншим → і далі по колу.

Чим більше ви будете використовувати можливостей, тим більше буде розширюватися ваша мережа контактів. А далі це працюватиме вже й на вас — при пошуку роботи часто вам буде достатньо розмістити пост або написати декільком знайомим, щоб запрацювало коло рекомендацій. Або шукаючи відповідь на певне питання, ви швидко зможете знайти людину, яка надасть вам вичерпну інформацію. Так і працює онлайн-нетворкінг.

Потрібна робота?

Знайдіть вакансію до душі — у нас є з чого обрати 😉

Вакансії

Читайте також

Топменеджерка DataArt Юлія Завілейська: «Моя суперсила — залучати розумних людей»

Від ноунейма до топового експерта: як і навіщо будувати особистий бренд

Як шукати та знаходити кандидатів у LinkedIn: гайд для рекрутера

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!