Генератори ідей та рішень: чим займаються маркетологи в IT-компаніях

01.06.22 Кар'єра Увійти в ІТ 5 хв читання

З початку повномасштабного вторгнення росії в Україну ринок праці пережив чергову кризу. Однак вже за кілька тижнів бізнеси почали адаптуватися до теперішніх реалій та поновлювати найми. IT-компанії були серед тих, кому це вдалося найшвидше.

Якщо ви мрієте про стабільну роботу в IT-індустрії, але не маєте технічного бекграунду, радимо придивитися до маркетингу. Чим саме займаються такі спеціалісти в ІТ та як вдало стартувати кар’єру, розповідають експерти продуктової IT-компанії Genesis. 


Що робить маркетолог в IT-компанії


Основна мета маркетолога, який працює в IT, — змотивувати клієнта зробити цільову дію, наприклад, зареєструватися чи купити продукт. Наступна ціль — перетворити такого клієнта (ліда) на лояльного до бренду користувача і принести бізнесу прибуток. 

Для цього маркетинг-команди об’єднують зусилля різних фахівців, серед яких менеджери із залучення користувачів, e-mail маркетологи, SMM-менеджери, SEO-спеціалісти, фахівці з контенту та інші. Фокусуючись на окремих напрямах, вони збирають всі «ниточки» в єдине ціле.


Маркетинг в IT: основні напрями


Creative маркетинг

Головне завдання маркетолога цього напряму — створення креативів «під ключ» — від ідеї до кінцевого готового матеріалу. Такими креативами можуть бути будь-які елементи рекламного оголошення — картинка, текст або й сам банер. Окрім цього, такий спеціаліст розробляє креативну стратегію просування продукту та продумує нові концепції, адаптує креативи під різні категорії користувачів, спираючись на аналітику рекламних кампаній.  

Що треба знати та вміти:

  • створювати креативи з метою досягнення бізнес-цілей;
  • розуміти складові успішного креативу;
  • аналізувати ринок, конкурентів:
  • аналізувати ефективність ваших попередніх креативів;
  • розуміти маркетингові метрики;
  • ставити чітке технічне завдання дизайнерам з референсами та/або скетчами.


E-mail маркетинг

Передовсім e-mail-маркетолог відповідає за розробку стратегії просування продукту чи послуги за допомогою поштових розсилок, працює з клієнтською базою, аналізує показники та оптимізує їх. Він має зробити так, аби листи компанії читали, а додатком чи послугою користувалися якомога більше і довше.

Що треба знати та вміти: 

  • верстати листи (для цього знадобляться знання з основ HTML  та CSS);
  • працювати з Exel та інструментами вебаналітики для аналізу ефективності розсилок;
  • проводити A/B  тестування, шукати несподівані рішення.


SEO-оптимізація

Спеціаліст цього напряму працює над виведенням  сайтів на верхівку органічного пошуку Google або інших пошукових систем. Для цього він займається оптимізацією контенту (тобто, робить текст таким, що відповідає критеріям пошуковиків), створенням семантичних ядер (підбірки ключових слів), аналізом результатів та конкурентів. 

Що треба знати та вміти:

  • працювати з інструментами SEO (Google analytics, Screaming frog тощо);
  • працювати з таблицями Excel та Google Sheet;
  • розуміти принципи та алгоритми роботи пошукових систем;
  • складати технічне завдання для райтерів;
  • проводити лінкбілдінг, тобто розміщення контенту на зовнішніх майданчиках. 


Performance-маркетинг

Спеціаліст цього напряму закуповує трафік через різні платформи (Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads  тощо),  а також працює з аналітикою та креативами для реклами — банерами, відео, текстом. 

Що треба знати та вміти:

  • розробляти, запускати й масштабувати рекламні кампанії;
  • аналізувати та оптимізувати рекламні кампанії;
  • тестувати нові підходи та концепції;
  • працювати з різними типами кампаній через рекламні кабінети Facebook, Google, Tik Tok, LinkedIn тощо.


Аналітика

Маркетинговий аналітик повинен правильно інтерпретувати дані й надати іншим маркетологам інсайди: яка аудиторія найкраще окупається, на яку платформу чи країну варто звернути увагу та інвестувати в неї більше ресурсів тощо. 

Що треба знати та вміти:

  • розуміти User Flow, тобто шлях користувача від моменту перегляду реклами до цільової дії в продукті; 
  • володіти Excel та інструментами аналітики (Appsflyer/Adjust, Amplitude, Google Analytics, Tableau / Google Data Studio);
  • аналізувати трафік, який йде на продукт;
  • мати базові знання з мов програмування Python та SQL.


Важливі софт-скіли для маркетологів в IT


Отож, маркетинг в IT є досить різноманітним — у цій сфері свій потенціал може реалізувати й той, хто готовий постійно генерувати й тестувати нові ідеї, і той, хто надає перевагу цифрам, аналітиці та чітким результатам.

Якщо ж говорити про soft skills, то тим, хто планує будувати кар’єру у цій сфері, варто розвивати такі навички: 

  • мультизадачність та мультипрофільність; 
  • уважність до деталей;
  • ініціативність;
  • відповідальне ставлення до дедлайнів;
  • креативність;
  • аналітичне та критичне мислення.


Як стартувати кар’єру в IT-маркетингу


Якщо серед описаних напрямів ви побачили той, в якому б хотіли розвиватися, і готові  зробити перший крок на шляху до нової професії — приєднуйтеся до безкоштовного 5-денного інтенсиву Marketing Intensive by Genesis & STUD-POINT. Кращі маркетологи IT-компанії Genesis розкажуть, чим саме займаються представники різних напрямів маркетингу, які навички треба опанувати на старті кар’єри і найголовніше — як отримати джоб-офер на позицію junior чи trainee-маркетолога.

Маркетинг в IT: інтенсив від Genesis

Шукаєте роботу в маркетингу?

У нас на сайті багато вакансій для спеціалістів цього напряму, зокрема й в IT-компаніях 👉

Вакансії

Читайте також

Занурення в нетехнічне IT: чим особливе стажування в компанії Jiji

8 кар’єрних правил маркетолога Віктора Дубровіна

Що читати маркетологам: 7 книг для професійного розвитку

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.