Іноді ми застрягаємо на одному місці, хоча дуже хочемо просунутися кар’єрними сходами й стати успішними. Як собі допомогти? Про це розповідає психотерапевтка Олена Рихальська.
1. Спочатку обов’язково відпочиньте
Так-так! Перед новим стартом обов’язково потрібен повноцінний відпочинок. Найчастіше людина не здатна повноцінно реалізовувати свої ресурси, коли сильно втомилася від виконання одних і тих же завдань. Тому вона не бачить свого потенціалу чи можливостей для розширення кордонів у кар’єрі.
Але психологічний відпочинок має певні правила.
- Обов’язково потрібна зміна середовища. Психологи виявили, що нервова система людини не відпочиває, якщо вона знаходиться на звичній для себе території, навіть якщо вона нічого не робить.
- Зніміть з себе будь-яку відповідальність. Повноцінно відпочити вийде за умови, що ви на якийсь час перестанете відповідати за інших людей, забудете про робочу пошту та ділові дзвінки, а також про всі побутові питання.
- Відпочивати важливо або на самоті, або з людьми, які викликають приємні емоції. Потрібно, щоб вся увага була присвячена лише вам. Таким чином, відновлюється психіка людини і стає легше приймати рішення на користь своїх бажань.
2. Ставте не великі цілі, а проміжні підцілі
Не потрібно відразу планувати зліт кар’єрними сходами, інакше ви психологічно зірветесь і загрузнете у звичному становищі ще більше.
Важливо по черзі визначити кожну сходинку. Не думайте, що це дуже маленькі для вас завдання. Головне — не те, наскільки велика підціль, а як багато часу на день ви приділяєте її досягненню і що заради цього обираєте. Наприклад, можна почитати корисну літературу, а можна цілий вечір просидіти у нічному клубі.
У мене є знайома, яка вирішила здобути другу вищу освіту за кордоном, щоб знайти роботу в престижній іноземній компанії та продовжити успішну кар’єру. Заради цієї мети вона використовувала кожну хвилину вільного часу і навіть під час обідньої перерви займалася англійською мовою.
Крім того:
- переглядайте, що відвідують, читають та з ким спілкуються люди, які є професіоналами у вашій сфері;
- будьте в курсі цікавих для вас тренінгів і майстер-класів, відвідуйте ті, які дозволяють напрацьовувати нові навички;
- займаючись тим, що приносить вам дохід на цей момент, розробіть для себе план Б, який дозволяє вдосконалюватись у вибраній вами сфері;
- навіть якщо ви перебуваєте на нелюбій роботі, сприймайте її як запасний варіант, завдяки якому у вас є можливість у вільний час шукати цікаві вакансії;
- оновлюйте інформацію про себе у соцмережах та на ділових порталах;
- розсилайте резюме, щоб про вас дізналися рекрутери та потенційний роботодавець;
- ходіть на співбесіди, щоб виробити стресостійкість і дізнатися більше про компанії, які вами зацікавилися або цікаві вам.
3. Не забувайте про конкурентів
Визначте, наскільки заповнена та ніша ринку, в якій ви хочете досягти успіху. Які плюси та мінуси можливих суперників у діловому світі. Якщо чогось не вистачає, то отримуйте знання, напрацьовуйте зв’язки, щоби цього досягти.
Мінуси, які є у конкурентів, у вашому випадку мають стати перевагами.
Наприклад: у вакансії зазначено, що потрібно знати англійську. Але ви не просто володієте цією мовою, а пройшли курси ділової англійської та знайомі зі специфічною термінологією, наприклад у юриспруденції.
Пам’ятайте основне правило: «Конкуренція — це не агресія, а позитивна можливість не зупинятися і йти далі». Тобто вона є не проблемою, а поштовхом для руху вперед. Потрібно постійно підвищувати свій рівень. Знаєте, яка найкраща інвестиція? У себе та у свої знання, вміння та навички.
4. Відпрацьовуйте нові навички
У психології існує термін «розширення рівня найближчого розвитку». Що мається на увазі? Навіть найрозумніша людина у кожному конкретному випадку мислить у певних рамках. Але потрібно не просто знати, а використовувати отримані знання.
Є відоме багатьом правило: знаєте, але не використовуєте = не знаєте.
Тому будь-яка корисна інформація, ефективні методи та поради професіоналів, які ви дізналися, повинні не залишатися пасивним вантажем (дізналися та забули), а працювати на ваше просування.
5. Пам’ятайте… про задоволення
Не забувайте про ті позитивні речі, які приносять вам задоволення. Причому найважливіше — вони не повинні бути пов’язані з вашими цілями та прагненнями в кар’єрі.
Вони можуть бути як великими (наприклад, провести весь вихідний у компанії приємних людей), так і маленькими (дозволити собі з’їсти не один шматочок торта, а два). Справа в тому, що наша психіка не сприймає радість на рівні масштабності.
У мозок просто йде сигнал «радість» незалежно від того, подарували вам машину чи ви потішили себе десертом.
Такі дії, по-перше, розслабляють і «присипляють» пильність нервової системи. Бо коли ми виходимо за межі встановленого комфорту, вона починає чинити опір, тому дуже часто ми застрягаємо на одному місці.
По-друге, дають нервовій системі сигнал, що не потрібно надто активно реагувати на стрес при досягненні мети, тому що ви у будь-якому випадку отримуєте приємний бонус.
Якщо ви дотримуватиметеся цих правил, то зауважите, що згодом з’являться і енергія, і мотивація, щоб рухатися вперед і планувати своє успішне майбутнє.
Хочете зрушити з мертвої точки пошук роботи?
Подавайтесь на одну з вакансій від перевірених роботодавців 👉
ВакансіїЧитайте також
Бути звичайним і радіти цьому: як вижити в епоху успішного успіху
Вийти за рамки: як позбутися переконань, що вас обмежують
10+ психологічних пасток і сценаріїв, які заважають вашому життю та кар’єрі
Дякуємо!
Тепер редактори знають.