Вірите, що задля досягнення будь-яких результатів потрібно боротися, долати себе та вирішувати труднощі? Але чи справді це обов’язкова складова успіху? Розбирається кар’єрна консультантка та коуч Євгенія Склярець.
«Життя — це боротьба», «Крізь терни до зірок», «Щоб рибу їсти, треба у воду лізти», «Не шукай легких шляхів, вони оманливі» — ці та інші подібні вислови міцно засіли в нашій свідомості ще з дитинста.
Починаючи кар’єру в 21 рік, я вже знала: щоб досягти поставлених цілей, працювати доведеться багацько та важко. Наступні 8 років на мене чекали постійні овертайми, часом не лише своя, а й чужа робота (не сидіти ж без діла), відповіді «так» на всі задачі, проєкти та відрядження, безперервне навчання, підписання всіх запропонованих офферів — бігом-бігом до зірок. А що це дало мені в підсумку? Повне вигорання, байдужість до роботи, яка раніше була сенсом мого життя, і суцільне нерозуміння, навіщо це все взагалі потрібно. Зрештою до мене дійшло, що життя та кар’єра — простіші, ніж ми думаємо. Складними їх роблять наші думки, емоції, почуття та нав’язані стереотипи.
З часом я створила власний постулат, яким радо ділюся нині з клієнтами: «До успіху — впевнено, радісно та легко».
Моя історія не поодинока: я щодня зустрічаю людей, які звикли долати труднощі й відчувають тривогу, коли розслабляються, коли все вдається без напруги. На консультації вони говорять: «Зі мною щось не так. Усе стало занадто просто. Мабуть, я в зоні комфорту, деградую». А я їх заспокоюю і кажу: «Нарешті з вами все так, як треба».
Чому життя та кар’єра мають бути простішими?
Боротьба виснажує. Кожна історія кар’єри, побудована на постійній боротьбі з іншими або собою, закінчується проблемами зі здоров’ям, втратою сенсу, депресіями.
Труднощі набридають. Часто робочі зустрічі, на які ви не хочете йти, задачі, за які не хочете братися, не мотивують, а просто набридають. Вам стає тоскно, ви шукаєте нову роботу, і так по колу.
Долання перешкод забирає час та енергію, яких не вистачає вам самим, вашій родині та друзям. І згодом ви можете зрозуміти, що через постійні перепрацювання втратили цінні зв’язки.
Люди, в яких «усе складно», відштовхують. Ну кому в радість спілкуватися з тими, в кого «життя — біль»? Це дуже впливає і на сприйняття вас у команді, і на ставлення до вас роботодавців. Люблять легких та усміхнених.
Як будувати кар’єру без боротьби?
1. Сформувати власні цінності та цілі
Коли ви чітко розумієте, що насправді для вас важливо, ви з легкістю говорите «ні» тому, що не збігається з вашим розумінням. «Ні» колегам, які вас хейтять, «ні» задачам та проєктам, які забирають ваш час та ресурси, але ні на мить не наближають до мети, «ні» проханням, на які у вас немає ні часу, ні бажання. Тільки уявіть, скільки небажаних труднощів зникне з вашого життя.
2. Скласти перелік своїх сильних сторін
Ми часто наголошуємо на своїх слабких сторонах, але ваша рушійна сила — сильні сторони. Перелічіть їх усі і деталізуйте, в яких випадках може знадобитися кожна ваша перевага. Так ви будете знати, що будь-яку ситуацію можна розрулити, натиснувши на правильну «кнопку».
3. Взяти на себе відповідальність
Банально, згодна. Але я й досі зустрічаю людей, які чекають, поки важливі для них питання розв’яжуть інші. Тоді як власна відповідальність за свої слова та вчинки дає вам владу над своїм часом, над рівнем свого задоволення і, зрештою, над своїм життям. Вам більше не потрібно чекати, щоб втілити свої кар’єрні плани. Ви берете відповідальність на себе та дієте.
4. Перестати чекати, поки зміняться інші
Не чекайте, поки керівник стане мотиватором, колеги — емпатійними чи підлеглі — розумними. Ми не можемо контролювати інших людей. Зате ми можемо вплинути на своє ставлення до них, а також — ділитися чесним зворотним зв’язком, допомагати та підтримувати. Але не витрачайте свій ресурс на те, щоб когось змінити. Це ускладнює життя і здебільшого не приносить бажаних результатів.
5. Опанувати техніки, що полегшують кар’єру
Насамперед я маю на увазі вміння визначати пріоритети, фокусуватися на важливому та управляти своїм часом.
Багато працівників часто страждають від пропущених дедлайнів, овертаймів та робочих завалів. Їм здається, що це і є життя, бо життя — це боротьба. Витратьте час на навчання і знайдіть техніки, які працюватимуть саме для вас. Один із моїх клієнтів, який доклав зусиль, аби спростити свою роботу, розповідав, як вперше за 15 років вийшов з офісу ще засвітла і злякався, бо не знав, що робити та куди йти так рано. Ми разом із цього посміялися.
6. Зупинятися, коли це необхідно
Вмикайте safe mode (у перекладі з англ. — безпечний режим), щойно відчуваєте, що зайшли в глухий кут. Мозок не хоче більше думати — ідіть на прогулянку. Зрозуміли, що дискусія веде до конфлікту — домовтеся про зустріч пізніше та переосмисліть розмову. Втрачаєте фокус — візьміть тайм-аут та поверніть собі концентрацію.
7. Просити про допомогу
Багато хто розуміє успіх як «Я сам / сама це зробила». Але це виснажлива утопія. Якщо ви застрягли на місці, не розумієте, куди рухатися або чому справи пішли шкереберть, не знаєте причини відмови в підвищенні тощо — шукайте людей, які вам допоможуть і полегшать ваше життя та кар’єру. Ви не можете вміти все. Тому використовуйте свій нетворк: спілкуйтеся, домовляйтеся, питайте, просіть про пораду.
Ці 7 пунктів можуть видатись важкими тільки, якщо ставитись до них відповідно. Щойно ви їх опануєте, то повірите, що робота в радість — це просто.
З чого почати?
Питання нижче допоможуть перевірити, чи достатньо ви робите для полегшення свого життя й кар’єри:
- «Чи можна щось спростити в моїй роботі, щоб життя було легшим?»;
- «Які задачі забирають в мене багато енергії та ускладнюють життя?»;
- «Чи є люди, з якими мені доводиться працювати, але це приносить лише негатив?»;
- «Мої овертайми реальні чи я можу їх уникнути?»;
- «Чи не заважаю я собі будувати кар’єру, про яку мрію?»;
- «Що я роблю для того, щоб моє життя було легким та збалансованим?».
Відповіли? А тепер час діяти: маленькими кроками спрощувати все, що ви встигли ускладнити. Ось декілька прикладів простих кроків, які покажуть вам, що жити — просто.
Ніяк не наважитесь обговорити з керівником наступні кар’єрні кроки?
Простий крок: призначте зустріч цієї ж миті, не тягніть. Розкажіть про ваші плани, попросіть про підтримку. Не думайте, що скаже чи подумає керівник, які будуть наслідки — просто зустріньтеся і поговоріть.
Шукаєте роботу 3 місяці?
Простий крок: зверніться за допомогою до тих, хто допоможе побудувати правильну стратегію пошуку. Бережіть свій час для приємніших справ.
Займаєтеся роботою, яка не приносить задоволення?
Простий крок: подумайте, що приносить вам радість, складіть перелік таких активностей і зробіть одну натхненну справу вже сьогодні.
Підготовка до важливої зустрічі висить над вами чорною хмарою?
Простий крок: не тягніть до останнього, вимкніть телефон, випийте смачного чаю, увімкніть на фоні улюблену музику та почніть готуватися. Якщо ви прийдете на зустріч відпочилими, свіжими й задоволеними собою, ваші співрозмовники будуть вам за це тільки вдячні.
Я багато разів чула на свою адресу: «Як у тебе все просто звучить». Так, зараз це звучить просто, але я довго й болісно до цього йшла і назад повертати не планую. Керуючись порадами з цієї статті, ви помітите, що й у вас усе складне стає легшим і прозорішим. Тож уперед, до успіху — впевнено, радісно та легко. Ви зі мною?
Усе відкладаєте пошук роботи?
Знайдіть, нарешті, круту вакансію! У нас є з чого обрати 😉
ВакансіїЧитайте також
Про пошук роботи, кар’єру і не тільки: 30 порад від експертів Happy Monday
Робота в кайф: 5 порад, як працювати собі в задоволення
Як скласти кар’єрний план: покрокова інструкція
Дякуємо!
Тепер редактори знають.