Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Хочу, щоб мене хотіли: як підвищити власну цінність для компанії

25.06.21 Кар'єра 5 хв читання

Бажаєте, аби роботодавець вважав вас справжнім скарбом, а рекрутери топових компаній змагалися за вашу увагу? Для цього потрібно не просто виконувати свою роботу, а бути дійсно незамінним співробітником і не соромитись про це говорити. Як усвідомити власну цінність і підвищити її в очах інших, радить кар’єрна консультантка та коуч Євгенія Склярець

Євгенія Склярець

В ідеальному світі ваші досягнення помічають, про вас говорять, вас підвищують, а коли ви хочете піти — пропонують +30% до зарплати, аби ви залишилися. Але в реальному світі лише той, хто свідомо й щоденно доводить свою цінність для компанії та відкрито про це говорить, має все, що хоче, й навіть більше.

Не поспішайте скаржитись на несправедливе життя, некомпетентного менеджера чи синдром самозванця. Я дам вам декілька порад, як зробити так, аби вас хотіли всі компанії, а поточний працедавець вважав незамінним співробітником.


4 питання для усвідомлення власної цінності


1. Чи мені взагалі подобається моя робота?

Відповідь на це питання допоможе розібратися, чи можете ви в принципі створити цінність для компанії, де працюєте зараз. Якщо робота не до смаку, якщо кожен день ви нудьгуєте на зустрічах і фокусуєтесь на тому, як уникнути додаткових задач, — створити довгострокову цінність буде доволі складно, адже на це немає ні сил, ні бажання. 

Якщо вас зачепило це питання, шукайте справу до душі, говоріть із менеджером, коучем, ментором, HR, але знайдіть те, що цікаво. Це можливо, повірте.


2. Яку цінність я створюю для компанії і як допомагаю їй зростати?

На це питання потрібно відповісти насамперед собі. Бо якщо ви не бачите відповідь, її точно не бачать інші. Розберіть усю свою роботу на пунктики й до кожного поставте запитання: «Як ця моя робота допомагає зростати бізнесу?». Чим детальніше буде список, тим простіше буде зрозуміти, що саме створює цінність. Пропоную протягом тижня кожного дня робити такий звіт — не для когось, а для себе.

Уявімо, що ви спеціаліст із маркетингу й ваша глобальна ціль — збільшити прибуток бренду на 7%. Вам може здаватися, що це неможливо і що б ви не зробили, нічого не зміниться — тоді ваш список допоможе прогнати геть такі думки. Наприклад, те, що ви правильно розрахували ефективність рекламної кампанії і перевірили цифри тисячу разів, допоможе уникнути ризиків і невдалих експериментів, а кампанія буде успішною зокрема завдяки вам.

Якщо ви не знайшли цінність у своїй роботі — шукайте / звертайтеся до тих, хто допоможе її знайти. Якщо не знайшли разом — час переглянути свої щоденні задачі та взятися за те, що дійсно створить цінність.


3. Які показники того, що ви досягаєте успіху?

Зворотний зв’язок? Він корисний, але не завжди коректний, оскільки йде через призму інших. Щорічні огляди ефективності діяльності? Теж корисні, але дають дуже узагальнену оцінку. Єдине правильне рішення — це ваша власна система координат, що веде компанію і вас до успіху.

Наприклад, ви фінансовий менеджер і ваше завдання — віддати частину роботи на аутсорс. Єдине, чого від вас очікують — віддати й не сперечатися. Але якщо ви хочете створити справжню цінність для компанії, ви можете розробити власні метрики ефективності: якісний опис усіх задач, які потрібно передати, гуманні розмови зі співробітниками, жодного судового процесу під час скорочення тощо. Якщо ви просто поставили собі ціль передати справи — окей, але всередині процесу щось сто разів може піти не так. Якщо ж ви детально описали свої метрики успіху — ви створили цінність, яка спрямує бізнес у правильному напрямку.


4. Чи знають про вашу цінність ті, хто вам платить, і ті, з ким би ви хотіли співпрацювати в майбутньому?

Багатьох бентежать розповіді інших людей про свої результати й досягнення на велику аудиторію. Хтось може називати їх хвальками й задаваками. Погоджуся тільки у разі, якщо насправді ці люди нічого не зробили. У всіх інших випадках рекомендую (із добрими намірами) звернутися до психотерапевта, аби пропрацювати таку ворожість та упередження. А потім до коуча — аби знайти те, про що й ви можете розповідати світу.

Бо відкрито говорити про свою цінність — нормально, це невід’ємна складова відповіді на питання: «Як зробити так, аби мене хотіли?».


3 кроки до того, аби заговорити про свою цінність


Я чула багато відмовок на кшталт: «Я інтроверт, я не можу говорити відкрито на публіку». Брехня. Білл Гейтс, Стівен Спілберг, Елеонора Рузвельт, Меріл Стріп, Ілон Маск — публічно визнані інтроверти, які дуже гучно заговорили про свою цінність. Чому ви не можете?

Крок №1. Почніть із себе. Розкажіть собі про те, що ви створюєте, яких результатів досягаєте, що робите за межами своєї посадової інструкції, яку думку маєте з приводу різних питань. Записуйте в блокнот ваші досягнення й те, як ви допомагаєте бізнесу рости. Знаю, подібні поради набридли, але це дійсно працює.

Крок №2. Розкажіть керівнику та найближчим колегам про ваш вдалий проєкт. Якщо ви менеджер команди, обов’язково діліться командними успіхами, але не забувайте наголошувати на власній ролі. Пам’ятайте: дратують лише розмови в дусі: «Я зробив, це я, я». Якщо доповнити цей монолог тим, що компанія отримала від вашого «зробив», які ризики ви допомогли попередити, які можливості відкрити — тоді реакція вашого оточення переросте у визнання.

Крок №3. Почніть говорити про вашу цінність на ширшу аудиторію. Спочатку тим, хто потенційно цікавий вам як наступний менеджер, чи керівникам інших підрозділів вашої організації, а потім виходьте за межі компанії. Наприклад, демонструйте свою експертність у LinkedIn — розповідайте про себе й те, як ви вирішуєте проблеми, висловлюйте свою думку. Повірте, ви не залишитесь непоміченим, і на додачу до вашого роботодавця вас хотітимуть і рекрутери інших компаній на ринку. 


7 пунктів, що підвищують вашу цінність

  1. Ви передбачаєте та вирішуєте проблеми. Власне, заради цього вас і наймали на роботу. Подумайте, які проблеми ви допомагаєте вирішити компанії?
  2. Ви відстежуєте тренди індустрії. Зазвичай на це не вистачає часу, але знайдіть бодай годину-дві на тиждень, аби читати / слухати та ділитися новинами з колегами, і вас цінуватимуть за свіжі ідеї для розвитку проєкту.
  3. Ви робите більше, ніж передбачає посадова інструкція. Я не маю на увазі понаднормову роботу. Я про те, коли вас попросили зробити звіт — а ви туди додали ще й кілька якісних висновків, вам потрібно закрити вакансію — а ви ще й наймаючого керівника потренували проводити співбесіду.
  4. Ви допомагаєте та навчаєте інших. Так, це відволікає, інколи навіть дратує. Тут варто навчитися говорити ні, коли ви зайняті створенням іншої цінності, але все ж таки виділити час, аби повернути добро іншим.
  5. Ви комунікуєте так, що з вами хочеться мати справу. На моєму шляху було багато крутих професіоналів, яким відсутність цієї навички заважала в житті. Один емоційно реагує на критику, другий мовчить, хоча знає правильне рішення, третій розказує, які всі нездари. Вдалих комунікаторів цінують, тому додайте цю навичку до вашого плану розвитку.
  6. Ви гнучкі й підлаштовуєтесь до змін. Як би ви не хотіли, щоб час зупинився і можна було одним і тим самим чином виконувати вашу роботу — це неможливо. Будьте у тренді: адаптуйтеся до змін і керуйте ними — у сучасному світі таких фахівців підвищують, за такими полюють.
  7. Ви піклуєтеся про своє здоров’я, рівень енергії та настрій. Як це створює цінність? Усе просто: виснажені роботою працівники з темними колами під очима, які заїдають свій стрес пончиками, рано чи пізно починають токсично впливати на організацію. Чи сприятиме стомлений та роздратований співробітник зростанню компанії? Відповідь очевидна.

Звісно, це ваш вибір — робити для галочки роботу, в якій навіть ви самі не бачите цінності, або фокусуватися на тому, що приносить цінність компанії, а вам — задоволення та гроші. Але поставте собі останнє на сьогодні питання: «Чи ваш вибір допомагає вам проживати те життя, про яке ви мрієте?»

Шукаєте роботу, де зможете продемонструвати свою цінність на повну?

У нас на сайті багато вакансій крутих українських та міжнародних компаній 👉

Вакансії

Читайте також

Як просити підвищення зарплати, щоб зрештою його отримати?

Викиньте це з голови! 6 типів негативних думок, що руйнують вашу кар’єру

Як планувати кар’єру в епоху змін: 5 кроків

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: