Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Професії, яким не навчають в університеті: хто такий інфлюенс-маркетолог

06.06.19 Кар'єра 5 хв читання

Продовжуємо знайомити вас із перспективними професіями, яким не вчать в університеті. Засновниця агентства авторських подорожей Challenging holiday, спікерка TEDx та колишня маркетологиня Nike Євгенія Гордієнко розповідає, хто такий інфлюенс-маркетолог і чим він займається.

YEvgeniya Gordiyenko min
Євгенія Гордієнко

Хто такий інфлюенс-маркетолог


Люди все менше довіряють відкритій рекламі в дусі «Купи ці кросівки!» і все більше —  людям, які є для них авторитетом. Якщо я стежу за умовною Селеною Гомес і хочу бути як вона, я радше прислухаюся до її поради, ніж до нав’язливої ​​реклами. Тому тренд роботи з лідерами думок стає все популярнішим з кожним днем. А з розвитком тренду з’являються і нові професії — наприклад, інфлюенс-маркетолог.

Сам собою інфлюенс-маркетинг — це форма маркетингу, в якій основна увага приділяється впливовим людям, а не цільовому ринку. Завдання такого маркетингу — визначити людей, які мають вплив на потенційних клієнтів, і будувати маркетингову активність навколо них.

Відповідно, інфлюенс-маркетолог — це людина, яка як ніхто знається на лідерах думок і результатом роботи якої будуть успішні колаборації, що приносять прибуток компанії.

У США, наприклад, це вже давно окрема професія. Тоді як у нас цей ринок тільки починає рости, і навіть фахова література ще не перекладена.


Чим займається інфлюенс-маркетолог

  1. Аналізує ринок і складає портрет авторитета для цільової аудиторії продукту / послуги — за ким підуть і до кого швидше прислухаються потенційні клієнти.
  2. Визначає конкретні завдання і цілі, яких потрібно досягти в результаті співпраці з лідером думок.
  3. Підбирає інфлюенсерів, які відповідають портрету авторитета і можуть допомогти бізнесу вирішити його завдання.
  4. Взаємодіє з лідерами думок — веде всі домовленості, перевіряє профілі інфлюенсерів до старту співпраці, складає медіаплан, погоджує та затверджує всі медіавиходи, пост-метрики тощо.


Що потрібно, щоб стати інфлюенс-маркетологом


Головний важіль у даному випадку — soft skills. 

Більшість найважливіших для інфлюенс-маркетолога гнучких навичок приходять тільки з досвідом, цього неможливо навчитися за короткий проміжок часу. Практика — наше все.

Допитливість і гнучкість. Успішний інфлюенс-маркетолог безперервно розвивається і в курсі всіх останніх трендів. Інформація з маркетингу, яку ви вивчали 5 років тому, зараз вже багато в чому нерелевантна. Все рухається занадто швидко, а ваше завдання —  тримати руку на пульсі й одразу ж впроваджувати нові знання на практиці.

Комунікабельність і високий EQ (емоційний інтелект). Вам належить щодня спілкуватися з багатьма людьми, зокрема лідерами думок і відомими особистостями. Для цього потрібно вміти знаходити підхід до різних людей, відчувати кордони, підтримувати і зберігати зв’язки. Люди різні, і ви повинні бути до цього готові. Тим паче що ви будете представляти бренд і репутацію своєї компанії.

Аналітичні навички і знання технологій. Для хорошого інфлюенс-маркетолога (та й будь-якого маркетолога) важливий аналітичний склад розуму. Щоб аналізувати кампанії, пост-метрики, робити прогнози, від вас потрібне вміння інтерпретувати дані, яке теж приходить тільки з досвідом. Плюс, звісно ж, для цього потрібно володіти навичками роботи з різними інструментами і програмами.


Тест-драйв професії


Аби краще зрозуміти суть професії і протестувати себе в якості інфлюенс-маркетолога, пропоную вам зробити вправу — прописати кейс власного (або вигаданого) продукту за такими пунктами:

  • помістіть потенційного клієнта продукту (не лідера думок) у центр і пропишіть його потреби (визнання, впізнаваність тощо);
  • напишіть, на якому етапі життєвого циклу покупки знаходиться клієнт прямо зараз;
  • пропишіть усі пункти, за якими ваші споживачі переходять від надання переваги до конкретної покупки продукту;
  • визначте ключовий мікровплив, від якого залежать рішення клієнта на кожному етапі;
  • пропишіть ситуаційні фактори, які можуть негативно вплинути на рекомендації бренду в соціальних мережах;
  • пропишіть на прикладі свого продукту всі 4 етапи впливу маркетингу: створити, керувати, контролювати, вимірювати.

Вийшло? Якщо якийсь із пунктів викликає труднощі, рекомендую прочитати профільні книги зі списку нижче. Там ви знайдете відповіді на кожне з питань і зможете рухатися далі — практикуватися.


Що читати майбутньому інфлюенс-маркетологу

📚 “Influence Marketing: How to Create, Manage, and Measure Brand Influencers in Social Media Marketing”, Danny Brown, Sam Fiorella.

📚 “Influencers. Who are they? Where do you find them? And how do they light the fire?”, Carole Lamarque.

📚 “A Quick Guide Into Influencer Marketing”, Jane Trapman.

Шукаєте роботу?

У нас на сайті багато вакансій для фахівців із маркетингу й не тільки 👉

Вакансії

Читайте також

Що ви знаєте про роботу в діджиталі? Онлайн-тест

8 кар’єрних правил маркетолога Віктора Дубровіна

Як пандемія змінила ринок: найбільш затребувані та високооплачувані професії

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.