Продовжуємо знайомити вас із перспективними професіями, яким не вчать в університеті. Засновниця агентства авторських подорожей Challenging holiday, спікерка TEDx та колишня маркетологиня Nike Євгенія Гордієнко розповідає, хто такий інфлюенс-маркетолог і чим він займається.
Хто такий інфлюенс-маркетолог
Люди все менше довіряють відкритій рекламі в дусі «Купи ці кросівки!» і все більше — людям, які є для них авторитетом. Якщо я стежу за умовною Селеною Гомес і хочу бути як вона, я радше прислухаюся до її поради, ніж до нав’язливої реклами. Тому тренд роботи з лідерами думок стає все популярнішим з кожним днем. А з розвитком тренду з’являються і нові професії — наприклад, інфлюенс-маркетолог.
Сам собою інфлюенс-маркетинг — це форма маркетингу, в якій основна увага приділяється впливовим людям, а не цільовому ринку. Завдання такого маркетингу — визначити людей, які мають вплив на потенційних клієнтів, і будувати маркетингову активність навколо них.
Відповідно, інфлюенс-маркетолог — це людина, яка як ніхто знається на лідерах думок і результатом роботи якої будуть успішні колаборації, що приносять прибуток компанії.
У США, наприклад, це вже давно окрема професія. Тоді як у нас цей ринок тільки починає рости, і навіть фахова література ще не перекладена.
Чим займається інфлюенс-маркетолог
- Аналізує ринок і складає портрет авторитета для цільової аудиторії продукту / послуги — за ким підуть і до кого швидше прислухаються потенційні клієнти.
- Визначає конкретні завдання і цілі, яких потрібно досягти в результаті співпраці з лідером думок.
- Підбирає інфлюенсерів, які відповідають портрету авторитета і можуть допомогти бізнесу вирішити його завдання.
- Взаємодіє з лідерами думок — веде всі домовленості, перевіряє профілі інфлюенсерів до старту співпраці, складає медіаплан, погоджує та затверджує всі медіавиходи, пост-метрики тощо.
Що потрібно, щоб стати інфлюенс-маркетологом
Головний важіль у даному випадку — soft skills.
Більшість найважливіших для інфлюенс-маркетолога гнучких навичок приходять тільки з досвідом, цього неможливо навчитися за короткий проміжок часу. Практика — наше все.
Допитливість і гнучкість. Успішний інфлюенс-маркетолог безперервно розвивається і в курсі всіх останніх трендів. Інформація з маркетингу, яку ви вивчали 5 років тому, зараз вже багато в чому нерелевантна. Все рухається занадто швидко, а ваше завдання — тримати руку на пульсі й одразу ж впроваджувати нові знання на практиці.
Комунікабельність і високий EQ (емоційний інтелект). Вам належить щодня спілкуватися з багатьма людьми, зокрема лідерами думок і відомими особистостями. Для цього потрібно вміти знаходити підхід до різних людей, відчувати кордони, підтримувати і зберігати зв’язки. Люди різні, і ви повинні бути до цього готові. Тим паче що ви будете представляти бренд і репутацію своєї компанії.
Аналітичні навички і знання технологій. Для хорошого інфлюенс-маркетолога (та й будь-якого маркетолога) важливий аналітичний склад розуму. Щоб аналізувати кампанії, пост-метрики, робити прогнози, від вас потрібне вміння інтерпретувати дані, яке теж приходить тільки з досвідом. Плюс, звісно ж, для цього потрібно володіти навичками роботи з різними інструментами і програмами.
Тест-драйв професії
Аби краще зрозуміти суть професії і протестувати себе в якості інфлюенс-маркетолога, пропоную вам зробити вправу — прописати кейс власного (або вигаданого) продукту за такими пунктами:
- помістіть потенційного клієнта продукту (не лідера думок) у центр і пропишіть його потреби (визнання, впізнаваність тощо);
- напишіть, на якому етапі життєвого циклу покупки знаходиться клієнт прямо зараз;
- пропишіть усі пункти, за якими ваші споживачі переходять від надання переваги до конкретної покупки продукту;
- визначте ключовий мікровплив, від якого залежать рішення клієнта на кожному етапі;
- пропишіть ситуаційні фактори, які можуть негативно вплинути на рекомендації бренду в соціальних мережах;
- пропишіть на прикладі свого продукту всі 4 етапи впливу маркетингу: створити, керувати, контролювати, вимірювати.
Вийшло? Якщо якийсь із пунктів викликає труднощі, рекомендую прочитати профільні книги зі списку нижче. Там ви знайдете відповіді на кожне з питань і зможете рухатися далі — практикуватися.
Що читати майбутньому інфлюенс-маркетологу
📚 “Influence Marketing: How to Create, Manage, and Measure Brand Influencers in Social Media Marketing”, Danny Brown, Sam Fiorella.
📚 “Influencers. Who are they? Where do you find them? And how do they light the fire?”, Carole Lamarque.
📚 “A Quick Guide Into Influencer Marketing”, Jane Trapman.
Шукаєте роботу?
У нас на сайті багато вакансій для фахівців із маркетингу й не тільки 👉
ВакансіїЧитайте також
Що ви знаєте про роботу в діджиталі? Онлайн-тест
8 кар’єрних правил маркетолога Віктора Дубровіна
Як пандемія змінила ринок: найбільш затребувані та високооплачувані професії
Дякуємо!
Тепер редактори знають.