Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Personal Development Plan: як компанії складають план розвитку співробітників

30.10.24 Happy HR Кар'єра 6 хв читання

94% працівників визнають, що вагомими причинами залишатися в компанії якомога довше є інвестиції в навчання та підтримка їхніх кар’єрних цілей. Індивідуальний план розвитку (Personal Development Plan, PDP) сприяє досягненню win-win взаємодії: працівник розуміє свій вектор зростання, а компанія зменшує плинність кадрів. З чого складається ефективний PDP, розповідає Наталія Грановська, HRBP в Brainstack.

Наталія Грановська  HRBP в Brainstack
Наталія Грановська


Що таке PDP і навіщо він працівнику та компанії 


Personal Development Plan — це інструмент, який дозволяє вибудувати вектор розвитку співробітника в компанії та стратегію досягнення його професійних цілей. Це може передбачати як вертикальне зростання на менеджерські посади, так і  горизонтальний розвиток, коли співробітник змінює департамент чи напрям роботи. 

За допомогою PDP можна визначити сильні та слабкі сторони працівника, знайти зони зростання та на основі його компетенцій і побажань визначити, в якому напрямі фахівцю краще рухатися в компанії. Мета індивідуального плану розвитку — встановити чіткі SMART-цілі для кар’єрного зростання співробітника та розробити покроковий план їх досягнення. При цьому важливо, щоб цілі працівника відповідали бізнес-потребам компанії.

Переваги Personal Development Plan для співробітників

  • Зрозумілий вектор розвитку в компанії. За статистикою, 40% працівників не розуміють свої перспективи та очікування інших від своєї роботи. Це щонайменше демотивує, а щонайбільше — призводить до вигорання. PDP допомагає цьому запобігти й надає чітке розуміння, куди можна розвиватися.
  • Професійне зростання і як наслідок — вища самооцінка та можливість підвищення фінансової винагороди.
  • Підтримка з боку компанії. Співробітник відчуває власну цінність та зацікавленість компанії у його розвитку.
  • Підвищення мотивації та задоволення від роботи. 

Переваги Personal Development Plan для компанії

  • Зниження плинності працівників. Для 33% працівників відсутність кар’єрного розвитку є головною причиною для звільнення. Тому складання PDP дозволяє зменшити відсоток звільнень у компанії.
  • Розвиток корпоративної культури. Personal Development Plan підкреслює ключові цінності організації, такі як підтримка, інновації, професіоналізм та орієнтація на результат.
  • Зміцнення бренду роботодавця та можливість залучення топових кандидатів на ринку.
  • Формування кадрового резерву та утримання талантів. Простіше зрозуміти вектор розвитку компанії у разі змін, криз, форс-мажорів тощо.
  • Зростання ефективності роботи та компетенцій співробітників. 


Хто та коли створює Personal Development Plan


Звісно, стартапам на початковій стадії геть не до планів розвитку працівників. Але якщо в компанії вже розроблена документація, прописані базові процеси онбордингу/офбордингу, структура проведення one-to-one зустрічей, performance review та скрипти HR-мітингів, час задуматися про розробку PDP. Я б сказала, що індивідуальний план розвитку співробітників — це своєрідна еволюція HR-процесів.

Про можливість створення PDP варто комунікувати новим співробітникам ще на етапі онбордингу. Нав’язувати плани не варто — це має відбуватися за бажанням самого працівника.

До розробки індивідуального плану розвитку мають бути залучені сам працівник, його менеджер та HR. Спочатку відбувається зустріч HR і працівника, на якій HR детально проговорює, що таке Personal Development Plan, яка його структура й мета, на який період він потрібний.

Потім співробітник самостійно прописує драфт PDP, займаючись самоаналізом сильних і слабких сторін, роздумуючи, що йому цікаво та над чим він хоче працювати. Потрібно і подумати про кар’єрні амбіції, і зрозуміти, як його розвиток може сприяти загальному успіху компанії. 

Наступний етап — спільна зустріч співробітника, його менеджера та HR. На ній розглядається, доповнюється та фіналізується план. Результат зустрічі — готовий PDP, що враховує інтереси працівника й цілі компанії. Дуже важливо, щоб усі сторони були залучені в розробку PDP, адже від цього залежить його ефективність. 

У процесі виконання PDP проводяться регулярні check-in зустрічі працівника з менеджером. Це потрібно для підтримки, менторства, надання працівникові зворотного зв’язку — усе це впливає на успішність досягнення професійних цілей. Регулярність зустрічей дає можливість менеджеру вчасно виявити проблеми працівника при виконанні плану та допомогти знайти шляхи їх вирішення. 


З чого складається PDP


Індивідуальний план розвитку працівника складається з трьох частин: інформаційної, SWOT-аналізу та плану дій. 

В інформаційній частині зазначаються ПІБ працівника, посада, департамент, менеджер і тривалість дії PDP.

SWOT-аналіз (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) необхідний для того, щоб визначити, що може допомогти чи перешкодити розвитку співробітника. Працівник повинен пропрацювати всі чотири зони максимально детально, чесно відповідаючи на наступні запитання.

SWOT-аналіз
StrengthsЩо ти вмієш робити добре?
Що інші говорять про твої сильні сторони?
Чи є в тебе досягнення, якими ти пишаєшся?
WeaknessesЯкі hard і soft skills тобі потрібно вдосконалити?
Яких завдань ти уникаєш через брак впевненості?
Що інші говорять про твої слабкі сторони?
OpportunitiesЯкі можливості зростання в компанії в тебе є?
Чи є завдання, з якими ти можеш допомогти, щоб розвинути свої навички?
ThreatsЯкі ризики для свого зростання ти бачиш?
Який ризик того, що твої слабкі сторони стануть перешкодою для твого розвитку?


Після аналізу можливостей, потенціалу та бажань співробітника формується вектор руху, для якого треба побудувати план дій. Це і є головна частина плану, що складається з наступних складників:

  • Focus Areas — глобальні цілі, які ставить перед собою співробітник (їх може бути не більше трьох); 
  • Desired Outcome опис того, як буде вимірюватися результат;
  • Action Items конкретні дії, які необхідно виконати, щоб досягти цілі (не більше п’яти Action Items для однієї Focus Area);
  • Support — підтримка й ресурси, необхідні для виконання плану;
  • Deadline — термін, до якого необхідно виконати Action Items. 

Action Items можуть базуватися на моделі 70:20:10.

  • 70% — експериментальне навчання. Це знання, які співробітник отримує через виконання складніших завдань або збільшення кількості обов’язків. Наприклад, для Influencer Marketing Manager це може бути розробка стратегії для запуску нового бренду, підвищення revenue власних інтеграцій на 15% або менторство новачка в команді.
  • 20% — соціальне навчання, що базується на досвіді інших. Це може бути knowledge sharing, коучинг, менторство з внутрішніми та зовнішніми експертами, членство у професійних спільнотах, професійні дискусії тощо. Важливо, щоб співробітник у процесі навчання постійно отримував фідбек.
  • 10% — формальне зовнішнє навчання: курси, вебінари, конференції або самостійне навчання (книжки, статті, блоги).

Не забуваємо відразу домовитись про наступні кроки та запланувати check-in meetings для апдейту Action Items.


Як підтримати співробітників у професійному розвитку

Для ефективної реалізації індивідуальних планів розвитку компанії важливо створити комплексну систему підтримки навчання співробітників. Вона може охоплювати як внутрішні, так і зовнішні форми навчання.

Внутрішнє навчання — це менторство, knowledge sharing meetings, проведення різноманітних тренінгів для команди, доступ до бібліотеки знань тощо. Наприклад, у Brainstack ми розвиваємо внутрішню школу лідерства для молодих топменеджерів, а
також пропонуємо співробітникам доступ до електронної бібліотеки, де зібрані до тисячі книжок та аудіокнижок.

Зовнішнє навчання передбачає курси, вебінари, конференції, вивчення іноземних мов. Чудово, коли в компанії є бюджет для розвитку співробітника, щоб він міг прокачати свою експертизу в зручний для нього спосіб. У Brainstack є бюджет, який виділяється кожному на зовнішнє навчання, а також додатковий бюджет на вивчення іноземних мов. 

Якби я могла дати лише одну пораду, як побудувати сильну команду, вона точно звучала б так: «Інвестуйте у розвиток працівників». Час, гроші та зусилля, витрачені на зростання команди, здебільшого приносять прекрасні результати. Personal Development Plan — це потужний інструмент не лише для утримання талановитих працівників, але й для створення культури постійного розвитку та вдосконалення. Впроваджуючи PDP, ви інвестуєте у свій найцінніший ресурс –– людей, що в результаті призводить до підвищення ефективності, мотивації та загального успіху компанії.

Шукаєте співробітників?

Розміщуйте вакансію у нас на сайті й чекайте на резюме від топових кандидатів!

Розмістити

Читайте також

Розвивати та розвиватися: як і навіщо Brainstack менторить нове IT-покоління

Як збільшити залученість співробітників у корпоративне навчання?

Як прокачати команду під час стратегічної сесії: 5 дієвих порад

Розсилка для компаній-роботодавців від CEO Happy Monday

Розсилка з головними новинами ринку найму та бренду роботодавця, а також оглядом головних оновлень платформи для роботодавців.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.