Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Що варто знати нетехнічним фахівцям, які шукають роботу в продуктовій ІТ-компанії

03.09.24 Пошук роботи Увійти в ІТ 4 хв читання

У межах вебінарів від Genesis Academy та Дія.Освіта спеціалісти продуктових ІТ-компаній розповіли про продуктове IT та можливості для розвитку карʼєри в цій галузі для нетехнічних фахівців. Законспектували ці вебінари, щоби більше вмотивованих кандидатів знайшли свої щасливі понеділки.


Продуктове IT в Україні та світі


Продуктове IT займається створенням і розвитком технологічних продуктів. Найбільш яскраві приклади продуктових компаній, про які знає кожен, — це Google, Meta, Microsoft. Ця галузь стрімко розвивається у всьому світі: аналітики прогнозують, що до 2028 року обсяг глобального IT-ринку досягне 12,4 трильйона доларів з річним темпом зростання 8,3%.

Україна також робить значний внесок у світовий ІТ-ринок. У нашій країні станом на 2023 рік зареєстровано понад 2000 ІТ-компаній, приблизно 30% із них є продуктовими. Одним із факторів, що сприяє розвитку продуктового сектора, є його стабільність. Ці компанії створюють інноваційні продукти, якими користуються сотні мільйонів людей у всьому світі, тому вони мають стабільний дохід і приносять значний прибуток країні. 

Популярність продуктового ІТ серед спеціалістів також зростає завдяки можливості працювати в цікавих і складних нішах, таких як Fintech, Healthtech, Edtech, Miltech та інших.


Які нетехнічні ролі є в продуктовому ІТ 


Щоб продукт із сотнями мільйонів користувачів працював на міжнародних ринках, потрібне залучення великої кількості людей: від розробників до маркетологів, аналітиків, дизайнерів, юристів, фінансистів та інших фахівців. У продуктових бізнесах нетехнічні спеціалісти можуть складати приблизно 70% від загальної кількості працівників. 

Ключові напрями роботи нетехнічних спеціалістів у продуктових ІТ-компаніях ↓

  • Legal: юристи допомагають компаніям дотримуватися законодавства та захищати інтелектуальну власність.
  • Finance: фінансисти керують фінансовими потоками та допомагають приймати стратегічні рішення.
  • Design: дизайнери розробляють зручні та привабливі інтерфейси для користувачів.
  • Marketing: маркетологи займаються просуванням продукту онлайн та залученням нових користувачів. 
  • Analytics: аналітики збирають та аналізують дані, щоб покращити продукт та користувацький досвід.


Кого найчастіше шукають роботодавці


Згідно з даними DOU за квітень 2024 року, у топі за кількістю вакансій — сфера маркетингу. Завдання маркетологів у продуктовому ІТ — допомагати бізнесу залучати платоспроможних користувачів. Завдяки онлайн-інструментам маркетингових комунікацій спеціалісти можуть просувати свої продукти на різних ринках та мати користувачів із країн Європи, Америки, Азії тощо, що робить українські продуктові компанії більш стійкими до криз.

Ключові напрями маркетингу ІТ-продуктів ↓

  • Performance-маркетинг — це коли рекламодавець платить за рекламу, лише коли отримує вимірюваний результат. Це, наприклад, реклама в Instagram чи банерна реклама.
  • Affiliate-маркетинг — це коли компанії, що продають свій товар або послуги, платять комісію третім особам (партнерам) за те, що вони приносять цим компаніям відвідувачів, підписників, покупців або продажі.
  • SEO-оптимізація — це залучення органічного трафіку на сайт для його виходу на перші позиції в результатах видачі пошукових систем.
  • Бренд-маркетинг — це комплекс маркетингових методів і заходів, спрямованих на створення імені бренду для ідентифікації продукту серед конкурентів, його просування та збільшення лояльності користувачів.

На що звертати увагу маркетологам, які розпочинають роботу в ІТ-компаніях, радить Микола Кривий, Product Marketing Manager у 6037 Venture Partnership by Genesis.

  • Зважати на верхньорівневу ціль бізнесу перед створенням маркетингової стратегії. Наприклад, бізнес-ціль може звучати як «збільшити прибутковість компанії на 20% за наступні 6 місяців».
  • Сформувати маркетингові цілі. Наприклад, маркетинг відповідальний за зростання продажів, завоювання певної частки ринку, збільшення кількості клієнтів тощо.
  • Сформувати цілі онлайн-маркетингу: що саме ви хочете отримати від кожного каналу залучення користувачів. Наприклад, отримати 150 заявок на послугу, збільшити базу підписників спільноти, підвищити кількість читачів блогу тощо.
  • Сформувати цілі за інструментами. Наприклад, отримати 1000 переходів з рекламного оголошення у Facebook, вивести сайт у першу десятку в Google, підвищити відкриття листів з email-розсилки тощо.


Найважливіші навички для роботи в ІТ


Серед найбільш актуальних навичок майбутнього аналітичне мислення вважається ключовим для співробітників усіх сфер, не лише продуктових ІТ-компаній. Для порівняння: креативне мислення посідає друге місце в рейтингу Future of Jobs Report, а програмування — двадцяте. Однак data-driven мислення має вирішальну роль у продуктовому бізнесі: люди, що керуються даними під час ухвалення рішень, роблять бізнес прибутковішим майже у 19 разів.

Data-driven — це підхід до прийняття рішень, який базується на основі даних і дозволяє ухвалювати обґрунтовані рішення та досягати ефективних  результатів, а не сподіватися на інтуїцію чи везіння.

Щоб розвивати цей підхід, Богдан Нагорняк, Product Manager в Universe Group, радить:

  1. збирати дані, візуалізувати їх та аналізувати; для цього можна використовувати кількісну інформацію, яку можна виміряти та проаналізувати, а також якісну, що надає контекст числовим даним і допомагає знайти відповідь на питання «Чому?»;
  2. на основі отриманих даних виявляти патерни та інсайти, що мають практичну цінність для прийняття бізнес-рішень;
  3. розвʼязувати задачі Фермі — це вид задач, які вимагають оцінки кількості або величини чогось за допомогою мінімальної кількості даних;
  4. прочитати книги «Мислення швидке й повільне» Деніела Канемана та «Стартап без помилок» Еріка Райза, а також переглянути фільм «Людина, яка змінила все» (“Moneyball”).


Як світчерам бути конкурентними на ринку праці


Створення успішного ІТ-продукту потребує високої залученості команди та роботи кожного на результат. Щоб бути сильним командним гравцем, на думку Олексія Ніщика, Education Operations Director у Genesis, важливо: 

  • розвивати продуктове мислення;
  • цікавитися новинами індустрії;
  • покращувати свою core-експертизу (сферу, в якій ти розбираєшся найглибше та найкраще) та поглиблювати експертизу в інших сферах (наприклад, дизайнеру — вивчати маркетинг, а маркетологу — аналітику).

Також важливо памʼятати, що продуктові команди зазвичай мають одну спільну ціль — розвивати продукт міжнародного рівня. Тож у командах важлива синергія та співпраця одне з одним.

Шукаєте роботу в ІТ?

У нас на сайті саме є відкриті вакансії в цьому напрямі 👉

Вакансії

Читайте також

Вхід в IT для тих, хто не хоче кодувати: позиції, лайфхаки та корисні ресурси для світчерів

IT-маркетинг VS маркетинг в інших сферах: порівнюють світчери

Як влаштуватися в ІТ-компанію: покроковий алгоритм

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: