Думаєте, в яку б нову сферу «мігрувати»? З огляду на те, як стрімко зростає онлайн-торгівля, у найближчому майбутньому неабияк затребувані будуть онлайн-, або діджитал-маркетологи. Чим займається такий фахівець, що має вміти та як розвиватися, розповідає Роман Шинкаренко, діджитал-маркетолог та експерт із просування товарів у сфері e-commerce.
Сьогодні професія діджитал-маркетолога дуже затребувана не лише в Україні, а й в усьому світі. Бо з кожним днем усе більше продажу відбувається через інтернет. А з огляду на ситуацію з пандемією, цей тренд іще більше посилиться.
Серед інших плюсів професії — можливість працювати віддалено з будь-якої точки світу, а також на будь-яку компанію, зокрема й за кордоном, якщо ви знаєте англійську.
Із недоліків можу назвати хіба те, що потрібно проводити весь час перед комп’ютером. Але, з іншого боку, яка креативна професія зараз цього не вимагає?
Що входить в обов’язки діджитал-маркетолога
Діджитал-маркетолог займається просуванням продуктів або послуг в інтернеті з допомогою певного набору навичок та вмінь: Search Engine Optimization, Pay-Per-Click ads (Facebook, Google, Amazon, etc.), User Acquisition (AdColony, Vungle, etc.), UI/UX-оптимізація, PR та інші методи.
Такий фахівець необов’язково робить це своїми руками. Він може керувати відділом, де окремі фахівці займаються безпосередньо Facebook-, Google- й Amazon-рекламою, SEO, а також працюють піарники, креативники тощо. Часто під діджитал-задачі компанії наймають агентство, яке підпорядковується штатному діджитал-маркетологу.
До діджиталу може також належати мобільний маркетинг, але це вже більш вузька спеціалізація, спрямована на просування через онлайн-магазини додатків. Втім, у деяких компаніях це все ж може бути під одним дахом діджитал-маркетингу — особливо якщо це IT-продукт або додаток.
Що ви знаєте про роботу в діджиталі?
Чим заробляють люди, які весь день проводять у онлайні? Перевірте себе за допомогою тесту!
Тест
Що має знати та вміти діджитал-маркетолог
Hard skills
Діджитал-маркетолог повинен:
- вміти самостійно зробити рекламну кампанію в кабінеті Facebook Ads і Google Ads;
- розбиратися в типах рекламних кампаній, розуміти, що таке performance-маркетинг;
- вміти розрахувати необхідний на просування бюджет;
- розбиратися в SEO, мати досвід просування у social media;
- якщо працює з мобільними додатками — добре розбиратися в ASO – App Store Optimization (це та ж SEO, тільки для магазинів додатків — Apple, Google та інших), знати Google Analytics для мобільних додатків, розуміти, що таке user acquisition, та використовувати ці знання в роботі;
- знати, чим займаються рекламні агентства, якими є функції діджитал-маркетолога та які фахівці потрібні йому в команді.
Це основні інструменти, якими користується діджитал-маркетолог і його команда. Звісно, є купа інших, але це база, яку має знати кожен фахівець у цій сфері.
Ще один must have для діджитал-маркетолога — це знання англійської мови. І мова не про англійську зі словником, а про володіння мовою на рівні бодай Intermediate, а краще — Upper-Intermediate і вище.
Soft skills
Діджитал-маркетолог повинен бути:
- креативним — вміти нестандартно підходити до вирішення завдань, генерувати нові ідеї з просування продуктів або послуг;
- хорошим менеджером — вміти вибудувати нормальну роботу як власної інхаус-команди, так і агентства;
- стресостійким — бо стресові ситуації трапляються в цій професії дуже часто, особливо коли показник конверсії не той, що потрібен, або коли потрібно домовитися з клієнтом про більший бюджет на просування.
Скільки заробляє діджитал-маркетолог?
Згідно з даними порталу Indeed, онлайн-маркетолог у США заробляє в середньому $57 253 на рік, тобто приблизно $4 770 на місяць. Тоді як портал Glassdoor зазначає середню зарплату діджитал-маркетолога в розмірі $121 676 на рік, тобто приблизно $10 100 на місяць.
В Україні зарплати онлайн-маркетолога нижчі. За даними порталу Work.ua, середня зарплата діджитал-менеджера (чи інтернет-маркетолога — у вакансіях по-різному зазначають цю позицію) у Києві становить 23 000 грн. А згідно з дослідженням Serpstat, інтернет-маркетолог у Києві заробляє в середньому $990, що приблизно дорівнює 26 800 грн.
Але набір навичок однаковий для діджитал-маркетолога в будь-якій країні, тож ви можете спробувати влаштуватися віддаленим фахівцем у зарубіжну компанію. І, звісно, чим більше у вас досвіду й крутих кейсів — тим вищі шанси, що й в Україні зарплата у вас буде доволі високою.
Як стати діджитал-маркетологом: поради початківцям
Свій шлях діджитал-маркетолога я починав із роботи в інтернет-магазині мого товариша. До того я працював у FMCG-галузі, тож мені потрібно було в дуже стислі терміни вивчити з нуля всі поняття діджитал-маркетингу та отримати всі необхідні сертифікати Google (Analytics, Adwords і так далі) для роботи з цією платформою.
Тому моя перша порада початківцям — не лінуватися і вчити все, що трапиться під руку про діджитал-маркетинг. Проходити безкоштовні навчальні курси й отримувати сертифікати від Google, Facebook, Amazon та інших рекламних платформ. Відвідувати тренінги, які пропонує компанія, де ви працюватимете. Матеріалу дуже багато, але це база, яка обов’язково потрібна, щоб розбиратися у професії.
Але найголовніше — ці знання використовувати. Бо як ви не розумієте, з чим працюєте, ефективно це робити не вийде, навіть якщо ви суперкрутий менеджер.
Друга моя порада — вивчати англійську мову. Це must have, оскільки дуже багато інформації є лише англійською, плюс це відкриває додаткові кар’єрні перспективи.
І третя порада — завжди цікавитися усіма новинами й трендами діджитал-маркетингу. Ця сфера постійно розвивається, тут відбувається щось нове буквально щодня. Тому раджу читати хороші новинні ресурси типу Martech.org, SearchEngineLand тощо
Бонус: якою буде діджитал-індустрія за 5 років
В Україні тільки за період локдауну, що трапився рік тому, стали в півтора рази частіше купувати онлайн — такі дані наводить аналітична служба OLX. Професія діджитал-маркетолога трансформується постійно. Тож до чого варто готуватися фахівцю вже зараз, аби за 5 років залишатися затребуваним?
- Набиратиме обертів тренд онлайн-покупок в інших країнах з доставкою у країну свого проживання, а також тренд онлайн-покупок через голосові асистенти. Я думаю, що через 5 років, принаймні в розвинених країнах, у кожному будинку (або бодай через один) буде стояти якийсь голосовий асистент.
- Кількість покупок через соціальні мережі зростатиме. Facebook запустив онлайн-магазин, аби продавати товари прямо в себе на платформі. Інші соцмережі теж підхоплюють цей тренд. Я думаю, що за 5 років (а то й раніше) в кожній соцмережі можна буде відразу купувати продукт, який сподобається.
- Посилюється тренд продажу в B2B-сегменті — коли бізнес продає свої товари гуртом іншому бізнесу.
- Покупці більше використовуватимуть мобільні платежі (Google Pay, Apple Pay тощо) і загалом усе більше купуватимуть через мобільні телефони. Тому варто готуватися до того, що більшу частину діджиталу займатиме мобільний маркетинг, а не лише просування веб-сайтів.
- Усе більше застосовуватиметься доповнена й віртуальна реальність — коли можна через додаток віртуально поставити диван у себе в кімнаті й подивитися, як він впишеться в інтер’єр, перш ніж купити. Або приміряти одяг перед покупкою.
- Компанії пропонуватимуть усе більше опцій для оплати товарів і послуг, наприклад за допомогою криптовалюти. Я думаю, що за 5 років це цілком може стати мейнстрімом поруч із оплатами через карти так званих необанків — фінансових онлайн-компаній, у яких немає банківських відділень, але з допомогою яких можна здійснювати різноманітні платежі.
Шукаєте роботу в маркетингу?
У нас багато вакансій для фахівців цього напряму!
ВакансіїЧитайте також
8 кар’єрних правил маркетолога Віктора Дубровіна
Ринок праці 2021: хто буде з роботою і кому піднімуть зарплату
Робота в інтернеті: 40 найкращих способів заробітку онлайн
Дякуємо!
Тепер редактори знають.