Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як роботодавцям сприяти реінтеграції ветеранів? Досвід Starlight Media

13.08.23 Happy HR 6 хв читання

У межах нашого соціального проєкту — «Робота для ветерана є» — ділимося досвідом компаній, які допомагають ветеранам повернутися до цивільного життя. Ці історії — корисні приклади й орієнтири для роботодавців, а також — нагадування самим ветеранам, що багато компаній цінують їхній досвід і готові допомогти їм з реінтеграцією.


Про проєкт «Робота для ветерана є»


Кількість наших захисників і захисниць, що брали чи беруть участь зараз у російсько-українській війні, сягає сотень тисяч. Частина з них уже має статус ветерана, частина отримає його згодом. Допоки війна не закінчиться, їхня кількість зростатиме, а отже, зростатиме й без того нагальна потреба в ефективних заходах із реінтеграції ветеранів у цивільне життя. 

Згідно з результатами дослідження «Потреби ветеранів 2023», ветерани потребують підтримки в царині працевлаштування (34,1%), освіти й отримання нових знань (30,2%) та реінтеграції (11,3%). Проєкт «Робота для ветерана є!» створений саме для того, щоб підтримати з цим ветеранів, а також допомогти роботодавцям впровадити інклюзивні практики для найму й адаптації людей із військовим досвідом. Проєкт реалізується Happy Monday (ГО «Професіонали майбутнього») завдяки Програмі реінтеграції ветеранів IREX за підтримки Державного департаменту США.

Як підтримка ветеранів роботодавцями працює на практиці? Своїм досвідом поділилася медіагрупа Starlight Media.


Підтримка й адаптація ветеранів у Starlight Media

Яна Гончаренко, директорка з комунікацій та сталого розвитку медіагрупи Starlight Media
Яна Гончаренко,
директорка з комунікацій та сталого розвитку медіагрупи Starlight Media

Українська медіакомпанія у сфері телебачення Starlight Media функціонує з 2009 року. Об’єднує низку українських компаній — виробників і дистриб’юторів теле- та диджитал-контенту для телевізійного ефіру та диджитал-платформ. До складу медіагрупи входять канали СТБ, Новий канал, ICTV, ICTV2, ОЦЕ, М1 та М2. 

Starlight Media є першою українською медіакомпанією, яка у власному бізнесі орієнтується на цілі сталого розвитку ООН і запроваджує стратегію різноманіття та інклюзивності. Має в штаті близько 1500 працівників й працівниць.

До повномасштабного вторгнення в команді Starlight Media працювало 13 ветеранів. Вони були залучені в різні напрямки та мали посади від креативних, технічних до вищих управлінських.

Від лютого 2022 року 69 співробітників та співробітниць медіагрупи долучились до Сил оборони. Три співробітники медіагрупи загинули, захищаючи країну від ворога. 


Про комплексну стратегію з підтримки ветеранів та ветеранок

З розумінням кількості співробітників та співробітниць, які наразі служать і повернуться на робочі місця в Starlight Media, викликів, з якими зіштовхувались ветерани та ветеранки в попередні роки, ми вирішили, що окремих проєктів чи ініціатив не буде достатньо — нам потрібне системне рішення. Так ми розробили та у 2023 році презентували комплексну стратегію підтримки ветеранів та ветеранок StarLight Media, яка є у вільному доступі на нашому сайті. При її формуванні ми спирались на результати  актуальних досліджень потреб українських ветеранів, досвід американських компаній при впровадженні ветеранських корпоративних програм та експертну підтримку Veteran Hub.

У результаті нам вдалося розробити програму, яка охоплює різні бізнес-процеси — від рекрутингу до внесення змін в корпоративну культуру на різних рівнях. Так, наприклад, ми вирішили зробити окремий розділ на сайті з вакансіями для ветеранів і ветеранок, брати участь у профільних заходах з питань працевлаштування, до яких будуть запрошувати ветеранську спільноту, навчати HR-команду проводити чутливі співбесіди без нетактовних запитань. 

Для підтримки культури поваги до бойового досвіду та інформування ветеранів і їх сімей про наявні пільги та можливості, ми регулярно висвітлюємо цю тему на рівні внутрішніх комунікацій групи. Як у форматі корпоративних повідомлень, поширення серед команди матеріалів про наших співробітників-захисників, так і у зверненнях СЕО до команди. 

Роль лідера компанії, як у формуванні культури дружньої до ветеранів та ветеранок, так і в реалізації програми загалом — визначна.

Щодо інших запланованих активностей на рівні корпоративної культури, то серед них є такі:

  • сформувати спільноту ветеранських сімей, аби спільно підтримувати ексвійськових на цивільному робочому місці;
  • організовувати корпоративні дні вдячності ветеранам і ветеранкам, зокрема День захисника та захисниці, День ветерана та ветеранки;
  • залучати працівників-ветеранів як експертів для проєктів корпоративної соціальної відповідності;
  • адаптувати поточні корпоративні політики під потреби ветеранів тощо. 


Про створення дружньої до ветеранів корпоративної культури

Ми віримо, що для того, щоб такі програми було реалізовано якісно, важливо залучати до процесу та діалогу лідерів/ок команд. Так, після того як зі стратегією підтримки ветеранів/ок детально ознайомилось Правління Starlight Media, ми одразу анонсували її нашій команді Starlight Express. Також про створення програми ми проінформували всіх співробітників. Після — вийшли з публічною пропозицією відкрито ділитись всіма нашими напрацюваннями з українськими компаніями, що також прагнуть підтримувати ветеранів/ок на робочому місці та у своїй роботі. За цей час відбулось понад 20 таких зустрічей — презентаційних та для обміну досвідом. 

Восени ми плануємо провести корпоративну конференцію, присвячену темі підтримки ветеранів та ветеранок. Хочемо до виступу на ній залучити як наших співробітників, так і партнерів з ветеранських організацій. Важливо, щоби цей діалог про повагу, гідність та конкретні дії для підтримки ветеранів був регулярним та залучав всіх співробітників. Сподіваємось, що цей формат допоможе нам в цьому. 

Загалом жодна із наших колективних зустрічей — команди топменеджменту чи загалом команди — не проходить зараз без залучення до виступів наших захисників чи ветеранів. Це не завжди наші співробітники. Так, до нашої зустрічі команди Starlight Express долучався Гліб Стрижко, ветеран та менеджер з подій Veteran Hub. І це була справді цінна для команди розмова. 

Також ми розуміємо, що програма і наші дії можуть змінюватись, тому аби лишатись ефективними, ми не забуваємо про постійний моніторинг та дослідження, доповнення стратегії. Зокрема ми контролюємо, скільки ветеранів вдалося працевлаштувати у медіагрупу, скільки колег повернулось з фронту, скільки колег-ветеранів реально скористалось тими сервісами і програмами, які ми пропонуємо як роботодавець тощо. 

Вважаємо, що спільноти ветеранів, ветеранок та їх сімей стануть запорукою формування дружної до ветеранів корпоративної культури і джерелом розуміння їх потреб. Хоча головна мета цих спільнот — це підтримка та взаємопідтримка всередині такої групи.

Найголовніший принцип нашої роботи з ветеранами це «нічого про нас без нас». Тобто, саме ветерани це люди, які визначають пріоритети в наших політиках, їх думка та зворотний зв’язок має визначати наше реагування.


Підтримка ветеранів на рівні медіа

Ми багато спілкуємось про те, як можемо підтримати ветеранів, не тільки, як роботодавець, а і як медіа. Після прийняття стратегії ми мали окрему зустріч з керівництвом наших телеканалів. І я дуже вдячна їм за те, що вже зараз — у створенні нового контенту, у прийнятті рішень щодо фокусів соціальної відповідальності телеканалів в ефірі та диджиталі — кожен з них визначає тему підтримки ветеранів як пріоритет. Це знаходить відображення як в маркетингових стратегіях, так і в кількості новин на цю тему та художніх і документальних проєктів, над розробкою яких зараз працюють команди. 

Ми також разом з експертними громадськими організаціями починаємо роботу над формуванням принципів чутливого висвітлення ветеранського досвіду та коректного відображення образу ветеранів в контенті. 

Окремо в нашій медіастратегії з’явився блок меморіалізації, якого там раніше не було. Можливо тому, що як і всі люди, ми хотіли вірити, що всі наші захисники та захисниці повернуться до цивільного життя та роботи. Ми концентрувались саме на питаннях адаптації, розвитку культури, пільг. Зараз ми сформували перші корпоративні підходи до вшанування пам’яті наших загиблих співробітників-захисників та підтримки їх родин. Як медіа, ми створюємо сюжети про наших загиблих героїв — їх внесок в захист країни, їх історію життя та роботи, цінності. Як роботодавець — виплачуємо одноразову виплату для підтримки родини, шукаємо додаткові освітні можливості для дітей загиблих та працюємо над розбудовою напрямку психологічної підтримки дружин загиблих. 

Ми продовжуємо шукати додаткові інструменти для збереження корпоративної та національної пам’яті про загиблих героїв і думаємо про розширення блоку фінансової підтримки для їх сімей.


Рекрутинг та адаптація

Наші HR-фахівці пройшли навчання, присвячене працевлаштуванню ветеранів і ветеранок, від Veteran Hub.

Одразу після того, як нам стає відомо про повернення співробітника/ці, ми формуємо координаційну команду. До неї входять керівник/керівниця людини, HRBP підрозділу, де він або вона працюють, і я.  Разом ми проходимо анкету, в якій фіксуємо передумови, оцінюємо контексти та можливі запити людини. Тут багато залежить від того, наскільки якісно підтримувався зв’язок з ветераном під час служби, що ми знаємо про  реабілітаційні потреби людини: фізичні та психологічні. Також проводимо оцінку майбутнього плану робіт. Наприклад, якщо людина має працювати з контентом, важливо, щоб він не був ретравматизуючим. 

Для кращої та швидкої адаптації ветеранів ми даємо їм можливість протягом трьох місяців після повернення з війська мати гнучкий робочий графік, обговорюємо з ними нові кар’єрні цілі, інтереси та досвід. Водночас ми вже маємо випадок, коли людина дала запит на нову освіту, поки ще була у війську. Ми цей запит підтримали.


Соціальні проєкти та партнерство

У нас в компанії є напрям сталого розвитку, ми хочемо пропонувати залучатись до його проєктів нашим ветеранам. Так у нас вже є домовленість зі співробітницею, яка зараз на фронті, що після демобілізації вона буде вести корпоративний проєкт психологічної реабілітації ветеранів та опікуватись темою протидії стигматизації звернень за психологічною допомогою. 

Ми розуміємо, що все ще не маємо всієї необхідної експертизи в темі підтримки та адаптації ветеранів. Тому, для нас дуже важливою є побудова мережі партнерств з організаціями, які мають і досвід, і ці знання. Наприклад, Veteran Hub. Ця організація допомагає нам своєю експертизою та підтримкою на всіх етапах: від формування корпоративної стратегії підтримки ветеранів/ок — до порад під час реалізації нашої стратегії, поширення наших вакансій, консультацій в частині контенту, присвяченого ветеранам. Ми дуже цінуємо це партнерство. 

Ми також регулярно співпрацюємо з Жіночим ветеранським рухом — як в частині спільних інформаційних проєктів, так і в діалозі про наші ефірні, корпоративні проєкти, присвячені ветеранам. В розумінні того, що ми можемо зробити для підтримки ветеранів як медіа, нам також допомагають Український ветеранський фонд та громадська організація «Простір можливостей». 

Нещодавно ми розпочали співпрацю з GoITeens, які створюють IT-курси для дітей та підлітків і також мають фокус на підтримку дітей військових та ветеранів. В серпні до них на навчання пішли двоє синів наших загиблих співробітників. 

Також ми пам’ятаємо, що в нашій команді є люди, що не мають військового досвіду, але чекають на повернення свого чоловіка або дружини. Ми зараз працюємо над формуванням групи психологічної підтримки для дружин, що чекають на повернення коханих. Провели перше опитування і бачимо, що в нас є декілька десятків співробітниць, що прагнуть долучитись до такої групи. Її проводитиме зовнішня експертка — людина з великим професійним та особистим профільним досвідом. 

І хоча кількість наших корпоративних сервісів та пільг для ветеранів доволі широка —  страхування, медичні сервіси, психологічна підтримка, абонементи для занять спортом тощо — вона все ще не покриває всіх потреб. Тож ми постійно знаходимось в пошуку партнерів за напрямками: фізична та психологічна реабілітація, освіта та правова допомога.



Корисні ресурси для компаній


Happy Monday — платформа з розвитку кар’єру, де зустрічаються сучасні й інноваційні компанії та свідомі мотивовані кандидати. У нас ви можете розмістити вакансії, дружні до ветеранів та ветеранок, поділитися досвідом працевлаштування колишніх військових у форматі експертної статті, долучитися до добірки компаній, чия корпоративна культура вже відкрита для ексвійськових, щоб вони розглядали саме вас як потенційне місце для працевлаштування після завершення служби. Щодо будь-яких форматів взаємодії пишіть на пошту менеджерці проєкту «Робота для ветерана є!» Катерині: [email protected]

Програма реінтеграції ветеранів IREX. Працює в напрямі допомоги ветеранам ще з 2019 року з фокусом на соціально-психологічній підтримці та сприянню у працевлаштуванні ексзахисників. Радо співпрацює з компаніями, що мають відкриту до ветеранів корпоративну культуру, залучаючи їх до проєктів своїх грантерів щодо працевлаштування ветеранів і ветеранок та в інших форматах. 

Veteran Hub — мережа підтримки для воїнів та їхніх близьких та стратегічний партнер проєкту «Робота для ветерана є!». Veteran Hub надає різні послуги для ветеранів та ветеранок, а також підтримує компанії, що планують їх працевлаштовувати. Зокрема допомагає роботодавцям підготуватися до повернення воїнів та супроводжує у впровадженні дружніх до ветеранів практик. Тут нададуть інформаційну підтримку вашій компанії для покращення HR-процесів, якісної та продуктивної співпраці з ветеранами та допоможуть зрозуміти унікальний досвід ветеранів. Якщо вас зацікавила співпраця чи ви маєте додаткові запитання щодо проєкту, пишіть на пошту керівниці проєкту HR Praktyka Ірині: [email protected].


Цю серію статей розроблено Happy Monday (ГО «Професіонали майбутнього») в межах проєкту «Робота для ветерана є!» завдяки Програмі реінтеграції ветеранів, яку реалізує IREX за підтримки Державного департаменту США. Вміст є виключною відповідальністю Happy Monday (ГО «Професіонали майбутнього») та IREX та не обов’язково відображає погляди Державного департаменту США.

Читайте також

Як проводити співбесіду з людиною, що постраждала від бойових дій: 5 порад

Як ІТ-компаніям долучитися до благодійності

«Наполегливі, старанні й обов’язкові»: Data Ocean про враження від роботи з ветеранами

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: