Український ринок праці поступово відновлюється: за даними Work.ua, у червні 2023 року ІТ-ринок відновився вже на 57%, а у жовтні 2023 портал DOU відзначив рекордну кількість вакансій, як порівняти з початком року. Тож не лише кандидати конкурують за робочі місця, а й роботодавці — за топових кандидатів. Як приваблювати найкращі таланти? Експертки рекрутингової агенції talentC діляться дієвими стратегіями рекрутмент-маркетингу.
Що таке Recruitment Marketing
Recruitment Marketing — це набір маркетингових стратегій, тактик та інструментів, які компанії використовують для лідогенерації цільових кандидатів на вакансії.
Рекрутмент-маркетинг відповідає на питання: «Як зробити вакансії видимими для кандидатів?» та «Як переконати їх відгукнутися саме на вашу пропозицію?». Щоб знайти відповіді, необхідно детально проаналізувати цільову аудиторію, особливості вашої компанії та конкурентів, а також дослідити потенційних партнерів у пошуку талантів. У підсумку ви зможете побудувати ефективну стратегію, що допоможе знаходити кандидатів під ваші запити.
Інструменти рекрутмент-маркетингу
Контент-менеджмент
Якісний та цікавий контент — дієвий інструмент для побудови відносин з аудиторією та ідеальна можливість для роботодавця заявити про себе. Контент-менеджмент передбачає розробку й управління контентом у всіх його проявах: від публікацій на корпоративному сайті до розробки SMM-стратегії, комунікації з кандидатами й опису вакансій на job-сайтах.
Як скласти ідеальний опис вакансії?
Завантажуйте наш безоплатний порадник для створення вакансії, що привабить кандидатів!
ЗавантажитиНині є тренд на дистрибуцію контенту в різних форматах: чеклісти, гайди, квізи, подкасти, влоги тощо, і відповідно ще більше постає потреба в уніфікації tone of voice комунікації, що дозволить кандидатам легко відрізнити роботодавця від конкурентів.
Таргетована й контекстна реклама
Кожен рекламний майданчик має ряд особливостей, які варто враховувати при виборі. Наприклад, у LinkedIn реклама дорожча, ніж у Meta. Зате в LinkedIn ви можете налаштувати аудиторію рекламної кампанії за більш детальними критеріями, як-от навички кандидата, кількість років досвіду, місця працевлаштування тощо.
За умови коректного налаштування реклами ви збільшуєте кількість точок взаємодії з цільовими кандидатами, внаслідок чого підвищуєте впізнаваність бренду роботодавця та збільшуєте ймовірність відгуку на вашу вакансію.
Партнерства
Телеграм-канали, ком’юніті за інтересами, студентські організації є цінним ресурсом для взаємодії з потенційними кандидатами у звичному для них середовищі. Розміщення там інформації про компанію, її вакансії або події — це нагода провзаємодіяти з аудиторією, яка вже зацікавлена у конкретній галузі чи темі. У такий спосіб ви підвищуєте шанси отримати цільову дію (відгук на вакансію, реєстрацію на подію тощо), оскільки розумієте сферу інтересів та очікування аудиторії того чи іншого ком’юніті.
Головне у виборі такого партнера — чітко розуміти власні потреби, цільову аудиторію і володіти інформацією про репутацію, інтереси ком’юніті та показники його ефективності.
Співпраця з медіа
Це можливість для роботодавця у форматі об’ємних матеріалів донести кандидатам цінності компанії, особливості роботи, зацікавити специфікою продукту, розказати свою історію тощо. Позитивний внесок співпраці з медіа в розбудову репутації компанії важко переоцінити. Найголовніше у таких колабораціях — розуміти власні цілі та бути впевненими в репутації партнера.
Крім того, написання статей — ефективний інструмент для розвитку особистих брендів співробітників у професійній спільноті. Варто звертати на це увагу й допомагати членам команди ставати активними бренд-амбасадорами компанії.
Хочете розповісти про себе?
Пропонуємо разом підготувати нативний матеріал про вашу компанію в медіа Happy Monday!
Деталі
Email-маркетинг
Існує думка, що email-маркетинг втратив свою актуальність як інструмент залучення аудиторії. Але наш досвід показує, що цей інструмент і досі працює. Email-маркетинг допомагає розвитку впізнаваності та лояльності до бренду, утриманню «теплих» і залученню пасивних кандидатів, підтримці довготривалих звʼязків з аудиторією, трекінгу кандидатського досвіду тощо.
Завдяки якісно побудованій стратегії email-маркетингу, яка враховує цілі бізнесу й особливості цільової аудиторії, можна досягти відкриття листів у понад 50% та високих показників залученості підписників, як-от CTR і CTOR.
Івент-маркетинг
Головна перевага цього інструменту — ви обмежені лише своєю креативністю та бюджетом. Існує безліч форматів заходів під різні запити: освітні івенти з лекціями та воркшопами, практичні мітапи, ярмарки вакансій, хакатони, стажування, школи, конференції тощо.
Івент-маркетинг потребує значних ресурсів для підготовки та реалізації, але при правильному плануванні приносить хороші результати. Завдяки івентам ви можете не лише досягти рекрутмент-цілей (найняти співробітників), а й ефектно заявити про компанію, особливо якщо ви тільки починаєте працювати над розвитком бренду роботодавця на ринку праці.
Як аналізувати результати рекрутмент-маркетингу
Ви досягли своєї мети: найняли співробітників / охопили широку цільову аудиторію / провели класний івент / отримали нових підписників у соцмережах. Як оцінити результати та на що орієнтуватися під час планування наступного проєкту?
Спершу варто проаналізувати вже досягнуті результати за цільовими показниками. Наступний крок — робота з аналізом результатів, формуванням висновків, веденням бази даних і побудовою майбутніх гіпотез.
Ми точно не рекомендуємо обмежуватися кількісними показниками при аналізі. Якщо ви маєте доступ до рекрутерів і хайринг менеджерів, варто провести якісне дослідження, щоб отримати розгорнутий фідбек щодо якості кандидатів, яких ви приводите за допомогою рекрутмент-маркетингу, та зафіксувати додаткові аспекти, на які варто звернути увагу в подальшій роботі.
Ми в talentC є прихильниками data-driven підходу, тому жодна наша активність не проходить повз трекінг аналітики. Ось як у нас побудований процес збору й аналізу результатів.
- Формуємо стратегію просування вакансії з урахуванням очікуваних кількісних показників. Кожна наша recruitment marketing стратегія охоплює ряд цілей залежно від профілю та рівня аудиторії.
- Постійно синхронізуємося з нашими рекрутерами: ділимося інсайтами, гіпотезами й новими пропозиціями для коригування стратегії, а також отримуємо швидкий і «живий» фідбек.
- Після реалізації стратегії рекрутмент-маркетингу збираємо дані за цільовими показниками.
- Формуємо нашу внутрішню статистичну базу, щоб мати аргументовану відповідь для хайринг менеджерів, які часто запитують аналітику ефективності тих чи інших каналів для промо.
Що ще ви можете використати для трекінгу результатів?
Ми рекомендуємо відстежувати досвід кандидата не лише для збору інформації про ваш хайринг процес, а й для трекінгу досвіду взаємодії з вашим брендом роботодавця. Приклади запитань, які ми ставимо претендентам:
- Звідки ви дізналися про нашу компанію та позицію?
- Чи знали ви щось про компанію до відгуку на вакансію? Що саме?
- За допомогою якого ресурсу ви дізналися про нашу позицію?
- Скільки років досвіду маєте?
- У якій ніші ви працюєте?
- Яка ваша спеціалізація?
- Чи позиція, на яку ви проходили відбір, відповідає вашому досвіду?
Створіть преміумпрофіль вашої компанії, щоб про вас дізналися більше кандидатів!
ДеталіПерелік питань можна розширювати, але варто пам’ятати, що опитувальник має бути коротким, зрозумілим для кандидата і включати лише цільові для вас запитання.
На основі отриманих результатів вам буде простіше формувати цілі для наступних активностей, коригувати наявну стратегію лідогенерації та впроваджувати дієві тактики для досягнення бізнес-цілей.
Три переваги використання рекрутмент маркетингу
- Збільшення точок взаємодії з кандидатами. Завдяки рекрутмент-маркетингу ви не обмежені розміщенням вакансій лише на job-сайтах, ви можете залучати безліч каналів для взаємодії з релевантною аудиторією: від email-маркетингу до профільних івентів.
- Збільшення лояльності до компанії. Рекрутмент-маркетинг — це не тільки про промо вакансій, але й про розвиток бренду роботодавця. При доцільно обраній стратегії та регулярній комунікації з аудиторією ви в довгостроковій перспективі зможете сформувати ком’юніті лояльних кандидатів, які зацікавлені у працевлаштуванні саме у вашій компанії.
- Створення власного комʼюніті. Завдяки рекрутмент-маркетинг активностям ви обʼєднуєте свою аудиторію спільним інтересом та досвідом взаємодії з вами — наприклад, корисною розсилкою, пізнавальним івентом або чимось іншим, що створює приємне враження. У такий спосіб відбувається формування власного комʼюніті, а при послідовному та регулярному його розвитку ви навіть зможете «виростити» бренд-амбасадорів компанії.
У підсумку: що робити, щоб про вашу вакансію дізналися
- Проаналізувати шлях кандидата на посаду у вашій компанії.
- Дізнатися більше про активності ваших конкурентів за таланти.
- Провести дослідження потенційних партнерів.
- На основі результатів досліджень сформувати стратегію з тактиками й оптимальними для вас інструментами.
- Впроваджувати стратегію та постійно тестувати й ще раз тестувати нові гіпотези.
- Не зупинятись і завжди бути відкритими до нових ідей та пропозицій.
Шукаєте працівників?
Розміщуйте вакансію в нас на сайті та чекайте на топових кандидатів!
РозміститиЧитайте також
Чому вакансії не закриваються, або Що може піти не так під час рекрутингу
6 порад, як ефективніше закривати вакансії та залучати найкращих кандидатів
Що не так із багатьма вакансіями та як це виправити
Дякуємо!
Тепер редактори знають.