Благодійність в Україні стрімко розвивається, особливо з початку повномасштабного вторгнення Росії. Втім, люди й досі часто роблять вибір на користь роботи в інших галузях через стереотипи про неможливість кар’єрного зростання чи неконкурентну заробітну плату в благодійному секторі.
Чому поширені стереотипи — це міф і чим круто працювати в благодійності, розповідає та ділиться власною кар’єрною історією Мар’яна Романяк, директорка благодійного фонду «Рідні», що понад 10 років працює з дітьми й сім’ями у складних життєвих обставинах.
Про шлях до роботи в благодійності
Уже чотири роки я є директоркою фонду «Рідні». До того будувала кар’єру в теле- й радіосфері: була ведучою та авторкою проєктів, мала досвід управління командою, пошуку творчих рішень, виготовлення креативного продукту та його просування. Я також заснувала агенцію з піару та комунікацій, яка успішно працює й досі.
Окрім того, я була волонтеркою Центру опіки сиріт, ба більше ― була присутня при створенні цієї організації, працювала з о. Романом Прокопцем. Ми спільно організовували волонтерський рух «Руки допомоги», що й досі об’єднує сотні молодих людей, які працюють з дітьми. Тобто я розуміла, як створюються та працюють благодійні фонди.
Мій перехід у «Рідні» був плавним. Усе почалося з медіапроєкту, який ми робили для фонду спільно з «24 каналом»: знімали історії сімей, що всиновили дітей. Під час роботи я настільки захопилася цими родинами, їхньою мотивацією, тим, як вони змінюють життя дитини й наскільки важливо популяризувати цю тему, що мене поступово затягнула робота у фонді. Моїм завданням було правильно налаштувати процеси, дати змогу команді реалізовувати всі ідеї, шукати партнерів, масштабуватися. І щойно я побачила, що все вдається, то повністю перейшла на посаду керівниці.
Це сфера, у якій дуже багато роботи та викликів. Є мільйон проблем, які треба вирішити: ти зачіпаєш одну, а з’являється інша ― це така собі скринька Пандори з проблемами. Можливо, когось це демотивує, мене ― навпаки.
Коли я бачу, що є багато викликів і неоране поле роботи, мене це мотивує взяти й зробити.
Про стереотипи щодо роботи у фондах
Коли я лише перейшла у благодійну сферу, знайомі не розуміли, для чого я це роблю. Питали: «Серйозно, ти цим займаєшся? Для чого тобі це, ти ж могла побудувати медіакар’єру, запускати нові медіапроєкти!».
Робота в медіа також важлива й потрібна, але вона не приносила мені розуміння, які зміни я творю, а для мене це дуже важливо. Моя мотивація ― створювати соціальні зміни для країни, і саме у фонді я їх відчуваю. До того ж мені дуже подобається менеджмент, планування, робота з партнерами.
Звісно, як і про будь-яку сферу, про благодійність існує чимало стереотипів. Один із них ― що робота в благодійності дорівнює волонтерству. Але це легко спростувати. У благодійних фондах є ринковий рівень зарплат і якісні умови роботи. Це все ми створюємо, щоб залучати ефективну команду. Адже неможливо побудувати організаційну спроможність фонду без менеджерських навичок і сильних людей.
Я спостерігаю за великими міжнародними фондами: вони працюють крутіше за бізнес.
Наш фонд ми теж розбудовуємо професійно та залучаємо найкращих спеціалістів: фінансистів, юристів, бухгалтерів, HR-ів, які мають досвід роботи у великому бізнесі й допомагають нам налаштовувати внутрішні процеси. Як результат ми залучаємо міжнародних донорів, великі гранти, втілюємо нові проєкти та працюємо по всій Україні.
Сфера благодійності в Україні для багатьох неприваблива і сприймається так, ніби ти постійно в пошуку ресурсів. Ми намагаємося розвіювати цей стереотип, бо насправді сфера благодійності є дуже потужною, вона впливає і творить довготривалі зміни.
Про те, яким має бути лідер благодійної організації
Чесноти лідерів ― це точно про драйв і енергію, про підзвітність як перед командою, так і перед партнерами й людьми-благодійниками. По-іншому ми не станемо ефективними.
Це також про чесність перед самим собою, про критичне й стратегічне мислення. Важливо, щоб в організаціях був, наприклад, операційний директор, який візьме на себе більше внутрішніх операційних обов’язків, і головний менеджер, який буде більш стратегічно дивитися на роботу, шукати нові вектори руху, нові можливості для розвитку команди й організації, налагоджувати партнерства. Це те, що дасть змогу масштабуватись і рухатися вперед задля досягнення мети.
Серед потрібних навичок я б іще назвала вміння підтримати команду, мотивувати, надихати, нагадувати про цінності й місію.
Керівник задає тон і настрій команді. У цій сфері дуже важливо давати людям творчу свободу, оскільки вони реально змінюють світ і мають це відчувати. Тому я дуже хочу, щоб у нас у фонді була дружня, сімейна атмосфера. З іншого боку, також має бути трудова дисципліна, тому що без правил і порядку працювати неможливо. Якщо в команді буде хаос і виключно родинні стосунки, то ніколи не вдасться побудувати сталу й стабільну організацію. Тому потрібен баланс між організованістю задля зростання й розвитку та настроєм спокою, добра, любові.
Справжнє лідерство полягає в тому, щоб бути таким собі генератором не тільки тоді, коли все класно, але й коли навпаки. Треба навчитися драйвити команду, навіть якщо сам не маєш сил або у вас не все вдається. Це мистецтво, якого я постійно вчуся.
Про те, що драйвить у роботі в благодійності
Мене драйвить залучати ресурси й усе це конвертувати в результати. Подобається менеджмент, подобається спостерігати за ростом команди, за ефективністю, за досягнутими показниками. Подобається сфера партнерств, бо основна моя мета як керівниці — долучати нових людей, благодійників, донорів до нашої діяльності. Я кайфую, коли вони вірять у те, що ми робимо, і готові спільно працювати задля результату.
Але окрім цифр і планів, я постійно думаю, що за цим усім стоять живі люди, яким ми допомагаємо, тисячі дітей і сімей.
Коли отримуєш від них слова вдячності, це дуже цінно й мотивує не зупинятися.
Хоча, скажу відверто, я намагаюся не вдаватися в деталі надто часто, адже надмірна емпатія й емоційність можуть збивати мене як керівницю з головного вектора руху. Але з цього все почалося: якби не діти та їхні історії, то я б узагалі тут не була. Звісно, команда знає всі деталі. А я більше занурююся тоді, коли мотивація слабшає, бо я теж звичайна людина, у якої бувають різні моменти.
Про поєднання роботи у фонді з власним бізнесом
Я працювала на «24 каналі», є співзасновницею «Радіо Сковорода» та ютуб-проєкту «Блог 360». Також маю власний бізнес ― агенцію з піару й комунікацій ddd.agency. На початку, звісно, я думала, що зможу поєднувати все, але потім зрозуміла, що це неможливо. Довелося попрощатися з роботою авторки й ведучої програм на «24 каналі». Я не шкодую, що зробила такий вибір, бо більше часу можу приділяти фонду.
Агенції я приділяю декілька годин на тиждень, весь інший час ― фонду. Якимись питаннями доводиться займатися в позаробочий час. Можливо, для work-life balance це не дуже добре, але поєднувати роботу в бізнесі та фонді ― моє свідоме рішення. Для чого це мені? Часто великі бізнеси, з якими ми працюємо в агенції, підтримують фонд і стають майданчиком, де можна розповісти про благодійні ініціативи й залучити інших партнерів.
Звичайно, я часом вигораю. Нормально це усвідомлювати. Якщо говорити про особисті речі, які додають сил, то це сон, здоровий спосіб життя, спорт, час із сім’єю, намагання встановити баланс і відпочивати. А ще впоратися з усім допомагає хороший психотерапевт.
Про тих, хто хоче спробувати роботу в благодійній сфері
Якщо ви замислюєтесь над тим, щоб перейти в соціальну чи благодійну сферу, то дуже рекомендую спробувати. Це не гірше за IT-компанії чи будь-який стартап. Тут ви можете робити важливі справи для України, зокрема для вашого регіону.
Крім того, зараз на ринку досить хороший рівень заробітних плат у зв’язку з підтримкою донорів та грантовими проєктами.
Соціальна сфера потребує крутих проджект-менеджерів, піарників, юристів. До нас часто переходять люди з бізнесу і почуваються щасливими. Я запитую їх: «Чому ви сюди прийшли?». І отримую відповідь, що люди доростають до етапу, коли хочуть робити щось більше. Так от: робота в благодійній сфері ― це більше ніж просто робота.
Шукаєте роботу в неприбуткових організаціях?
У нас на сайті саме є відкриті вакансії в цьому напрямі 👉
ВакансіїЧитайте також
Від девелопера до волонтера: 4 історії про світчинг під час війни
Як працювати, волонтерити й лишатися продуктивним? Поради розробника
Знайти себе, допомагаючи іншим: як волонтерство переросло в роботу
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Мінцифри запускає цифровий рекрутинг через «Дію»
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Схожі статті, які можуть сподобатись
PayCheck. Історія графічного дизайнера, що в 19 років став артдиректором, а зараз заробляє $4700
Як спорт сприяє кар’єрі? Досвід маркетологині, що покращує софт скіли завдяки тенісу
Я змінила професію і майже з нуля стартувала в перфоманс-маркетингу. Мої поради світчерам