Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

6 моментів, які треба прояснити з компанією, перш ніж приймати оффер

01.03.24 Пошук роботи 4 хв читання

Щоб не пропустити важливі нюанси, здатні захмарити вам адаптацію на новій роботі, варто ознайомитись з усіма деталями джоб-оффера, перш ніж погоджуватись на пропозицію компанії. На що варто звернути увагу, розповідає кар’єрна консультантка, HR-експертка й засновниця HR-агенції Домініка Іванова-Бекар.

HR-експертка й засновниця HR-агенції Домініка Іванова-Бекар
Домініка Іванова-Бекар


1. Назва посади, зона відповідальності, обов’язки


Найчастіше непорозуміння щодо назви виникають на посадах рівня топменеджменту. Наприклад, у процесі рекрутменту з кандидатом обговорювали посаду директора з розвитку, а в оффері зазначено «Керівник відділу маркетингу». Це означає, по-перше, зменшення зони відповідальності та зниження статусу (а іноді й розміру зарплати), а по друге, це ознака того, що організаційна структура компанії ще змінюється, а з нею і всі бізнес-процеси.

Функціональні обов’язки та зона відповідальності можуть бути зафіксовані як в оффері, так і окремим додатком. Наприклад, у нашій агенції обов’язкова практика — разом з оффером надсилати кандидату профіль посади, який містить усю інформацію про позицію: від підпорядкування та функціонала до показників результативності й ефективності.


2. Формат і умови працевлаштування


Насамперед рекомендую уточнити, що мається на увазі під «офіційним працевлаштуванням». Тому що на практиці ця фраза не гарантує оформлення згідно КЗпП України. Варто поставити наступні запитання:

  • чи передбачає працевлаштування зарахування в штат компанії за трудовим договором;
  • якщо оформити відносини пропонують згідно з цивільно-правовим договором (ЦПХ), то на який час компанія планує його з вами укладати, а також який строк переходу на трудовий договір; 
  • якщо вам пропонують відкрити власний ФОП, то чи передбачена компенсація податків, а також хто буде вести та подавати звітність. 

Під час ознайомлення з умовами працевлаштування варто звернути уваги на оплату лікарняних, тривалість щорічної відпустки, наявність додаткових відпусток, умов для відряджень тощо.


3. Заробітна плата


Варто звернути увагу не лише на запропонований розмір зарплати, а й на те, чи  заявлена сума враховує податки — на жаль, випадки непорозуміння між кандидатом і роботодавцем з цього приводу не поодинокі. Наприклад, у міжнародних компаніях / проєктах зазвичай сума зазначається з урахуванням податків (gross), тоді як більшість українських кандидатів звикли обговорювати розмір зарплати чистими на руки (net), тобто вже після відрахування податків. 

Слід також уточнити розмір змінної частини зарплати, якщо вона є. Від виконання яких KPI вона залежить, які критерії їх оцінки та яка періодичність виплат (місяць, квартал, рік)? Краще на самому початку оцінити досяжність умов, щоб не опинитися в ситуації, коли на певні KPI ви не можете вплинути.

Також зверніть увагу на розмір зарплати на період випробного терміну. Нерідко вона на 10-20% менша, ніж після його закінчення. Таку різницю роботодавець пояснює необхідністю в адаптації, а інколи й у навчанні нового працівника. 

Ще варто запитати, чи передбачається оцінка перформансу, чи є практика перегляду зарплат працівникам і з якою періодичністю це відбувається.  


4. Випробний термін 


Тут варто поцікавитися його тривалістю та критеріями успішного завершення.

Найчастіше середня тривалість випробного терміну — від 2 до 3 місяців. Винятками є «сині комірці» (робітники, зайняті фізичною працею), для яких він становить 1 місяць, та посади С-level (топменеджмент), для яких випробний термін може тривати до 6 місяців. 

Окрему увагу приділіть завданням, які встановлюються на випробний термін, критеріям їх оцінки та очікуваним результатам. Також не буде зайвим дізнатися про особливості адаптаційного процесу в компанії.

Читайте також: 10 порад, як пройти випробний термін і залишитися в компанії


5. Графік і формат роботи 


Після пандемії віддалений та гібридний формати завоювали серця більшості офісних працівників і продовжують набирати популярність, тоді як серед роботодавців зараз більш популярний якраз тренд на скорочення таких опцій та повернення команд до офісів.

Тому, якщо ви обговорювали роботу, наприклад, за гібридним графіком, обов’язково  уточніть співвідношення офісної та віддаленої роботи. Бо трапляється, що кандидат очікував, що в офісі потрібно бувати раз на тиждень, а роботодавець готовий надати можливість віддаленої роботи раз чи два на місяць. 

Окрім цього варто поцікавитися графіком роботи, наскільки він нормований та регламентований, чи є можливість гнучко починати та закінчувати робочий день.


6. Компенсацій пакет 


Йдеться про пільги та програми підтримки, які надає роботодавець. Нюанс у тому, що зазвичай не всі пільги надаються одразу: досить часто новий працівник може скористатися, наприклад, медичним страхуванням лише після закінчення випробного терміну, а іноді й після ще тривалішої роботи в компанії. Тому рекомендую уточнити не тільки весь перелік, але й те, з якого часу та чи інша пільга буде вам доступна. 

Якщо в умовах вашого джоб-оффера є релокейт, зверніть увагу, в якому розмірі та протягом якого часу роботодавець компенсуватиме вам вартість оренди помешкання і в чому буде полягати допомога при переїзді.

Наостанок можу сказати, що краще обговорити всі деталі працевлаштування перед початком співпраці. Як показує досвід, це збереже вам у майбутньому не одну нервову клітину. Бажаю всім вдалих офферів від бажаних роботодавців!

Шукаєте роботу?

У нас на сайті багато вакансій на будь-який смак для фахівців різних професій 👉

Вакансії

Читайте також

Як спілкуватися з рекрутерами, щоб підвищити шанси на оффер

Джоб-оффер: інструкція з використання для кандидатів і рекрутерів

На що звернути увагу під час укладання контракту з IT-компанією?

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.