Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як спілкуватися з рекрутерами, щоб підвищити шанси на оффер

24.10.23 Пошук роботи 6 хв читання

Мене звати Марічка Шейко, я координаторка в EdTech-стартапі Mate academy. Разом із колегами допомагаю студентам опановувати ІТ-професії та знаходити роботу. У цій статті я поділюся порадами з досвіду наших випускників, як правильно комунікувати з рекрутерами, що робити в разі відмови та яких помилок у спілкуванні варто уникати.

Марічка Шейко

Комунікацію з рекрутером варто починати з усвідомлення, що по ту сторону екрана — звичайна людина. Як і ви, вона очікує на ввічливість, повагу та прагне якнайшвидше закрити вакансію. Якщо завжди про це пам’ятати, то ефективність спілкування зросте в рази, а з нею — і ймовірність офферу. 


Ініціюйте особисте спілкування, якщо це має сенс


Оминати job-портали й одразу йти до рекрутера в особисті повідомлення — не дуже хороша ідея. Зараз рекрутери використовують спеціальні CRM-системи, що збирають інформацію про кандидатів з відгуків на різних сайтах. Якщо ви надішлете резюме просто в особисті, воно може загубитися. Тож почніть із відгуку на вакансію на сайті пошуку роботи. 

У нас якраз багато вакансій для фахівців різних професій 👉

Вакансії

Якщо у вакансії не зазначено час на фідбек, цілком окей зачекати три робочі дні та написати рекрутеру самостійно. Знайти прямий контакт можна в описі вакансії або на LinkedIn-сторінці компанії. Ринок перенасичений кандидатами, тому ваша проактивність підвищить ймовірність бути поміченим. Попри це, нагадувати про себе треба дуже тактовно та без претензій, чому вам досі не відповіли.

Інший варіант, коли особисте спілкування має сенс, — сильне бажання потрапити в конкретну компанію, в якій немає відкритої вакансії. У такому разі корисно налагодити попередній контакт, щоб за потреби у фахівцях вашого профілю вам написали в першу чергу. Для цього цілком підійде LinkedIn: варто представитися, розповісти про мету знайомства, який досвід і навички маєте, чому так сильно хочете потрапити в компанію.


Проявляйте ввічливість і повагу


Вітатися, використовувати «будь ласка», дякувати за приділений час — очевидні речі, якими багато кандидатів, на жаль, нехтують у поспіху. Памʼятайте про побудову контакту «людина-людина»: хочете ввічливості й поваги у свій бік — проявляйте їх і до рекрутера.

Надавайте розгорнуті відповіді на супровідні запитання, уникайте грубощів і фамільярності. Приходьте на зустріч або долучайтеся до дзвінка вчасно та переконайтеся, що наступні пів години чи годину зможете присвятити суто розмові й не будете відволікатися на родичів / курʼєрів / домашніх улюбленців. 

Читайте також: Як по маслу: 5 порад для успішної онлайн-співбесіди

Також звертайте увагу на мову спілкування. Варіант за замовчуванням — українська. Якщо ж у вимогах зазначено високий рівень володіння англійською і сама вакансія написана англійською, можете відгукнутися цією мовою.


Зазначайте, на яку посаду відгукуєтеся


Якщо ви звертаєтеся до рекрутера напряму, а не відгукуєтеся через job-сайт, рекрутер має зрозуміти, чому ви йому пишете. Тож у першому ж повідомленні зазначте, щодо якої вакансії звертаєтеся, та презентуйте себе як спеціаліста.

Підкреслювати ваше позиціювання має і назва файлу резюме. Тобто «file7736470.pdf» — поганий варіант. Правильна назва містить імʼя, прізвище та позицію, на яку ви відгукуєтеся.


Завершуйте повідомлення запитанням

Щоб завʼязати комунікацію, поставте наприкінці повідомлення запитання: «Чи готові ви поспілкуватися?», «Чи передбачене у вас тестове?» тощо.

До речі, для інтервʼю у вас також мають бути заздалегідь підготовлені запитання про робочі завдання, корпоративну культуру, базові умови співпраці. Так ви покажете, що зацікавлені в позиції та компанії.


Пишіть у месенджерах тільки в робочий час


Вас навряд чи порадувало б повідомлення в робочому чаті опівночі. Аналогічно й рекрутер, для якого спілкування з кандидатами — це робота, хоче займатися цим у робочий час.

Якщо ж ви маєте можливість відгукуватися на вакансії тільки в неробочі години, то раджу користуватися функцією відкладених повідомлень.


Приділяйте належну увагу виконанню тестового


Тестове завдання дає можливість підкріпити все зазначене в резюме та показати ваші навички на практиці. Тож раджу викладатися на 110%, бути уважними до оформлення та презентації тестового. Намагайтеся не завалювати рекрутера запитаннями, а пробуйте спочатку розібратися самі.

І, звичайно, не затягуйте з виконанням. Якщо в описі тестового не було дедлайна, то обʼєктивно оцініть, скільки часу вимагає завдання, і самі зазначте дату. Не встигаєте — завчасно попередьте рекрутера та попросіть перенести дедлайн.


Поширені помилки у спілкуванні з рекрутерами

  1. Ігнорувати повідомлення. Навіть якщо рекрутер пише вам сам із пропозицією, яка для вас наразі не актуальна, все одно відповідайте. Подякуйте, скажіть, що не зацікавлені, побажайте гарного дня та успіхів у пошуку спеціаліста. Це займе кілька хвилин, але допоможе зберегти контакт на майбутнє.
  2. Скаржитися на особисті проблеми. Хай яким дружнім і привітним буде ваше спілкування з рекрутером, воно має залишатися діловим, стосуватися справи та відбуватися в робочий час. Не треба скаржитися, як ви втомилися, погано спали, посварилися з другом тощо.
  3. Бурхливо реагувати на відмову. Звичайно, отримувати відмову неприємно й сумно. Але в жодному разі не треба виплескувати свої емоції на рекрутера з прокльонами, нецензурною лексикою та реакцією «Ви найгірша компанія у світі, не дуже й хотілося до вас на роботу». Через таку поведінку ви неодмінно потрапите в чорний список цієї та, можливо, інших компаній. Бо рекрутери теж спілкуються одне з одним та збирають фідбек. Далі поговоримо про те, як правильно реагувати на відмову.


Що робити в разі відмови


Згідно з нашою останньою аналітикою, тільки одна з шести співбесід завершується оффером. Але не треба опускати руки, якщо вам відмовили. Багатьом моїм студентам вдалося отримати оффер саме після другої ітерації спілкування, коли вони проявили зацікавленість і готовність докласти додаткових зусиль. Розглянемо варіанти дій у разі відмови в залежності від її причини.

Причина: відсутність відповідної вакансії.
Правильна реакція: висловіть сподівання на співпрацю в майбутньому та запропонуйте залишатися на звʼязку на випадок, якщо зʼявиться потреба у спеціалістах вашого профілю.

Причина: відсутність комерційного досвіду.
Правильна реакція: опишіть досвід, наближений до комерційного, та попросіть тестове завдання, щоб усе-таки продемонструвати свої навички на практиці.

Причина: нестача потрібних навичок.
Правильна реакція: напишіть, що готові опанувати необхідні технології та підходи в найкоротший термін, також попросіть тестове завдання.

Причина: недостатній рівень виконання тестового.
Правильна реакція: подякуйте за приділений час та попросіть детальний фідбек щодо того, що саме вам варто було б покращити в майбутньому.

Якщо ж вам відмовили вдруге, подякуйте за приділений час і не намагайтеся «дотиснути» рекрутера. Це може зіграти проти вас під час наступних відгуків на вакансії цієї компанії, і загалом це вияв поганого тону.

Готові надсилати своє резюме?

Обирайте одну з крутих вакансії у нас на сайті — і вперед 👉

Вакансії

Читайте також

6 корисних ШІ-інструментів, які допоможуть знайти й отримати роботу мрії

10 прикладів нестандартних запитань на співбесіді та що вони приховують

Як зробити так, щоб робота сама вас знаходила

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: