Турбота про психологічне здоров’я та моральний стан команди в останні роки стала важливою складовою корпоративної культури. Особливо це видно на прикладі великих корпорацій, які включають у соцпакети доступну медичну допомогу, заохочують проходити терапію у психологів та загалом створюють в колективі здорову атмосферу. Порадами, як дбати про моральний стан команди, ділиться Міла Бараєва, підприємиця, власниця шоуруму локальних брендів ONE:ONE та двох G.Bar у Львові.
Пишіть інструкції замість зауважень
Якщо підлеглі помиляються, ви будете змушені реагувати на це. Один з інструментів, як впевнено та нетоксично робити зауваження команді, — чітко прописувати інструкції, стандарти, чеклісти. Наприклад, зробити дошку чи файл з вашими правилами. І якщо, скажімо, працівник неправильно пакує посилку чи комунікує з клієнтом не так, як би вам хотілося, завжди звертатися до неї.
Люди не вміють читати думки. Те, що очевидно для вас, не може бути так само очевидним для інших. Поставте собі запитання, чи прописали ви, чи проговорили, як повинні бути запаковані посилки чи як ваш працівник має відповідати нетерплячому клієнту? Якщо відповідь «ні», варто зробити інструкцію. Пропишіть там не лише те, що команда не повинна робити, але й те, що і як саме має робити. На наступний день презентуйте це нововведення як турботу про покращення процесів.
Надалі ваші зауваження як керівника опиратимуться на інструкцію та будуть обґрунтовані. Згодом з цих інструкцій можна буде зробити книгу стандартів бізнесу.
Цінуйте ініціативність
Чудово, що у працівників є своя думка і що вона може відрізнятись. Часто ці люди проводять на роботі більше часу, ніж керівник або власник компанії. І якщо вони прийдуть до вас із пропозиціями, як покращити робочі процеси, не відкидайте їх одразу, бо ці ідеї можуть бути класними, та, можливо, «сирими». Краще спробуйте провести брейншторм. Обговоріть: «Клас, поміркуймо, як ти це бачиш? А як це реально втілити при таких обставинах? А що, якщо ми втілимо цю ідею, але трішки інакше?».
Якщо саме з таким інтересом поставитись до пропозиції співробітника, її можна перетворити на щось дуже цікаве! Якщо ж ідею справді нереально втілити, через ваші уточнювальні запитання працівник сам зрозуміє, що з цим не вийде, але оцінить інтерес.
Навіть якщо ідеї від команди здаються абсурдними, намагайтеся ніколи не говорити одразу «ні». Можливо, наступна ідея буде дійсно крута, але до вас з нею не прийдуть через страх відмови. Відкидати нелогічні ідеї можна м’яко, а класним давати простір для реалізації. Коли людей чують, вони продуктивніші та натхненніші.
Регулярно зустрічайтеся з командою
Загальні збори варто проводити щомісяця та обговорювати на них план на наступний місяць, досягнення попереднього, цікаві нововведення, маркетингові ідеї.
Усі індивідуальні питання, зауваження, невдоволення як в одну, так і в іншу сторону, краще обговорювати на персональних зустрічах або зустрічах за конкретними напрямами. На загальних зборах розв’язувати питання окремого напряму буде неактуально для інших та витрачатиме час людей.
Корпоративи можна проводити двічі на рік — зимовий та літній. На них можна зібратись усією командою, відпочити, ближче познайомитись, якщо команда велика. Але не варто міксувати ці події з навчанням. Для цього окремо є тимбілдинги. Можна усім разом піти на арттерапію або ж запросити цікавого спікера й разом послухати.
Прагнете посилити бренд роботодавця?
Ось як ми можемо вам із цим допомогти 👉
Деталі
Дякуйте людям
Навіть коли повітряна тривога була пів ночі, коли новини пригнічують та лякають, ваші люди приходять на роботу та посміхаються клієнтам вже понад рік повномасштабної війни. Хоч самі іноді емоційно розвалюються на шматки. Помічайте їхню силу духу, дякуйте їм за сміливість, стійкість та небайдужість.
Нам усім зараз потрібно більше тепла та розуміння одне одного. Тому уся комунікація з вашого боку має відбуватись через м’яке пояснення. Навіть якщо рішення за вами, і воно не подобається команді, завжди варто пояснити переваги, чому зараз необхідно вчинити саме так. Також тримайте працівників у курсі ваших дій та планів, так вони почуватимуться безпечніше і прогнозованіше.
Звісно, останній рік для підприємців та управлінців був дуже нелегким. Та наша місія — не лише у тому, щоб зберегти бізнес, але й у тому, щоб працівники не розбігалися й отримували на роботі зарплату і підтримку. Після кризи ми всі відновимось і запрацюємо з новими потужностями, а люди пам’ятатимуть про ставлення до них у складні часи.
Шукаєте працівників?
Розміщуйте вакансію в нас на сайті та чекайте а топових кандидатів!
РозміститиЧитайте також
Як побудувати ремоут-команду та ефективно нею керувати
Як розмовляти з керівником: поради з книги «Ask a manager»
Співбесіда під час війни: як балансувати між інтересами компанії та співчуттям
Дякуємо!
Тепер редактори знають.