Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Важливі етапи пошуку роботи, якими часто нехтують, а дарма

22.02.24 Пошук роботи 6 хв читання

Для більшості кандидатів пошук роботи — це три етапи: резюме, співбесіда, оффер. Але це як прийти до спортзалу й одразу взятися за гантелі — ви ризикуєте собі нашкодити, бо пропустили важливий підготовчий етап. Що варто зробити ще до складання резюме, щоб ефективніше шукати роботу й отримати гідний оффер, радить кар’єрна консультантка Анастасія Баганець.

Анастасія Баганець Кар’єрна консультантка
Анастасія Баганець


Дієва стратегія пошуку роботи


Нещодавно до мене прийшла клієнтка з великим досвідом роботи на менеджерській позиції. Їй здавалося, вона швидше знайде компанію, в якій хотіла б працювати, якщо буде ходити на всі співбесіди, куди її запрошують. Але результат був інакший: понад 40 невдалих співбесід, вигорання, відсутність бажання продовжувати пошуки та зневіра в тому, що можна знайти адекватного роботодавця.

Щоб такого не сталося з вами, почніть зі стратегії — так ви чітко будете розуміти, що конкретно вам потрібно робити, а отже, не виснажите себе зайвими діями та нескінченними співбесідами, більшість яких вас, найімовірніше, розчарує.

Дієва стратегія пошуку роботи охоплює наступні етапи: 

  • опис того, якою ви бачите майбутню компанію;
  • дослідження ринку праці;
  • формування воронки пошуку роботи;
  • складання резюме;
  • проходження співбесід.

На жаль, першими трьома пунктами нехтує більшість пошукачів, а дарма. Адже вони — як розминка перед тренуванням. Розберімо ці три етапи, які зроблять ваш пошук роботи успішнішим.


Опис того, якою ви бачите майбутню компанію


Саме з цього потрібно починати пошук роботи: з розуміння, куди ви хочете потрапити. Без цього ви даремно витрачаєте час на вакансії, що вам не підходять, та ризикуєте опинитися в компанії, яка не відповідає вашим цілям і цінностям.

До мене часто звертаються клієнти після невдалого пошуку. Через нерозуміння умов, у яких вони хочуть працювати, вони відгукуються на першу-ліпшу вакансію, де бачать знайомі завдання та підхожий рівень заробітної плати. Але вже в перший місяць рожеві окуляри спадають, і приходить розуміння, що щось не так.

Щоб такого не трапилося з вами, раджу ще до складання резюме відповісти собі на наступні запитання.

  • У якій сфері ви хочете знайти роботодавця, з якими проєктами працювати? Детально опишіть сфери діяльності компанії або проєкти, які вас цікавлять. В ідеалі — не більше трьох пунктів, щоб не втратити фокус.
  • Яку зону відповідальності ви шукаєте? Обов’язково пропишіть, чим ви НЕ хотіли б займатись. Це не менш важливо, ніж визначитися з тим, що вам подобається. 
  • Які навички вам хотілося б прокачати на новому місці? Ідеально, якщо 20-30% обов’язків будуть для вас новими — тоді ви матимете цікавість до роботи, бо продовжуватимете розвиватись.
  • Якими ви бачите свого керівника та команду? На це питання люди часто відповідають: «І так зрозуміло», але ні. Важливо конкретизувати, які цінності ви хочете бачити в команди та керівника, який стиль менеджменту вам підходить, яка культура спілкування в команді тощо.
  • Рівень заробітної плати. Визначте бажаний та мінімальний рівень винагороди, який ви готові розглядати. Так ви матимете діапазон, щоб на нього орієнтуватись. 

У своїх відповідях виділіть, що для вас є найголовнішим, а в чому ви можете поступатися. Так ви сформуєте чітке розуміння, що ви шукаєте. Тільки після цього  етапу переходьте до дослідження ринку праці.


Дослідження ринку праці 


Уявіть, що ви вирішили купити телефон, зайшли в магазин та обрали перший-ліпший. Ви так обираєте? Впевнена, що ні. Та спостерігаю, що роботу чомусь часто обирають саме так. Це призводить до незадоволення, вигорання та пошуків нового місця. Тому дослідження — це етап, який збереже вам купу нервів.

Щоб дослідити ринок, вивчіть:

  • сайти для пошуку роботи;
  • вебсайти компаній та їхні кар’єрні сторінки;
  • LinkedIn;
  • професійні спільноти тощо.

Шукайте інформацію про компанії у профілях на Happy Monday 👉

Профілі

Під час перегляду цих ресурсів ви маєте знайти відповіді, зокрема, на такі запитання:

  • скільки взагалі є вакансій на ринку за вашим напрямом;
  • на яку кількість вакансій ви могли б відгукнутись з огляду на ваші очікування;
  • якими є ключові вимоги вашої позиції;
  • на скільки відсотків ваш досвід і навички збігаються з вимогами вакансії та що може стати вашою зоною розвитку. 

Так ви зрозумієте, наскільки ваші очікування відповідають реальності, та сформуєте чітку картинку того, що ринок може вам запропонувати.


Формування воронки пошуку роботи


Воронка пошуку роботи — це шлях, яким ви рухаєтесь як кандидат.

Воронка пошуку роботи

Розуміння воронки пошуку допомагає тримати фокус і відстежувати свої результати. Наприклад, клієнт скаржиться, що отримує мало запрошень на співбесіди. Починаємо розбиратися: виявляється, що за місяць він надіслав всього 5 відгуків, хоча йому здавалося, ніби пошук іде активно. Насправді це самообман — він переглядав вакансії, але не відгукувався. Без збору даних складалося відчуття бурхливої діяльності, а по факту результатів нуль. У таких випадках воронка допомагає побачити реальну ситуацію та відстежувати ефективність своїх дій.

Наприклад, ви плануєте відгукнутися на 20 вакансій. У такому разі 10 запрошень на співбесіду (50%) — це хороший результат. Якщо запрошень менше, отже, проблема або в кількості відгуків, або у вашому резюме. 

Або інша ситуація: ви отримуєте достатню кількість запрошень на співбесіди з рекрутером, але не переходите на наступний етап. Тоді зрозуміло, що варто проаналізувати, як проходить співбесіда з рекрутером і чи не припускаєтеся ви там помилок. 


У підсумку: що робить пошук роботи успішним

  1. Чіткі вимоги до майбутньої компанії.
  2. Розуміння ситуації на ринку праці.
  3. Сформована воронка пошуку роботи.
  4. Аналіз ваших дій згідно з воронкою.

Так ви не будете витрачати зайвих зусиль на незрозумілі дії, і кожен крок наближатиме вас до офферу.

Готові надсилати своє резюме?

Обирайте одну з крутих вакансій у нас на сайті — і вперед 👉

Вакансії

Читайте також

Не тільки відгукуватися на вакансії: як проактивно шукати роботу

Пошук роботи та рекрутинг під час війни: поради кандидатам і компаніям

Як зробити так, щоб робота сама вас знаходила

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.