Своєю кар’єрною історією ділиться наша читачка Янна Рокало, яка на власному досвіді знає, як це — роками шукати себе, і може дати корисні поради тим, хто також знаходиться в пошуках.
Усім привіт! Мене звуть Янна, і я хочу розповісти вам свою кар’єрну історію. Загалом вона схожа на вихор, який періодично заносило не туди 🙂 Вона точно не для людей, які вже зрозуміли, ким вони хочуть стати і чим заробляти. Моя історія — це дуже енерговитратний шлях людини, яка все почала з нуля, якій не було кому допомогти й спрямувати і яка досі продовжує вивчати себе.
***
Я почала працювати ще під час навчання на економіста-інженера в КПІ, бо дуже хотілося мати свої гроші, щоб витрачати їх на кіно, кафе й одяг 😊.
Я робила субтитри до серіалів, переклади на замовлення, домашки студентам, брала участь у різних маркетингових опитуваннях, підробляла секретарем у батька і навіть працювала спостерігачем на виборах.
Порада №1. Спробуйте якомога раніше проаналізувати ваші схильності та знайти ОДНУ свою сильну сторону. Суперсила є у всіх і завжди одна. Візьміть її за основу й надалі шукайте зайнятість, яка під неї підійде.
На старших курсах я намагалася знайти більш серйозну роботу, ходила на дні кар’єри Procter & Gamble, Nestle, Philip and Morris, EY і Deloitte. Мені дуже хотілося отримати космічну посаду й займатися чимось крутим, але співбесіди я проходити не вміла, а навчити мене було нікому, до того ж мені не вистачало рішучості й віри в себе. А в 2014 році, коли я випустилася з університету, і зовсім настала невідомість: багато міжнародних компаній просто закрили всі стажування і загалом перестали набирати співробітників. Але я не здалася.
Зрештою я потрапила на роботу в компанію, яка займалася аудитом інвойсів у логістиці. Я насилу пропрацювала там три тижні й зрозуміла, що це максимально не моє: я не підходжу ні з точки зору психологічного портрета кандидата, ні з точки зору навичок.
Порада №2. Якщо ви зовсім не орієнтуєтеся на ринку праці — не знаєте, які є вакансії і що на них роблять, то витратьте свій час на вивчення питання або зверніться за кар’єрною консультацією.
Межею моїх мрій була «велика четвірка» (чотири найбільші у світі компанії, що надають аудиторські й консалтингові послуги: Deloitte, PwC, EY, KPMG — прим. ред.), але гроші потрібні були вже зараз, тому я влаштувалася проджект-менеджером у бізнес-інкубатор, який знаходився за містом — витрачати на дорогу доводилося по 3 години в обидві сторони. Ще й виявилося, що позиція була іншою — лідогенератор, а сам інкубатор був на стадії закриття. Це був найбільш стресовий досвід у моєму житті.
Зате саме там я познайомилася з людьми, які згодом дуже допомогли мені в роботі й подальшому розвитку.
Після звільнення з бізнес-інкубатора я кілька місяців працювала маркетологом-дослідником, ходила на різні анкетування й тести нових онлайн-ігор, працювала в туристичному проєкті Like A Local… І тим часом проходила шосте коло відбору в одну з компаній «четвірки» — EY.
Порада №3. Ніколи не відмовляйтеся від можливостей, які до вас приходять, але завжди тримайте на думці основну мету.
На фінальному етапі я отримала відмову, що мене, звісно, дуже засмутило. Довелося думати, що робити далі, й зрештою я влаштувалася маркетологом у невелику аудиторську компанію за дуже маленькі гроші. Настільки маленькі, що їх не вистачало на їжу та проїзд до роботи. До того ж я була єдиним маркетологом і тому крутилася як білка в колесі. Це був хороший досвід, але я зрозуміла, що зовсім себе не ціную і потрібно розвиватися, а в цій компанії це було практично неможливо.
Порада №4. Шукайте компанію, яка зможе забезпечити вам бажаний дохід і його ріст, а не сподівайтеся, що заради вас компанія стане більше заробляти. Також врахуйте, що в маленьких компаніях дуже швидко настає криза зростання — це важливо, якщо ви працюєте на гіпершвидкості й хочете розвиватися. Туди не варто йти з амбіціями директора — найчастіше цей пост займає сам власник і це назавжди 🙂
Паралельно з роботою маркетологом я стала відвідувати бізнес-заходи й розвивати нетворкінг, повернулася до перекладів, аби більше заробляти, волонтерила й подорожувала.
Мені завжди було всього мало — я любила й люблю активне й насичене життя поза роботою, яке сама ж собі й організовую.
А ще я дуже люблю свободу творчості, гроші й розумних людей. Напевно, саме тому одного дня пролунав дзвінок від рекрутера IT-компанії Terrasoft, і я потрапила в IT — на посаду операційного фахівця у відділ продажів.
Щоправда, виявилося, що фактично це була позиція юриста з тендерів та договірно-правової роботи, яка трансформувалася спочатку в бухгалтера, а потім і в аналітика з бізнес-процесів, що досить цікаво, якщо це любити. Десь на думці в мене було перейти на позицію маркетолога за якийсь час, як ми й обговорювали з рекрутером. У підсумку задумане не сталося, але я знову не здавалася.
Порада №5. Якщо ви хочете працювати маркетологом — йдіть і працюйте маркетологом. Не прибиральником у відділ маркетингу, не офіс-менеджером у відділ маркетингу, а саме маркетологом. Зараз на ринку праці існує певна плутанина в назвах посад і функцій. Той самий маркетолог може друкувати візитки й розливати каву в одній компанії і відповідати за повний цикл онлайн-просування в іншій. Тому варто точно переконатися в тому, що саме ви будете робити на своїй посаді.
Зрештою настав момент, коли розвиватися стало нікуди й потрібно було рухатися далі. Але на цій роботі я сильно вигоріла через невнормованість графіка й навантаження, тому вирішила взяти паузу й приділити час консультуванню. Напевно, це був мій незакритий гештальт із часів спроб потрапити в «четвірку» — я дуже хотіла консультувати з економічних питань, і в підсумку приділила цьому понад 2,5 роки.
Крім цього я продовжила проводити прогулянки по місту як англомовний гід для іноземних гостей від того самого порталу Like A Local, з яким вже співпрацювала раніше, кілька разів виступала спікером, волонтерила й подорожувала, встигла попрацювати головою виборчої комісії та стала активістом ОСББ у своєму будинку.
Порада №6. Вигорання — це завжди погано, але це ж і момент, коли можна взяти паузу, зайнятися чимось новим і зрозуміти, підходить вам це чи ні.
Великих грошей на консультуванні заробити не вдалося, тому коли я вдосталь відпочила, то почала думати, що мені робити далі. Напевно, ви помітили, що гроші червоною ниткою проходять крізь усю мою розповідь. Хоч це й не єдиний фактор, але гроші, безумовно, важливі. Тому я раджу переглянути свою зайнятість, якщо ви робите багато, а отримуєте мало: краще робити менше, але такої роботи, за яку добре заплатять, ніж мільйон справ за дуже маленький гонорар.
Але це суто моє бачення — я знаю компанії, де дуже цікаво працювати, тому гроші там не основний мотиватор. Зате часто там дуже сильна місія самої компанії.
У процесі пошуку нового місця я продовжувала проводити прогулянки містом і вже всерйоз думала перейти в це повністю. Але тут на моєму горизонті з’явилася компанія DataArt, яка мені сподобалася. Я вирішила дати собі ще один шанс — і не помилилася. Крім того, почалася пандемія і про туризм довелося на якийсь час забути. Але я люблю це заняття вже майже 7 років і ще обов’язково до нього повернуся — а поки продовжую вивчати Київ, досліджую старовинні об’єкти, беру участь в захисті старих будівель і популяризую вивчення історії Києва.
Порада №7. Стежте за актуальними тенденціями на ринку праці. Аби раптом не виявилося, що ви займаєтеся роботою, яку поза конкретною компанією неможливо монетизувати. Так вже відбувається з секретарями, діловодами, різними асистентами, офіс-менеджерами, касирами, бухгалтерами — через автоматизацію та оптимізацію ці посади та функції стають не потрібні бізнесу.
Також відстежуйте, чи не досягли ви стелі у своєму розвитку і куди можна рухатися далі. Можливо, та робота, якою ви займалися просто тому, що потрібні були гроші, вже не ваша, а ваша — це, наприклад, дизайнер інтер’єрів. Тоді варто спробувати зробити дизайн для друзів і знайомих, а потім ставити його на комерційні рейки. Так я зрозуміла, що мені подобаються екскурсії, — просто стала проводити їх друзям.
Зараз я працюю на посаді CRM Analyst в DataArt, але внутрішньо я все ще в пошуку: я вважаю, що немає жодного сенсу ставити собі рамки в розвитку й доході. Зараз вже не той світ, коли ти молодець, якщо пропрацював 10+ років на одному місці, хоча, безумовно, така стабільність теж заслуговує на повагу й має сенс у в певні моменти життя. Сподіваюся, що цей стан пошуку в мене не закінчиться ніколи і втілиться або в підприємництво, або в нову позицію з новими активностями.
Люди дивні, їхні долі в чомусь схожі, але загалом унікальні, тому моя історія — це як один із варіантів розвитку подій, з якого, я сподіваюся, ви дізнаєтесь щось корисне, що зможете застосувати у своєму житті та зробити його кращим і яскравішим.
Шукаємо неймовірні кар’єрні історії!
Нас цікавлять ваші професійні повороти, незвичайні випадки й унікальний кар‘єрний досвід. Усе, що навчатиме та надихатиме інших. Якщо бажаєте поділитися — заповніть, будь ласка, коротку форму за посиланням.
Шукаєте роботу?
Шукайте у нас, адже на нашому сайті багато крутих вакансій для фахівців різних професій.
ВакансіїЧитайте більше кар’єрних історій
Сповідь світчерки, або Як освоїти 5 спеціальностей до 33 років
Як я зробила 50 тестових завдань за пів року і знайшла себе
Як я опанувала нову професію з нуля та знайшла роботу в топовій креативній агенції
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Мінцифри запускає цифровий рекрутинг через «Дію»
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Схожі статті, які можуть сподобатись
PayCheck. Історія графічного дизайнера, що в 19 років став артдиректором, а зараз заробляє $4700
Як спорт сприяє кар’єрі? Досвід маркетологині, що покращує софт скіли завдяки тенісу
Я змінила професію і майже з нуля стартувала в перфоманс-маркетингу. Мої поради світчерам