Анастасія Шепіда й Анастасія Войтенко, експертки з залучення талантів в ІТ-компанії Genesis, підготували статтю для маркетинг-спеціалістів, які шукають першу роботу в ІТ. Втім, на нашу думку, ці поради будуть корисні маркетологам-початківцям у будь-якій індустрії.
Робота в ІТ у багатьох досі асоціюється виключно з технічними вакансіями. І дарма: наприклад, у компанії Facebook частка НЕтехнічних спеціалістів складає 66%. Це маркетологи, аналітики, менеджери з продажу, операціоністи тощо. Двоє з трьох фахівців у продуктовому ІТ не є розробниками.
Згідно з аналітикою найму в нашій компанії за 2021 рік, найбільша кількість найнятих — це фахівці з маркетингу (17,5%). Їх зі свого досвіду ми дійсно наймали чи не найчастіше, тож вирішили підготувати поради для студентів і світчерів, які хочуть отримати першу роботу маркетологом в ІТ.
Порада № 1. Оберіть напрям
Перша наша порада — визначитись, який напрям у маркетингу найбільше вас цікавить і мотивує перформити на повну. Нижче ми розглянемо, які кар’єрні шляхи взагалі можливі для маркетолога.
Performance. Охоплює такі професії, як Media Buyer, Traffic Manager, PPC Specialist, User Acquisition Manager, Performance Marketing Manager. Фахівці цього напряму займаються закупівлею та аналітикою трафіку, роботою з Google Ads, Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat тощо, а також креативами (банери, відео, текст), адже це невіддільна складова запуску рекламних кампаній. Фахівці з performance-маркетингу мають бути готовими працювати з цифрами, адже їм потрібно прораховувати різноманітні маркетингові показники, аналізувати успішність запущених рекламних кампаній та оптимізувати чи масштабувати їх.
Email Marketing. Це напрям для тих, кому цікаво шукати несподівані рішення та розвивати креативність нарівні з хард скілами, адже email-маркетинг успішно поєднує в собі креативну складову й роботу з великими масивами даних. Ключові завдання email-маркетолога — це розробка стратегії та плану імейл-розсилок, робота з клієнтською базою, а також постійний аналіз отриманих результатів та їх оптимізація. Значною перевагою буде вміння верстати.
Search Engine Optimization (SEO). Охоплює ролі SEO Specialist, Outreach Specialist, Linkbuilder. Це напрям для людей, які люблять аналізувати й логічно мислити, адже тут потрібно виводити сайти на найвищі позиції органічного пошуку Google та інших пошуковиків. Ключові завдання фахівців цього напряму — оптимізація контенту, створення семантичних ядер, аналітика результатів та аналіз сайтів конкурентів. Багато сеошників починають свою кар’єру з позиції лінкбілдера.
Business Development. Охоплює професії Business Development Manager, Affiliate Manager, Marketing Account Manager. Усі ці ролі відповідають за створення та розвиток партнерських відносин. Тут потрібно домовлятись про кращі умови для своєї команди, працювати з СРА-менеджерами й постійно аналізувати результати цієї співпраці. На цей напрям варто звернути увагу тим, хто хоче від роботи спілкування з людьми, вміє домовлятися, продавати, рахувати й аналізувати.
Brand Marketing. Охоплює ролі Brand Marketing Manager, Influencer Manager, SMM Manager. Це напрям для тих, хто мріє просувати бренд. Ключові завдання таких фахівців — створення стратегії просування бренду, створення контенту, вибір та аналіз каналів просування. Тут потрібно тестувати різні підходи, адже світ і тренди змінюються щосекунди, а бренд-маркетологи повинні своїми діями впливати на фінансовий результат компанії.
Creative Marketing. Тут на маркетолога чекає створення текстових креативів і віжуалів, аналіз ефективності рекламних кампаній з цими креативами та розробка нових рішень. Цей напрям дотичний до дизайну й копірайтингу, тож володіння словом і мінімальні навички роботи з графічними редакторами на кшталт Canva або Figma стануть вам дуже в пригоді.
Порада №2. Заповніть прогалини в знаннях
Якщо ви вже обрали для себе бажаний напрям роботи, наступним кроком радимо зробити якісний рісьорч: продивіться вакансії в обраному напрямі та проаналізуйте, які саме навички та вміння там зазначені та чи є вони у вас. Якщо вам чогось бракує — заповніть прогалини. Виділіть час на те, щоб розібратись в аналізі даних та сервісах для їх візуалізації (наприклад Google Data Studio, Power BI, Tableau), вивчіть маркетингові й продуктові метрики. З нашого досвіду більшість початківців не проходили співбесіду саме через незнання основних показників, з якими пов’язана вся робота. Тому радимо чітко зрозуміти для себе й навчитись рахувати CPС, СРА, CPL, CAC, LTV, CR, CTR, ROAS. Дізнайтесь, як виглядають рекламні кабінети на різних платформах та яким є алгоритм запуску кампаній у кожному з них.
Порада №3. Почніть здобувати перший досвід
Пошук першої роботи саме в IT-сфері в середньому займає від 4 до 7 місяців. Аби пришвидшити цей процес, ми радимо ще під час навчання здобувати перший досвід — у студентських організаціях або ж почати з невеликих замовлень на сайтах для фрилансерів (Freelancehunt або Upwork). Тоді у своєму резюме ви вже зможете зазначити та розписати досвід, який встигли отримати. Радимо розписувати його тезово й через конкретні досягнення.
Порада №4. Перевірте своє резюме й LinkedIn
Якщо ви не потребуєте додаткового навчання й уже маєте досвід, який можна додати в резюме, радимо також перевірити своє резюме та профіль у LinkedIn. Що більше у рекрутера досвіду, то швидше він може зрозуміти, чи підійдете ви на позицію. Зазвичай для цього нам треба приблизно 15-20 секунд 🙂 Наші очі та увага натреновані, щоб знаходити в резюме відповідність ключовим вимогам позиції, які обов’язково прописані в описі вакансії, тобто не є секретом для кандидата. Це може бути рівень англійської мови, досвід роботи, знання кабінету Facebook чи Google, профільне навчання або курси, знання ключових метрик тощо. Якщо наші очі не знаходять у резюме потрібної інформації, то, найімовірніше, кандидат отримає відмову. Тому перевірте, щоб у вашому резюме чи профілі в LinkedIn було чітко зазначено все, чого вимагає вакансія, на яку ви подаєтесь.
Ми також створили невеликий чек-лист найвдалішого резюме. Перевірте себе 🙂
Формат. Найкращий варіант — PDF, оскільки з нього можна скопіювати ваші контакти, наприклад пошту або телефон (що неможливо й незручно, якщо резюме відскановане чи у форматі зображення). Також використання PDF — це гарантія того, що форматування чи шрифти не злетять, як це часто трапляється з файлами у форматі Word.
Типові помилки в резюме:
- відсутність структури;
- більш ніж 2-3 сторінки або намагання втиснути все в одну;
- багато іконок, кольорів і шрифтів;
- злетів текст;
- неможливо скопіювати телефон і пошту;
- орфографічні / пунктуаційні помилки;
- незрозуміла графіка для позначення рівня володіння мовами чи іншими навичками (крапки, діаграми тощо);
- додаткові нерелевантні навички;
- замість прикріпленого файлу з резюме — квиток на поїзд чи аналізи (повірте, ми такого бачили багато).
А ось що точно має бути в резюме:
- ім’я та прізвище;
- номер телефону;
- пошта;
- Telegram (тільки якщо вам це зручно);
- фото (тільки якщо адекватне);
- цільова вакансія в заголовку;
- «Я такий-то, люблю це, підходжу вам, бо…»;
- окремий блок із навичками;
- посилання на портфоліо (Git, Behance, Google Drive);
- додаткові релевантні навички (наприклад WIX, Canva для маркетолога);
- досвід від останнього до більш раннього місця роботи з прописаними булетами зонами відповідальності й досягненнями;
- релевантний фриланс.
Не забувайте також і про LinkedIn — це ваш суперпомічник у пошуку роботи. Радимо вести його англійською мовою, щоб іноземні компанії або рекрутери також змогли ознайомитись і написати вам. У профілі зазначайте реальні ім’я та прізвище. У розділі About напишіть, що ви вмієте, чим цікавитесь, як і де хотіли б розвиватись або розпишіть свої навички (також тут можна додати файл зі своїм резюме). Якщо у вас був досвід роботи, обов’язково опишіть свої зони відповідальності й досягнення. Зазначте також інформацію про освіту та курси, додайте свої вміння та навички. А далі додавайтесь до рекрутерів та формуйте власний нетворк, який буде допомагати вам у пошуку роботи.
Шукаєте роботу в маркетингу?
У нас на сайті багато вакансій для спеціалістів цього напряму, зокрема й в IT-компаніях 👉
ВакансіїЧитайте також
Як знайти роботу під час війни: поради кар’єрної консультантки
Як розвиватися маркетологу: про кар’єру, навички, плюси та мінуси професії
Що читати маркетологам: 7 книг для професійного розвитку
Дякуємо!
Тепер редактори знають.