Привіт, я Даніелла Шихабутдінова, Chief Operations Officer Weblium — першого глобального конструктора сайтів з українським корінням. Свою кар’єру в компанії я починала з HR-напряму, і цей досвід щодня стає мені в пригоді. Я знаю, які якості цінує роботодавець і що потрібно працівникам, щоб отримати підвищення у 2024 році.
Для кожної професії потрібен особливий набір навичок, але в головному — так званих софт скілах — сходяться майже всі. Саме на них я й рекомендую сконцентруватися, якщо хочете рухатися вгору кар’єрними сходами.
1. Відповідальність і трудова етика
У кожній компанії цінують співробітників, що не просто знають свою справу, а й відповідально ставляться до її виконання. Це стосується й оптимізації часу, і своєчасного інформування про ті чи інші етапи роботи, і старанного виконання обов’язків. Не йдеться про роботу понад норму, ні: я наголошую саме на виконанні своїх безпосередніх завдань.
Кожна людина може запізнитися на роботу, від цього ніхто не застрахований, але ваше завдання як відповідальної людини — не тільки мінімізувати шанс цієї події, а й за необхідності вчасно попередити керівника та колег. Це говорить не лише про рівень вашої відповідальності, а й про ставлення до роботи.
Ще один важливий софт скіл, на який раджу звернути увагу, — це вирішення конфліктних ситуацій. Такі моменти можуть виникнути в будь-якому колективі з багатьох причин, і важливо вчасно оцінювати їх і запобігати їм. Для цього читайте тематичну літературу та проходьте тренінги, а головне — відразу розмовляйте про проблеми з колегами та керівниками. Уміння правильно виходити з конфлікту — серйозний бонус до швидкого підвищення.
2. Швидка адаптація
Наш світ — це історія змін і революцій, зокрема технологічних. Він не стоїть на місці й постійно підкидає нам нові умови. Чого тільки варті останні чотири роки — пандемія, війна, фінансові кризи, стрімкий розвиток нейромереж, масовий перехід компаній на віддалену роботу, блокчейн-технології тощо. У таких умовах кожному співробітнику, що йде на підвищення, важливо вміти швидко адаптуватися до нових ситуацій.
Багато людей не люблять зміни й важко змінюють свої звички. Тому гнучкість і адаптивність — це не просто слова в резюме, а конкурентна перевага. Бути відкритим до нового означає бути на крок попереду й бути ефективним у новому середовищі. Це стосується не тільки глобальних змін, а й роботи в колективі: адаптація до звичок колег, особливостей керівництва, правил корпоративної культури.
З огляду на свій досвід на посадах різного рівня скажу, що посада керівника (яка, ймовірно, і є метою підвищення) — це низка нестандартних завдань, для виконання яких часто потрібно знаходити неординарні рішення. На їхню частку припадає вагома частина роботи, що розбавляє рутинні завдання та вимагає гнучкості й адаптації.
3. Висока особиста мотивація
Керівники цінують співробітників, що можуть самостійно виконувати завдання без постійного контролю. Це питання банальної економії часу та ресурсів, адже неможливо відстежити й контролювати всі процеси. Для цього потрібна якісна віддача та зворотний зв’язок, а отримати їх можна тільки від мотивованих кадрів.
Мотивований співробітник усвідомлює свої зобов’язання і важливість їх виконання. Він не потребує постійного контролю і самостійно виконує свої завдання. Висока мотивація допомагає нам не стояти на місці та бути гнучкішими. Ми вивчаємо нові інструменти й набуваємо навичок, щоб як мінімум зберегти свою актуальність на робочому місці, а як максимум — навчитися нового й отримати підвищення. Цей процес — постійні перегони, і витримати їх без стимулу — важко.
Звичайно, чималу роль у мотивації відіграє внесок компанії — забезпечення комфортного середовища та злагодженості колективу. Сприятлива корпоративна культура є запорукою підвищеної мотивації, впевненості у своїх силах, бажання самореалізовуватися та розвиватися.
4. Професіоналізм
Висока мотивація та усвідомлення відповідальності ведуть нас до наступного пункту — професіоналізму. Він охоплює не тільки знання та навички, а й поведінку, яка слугує прикладом, і вивчення нових аспектів професії. Усі компанії цінують ці якості, а хороші компанії допомагають їм розвиватися:
- проводять тренінги та стажування;
- дають більше свободи у своїй зоні відповідальності та прав керівника;
- пропонують більше можливостей для розвитку своїх навичок;
- стимулюють зворотний зв’язок і якісну відповідь на нього.
Цікаво, що лояльність як причину для зростання відзначають тільки наймачі, а от більшість співробітників не вважають цю навичку важливою для успішної роботи та підвищення в сучасних компаніях. Зміна місць роботи сьогодні — це звичайний процес. А роботодавці, які справді дбають про співробітників і пропонують їм умови для професійного зростання, зрештою доб’ються й лояльності.
5. Ефективна комунікація
Будь-яка організація — це організм, у якому живуть безліч людей найрізноманітніших характерів. Щоб ефективно працювати та розраховувати на підвищення, важливо вміти спілкуватися з кожним із них: не тільки з найближчими колегами та безпосереднім керівництвом, а й з іншими відділами, клієнтами, партнерами.
Ефективна комунікація дає змогу миттєво обирати стратегію поведінки з будь-якою людиною, розуміти доречність пропозицій та їхню подачу. Хоч би якими щасливими були інтроверти, але правильне спілкування та вміння підтримати діалог є невіддільною частиною роботи та суттєво впливають на шанс підвищення.
Кожна людина — це безліч рис характеру, професійних навичок, особистих якостей і здібностей. Її неможливо підігнати під єдиний список вимог, як і знайти стовідсотковий рецепт для підвищення, але це й не потрібно. Важливо просто йти вперед: розвивати себе та свої компетенції, допомагати в цьому своїм колегам і компанії. У цій синергії і є відповіді на всі питання та досягнення всіх цілей!
Шукаєте роботу?
Маємо безліч вакансій у креативній індустрії, ІТ-компаніях, освіті тощо 👉
ВакансіїЧитайте також
Чому вас не підвищують і як це виправити? 6 порад для розмови з керівником
Як просити про підвищення правильно?
Як просити підвищення зарплати, щоб зрештою його отримати?
Дякуємо!
Тепер редактори знають.