Якщо вам здається, що тільки кандидат має розповідати про себе, це не так. Рекрутер має запітчити кандидатові все: вакансію, компанію, культуру, команду та спільне майбутнє разом. Як робити це ефективно й персоналізовано для кожного кандидата? Експертки з інвестиційної групи Roosh — Talent Acquisition Specialist Анастасія Мирутенко та Talent Acquisition Lead Дарія Маляр — підготували поради для рекрутерів, як креативно презентувати свою компанію.
Пітчинг на співбесіді
Почнемо з простішого варіанту — бажаний кандидат уже на співбесіді з вами й зацікавлений у вакансії.
Ми вважаємо хорошим тоном починати співбесіду саме з розповіді про компанію. За 8-10 хвилин кандидат може отримати максимально багато інформації, поставити запитання і, зрештою, зрозуміти (бодай поверхово), чи нам по дорозі. Якщо ні — ми можемо розстатися прямо тут і зберегти час і собі, і кандидату.
Як скласти вакансію, яка продасть сама себе?
Завантажуйте наш безплатний порадник 👉
Завантажити
Яким має бути ідеальний пітч
Ваша розповідь має бути плавною, логічною та цікавою. Для цього ми радимо вести оповідь від глобального (опису компанії, її цілей, планів) до конкретного (ролі, її завдань і перспектив). Доповнювати розповідь варто деталями та прикладами, які підкреслять, що у вас є спільні цінності й інтереси.
- Перший блок — це загальна розповідь про компанію. Вам треба максимально коротко та влучно пояснити, яка ви компанія і чим займаєтесь. Якщо цей блок перевантажити інформацією, то ви загубите фокус уваги кандидата. У наші часи за хвилину можна отримати безліч новин з усього світу, тому варто працювати над таймлайном пітчу, щоб він був короткий і влучний.
- Другий блок — розкриваємо більше деталей про проєкт і вакансію. Розповідаємо не тільки про робочі завдання, які стоятимуть перед кандидатом, а й про команду, плани на найближчі місяці, можливості та виклики цієї позиції. Зазвичай у цьому блоці в кандидатів з’являються додаткові запитання.
- Третій блок — чому ми думаємо, що наш співбесідник метчиться з вакансією. Щоб зробити це максимально влучно, окрім детального вивчення резюме, рекомендуємо до інтерв’ю продивитися профіль кандидата в LinkedIn, спільних друзів, сертифікації, освіту і в процесі інтерв’ю зауважити, наприклад: «Бачили у вас PhD, це дуже круто! Ми цінуємо, коли спеціалісти мають таку академічну освіту».
Звичайно, пітчинг на цьому не закінчується, а може й має бути органічною частиною діалогу. Наприклад, ми в Roosh завжди розпитуємо кандидатів, якого кар’єрного розвитку вони прагнуть, що для них важливо, і якраз на цьому етапі можемо підсвітити цінності компанії. Скажімо, кандидату важливо мати перспективи карʼєрного зростання. Тоді ми можемо розказати, як наші співробітники зростають всередині компанії, продемонструвати, що для нас це так само важливо. Або якщо людині цікаво впливати на процеси та приймати рішення, ми розповідаємо, що в нас є простір для цього та навіть можемо навести приклади.
Приклад структури для пітчу | Тривалість |
1. Що таке компанія Х: хто ви, чим займаєтесь, над якими продуктами/проєктами працюєте, коротко про досягнення (краще в цифрах) та вашу місію. | 1-2 хвилини |
2. Інформація про проєкт, над яким буде працювати кандидат: чим займається команда, що вже вдалося зробити й чого ви прагнете досягти. Круто працюють фан-факти про команду 🙂 Також інформація про саму позицію: кого ви шукаєте, з яким досвідом, що треба буде робити (перелік типових завдань), за якими параметрами буде вимірюватися успішність (KPI, метрики). | 2-4 хвилини |
3. Профіль кандидата та його метч із позицією: цінності, можливості розширити свій досвід, перспективи. | 1-2 хвилини |
Пітчинг через холодний контакт
Холодний контакт — це коли кандидат не те що не погодився на співбесіду, а ще взагалі не знає про вашу пропозицію, і ви пишете йому вперше, щоб зацікавити.
Ідеальний варіант пітчингу для холодного контакту — це відеовізитівки. Це незвичайний (і дієвий) підхід, але ми в Roosh зазвичай використовуємо його для керівних або топменеджерських позицій чи вакансій із дуже низьким відгуком, адже запис відеоповідомлень потребує додаткової підготовки та багатьох дублів для гарного запису 🙂
Робити це доволі просто за допомогою Loom — інструменту, що дозволяє записувати відеозвернення на фоні екрана з презентацією або, як у нашому випадку, — на фоні профілю кандидата в LinkedIn. У такому форматі зручно розповісти, хто ви, чого хочете і чому саме цього кандидата вважаєте суперметчем 🙂 Оптимальний таймінг для такого відео — 3-4 хвилини.
У нашій рекрутмент-команді ця практика починалась як експеримент, але залишилась з нами, бо приносила успіх (вдвічі-втричі більше відповідей від кандидатів) і виключно позитивний зворотний зв’язок.
Для відеовізитівок ми використовуємо описані вище принципи: розповідаємо про компанію та нашу місію, звертаємо увагу на особливості в профілі кандидата, аргументуємо, чому саме йому чи їй записуємо це відео. Обов’язково записуємо саме персоналізовані відео: з ім’ям кандидата, його сторінкою і паралелями між його професійним досвідом і відкритою вакансією.
Останній і важливий крок — це call to action, коли ви даєте зрозуміти людині, яких дій очікуєте від неї після перегляду запису. Наш улюблений заклик до дії — пропозиція зідзвонитися не тільки, щоб обговорити вакансію, а й щоб просто познайомитися на майбутнє, навіть якщо людина не готова розглядати нашу позицію. Нетворкінг ніколи не буває даремним, і це один з важливих елементів нашої корпоративної культури.
Поділіться з кандидатом профілем компанії
Профіль на Happy Monday — це можливість розказати більше про себе, свою культуру, команду та продукти.
ПрофільТак ми прийшли до ідеї пітчингу компанії на перспективу за допомогою кава-таймів: неформальних зустрічей з різними спеціалістами, ціль яких — звичайне знайомство. Це допомагає розширити нетворк, дізнатися більше про цікавих людей, створити особистий зв’язок і мати можливість у майбутньому повернутися до людини з влучною пропозицією.
Зазвичай такі зустрічі тривають до 30 хвилин і складаються умовно з двох пітчів — нашої розповіді про компанію та розповіді людини про себе — і діалогу. Доволі часто буває, що в процесі знайомства спеціалісти зацікавлюються позицією в компанії, і тоді ми починаємо хайринг-процес. Це класні кейси, але загалом на таких зустрічах у нас немає мети продати вакансію, першочергово — розширити нетворк і цікаво провести час.
Цікаво, скільки заробляють HR та рекрутери? Завантажуйте результати дослідження за посиланням 👉
Завантажити
Коротка шпаргалка, як зробити ваш пітч успішним
1. Дослідіть свого співрозмовника. Детально вчитайтесь у резюме, перегляньте професійні соцмережі, ознайомтеся з пет-проєктами кандидата, проаналізуйте, що йому може бути цікаво, і зробіть додатковий акцент на спільних інтересах і цінності, яку людині може принести робота у вашій компанії.
2. Дотримуйтеся структури. Пітчинг про компанію має йти від глобального до конкретного та складатися з трьох блоків: опису компанії, розповіді про конкретну роль (її завдання, команду, можливості, виклики) та call-to-action у фіналі. А щоб об’єднати всі елементи в єдину структуру, створіть із них справжню історію.
3. Найкращі друзі — чіткість і зрозумілість. Не перевантажуйте співрозмовника великою кількістю інформації. Говоріть тільки головне — те, що потрібне кандидату. Використовуйте прості слова та емоційні приклади.
4. Удосконалюйте пітч у процесі. Пітчинг не вийде ідеальним з першого разу. найімовірніше, вам знадобиться не 3, не 5 і можливо навіть не 10 зустрічей, щоб зробити пітч максимально цікавим і доступним для кандидата. Тож звертайте увагу на реакцію співрозмовників та їхні запитання.
5. Знайомтесь 🙂 Використовуйте креативні методи, щоб запітчити роботу у вашій компанії класним спеціалістам. Адже будь-яка розмова може обернутися прекрасними можливостями для обох сторін.
Шукаєте талановитих кандидатів?
Розміщуйте вакансії в нас на сайті 👉
РозміститиЧитайте також
Як пітчити ідеї, щоб у них вірили колеги, керівники, клієнти та інвестори
Особисті кордони й повага: 5 принципів екологічного спілкування з кандидатом під час співбесіди
Що не так із багатьма вакансіями та як це виправити
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Мінцифри запускає цифровий рекрутинг через «Дію»
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Схожі статті, які можуть сподобатись
Корпоративне навчання: чому важливе в будь-якій компанії та як його організувати?
Хто є хто у відділі кадрів: чим відрізняється HR від рекрутера й інших фахівців