Сьогодні потрапити на стажування — легше, ніж вам здається! Багато українських компаній пропонують студентам участь у навчальних проєктах, за результатами яких можна стати стажером й отримати такий необхідний для старту кар’єри досвід роботи. Дізнавайтесь більше про один із таких проєктів.
Вже шість років студенти останніх курсів українських вишів отримують можливість навчатися та здобувати професійний досвід в одній з найбільших компаній галузі телекомунікацій — АТ «Укртелеком». Завдяки освітньому проєкту «Кращі — з Укртелекомом» молоді фахівці можуть побачити бізнес-процеси компанії зсередини та зануритися в її корпоративну культуру під час розробки власних проєктів.
Цього року пройшов уже дев’ятий сезон проєкту для кар’єрного зростання української молоді. Про його особливості та можливості для учасників розповість, а також дасть поради всім зацікавленим керівниця проєкту «Кращі — з Укртелекомом» Інна Васіна.
— Розкажіть, будь ласка, детальніше про проєкт і його тривалість.
Ми реалізуємо проєкт із 2015 року. Цього року пройшов дев’ятий сезон загалом і другий — у дистанційному форматі. Ми змінили формат через карантин і пишаємося тим, як нам це вдалося, адже не всі компанії змогли так швидко перелаштуватися.
Здебільшого проєкт проходить восени і стартує у жовтні. Якщо минулого року він тривав 7 тижнів, то цього — 5: 4 тижні тривало навчання у форматі майстер-класів онлайн, а п’ятий тиждень було присвячено роботі в командах. Кожна команда отримала завдання розробити концепцію проєкту, що сприятиме розвитку бренду Укртелеком у тому чи іншому бізнес-напрямі. Наприклад, команди працювали з такими темами: «Підвищення лояльності клієнтів Укртелеком В2В-сегменту» або «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності компанії в масштабах суспільства».
— Якими були особливості саме цього сезону?
По-перше, цього року ми повернулися до більш «компактного» 5-тижневого формату з огляду на те, що участь у проєкті вимагає досить високої залученості, а студенти мають поєднувати її з навчанням, а часом і з роботою. Ми також врахували щільність студентського графіка і надавали їм можливість переглядати відео майстер-класів у записі.
Для зручності розробили сайт проєкту з усією необхідною інформацією. Учасники могли переглянути графік заходів, майстер-класи, виконати домашні завдання, поставити питання бізнес-тренерам та організаторам. Тренери, окрім теоретичної частини та практики на майстер-класах, ділилися на сайті лайфхаками, додатковими матеріалами та переліком літератури, щоб учасники могли заглибитися в ту чи іншу тему.
Особлива відмінність цього сезону — «космічна» легенда. Кожний сезон «Кращі — з Укртелекомом» має свою унікальну історію — ігрову лінійку, яка проходить через весь проєкт. Цього року ми уявили, що наша компанія — це галактика «УКТ», де роль окремих планет виконують різні бізнес-напрями. А учасники проєкту стали новобранцями з галактики «Студентський шлях», яких ми призвали для виконання важливої місії: розробити командні проєкти й представити їх на суд журі, членами якого були топменеджери нашої компанії.
Основна тема цього сезону — New Digital Generation. Ми обрали цю тему, бо наша компанія є провайдером цифрових послуг і наші співробітники стають усе більше digital, щодня опановують нові інструменти віддаленої роботи, автоматизують процеси тощо. Ми хотіли поділитися своїми лайфхаками, тож на кожному майстер-класі знайомили учасників з різними онлайн-інструментами, які вони можуть використовувати в роботі.
Фішкою цього сезону також був батл поколінь, де студенти та співробітники Укртелекому змагалися, чиє покоління можна вважати більш цифровим. За результатами батлу перемогло молодше покоління, хоча весь час обидві команди йшли майже врівень. Спостерігати за перебігом подій під час проєкту та голосувати за учасників батлу можна було на сторінках проєкту в інстаграмі та фейсбуці.
— А з яких регіонів подавали заявки і кого було більше — хлопців чи дівчат?
На старті в нас було 30% хлопців та 70% дівчат. Але ми жодним чином на це не впливали і відбирали тих, хто найкраще показав себе на співбесідах. Щодо регіонів: ми прагнемо давати шанс учасникам з віддалених регіонів, адже, скажімо, київська молодь має значно більше можливостей, ніж молодь у «глибинці». У нас були учасники з різних областей і з різних населених пунктів: Першотравневе, Запоріжжя, Житомир, Ніжин… Практично вся Україна.
Окремо зупинюся на тому, як проходив відбір. У нас традиційно 3 етапи відбору:
- заповнення анкети;
- індивідуальне відеоінтерв’ю з рекрутером або спеціалістом з навчання;
- асесмент, тобто групове інтерв’ю з 20-30 учасниками, які пройшли другий етап. Ми дивимося, як учасники поводяться самостійно та в команді.
Відібрані учасники беруть безпосередню участь у проєкті. Як і минулого року, можливість реалізувати себе отримали 100 учасників з усієї України.
— Які спеціальності користуються найбільшим попитом на проєкті?
Ми навіть не знаємо, що саме на це впливає, але кожен сезон когось більше. Наприклад, минулого року усі рекорди побив маркетинг — практично третина учасників хотіла займатися саме ним. Піаром також багато хто цікавився, ця сфера була на другому місці. А цього року в нас дуже багато ІТ-спеціалістів — у сфері кібербезпеки й не тільки. Чимало учасників без відповідної освіти відзначали, що хотіли би спробувати себе в ІТ.
— Скільки учасників потрапило на стажування?
Наразі ми опитуємо наших менеджерів щодо їхньої потреби у стажерах для виконання конкретних робочих завдань та проєктів. Далі будемо розподіляти фіналістів проєкту між функціями. Це дуже кропітка робота — потрібно врахувати як інтереси бізнесу, так і кар’єрну цілеспрямованість кожного студента, його місце проживання, володіння тими чи іншими знаннями та навичками. Ми гарантували, що хоча б одну співбесіду, тобто можливість проявити себе, отримають 35 переможців цьогорічного етапу. Резюме учасників, які не увійшли до цього числа, також будемо відправляти наставникам, але надамо можливість співбесіди, якщо ними хтось зацікавиться.
Стажування в нашій компанії триває від 1 до 3 місяців. Іноді, за потреби, можна подовжити цей процес до 6 місяців. Студенти працюють по 20 годин на тиждень і отримують стипендію за відпрацьований час.
Розповідаємо історії трьох стажерів АТ «Укртелеком», які залишилися в компанії 👉
ЧитатиВід минулого року ми практикуємо часткове або повністю дистанційне стажування. Наприклад, учасник із Ніжина або Івано-Франківська може проходити стажування дистанційно в корпоративному центрі в Києві. Графік виходу стажера та формат роботи обговорюємо індивідуально з кожним наставником. Усе залежить від готовності наставника працювати зі стажером в тому чи іншому форматі, а також від завдань, які виконуватиме студент.
— До наступного проєкту залишається менше року. Як порадите готуватися потенційним учасникам?
До того, як потрапити в проєкт, рекомендую зробити наступне й відповісти собі на такі питання:
- сформулювати для себе мету в контексті кар’єрного зростання — «Чого я хочу досягти завдяки участі в проєкті?»;
- зіставити можливості, які надає проєкт, із вашою ціллю — «Чому саме ця компанія мене приваблює, який досвід я можу отримати в Укртелекомі, чого я навчуся під час проєкту?»;
- розрахувати час, який ви зможете приділити участі в проєкті — «Чи вистачить мені часу для відвідування зустрічей та навчання, виконання домашніх завдань та командної роботи?»;
- розставити пріоритети серед усіх видів діяльності та спрямувати свої зусилля на те, що дійсно сприятиме досягненню вашої мети (дивіться перший пункт). Краще відмовитися від чогось зайвого та за рахунок цього зробити щось якісно, ніж взятися за все одразу й не отримати жодного результату.
Якщо ви вже все проаналізували й готові до участі, намагайтеся дійти до кінця та прикласти максимум зусиль, щоб отримати найкращий результат. Бо з нами завжди тільки найкращі.
Шукаєте стажування?
У нас на сайті багато можливостей для студентів та випускників 👉
СтажуванняЧитайте також
Корисні лінки для студентів: поради, курси, стажування тощо
5 поширених помилок випускників при пошуку роботи
Як потрапити на стажування за кордон? Історія Анастасії Петрової
Дякуємо!
Тепер редактори знають.