Рекрутинг та онбординг нових співробітників — це енергозатратний і дорогий процес. Набагато ефективніше — сповільнити плинність кадрів, спрямувавши зусилля на утримання членів команди. Як утримувати працівників, діляться експерти школи англійської мови для дітей та підлітків Green Country.
Чому утримувати працівників краще, ніж шукати нових
Яким би потужним не був лідер, без спрацьованої та вмотивованої команди він просто візіонер, який бачить ціль, але не може самотужки вибудувати процеси та реалізувати свої амбітні плани. Команда для лідера — це неоціненний інструмент для реалізації його місії.
Ми віримо в ідею, що й один у полі воїн, але перемога — це заслуга команди. Самотній воїн — це про лірику, а команда — це про реальність.
Злагоджена команда буде рухатися швидко за чітко заданим вектором, вносити свою частку досвіду й експертизи для якісної реалізації проєкту. Їй не потрібно пояснювати базу. Злагоджена команда розуміє завдання без зайвих інструкцій. Вона знає ціннісні рамки й культуру компанії та лояльна до помилок своїх компаньйонів.
Плинність кадрів, рекрутинг та онбординг нових членів групи — це енергозатратний процес, що демотивує команду та пригальмовує реалізацію проєкту. Це також дуже дорого: наприклад, лише на гарячі оголошення вакансій ми щороку витрачаємо понад 250 тис. грн, щоб знайти 30-40 нових людей у команду. А ще треба додати витрати на відділ рекрутингу, онбордингу, навчання нових людей (потрібно від 6 місяців, щоб працівник міцно стояв на ногах). Усі ці ресурси можна було витратити на розвиток проєкту, соціальні ініціативи чи навчання людей, які вже давно з нами.
Саме тому ми взяли собі за мету утримувати людей якнайдовше, поки співпраця приносить результат і задоволення для обох сторін. Ми чітко розуміємо, що переспрямування коштів із рекрутингу нових спеціалістів на соцпакет і розвиток для поточної команди — це win-win як для працівників, так і для компанії загалом. Ще одним інструментом утримання є постійна горизонтальна та вертикальна ротація кадрів або проєктна робота в інших відділах. Як тільки ми бачимо, що людина починає згасати на своєму місці, — шукаємо проєктні завдання, які можуть запалити її знову.
Як підвищити лояльність команди через культурні події
Робота роботою, але людині також потрібно розширювати свій життєвий досвід, щоб мозок міг винаходити креативні рішення, а людина загалом почувалася щасливою і не обтяженою рутиною. Потрібен баланс. Для цього ми плануємо не лише професійні заходи, а й розважальні — з акцентом на розвиток естетичного смаку, пізнання свого коріння, співпроживання історичної та культурної спадщини українців.
Наш календарний план складається з кількох складників:
- організаційно-мотиваційні події для всієї команди (річні підсумкові зустрічі чи зустрічі з нагоди старту нового навчального року);
- розважальні тимбілдингові заходи (корпоративи);
- навчальні сесії, тренінги;
- ціннісно орієнтовані тематичні події (історичні чи етнографічні лекції, зустрічі, воркшопи).
З початком повномасштабного вторгнення ми додали ще один обов’язковий елемент — щорічну мандрівку в Європу. У 2021 році ми зрозуміли, що велика частина нашої команди ніколи не виїжджала за кордон, і вирішили це виправити. Коли відбулося повномасштабне вторгнення, здавалося, що життя закінчилося, але ми знайшли в собі сили й у червні 2022 року зустрілися вперше з початку великої війни у Венеції. Люди обіймалися, плакали, дякували й казали, що ця подія повернула їх до життя.
Відтоді ми з командами побували у Греції, Великій Британії, Португалії, Угорщині. Наша ціль — щоб принаймні раз на рік кожна людина з команди бодай на 3-4 дні потрапила в інший світ і надихнулася його можливостями та різноманіттям. Звісно, ми стикаємося з обмеженнями, адже частина колег не можуть перетинати кордон, але водночас даємо можливість тим, хто вимушено живе за межами України, побачитися з колегами наживо.
Різдвяний корпоратив 2024 року ми зустріли в етностилі: залучили цимбалістів, споживали страви сучасної київської кухні та високої кухні у Львові, провели фотосесію в традиційних українських строях, займалися гончарством. Тематика корпоративу 2025 року — мандри та українці у світі: їхня роль, досягнення, хвилі еміграції. Нам потрібно більше дізнаватися одне про одного та про світ.
Наші радари також налаштовані на пошук українських фільмів, концертів, театральних вечорів, тематичних подій, виставок. Такі події не тільки збагачують, але й створюють простір для неформального спілкування.
Так ми командою передивилися «Люксембург, Люксембург», «Я працюю на цвинтарі», «Будинок “Слово”», «Колір гранату». Для багатьох наших колег ми вперше відкрили Дикий театр, театр «Золоті ворота» чи театр драми та комедії на лівому березі. Чого лише вартують спільні перегляди вистав «Моменти», «Тренди Твітера», «Намалюй мені літак», «Гей-парад». Це все — про створення спільного досвіду, на якому легше будувати робочі взаємини.
Відкриттям для нас також став гурт «Пиріг і Батіг» з його різдвяними колядками й альбомами «Зелений» та «Замордовані». Справжнім культурним шоком для команди стала лекція-дегустація про українську шляхетну кухню: ми дізналися, що мигдаль, білий мак, ваніль були на столах українських господинь ще у 18-19 сторіччях, а обідня трапеза — це справжнє мистецтво господинь.
Плетемо ґердани, розписуємо писанки, ходимо в музеї, робимо окопні свічки, паяємо дрони, бешкетуємо, ворожимо на Андрія та готуємося до виїзної події на Івана Купала — і це ще неповний перелік подій, які з’єднують нашу команду наче міцним клеєм. І вже не хочеться шукати іншу роботу, коли всередині Грін Кантрі так затишно поряд із людьми, які розділяють спільні цінності без зайвих слів.
Хочете розказати про свою компанію?
Достукайтесь до проактивних, креативних, вмотивованих, щоб представити ваш бренд та продукти.
ДеталіЧитайте також
Як провести час з командою? 5 компаній рекомендують улюблені онлайн-ігри
Як підтримувати команду та розвивати таланти у складні часи
Культура довіри в компанії: чому вона важлива та що на неї впливає?
Дякуємо!
Тепер редактори знають.