Що робити керівникам, аби їхні талановиті співробітники залишалися з ними якнайдовше? Радить Марина Харрісон, віцепрезидентка з персоналу Carlsberg Ukraine.
Існує думка, що утримувати таланти для компанії дешевше, ніж залучати нові. Але це не зовсім так. Бо просто утримувати людей — недостатньо. Кожен талант потрібно ще й розвивати. А розвиваючи співробітників всередині компанії, ви не можете обійтися без інвестицій.
Ваші працівники мають регулярно отримувати нові знання та досвід у співвідношенні 10/20/70, де 10% — це тренінги та навчання, 20% — командна співпраця, навчання у керівників та менторів, 70% — досвід, але набутий не тільки самостійно, а й у результаті керування крос-функціональними або командними проєктами. Усі ці активності потребують грошових, ресурсних та часових вкладень, і з часом ці інвестиції починають складати значну вартість.
З іншого боку, якщо співробітник росте всередині компанії, він більш лояльний до неї. З такими працівниками легше домовитись, у них вища мотивація та залученість. А залученість у свою чергу впливає на фінансові успіхи бізнесу. Тому я б сказала, що утримувати таланти для компанії ефективніше.
5 порад, як утримувати таланти
У цьому контексті талант — це співробітник, який відповідає очікуванням роботодавця чи перевищує їх та володіє потенціалом до призначення на вищу посаду або на крос-функціональну роль з аналогічним рівнем відповідальності.
1. Регулярно розмовляйте з працівниками
Постійна комунікація керівника та підлеглого — золоте правило довгої та успішної співпраці. І мова не лише про якісний зворотний зв’язок, який, безумовно, є основою для побудови будь-яких робочих стосунків. Цікавтесь також, що відбувається з вашими співробітниками: як вони себе почувають, що їх турбує та мотивує. Будьте в першу чергу коучем та підтримкою, а вже потім керівником.
2. Знайте про команду більше
Для цього не рідше двох разів на рік оцінюйте навички та обговорюйте зони розвитку з кожним працівником/працівницею. Варто розуміти й індивідуальні вподобання своїх талантів, адже буде краще, якщо можливості, які надає компанія, їх надихатимуть.
Прогрес кожного варто оцінювати, порівнюючи з ним/нею в минулому, але для бізнесу важливо розуміти сильні сторони кожного члена команди. Тому також оцінюйте річну ефективність і потенціал людини в порівнянні з колегами.
3. Розвивайте таланти
Будьте коучем для своєї команди. Регулярно давайте їй зворотний зв’язок: зустрічайтеся зі своїми підлеглими не рідше одного разу на два тижні. Проводьте «аудит» талантів і відповідність їхніх здібностей потребам бізнесу: знайте сильні сторони людей і співвідносьте їх із потенційними вакансіями (тільки пам’ятайте, що призначення має в першу чергу розвивати людину). Підбивайте підсумки розвитку: відзначайте досягнення, проте не зупиняйтеся на отриманих результатах.
4. Просувайте працівників
Приймаючи рішення про просування, звертайте увагу насамперед на навички співробітника і його/ її готовність до нової позиції (зазвичай досить і 70% готовності). Не бійтеся підвищувати молодих лідерів до високих посад, навпаки — всіляко підтримуйте, зміцнюючи їхню залученість та лояльність.
5. Давайте талантам більше можливостей
Розвивайте підлеглих через крос-функціональну взаємодію: проєктна робота (лідерство або активне членство) — один з ефективних і швидких способів розвитку людей. Великою перевагою буде можливість співпраці з колегами з різних країн (якщо ви маєте такий ресурс), адже розуміння цілісної картини бізнесу і вміння взаємодіяти з різними людьми — безсумнівний шлях до успіху.
Отже, розмовляйте, слухайте, розвивайте та просувайте своїх працівників — це важливі складові успішної співпраці з вашими талантами!
Шукаєте співробітників?
Розміщуйте вакансію в нас на сайті й чекайте на резюме від топових кандидатів!
РозміститиЧитайте також
Керівник на ремоуті: як бути ефективним лідером віддалених команд
Партнер, а не бос: як ефективно працювати з фрилансерами
Світчери в межах компанії: що таке внутрішня мобільність і як працює
Дякуємо!
Тепер редактори знають.