Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Світчери в межах компанії: що таке внутрішня мобільність і як працює

26.10.21 Кар'єра PR 4 хв читання

В сучасних умовах обмеженого ринку кандидатів роботодавці намагаються створювати для своїх працівників такі умови роботи, за яких спеціаліст залишатиметься в компанії, навіть якщо захоче змінити сферу зайнятості та посаду. Цьому сприяють програми мобільності, які знайомлять співробітників із перспективами кар’єрного розвитку в межах організації і допомагають перейти на бажану позицію, не втративши довіри колег. 

Олеся Ільєнко — начальниця управління з підбору персоналу UKRSIBBANK BNP Paribas Group — розповідає, що таке внутрішня мобільність, які переваги вона дає співробітникам та як проходять Дні мобільності в банку.

Олеся Ільєнко, начальниця управління з підбору персоналу UKRSIBBANK BNP Paribas Group
Олеся Ільєнко


Мобільність як одна з ціннісних пропозицій роботодавця

Працювати 10, а то й 20 років в одній компанії на одній посаді з переглядом заробітної плати раз на три чи навіть п’ять років зараз мало хто погодиться. Та з іншого боку щороку змінювати місце роботи, щоб відчути якийсь кар’єрний апгрейд, — варіант теж не дуже. Тому можливість професійно рости і розвиватися в межах компанії — це те, на що насамперед варто звертати увагу при виборі роботодавця. 

Внутрішня мобільність — це перехід працівника на іншу посаду в межах організації у разі відкриття вакансії. Вона буває декількох типів:

  • горизонтальна — зміна функціоналу в рамках поточної бізнес-функції;
  • крос-функціональна — перехід в іншу бізнес-функцію;
  • вертикальна — перехід на керівну посаду з можливою зміною функціоналу;
  • міжнародна — перехід в закордонний філіал компанії.

Налагоджена система мобільності має свої плюси як для співробітника, так і для роботодавця, але важливо мати чіткі правила, за якими здійснюватиметься перехід з позиції на позицію. Вони допоможуть вибудувати атмосферу здорової конкуренції та убезпечать працівника від негативу з боку попереднього керівництва чи команди. Кожна компанія може мати свої принципи, наприклад, в UKRSIBBANK діють такі правила мобільності: 

  1. Всі вакансії банку насамперед публікуються на внутрішній платформі MyMobility і доступні всім співробітникам компанії.
  2. При переході враховується стаж роботи на попередній посаді: щоб податися на внутрішню вакансію, співробітник повинен пропрацювати на поточній мінімум рік, а для переходу в іншу бізнес-вертикаль — два роки.
  3. Працівник повинен письмово повідомити свого керівника про рішення стати кандидатом на внутрішню вакансію.
  4. Керівник відділу, який відкрив вакансію, зобов’язаний розглянути всіх внутрішніх кандидатів і дати фідбек не пізніше ніж за місяць після подачі.
  5. Перехід співробітника з однієї посаду на іншу не повинен займати більше ніж два місяці.
  6. Вся комунікація з потенційним кандидатом ведеться через відділ HR, щоб уникнути «чорного хантингу». 

Якщо всі учасники процесу дотримуються цих правил, то перехід відбувається максимально безболісно для всіх сторін: працівник має достатньо часу та підтримки, щоб підготуватися до роботи на новій позиції, колишній керівник не втрачає співробітника без попередження, а новий керівник отримує кваліфікованого кандидата, який уже в курсі внутрішньої кухні компанії. 


Як проходять Дні мобільності в UKRSIBBANK 

Щоб популяризувати власну програму мобільності та підвищити обізнаність працівників щодо можливості переходу з позиції на позицію в межах компанії, в UKRSIBBANK раз на рік виділяють цілий місяць для проведення Днів мобільності. У 2021 році в заходах Днів мобільності взяли участь близько 700 працівників банку, а до їхньої організації залучили 80 співробітників та менеджерів. Які ж активності організовують під час Днів мобільності? 

Промо. Це заходи, спрямовані на те, щоб якомога більше співробітників дізналися про Дні мобільності та долучилися до них. Цього року HR-відділ підготував промо-ролик, в якому знялися співробітники банку, а також розмістили низку статей про розвиток кар’єри в корпоративних медіа.

Віртуальні тури. Це унікальна можливість дізнатися, чим займаються інші підрозділи банку, побачити, які люди там працюють, та поспілкуватися з колегами. 

Вебінари. В рамках вебінарів працівників ознайомлюють із сучасними тенденціями світу професій. Цього року розповідали про професії, пов’язані з базами даних та інформацією. 

Гейміфіковані вікторини. Після прослуховування вебінарів та відвідування віртуальних турів учасників запрошують відповісти на кілька питань про почуте і позмагатися з колегами за призи. Переможці отримують бестселери бізнес-літератури. 

Партнерські проєкти. До організації частини заходів залучають партнерів банку, щоб поділитися ширшою експертизою в тому чи іншому питанні. У 2021 році спільно з CSR Ukraine (Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності») підготували відео про те, як успішно пройти інтерв’ю, використовуючи емоційний інтелект. 

Робота з соцмережами. Це заходи з популяризації успішних кейсів внутрішньої мобільності в рамках компанії. На своїх сторінках у Facebook, Instagram та Telegram банк ділився історіями співробітників, які мали досвід успішного кар’єрного просування. 

Участь у Днях мобільності дозволяє співробітникові більше дізнатися про роботу інших відділів, зрозуміти специфіку завдань на інших позиціях, зав’язати нові контакти й почути відповіді на питання з перших вуст. Своєю чергою ті, хто показує роботу свого підрозділу, мають шанс відпрацювати навички публічних виступів та презентацій.


Що дає програма мобільності співробітникам?

По-перше, розуміння, що компанія зацікавлена у вашому професійному прогресі, а тому всіляко підтримуватиме у навчанні та розвитку. Наприклад, в UKRSIBBANK діє кілька корпоративних навчальних програм, серед яких «Школа лідерів», «Школа продуктового мислення», «Школа скрам-майстрів», «Школа сервісного дизайну» та понад 350 дистанційних та гібридних тренінгів. 

Крім цього, співробітники можуть долучатися до роботи над проєктами в рамках програми розвитку талантів I-Players, результати якої впливатимуть на загальну організацію процесів усього банку. Також компанія сприяє отриманню працівниками зовнішніх професійних сертифікацій та дає можливість пройти внутрішню сертифікацію АСЕ-менеджерів. А кожен, хто виявляє ініціативу розвиватися і потребує надійного порадника, може стати учасником менторської програми й отримати наставника із топменеджменту. 

По-друге, відсутність кар’єрних рамок. Приходячи в компанію на одну посаду, ви одразу знатимете, що за бажання зможете змінити й позицію, і напрям діяльності, і вам у цьому допоможуть, а не ставитимуть палки в колеса. Так ви зможете комфортніше почуватися на поточному місці й не хвилюватися, що перехід на нову роботу буде стресовим. 

По-третє, можливість стати наставником чи ментором. Навіть якщо ви ніколи не захочете скористатися програмою мобільності і перейти на іншу позицію, ви все одно можете отримати з неї користь. Наприклад, прокачати наставницькі навички та розвинути професійну експертизу, ставши ментором для когось із колег або приєднавшись до професійних спільнот. 

На сьогодні 49% вакансій в UKRSIBBANK закриваються внутрішніми кандидатами. Це дає можливість професійного зростання кожному співробітнику, який готовий інвестувати свої час та енергію у вивчення нового функціоналу.

Читайте також

Правда чи брехня? 20 кар’єрних стереотипів, у які ви вірите (а дарма!)

Сповідь світчерки, або Як освоїти 5 спеціальностей до 33 років

Керівник на тиждень: як в TrusTech дали можливість усім охочим очолити проєкт

Потрібна робота?

На нашому сайті багато вакансій від перевірених роботодавців, зокрема й у фінансовій сфері.

Вакансії
Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: