Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як влитися в команду, коли працюєш на ремоуті

27.06.24 Кар'єра 4 хв читання

Зміна роботи — це завжди стрес, а якщо онбординг та адаптація проходять онлайн, це лише додає хвилювань і труднощів. Стати частиною команди й так не завжди легко, а з людьми, яких ти не можеш побачити наживо, це ще важче. Тож як подолати цифровий бар’єр і стати повноцінним членом нової команди? Радить Олександра Доброжан, HR Manager у Devox Software.

Олександра Доброжан HR Manager у Devox Software
Олександра Доброжан


Чому онбординг важливий


Як неможливо двічі справити перше враження, так і не можна повторно пройти онбординг. З нього починається взаємодія з компанією та колегами, і він впливає на те, як буде вибудовуватися подальша робота, тому так важливо скористатися періодом адаптації на всі 100%.

Не варто забувати, що онбординг працює в обидві сторони. Компанія оцінює вас як працівника, а ви маєте змогу подивитися на компанію зсередини, зануритися в процеси та зрозуміти, чи готові співпрацювати далі. Це стосується й адаптації в новому проєкті чи команді, коли ви залишаєтеся в тій самій компанії. У такому разі звикати до нових обставин менш стресово, але не значить, що зовсім легко.

У будь-якому разі період онбордингу варто приділити знайомству з компанією або проєктом, своїми обов’язками та колективом. Це найбільш вдалий час, щоб знайти спільну мову з командою, зарекомендувати себе та побудувати стосунки з найближчими колегами. Влитися в команду може бути непросто, бо зазвичай вона вже має свої сталі звички та правила, і новачку потрібно їх засвоїти й опанувати, щоб стати своїм.


Як ремоут впливає на процес адаптації


Основою процесу адаптації в новому колективі є комунікація. Наша взаємодія з керівником, HR-ом та колегами є головним джерелом формальної та неформальної інформації. Під час спілкування й спостереження за іншими ми розуміємо, як функціонує команда, чого від нас очікують та як побудована спільнота, частиною якої ми маємо стати.

Коли ми працюємо віддалено, то втрачаємо велику частину цих комунікацій, бо більшість часу не бачимо співрозмовника, тобто не можемо зчитати невербальний складник комунікації: міміку, жести чи інтонацію, — коли спілкуємося письмово. Тоді як, на думку деяких вчених, невербальна комунікація складає до двох третин всіх взаємодій, а її ігнорування може призвести до втрати близько 60% інформації. Коли ми не бачимо співрозмовника, а спілкуємося за допомогою пошти чи месенджерів, ми точно втрачаємо додаткову можливість зрозуміти його настрій та контекст.

Також віддалена робота позбавляє нас позаробочої взаємодії, завдяки якій ми зазвичай налагоджували контакти: немає розмов біля кавової машини, випадкових зустрічей з колегами з інших відділів, смол токів у коридорі або на перекурі. 

Віддалена робота дуже обмежує нас у взаємодії з новим середовищем. Тому для успішної адаптації важливо користуватися всіма можливостями влитися в колектив та проявляти ініціативу.

Нижче я наведу кілька порад, які можуть стати в пригоді та зробити цей стресовий період трохи менш стресовим і максимально ефективним.


Як допомогти собі адаптуватися 

1. Вмикайте камеру під час дзвінків

На ремоуті дзвінки в Zoom, Teams або Google Meet є невіддільною частиною роботи, адже дозволяють швидко обмінюватися думками й інформацію. Але, на жаль, вони не можуть повністю замінити особистих розмов, особливо коли учасники зустрічі не вмикають свої камери й доводиться розмовляти з аватарками. У такі моменти може виникати відчуття, що спілкуєшся з самим собою, адже не бачиш реакцію інших людей та не можеш її проаналізувати. Це може бути додатковим джерелом напруги для нашого мозку та психіки й заважати будувати міцні соціальні зв’язки. 

Тому я раджу вмикати камеру під час дзвінків бодай протягом перших місяців роботи або під час перших контактів з новою людиною. Це допоможе сформувати враження про себе та показати живу людину за аватаркою. Також вам буде простіше висловлюватися й продемонструвати свій спосіб комунікації та формулювання думок.


2. Відвідуйте неформальні зустрічі

Багато компаній і команд мають зустрічі та дзвінки, які безпосередньо не стосуються роботи, але допомагають познайомитися ближче з новими колегами. Це можуть бути загальні дзвінки з повідомленням останніх новин, уроки англійської або обговорення планів на вихідні. Навіть якщо вам не підійде формат і ви не захочете приходити на таку зустріч вдруге, це чудова нагода побачити колег поза робочими дзвінками та дізнатися про них більше. 

Також атмосфера на таких зустрічах може багато розповісти про компанію та стосунки між співробітниками й допомогти зрозуміти, чи підходить це вам. Наприклад, якщо співробітники почуваються вільно, ставлять запитання та долучаються до бесіди, найімовірніше, їм комфортно і вони почуваються у безпеці, а це однозначно хороший знак.


3. Дотримуйтеся робочих годин

Віддалена робота має свої мінуси, один із яких — стирання меж між робочим та особистим часом. Коли працюєш з дому, може з’явитися хибна ілюзія постійної доступності — своєї та інших — з робочих питань. Здається простішим відповісти на повідомлення одразу, ніж відкладати його до наступного робочого дня, навіть якщо від цього не залежить доля проєкту. Через це страждає якість як робочого, так і особистого часу, який варто було б витратити на відпочинок. Також буває важко співпрацювати з колегами, які знаходяться в іншому часовому поясі, адже ваші робочі години не перетинаються на 100% і хтось може писати та ставити запитання, коли інший відпочиває. 

Тому дуже важливо брати до уваги робочі графіки — свої та колег — і заздалегідь планувати спільну роботу. Також варто відразу обговорити терміни відповіді на повідомлення та листи в робочий час, адже вони можуть відрізнятися від компанії до компанії та впливати на очікування інших. Вибудовані здорові стосунки з колегами з повагою до кордонів одне одного є запорукою комфортної співпраці. 


4. Не бійтеся ставити запитання

Часто новачки бояться ставити багато запитань впродовж періоду адаптації, ніби соромлячись того, що багато чого не знають. Але це природно, що на новому місці виникає велика кількість запитань, адже навіть схожі завдання можуть виконуватися по-різному в різних командах. Коли ми працюємо в офісі, ми можемо не звертати увагу на те, як багато запитань ставимо, але коли це відбувається письмово, може здатися, що їх занадто багато. 

Звісно, десь можна розібратися самотужки, але якщо у вас є можливість проконсультуватися з колегами, користуйтеся цією нагодою. Постарайтеся ще на старті обговорити зі своїм керівником чи ментором, до кого з якими запитаннями ви можете звертатися, та домовтеся про формат і частоту цієї взаємодії, щоб вона залишалася комфортною для всіх.


5. Максимально чітко формулюйте свої думки письмово

Схопити контекст у листуванні набагато складніше, ніж під час живого спілкування, особливо коли обговорення триває понад один день або коли ви звертаєтеся до людини вперше. Тому дуже важливо в письмовій комунікації чітко формулювати свої думки та надавати контекст, якщо маєте сумніви, що колеги вас зрозуміють.

Також намагайтеся викладати свою думку меншою кількістю повідомлень: краще написати одне велике та змістовне повідомлення, ніж 10 по одному слову, які не описують суть вашого питання. Ці прості правила можуть зекономити вам і вашим колегам дорогоцінний час та нервові клітини, а також добре вас зарекомендувати. 


6. Цікавтеся своєю командою

Найкращий спосіб влитися в команду — це показати свою зацікавленість. Будьте уважними слухачами, звертайте увагу на членів своєї команди та взаємодію між ними, на обговорення спільної роботи. Хтось із ваших колег може мати спільні з вами інтереси чи хобі, які ви могли б обговорити. Або може стикнутися з проблемою, яку ви вже вирішували, тож ваша порада може бути корисною. Проте варто тримати баланс і не бути аж надто нав’язливими: якщо хтось не налаштований будувати близькі стосунки або наразі не прагне спілкування, зважайте на це. Ваші зусилля та щирий інтерес не залишаться непоміченими, і це може покращити вашу співпрацю з іншими.

Зміна роботи чи проєкту завжди приносить зайвий стрес, але правильний підхід дозволяє зробити адаптацію максимально комфортною. Не забувайте: ваші колеги — такі самі люди, що теж колись були новачками. Щирість, повага й зацікавленість — ваші найліпші союзники під час адаптації в новій команді. Стосунки, побудовані на цих засадах, сприяють продуктивній роботі та допомагають порозумітися, навіть коли немає можливості познайомитися з колегами особисто.

Потрібна робота?

Маємо безліч вакансій у креативній індустрії, ІТ-компаніях, освіті тощо 👉

Вакансії

Читайте також

«Я обираю працювати в офісі»: що мотивує українців відмовитися від ремоуту

Дім-офіс: як ефективно працювати на ремоуті і встигати жити

10 порад, як розвивати кар’єру на ремоуті

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: