Продовжуємо розпитувати фахівців різних професій про те, які інструменти вони використовують у роботі та як планують своє навантаження. З чим працює інтернет-маркетолог, розповідає Марина Ставнича, Marketing Manager у Master of Code Global.
Я захоплююсь маркетингом вже 11 років. За цей час встигла попрацювати з різними інструментами та програмами, оскільки мій шлях пролягав через контент-маркетинг, CPC-рекламу та SEO. А досвід роботи як у компанії, так і на фрилансі навчив мене управляти своїм часом, правильно розставляти пріоритети й працювати ефективно.
Сподіваюсь, інструменти та програми, які я використовую щодня, стануть у пригоді початківцям. А можливо, навіть хтось із досвідчених маркетологів знайде для себе в переліку щось корисне.
Інструменти для комунікації
Gmail. Пошта — перше, що кожен маркетолог відкриває з початком робочого дня, адже туди падає багато важливої інформації: від лідів до статусів по завданнях. Саме пошта допомагає бути в курсі всього, що відбувається в робочому просторі.
Окрім того, пошта може бути класним інструментом для аналізу конкурентів. Якщо підписатись на новинні розсилки ваших конкурентів/партнерів, можна отримувати багато цінної інформації.
Workplace from Meta. Універсальна платформа для бізнес-комунікації, яку розробила легендарна Meta (корпорація, що володіє Facebook, Instagram і WhatsApp. — Ред.). Workplace може поєднувати в собі чат, відео, групи та внутрішні інструменти, якими ви користуєтесь щодня. Серед основних переваг платформи — вона безпечна, адаптивна й інтегрується з іншими сервісами, що використовуються в роботі: від Google Drive до DocuSign.
Інструменти для аналітики
Google Tag Manager (GTM). Це система керування тегами, яка дозволяє користувачам легко додавати та редагувати так звані теги — фрагменти спеціального або шаблонного коду на вебсайті. За допомогою тегів можна відстежувати дії користувачів на сайті або в додатку, керувати рекламними пікселями та багато іншого. Найчастіше я використовую GTM, щоб відстежувати кліки на кнопки, заповнення форм тощо. GTM має десятки попередньо визначених шаблонів тегів, які не потребують навичок кодування.
Google Analytics (GA). Це платформа аналітики, яка надає докладні дані про роботу вебсайту, ефективність контент-маркетингової стратегії та інших інструментів digital-маркетингу. Окрім цього, Google Analytics також може попереджати про потенційні проблеми з маркетинговою кампанією, дизайном вебсайту чи його функціональністю. Загалом це універсальний інструмент, який використовують маркетологи різних галузей в усьому світі.
Google Trends. Це інструмент, який візуалізує популярні теми, пошукові терміни й новини в Google. Він надає або дані в режимі реального часу про актуальні тенденції за останні сім днів, або дані про минулі тенденції за період з 2004 року по теперішній час. Використовуйте Google Trends для дослідження ключових слів, аналізу публікацій новин та пошуку цікавих тем для дописів у блог.
Hotjar. Це комплексний сервіс, що дозволяє збирати дані про поведінку користувачів вебсайту. Тоді як Google Analytics лише надає цифри, які іноді важко зрозуміти, Hotjar дозволяє відстежувати шлях відвідувачів до секунди, щоб отримати чітке візуальне пояснення інформації, наданої GA. Дві найкорисніші функції Hotjar — це теплові карти та записи юзерів, які дозволяють бачити повну картину поведінки користувачів.
Ahrefs. Це платформа, що пропонує велику кількість корисних інструментів для пошукової оптимізації (SEO), пошукового маркетингу (SEM), вебаналітики й аналізу даних. З допомогою Ahrefs ви можете проводити аналіз трафіку конкурентів, оцінку складності ранжування ключових слів, аналіз зворотних посилань конкурентів, аналіз якості контенту, а тепер ще й аналіз рекламних кампаній конкурентів у Google.
Ahrefs вважається одним із найпопулярніших інструментів серед маркетологів, брендів і компаній, адже допомагає дізнатися про переваги конкурентів і скласти план дій для їх випередження.
LeadFeeder. Це програмне забезпечення для ідентифікації відвідувачів. Leadfeeder надає детальні дані про те, хто відвідує ваш вебсайт: звідки вони приходять, у якій компанії працюють, які дії виконують на сайті тощо. Ця інформація допомагає краще зрозуміти, чи відповідають відвідувачі вашій цільовій аудиторії.
Інструменти для візуалізації даних
Miro. Це інструмент для співпраці в напрямах розробки продукту, UX-досліджень, дизайну чи роботи продуктових команд у режимі реального часу. Miro допомагає розрізненим командам ефективно співпрацювати, планувати проєкти, а також централізовано обговорювати ідеї та працювати з документами. Попри те, що зараз доступно багато візуальних інструментів для співпраці, Miro є лідером у сфері інновацій.
Google Таблиці. Це інструмент, який ми часто недооцінюємо й користуємося лише 20% всіх його можливостей. Наприклад, Google Таблиці рідко використовуються як інструмент візуалізації, хоча на основі даних електронних таблиць можна створювати діаграми чи інші типи інфографіки й вставляти їх у Google Presentations, що дуже зручно.
Інструменти для планування й продуктивності
Google Calendar. Якщо вміти ним правильно користуватись, Google Календар може стати класним інструментом для підвищення вашої продуктивності, адже його функції не обмежуються лише створенням подій на день.
Наприклад, у ґуґл-календаря є така крута фіча, як Bookable appointment schedule. Ви можете налаштувати час, коли вас можуть «забронювати»: колеги будуть бачити ваші вільні слоти й планувати з вами зустріч саме в цей час. Ще одна корисна функція — сповіщення-нагадування, які ви можете самостійно налаштовувати як вам треба. Щоб уникнути незручної ситуації, коли нагадування про зустріч приходить за 48 годин або, навпаки, за 10 хвилин, а вам ще треба дістатися місця.
Asana. Багато людей використовують Asana саме як інструмент управління командними проєктами. Втім, вона може бути дуже корисною і для менеджменту власних задач, якщо у вас є необхідність у створенні списків, упорядкуванні завдань і відстеженні прогресу їх виконання. Перевага Asana в тому, що її можна використовувати як для простих, так і для складних потреб: від створення списку завдань на день до визначення пріоритетів, трекінгу витраченого часу тощо.
Що читати та чим надихатись
Блог Moz — місце, де можна стежити за останніми новинами про inbound-маркетинг та оптимізацію пошукових систем (SEO). Тут найкращі експерти галузі пропонують свої поради, дослідження, практичні вказівки та ідеї, щоб допомогти вам покращити свої навички SEO та онлайн-маркетингу.
Hubspot. Мабуть, не існує маркетолога, який не чув про Hubspot. Компанія пропонує не лише широкий спектр послуг, а і якісні ресурси для розвитку у сфері маркетингу — електронні книжки, вебінари, шаблони, інструменти, курси та посібники, — які охоплюють широкий спектр тем: від аналітики до growth marketing, SEO та продажу.
Телеграм-канал DMM – DIGITAL MARKETING MANAGEMENT BY UAMASTER. Тут можна знайти посилання на статті з блогу диджитал-агенції UAMASTER, а також інші цікаві та корисні матеріали.
Телеграм-канал Devaka Talk. Канал відомого експерта Сергія Кокшарова, де він публікує посилання на корисні матеріали та новини з SEO та інтернет-маркетингу.
Телеграм-канал Digital masons. Авторський канал про digital-маркетинг та комунікації в Україні.
Шукаєте роботу?
У нас на сайті є багато вакансій для маркетологів — робота віддалено і в українських та європейських містах.
ВакансіїЩе більше корисних інструментів
З чим працює проєктний менеджер в IT
З чим працює технічний рекрутер
З чим працює бізнес-аналітик в IT
Дякуємо!
Тепер редактори знають.