Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Аби розмова клеїлась: 10 дієвих способів розговорити будь-кого

13.08.21 Розвиток 5 хв читання

Чи доводилося вам витягати по слову зі співрозмовника, хоч ви й сиділи не на допиті, а на нараді, співбесіді чи особистій зустрічі? Певно, що так. Як у такому разі знайти «ключик» до людини? Що робити, аби налагодити комунікацію, радить Катерина Бойчук, HR & Account Specialist у Beetroot Івано-Франківськ. 

Катерина Бойчук

У вашого співрозмовника може бути багато причин почуватися скутим і не готовим до спілкування. Він може щось приховувати, чогось соромитися, ставитися до вас із підозрою, не довіряти вашій експертності, ображатися чи просто бути потайливим або не надто емоційним за вдачею.

Втім, навіть із закритою людиною можна налагодити контакт. Ключ до цього — прагнення почути та зрозуміти її. Будьте налаштовані позитивно, відкрито та щиро — це породжує повагу й доброзичливе ставлення до вас із боку співрозмовника. Умійте слухати, і вас почують. 


10 порад, як розговорити людину


1. Готуйтеся до розмови заздалегідь. Перед зустріччю подумайте над можливим перебігом розмови, пошукайте чи уточніть необхідну інформацію. Так ви будете почуватися більш впевненим і зможете налаштуватись на відкритий діалог.

2. Починайте зі small talk. Якщо час дозволяє, не переходьте відразу до головної теми, а почніть із ввічливих неформальних питань: «Як минули вихідні?», «Яка у вас погода?» тощо. Так ви налаштуєте себе та співрозмовника на більш відкриту розмову.

3. Не забувайте про невербальне спілкування. Посмішка, зоровий контакт, кивки — красномовні сигнали, що ви відкриті до комунікації. Крім того, не варто схрещувати руки, адже це «закрита» поза, що іноді робить нас схожими на суддів чи слідчих.

4. Знайдіть спільні інтереси. Точки перетину — важливий елемент будь-яких взаємин. Будувати комунікацію набагато легше, якщо співрозмовник сприймає вас «своїм», навіть якщо спільні інтереси — то лише котики, смішні відео з Tik-Tok або любов до лавандового лате.

5. Розповідайте про себе. Можна поділитися чимось із власного досвіду: розказати про цікаву чи смішну ситуацію або про виклики, з якими стикаєтесь. Зробіть це так, аби емоційно захопити людину, і тоді їй буде легше говорити про себе.

6. Ставте правильні питання. Які запитання дозволять побудувати «міст» між співрозмовниками й налагодити контакт?

  • Без знака запитання: «Розкажи більше, будь ласка». «Поясни детальніше». Таким чином ви теж запитуєте, але не прямо, показуєте власний інтерес до теми і підштовхуєте людину до висловлення власної думки. 
  • Ехо-запитання. Наприклад, вам говорять: «У мене іноді складається враження, ніби на роботі мене не цінують». На що ви відповідаєте: «Не цінують?». І співрозмовник, ймовірно, продовжить: «Так, взагалі не знаю, якої вони про мене думки…». Такі питання «дублюють» сказане і показують співрозмовнику, що ви його уважно слухаєте.

7. Будьте уважні до співрозмовника. Втім, важливо не лише слухати та сприймати сказане, а й показувати людині, що ви залучені в діалог і розумієте її. Для цього можна використовувати спосіб double-check: час від часу переказувати почуте своїми словами.

8. Обирайте індивідуальний стиль спілкування. Спробуйте уявити собі, що важливо для співрозмовника, чого б йому хотілося, і використовуйте це в розмові.

9. Не соромтесь уточнювати. Просіть пояснити, розшифрувати чи перевірити інформацію, аби переконатися, що правильно зрозуміли почуте. Можна використовувати техніку розшифрування: питання «Що саме ви маєте на увазі?», «Чи могли б ви розповісти детальніше?» тощо.

10. Демонструйте свій інтерес та підтримку. Це можна робити невербально: киваючи й уважно слухаючи. Або вербально: підтримувати попередню думку людини або видавати їй «нагороди» — невеликі знаки визнання. Це можуть бути фрази схвалення: «Дійсно, дуже цікаво», «Я ніколи не розглядав це з такої точки зору» тощо. Якщо ви даєте щось людям, вони стають більш схильними дати вам щось навзаєм. 


Коротка пам’ятка, як уникнути труднощів у спілкуванні

  • Діліться інформацією, власними думками та ідеями чітко й без недомовок.
  • У спілкуванні кажіть ентузіазму «Так!», а пасивності «Ні!».
  • Будьте відповідальними: говоріть саме те, що маєте на думці, без двозначності.
  • Заохочуйте іншу людину пропонувати власні ідеї та рішення.
  • Спрощуйте там, де це можливо: проста комунікація = розумна комунікація.
  • Давайте співрозмовнику можливість бути почутим.
  • Використовуйте історії з життя і власний досвід.
  • Наприкінці розмови переконайтеся, що співрозмовник зрозумів усі ключові моменти.


Корисні ресурси

📚 Книга «Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств», Кейт Феррацці.

📚 Книга «Командне лідерство. Як керувати сильними менеджерами», Іцхак Адізес.

🖥 Онлайн-курс “The art of negotiation” від колишнього перемовника ФБР Крістофера Восса.

🎤 TED talks: “How to speak so that people want to listen”, “6 communication truths that everyone should know”.  

І нехай кожна ваша взаємодія з іншими буде цікавою, приємною та захопливою!

Готові надсилати своє резюме?

Обирайте одну з крутих вакансії у нас на сайті — і вперед 👉

Вакансії

Читайте також

Лайфхаки для ефективного спілкування: як комунікувати, що читати та яких помилок уникати

Доброго часу доби, або 10 фраз-табу в діловій комунікації

«Головне — не дратувати людей». Правила ділового етикету на робочому місці

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: